بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک :
تعداد صفحات :۱۳
چکیده مقاله:
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک صورت گرفت. روش: این پژوهش از نوع کاربردی بوده و با طرح شبه آزمایشی اجرا شد. شانزده مادر دارای دانش آموز اتیستیک با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به صورت تصادفی به صورت تصادفی به دو گروه ۸ نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه ازمایش طی ۱۲ جلسه گروه درمانی ۹۰دقیقه ای تحت درمان گروهی شناختی رفتاری قرار گرفتند و در این مدت گروه کنترل در هیچ گونه جلسه گروهی درمانی شرکت نکردند. داده ها قبل و بعد از مداخله به وسیله پرسشنامه dass-21 جمع آوری و با مدل تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. یافته ها: براساس یافته های بدست آمده گروه ازمایش پس از مداخله، در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری نشانه های افسردگی، اضطراب و استرس کمتری نشان دادند. نتیجه گیری: نتایج نشان دادند که گروه درماین رفتاری باعث علایم افسردگی، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک می شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.