ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های احداث شده در دره های عمیق با استفاده از تحلیل شکنندگی مطالعه موردی پل فورگ شیراز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های احداث شده در دره های عمیق با استفاده از تحلیل شکنندگی مطالعه موردی پل فورگ شیراز دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های احداث شده در دره های عمیق با استفاده از تحلیل شکنندگی مطالعه موردی پل فورگ شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های احداث شده در دره های عمیق با استفاده از تحلیل شکنندگی مطالعه موردی پل فورگ شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های احداث شده در دره های عمیق با استفاده از تحلیل شکنندگی مطالعه موردی پل فورگ شیراز :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

نظر به نقش مهمی که شریانهای حیاتی در ایجاد دسترسی به مقاصد مهم نظامی ، سیاسی، اجتماعی ایفا می کند ، شناخت عملکرد آن ها در زمان وقوع بحران یکی از مسایل مهم تلقی میشود . زلزله از حوادثی است که می تواند باعث اختلال در عملکرد شریان حیاتی از جمله پل ها که نقش رابط را ایفا می کنندشوند یکی از ابزار های کلیدی در ارزیابی خطر لرزه ای توابع شکنندگی است که احتمال فراگذشت آسیب سازه از یک سطح آسیب مشخص را برای چندین سطح از جنبش های لرزه ای بیان می دارد و بیان کننده احتمال صدمه دیدن پل در سطح خاصی از خسارت ، برای شدت های مختلف زلزلههستند هدف از این مطالعه تعیین منحنی شکنندگی آسیب پذیری لرزه ای یکی از پل های موجود در کشور با استفاده از منحنی شکنندگی می باشد. پل مورد نظر ، یک پل قوسی بتن آرمه واقع در کیلومتر ۸۴ جاده داراب به بندر عباس می باشد مدل سازی این پل در نرم افزار SAP2000 انجام و تحت تحلیل تاریخچه زمانی غیر خطی برای۷ زوج شتاب نگاشت حوزه نزدیک و دور قرار گرفت . در این بررسی ، شکل پذیری انحنای ستون های پل و کوله ها و سرستون هابه عنوان معیار آسیب در نظر گرفته شده است. نتایجی که از آنالیز بدست آمد نشان داد که با توجه به مدهای اول و دوم که مدهای اصلی سازه می باشد عرشه دارای صلبیت کافی برای عملکرد همسان ستون ها می باشد . منحنی های شکنندگی برای حالت های حدی جاری شدن و آستانه فروریزش مورد بررسی قرار گرفتند .نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که ستون های سازه مقاومت بالایی در برابر رکورد های اعمال شده داشته به نحوی که درصد احتمال جاری شدن ستون ۱ که ارتفاع کمتری نسبت به دو ستون دیگر دارد در سطح عملکرد حالت حدی جاری شدن یا سطح خرابی کم به علت سختی بیشتروسهم باربری بیشترنسبت به دو ستون دیگربیشتر و برابر در مقیاس یک مقدار منحنی ستون های بلند برابر ۰/۸۵،درصد و در ستون کوتاه برابر ۰/۹۳ درصد گردیده است و بعد از نصف کردن مقطع ها واعمال دوباره رکورد ها به سازه ، مقاومت ستون ها کاهش چشمگیری داشته به طوری که احتمال درصد خرابی افزایش چشمگیری داشته و در ستون کوتاه در مقیاس برابر۱درصد احتمال خرابی در سطح خرابی کم برابر۹۰ در صدو در دو ستون دیگر تا ۸۰ درصدرا نشان می دهد. نتایج بدست آمده نشان دهنده این موضوع بوده است که کاهش مقطع ستون باعث افزایش شدید مقدار منحنی های شکنندگی ستون ها گردیده است. به طور کلی نتایج احتمال فراگذشت پاسخ از شاخص های تعریف شده را برای شدت های زلزله ها بیان میکند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.