بررسی تاثیر چرخهی عمر شرکت بر رابطه ی بین محافظه کاری و ارزش شرکت در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر چرخهی عمر شرکت بر رابطه ی بین محافظه کاری و ارزش شرکت در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر چرخهی عمر شرکت بر رابطه ی بین محافظه کاری و ارزش شرکت در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر چرخهی عمر شرکت بر رابطه ی بین محافظه کاری و ارزش شرکت در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر چرخهی عمر شرکت بر رابطه ی بین محافظه کاری و ارزش شرکت در بورس اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

یکی از این ویژگی های اقتصادی شرکتها ، چرخه ی عمر آنهاست. طبق تیوری چرخه ی عمر، شرکت ها در مراحل مختلف چرخه ی عمر از نظر مالی و اقتصادی دارای نمودگرها و رفتارهای خاصی هستند، بدین معنی که ویژگی های مالی و اقتصادی یک شرکت تحت تاثیر مرحله ای از چرخه ی عمر است که شرکت در آن قرار دارد. از طرفی مدیران بطور بالقوه، انگیزه ها و فرصت هایی برای پیگیری منافع شخصی در شرکت و هدر دادن منابع دارند ولی محافظه کاری از طریق محدود کردن رفتارهای فرصت طلبانه مدیران باعث افزایش ارزش شرکت می شود و گزارشگری مالی محافظه کارانه باعث میشود مدیران تمایل کمتری برای سرمایه گذاری در پروژه هایی با خالص ارزش فعلی منفی داشته باشند. بنابراین محافظه کاری از طریق بهبود بهره وری سرمایه گذاری های شرکت ها می تواند باعث افزایش ارزش شرکت و حقوق صاحبان سهام شود. لذا این پژوهش به بررسی تاثیر چرخه ی عمر شرکت بر رابطه ی بین محافظه کاری و ارزش شرکت در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از اطلاعات ۱۶۰ شرکت و طی دوره زمانی ۱۳۸۷ الی ۱۳۹۳ می پردازد.آزمون فرضیه ها از طریق رگرسیون چندگانه و به روش حداقل مربعات تعمیم یافته (EGLS) باچیدمان دادهای تلفیقی صورت پذیرفت؛ نتایج تحقیق نشان داد که شرکتهایی که در مرحله رشد قرار دارند نسبت به شرکتهایی که در مرحله بلوغ قرار دارند و شرکتهایی که در مرحله بلوغ قرار دارند نسبت به شرکتهایی که درمرحله افول قرار دارند ، محافظه کاری بیشتری اعمال می نمایند. به عبارت دیگر شرکت هایی که در مرحله رشد و بلوغ قرار دارند با استفاده از رفتار محافظه کارانه و از طریق محدود کردن رفتارهای فرصت طلبانه مدیران باعث افزایش ارزش شرکت میشوند ولی در مرحله افول، شرکتها کمتر اقدامات محافظه کارانه انجام داده و منجر به کاهش ارزش شرکت می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.