طراحی چارچوبی برای شناسایی و دستهبندی مولفههای آموزش عالی پایدار، بر اساس بررسی مطالعات صورت گرفته در ایران به روش فرا تراکیب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی چارچوبی برای شناسایی و دستهبندی مولفههای آموزش عالی پایدار، بر اساس بررسی مطالعات صورت گرفته در ایران به روش فرا تراکیب دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی چارچوبی برای شناسایی و دستهبندی مولفههای آموزش عالی پایدار، بر اساس بررسی مطالعات صورت گرفته در ایران به روش فرا تراکیب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی چارچوبی برای شناسایی و دستهبندی مولفههای آموزش عالی پایدار، بر اساس بررسی مطالعات صورت گرفته در ایران به روش فرا تراکیب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی چارچوبی برای شناسایی و دستهبندی مولفههای آموزش عالی پایدار، بر اساس بررسی مطالعات صورت گرفته در ایران به روش فرا تراکیب :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

کشور عزیزمان ایران در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطزیست توسعه پایدار با بحرآنها و چالش های اساسی و عدیده ای در حال و آینده مواجه هست. لذا تلفیق شاخصه های پایداری در برنامههای راهبردی دانشگاه ها، در پاسخ گویی اجتماعی به نیازهای جامعه و دستیابی کشور به شاخص های آرمآنها و اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ ضروری به نظر میرسد. هدف از پژوهش حاضر، مطالعه و جمع بندی نتایج پژوهشهای انجام شده در زمینه آموزش عالی پایدار است، بنابراین با استفاده از روش کیفی فرا ترکیب، تعداد ۱۵ مقاله مورد بررسی قرار گرفت و جمعآوری و تحلیل داده ها نیز به روش تحلیل چارچوبی مبتنی بر کدگذاری باز، محوری و انتخابی، به وسیله نرم افزار ۱۰-Nvivo صورت گرفت. در نهایت، ۲۰۳ مورد از شاخص های پایداری دانشگاهها در ۲۵ مولفه و ۸ بعد سازماندهی شد. ابعاد به لحاظ تعداد ارجاع و تعداد منابع به ترتیب نزولی عبارت است از: مدیریت زیست محیطی پردیس، آموزش پایدار، مشارکت کنندگان، مدیریت پایدار، سرمایه اجتماعی، پژوهش پایدار، نظارت، ارزیابی و گزارش دهی و اداری و مالی. نتایج یافته ها نشان داد که: پژوهشهای کمتری با رویکرد بومی و جامع به آموزش عالی پایدار انجام شده؛ به بعد زیست محیطی توسعه پایدار بیشتر از بعد اجتماعی و اقتصادی توجه گردیده، همچنین به بعد فرهنگی که کلید و زیربنای، دیگر ابعاد توسعه پایدار میباشد، توجه نشده، لذا طراحی و تبیین الگویی جامع و کل نگر در خصوص پایداری دانشگاهها، مطابق با فرهنگ غنی ایران اسلامی و الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت برای پژوهشهای آتی پیشنهاد میشود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.