مقایسه دو پیکربندی نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ از نقطه نظر اثر بر روسازی انعطاف پذیر آسفالتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دو پیکربندی نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ از نقطه نظر اثر بر روسازی انعطاف پذیر آسفالتی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دو پیکربندی نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ از نقطه نظر اثر بر روسازی انعطاف پذیر آسفالتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دو پیکربندی نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ از نقطه نظر اثر بر روسازی انعطاف پذیر آسفالتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دو پیکربندی نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ از نقطه نظر اثر بر روسازی انعطاف پذیر آسفالتی :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

دومین عامل بعد از عوامل محیطی مانند تغییر درجه هواس سالیانه، میانگین بارش و …، بیشترین تخریب و یا به عبارتی تغییر شکل ایجاد شده در روسازی راه ها به واسطه ی عبور و مرور وسایل نقلیه ایجاد می گردد، که در میان کل وسایل نقلیه، کامیون ها دارای بیشترین سهم در این خرابی ها به دلیل تناژ بالای خود می باشند. از سویی میتوان به نیمه تریلرها به عنوان یکی از انواع پرکاربرد و پرتیراژترین انواع کامیون ها در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا اشاره نمود. تناژ، فاصله، تعداد و نوع محورهای عبوری بر روی عمر، ضخامت و طراحی روسازی تاثیرگذار است. در میان پیکربندی های موجود در صنعت حمل و نقل زمینی ایران، دو پیکربندی نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ با تناژ ناخالص مجاز ۴۴ تن و ۵ محور ۱۲ چرخ با تناژ ناخالص مجاز ۴۲ تن یکی از پرتعدادترین نیمه تریلرها نسبت به سایر نیمه تریلرهای موجود در ایران می باشند. لذا در این تحقیق یک دو پیکربندی ازلحاظ میزان تغییر شکل ایجاد شده در روسازی انعطاف پذیر آسفالتی با یکدیگر مقایسه گردیدند. ابزار مدلسازی، تحلیل و مقایسه در این تحقیق نرم افزار المان محدود آباکوس می باشد. وجه تمایز این تحقیق با سایر تحقیقات، در مدلسازی سه بعدی کامل وسیله نقلیه و بارگذاری دینامیکی آن است که آزمایش را با شرایط موجود در واقعیت، تاحد ممکن نزدیکتر می کند. در انتها چنین نتیجه می گردد که نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ با بیشینه تغییر شکل ایجاد شده بر روسازی برابر با ۰.۱۰۱ میلی متر در مقابل نیمه تریلر ۵ محور ۱۲ چرخ با بیشینه تغییر شکل ۰.۱۶۱ میلی متر، تخریب کمتری را به روسازی به میزان ۶۲ درصد ایجاد می نماید. از سوی دیگر نیمه تریلر ۵ محور ۱۲ چرخ در نیمه ی روسازی تحت عبور خود دارای تغییر شکل های تماما زیرخط صفر بوده و درنیمه مخالف حرکت خود دارای تغییر شکل های رو به بالای بسیار زیادی می باشد، که از این نقطه نظر نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ در هر دو نیمه روسازی دارای تغییر شکل های به نسبت کمتری می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.