بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی ، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر افسردگی، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک صورت گرفت. روش: این پژوهش از نوع کاربردی بوده و با طرح شبه آزمایشی اجرا شد. شانزده مادر دارای دانش آموز اتیستیک با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به صورت تصادفی به صورت تصادفی به دو گروه ۸ نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه ازمایش طی ۱۲ جلسه گروه درمانی ۹۰دقیقه ای تحت درمان گروهی شناختی رفتاری قرار گرفتند و در این مدت گروه کنترل در هیچ گونه جلسه گروهی درمانی شرکت نکردند. داده ها قبل و بعد از مداخله به وسیله پرسشنامه dass-21 جمع آوری و با مدل تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. یافته ها: براساس یافته های بدست آمده گروه ازمایش پس از مداخله، در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری نشانه های افسردگی، اضطراب و استرس کمتری نشان دادند. نتیجه گیری: نتایج نشان دادند که گروه درماین رفتاری باعث علایم افسردگی، اضطراب و استرس مادران دانش آموزان اتیستیک می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.