جلوههای اندیشه بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی در منطق الطیر و تذکره الاولیاء


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جلوههای اندیشه بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی در منطق الطیر و تذکره الاولیاء دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جلوههای اندیشه بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی در منطق الطیر و تذکره الاولیاء  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جلوههای اندیشه بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی در منطق الطیر و تذکره الاولیاء،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جلوههای اندیشه بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی در منطق الطیر و تذکره الاولیاء :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

از نکات اساسی و مهم در اشعار عطار وجود وادی هایی جهت گذر عاشق از زبان یا داستان های مربوط به بایزید و ابوالحسن است. که شاعر در توجیه و تحلیل هفت وادی و گستره ی اندیشه ی این بزرگان از آن ها استمداد می طلبد و بیان می دارد و عصاره دیدگاه های عرفانی را مطرح و با پردازش موضوعات متغیر، شاهراه حقیقت را نشان داده و از شیوه ی اشارات به نقل مفاهیم بلند می پردازد. در کتاب منطق الطیر به بررسی ۳ حکایت در خصوص بایزید و ابوالحسن خرقانی پرداخته و از کتاب تذکره الاولیاء نیز به تفحص در جهان بینی عرفانی این دو عالم پرداخته شده است. در خروج بایزید از شهر تکیه بر عدم امکان ورود نامحرم در آستان حضرت حق است که حتی اشارت دارد جای دخول هر فقیر و گدا نیست و ثبوت و ظهور نور و تجلی حق پراکندن غافلان و جاهلان را به دنبال داشته و با اوصاف بر اینکه تنهایی موجب وحشت بندگان است، تعداد طالب در عرصه گاه حضرت ربوبی زیادند اما پذیرش از میان صد هزار یکی است. و یا در حکایت در گذشتن بایزید و سوال مرید از وی خواب در خصوص پاسخ گویی به منکر و نکیر و فراغت از آنان در وجود خدا، ذکر گفتن خدا اوست را از هوس بنده پنداشته و رضایت بنده خوانده حق، بر بنده ای را مهم می داند و عدم قبول بندگی هر انسانی از سوی معشوق، اسارت در بند نفس خود بودن است . موارد مشابهی از رویکرد همگون در دو اثر عطار نیشابوری از دو عارف، مورد قیاس و بررسی قرار گرفته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.