توسعه مدل RFM پایه جهت خوشه بندی مشتریان بانک ها با استفاده از داده کاوی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
توسعه مدل RFM پایه جهت خوشه بندی مشتریان بانک ها با استفاده از داده کاوی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد توسعه مدل RFM پایه جهت خوشه بندی مشتریان بانک ها با استفاده از داده کاوی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی توسعه مدل RFM پایه جهت خوشه بندی مشتریان بانک ها با استفاده از داده کاوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن توسعه مدل RFM پایه جهت خوشه بندی مشتریان بانک ها با استفاده از داده کاوی :
تعداد صفحات :۹
چکیده مقاله:
امروزه تعامل مشتری با بانک به حضور در شعب محدود نمیباشد. با حضور سیستم های الکترونیکی و کارتهای اعتباری تعامل مشتریان با بانک از طریق این کانال های ارتباطی صورت می گیرد. کانالهای ارتباطی الکترونیکی نظیر دستگاه های خودپرداز،پایانه های فروش،اینترنتبانک و موبایل بانک از جمله این روش ها می باشد. کانال های ارتباطی بانک ها با استفاده از شبکههای تبادل بین بانکی (شتاب) به هم متصل هستند. بنابر قانون بانک مرکزی که متولی شتاب میباشد، اگر مشتری یک بانک با استفاده از کارت بانکی خود تراکنشی بر روی کانال های ارتباطی سایر بانک ها داشته باشد، بانک مبدا میبایست مبلغی را به عنوان کارمزد به بانک مرکزی پرداخت نماید. با توجه به تعداد زیاد مشتریان و تعداد زیاد تراکنش های بانکی میزان کارمزد پرداختی در سال مبلغ قابل توجهی خواهد بود. در این تحقیق ما مدلی برای بخشبندی مشتریان براساس میزان کارمزد در شبکه شتاب ارایه می کنیم. مدل پیشنهادی براساس توسعه مدل RFM به RFMX و الگوریتم K-Means با تعداد خوشه بهینه با شاخص دیویس-بولدین و سیلهوت میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.