بهینه سازی مصرف انرژی مدارس با بهره گیری از نور روز (نمونه موردی: شهر اصفهان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بهینه سازی مصرف انرژی مدارس با بهره گیری از نور روز (نمونه موردی: شهر اصفهان) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بهینه سازی مصرف انرژی مدارس با بهره گیری از نور روز (نمونه موردی: شهر اصفهان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بهینه سازی مصرف انرژی مدارس با بهره گیری از نور روز (نمونه موردی: شهر اصفهان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بهینه سازی مصرف انرژی مدارس با بهره گیری از نور روز (نمونه موردی: شهر اصفهان) :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

امروزه افزایش مصرف انرژی که یکی از پیامدهای افزایش جمعیت شهری به ویژه در ایران با مصرف انرژی ۵/۴ برابر مصرف جهانی است،به یکی از معضلات شهری تبدیل شده است. در نتیجه آن بخش ساختمان سازی مدارس نیز به طور چشمگیری درحال رشد است. مدارسبه عنوان نمونه ای از ساختمان های عمومی که از حمایت های اقتصادی ارگان های دولتی بهره مند می شود بهتر می توانند پیشگام زمینه سازیفرهنگی در جهت ساخت و سازهای انرژی کارا باشد. بخش زیادی از مصرف انرژی مدارس مربوط به روشنایی است، بنابراین بهره گیری ازنور روز می تواند در کاهش مصرف انرژی نقش بسزایی داشته باشد. از طرفی بهره گیری از نور روز در ارتقا کیفیت آموزشی و کاراییدانش آموزان و سلامت جسمی و روحی آنها موثر است. لذا در این مقاله با نورسنجی تعدادی از مدارس ابتدایی نوساز ساخته شده ازسال ۵۰۰۵ به بعد) موجود در شهر اصفهان به ارزیابی جهت گیری کلاس ها و نوع پنجره ها در میزان دریافت نور طبیعی، پرداخته شد. بررسینمونه ها در وضعیت آسمان آفتابی و نیمه ابری، در فصول بهار، پاییز و زمستان انجام گرفت. در این حین فضای کلاسها از نظر میزان نوردریافتی و میزان خیرگی حوزه بندی شد. نتایج حاصل از ارزیابی ها در قالب نمودارهایی با میزان نور لازم برای انواع فعالیت های کاربرانمقایسه گردید. از تحلیل یافته های حاصل از این قیاس، بهترین جهت گیری و نوع پنجره در دریافت نور طبیعی و حوزه های دارای نورمناسب، تعیین شد که منجر به تبیین راهکارهایی در سه حوزه ی فرم کلاس ها، جهت گیری و نوع پنجره ها در طراحی مدارس و اصلاحوضعیت موجود برای بهترین دریافت نور طبیعی و حذف نور مصنوعی شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.