بررسی رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت اقلام تعهدی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت اقلام تعهدی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت اقلام تعهدی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت اقلام تعهدی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت اقلام تعهدی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

یکی از مهمترین اقلامی که در گزارشگری مالی افشاء می شود سود خالص است. استفاده کنندگان از اطلاعات مالی، در ارزیابی وضعیت مالی شرکت به رقم سود افشاء شده و مهمتر از آن به کیفیت سود ارایه شده توجه ویژه دارند؛ چگونگی کیفیت سودارایه شده در صورت های مالی نقش تعیین کننده ای در شکل گیری تصمیمات صحیح اقتصادی ایفا می کند. می بایست خاطر نشان کرد که کیفیت سود یک مفهوم چند بعدی است و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد؛ و تاکنون محققان مالی نتوانستهاند به یک محاسبه مستقل از سود، که از نظر آنان کیفیت لازم را داشته باشد دست یابند. هدف اصلی این پژوهش بررسی اثررقابتی بودن بازار محصول بر کیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. نمونه این پژوهش شامل۱۱۷ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۸ می باشد. در این تحقیق با استفاده ازروش های اقتصادسنجی داده های پنل، رابطه بین متغیرها ارزیابی و آزمون می شود. در این پژوهش از سه معیار مختلف شاخص تمرکز صنعت Q ،)Hi)توبین صنعت، تعداد شرکت های فعال در هر صنعت( به عنوان سنجه های رقابتی بودن بازارمحصول استفاده شده است. برای آزمون فرضیه و بررسی رابطه بین متغیر ها از روش رگرسیون خطیOLS استفاده شد یافته های تحقیق حاکی از وجود رابطه مثبت و معنا دار بین شدت رقابتی بازار محصول )نمره رقابت( با کیفیت سود ارایه شده در گزارشگری مالی می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.