اعتباربخشی دانشگاهها و موسسات آموزشعالی، اهداف، روشها وراهکارهایی برای نهادینه کردن آن در آموزشعالی کشور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اعتباربخشی دانشگاهها و موسسات آموزشعالی، اهداف، روشها وراهکارهایی برای نهادینه کردن آن در آموزشعالی کشور دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اعتباربخشی دانشگاهها و موسسات آموزشعالی، اهداف، روشها وراهکارهایی برای نهادینه کردن آن در آموزشعالی کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اعتباربخشی دانشگاهها و موسسات آموزشعالی، اهداف، روشها وراهکارهایی برای نهادینه کردن آن در آموزشعالی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اعتباربخشی دانشگاهها و موسسات آموزشعالی، اهداف، روشها وراهکارهایی برای نهادینه کردن آن در آموزشعالی کشور :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

هدف این پژوهش بررسی اهداف، روشها و راهکارهای نهادینه کردن اعتباربخشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور بود. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی تحلیلی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کتب، مقالات، پژوهش ها و منابع اینترنتی مرتبط با موضوع و نمونه پژوهش منابع در دسترس بود. روش جمع آوری داده ها کتابخانه ای و بهره برداری از منابع الکترونیکی با استفاده از فیش برداری و خلاصه برداری از منابع مذکور بود. برای جمعبندی و تحلیل دادهها از روش مقولهبندی و تحلیل محتوی مطالب، کتب، مقالات، پایاننامهها و محتویهای اینترنتی بهرهبرداری شد. در این تحقیق مبانی نظری و پیشینه مرتبط با اهداف و روش های اعتباربخشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و بر اساس اهداف استاندارد اعتباربخشی و ویژگیهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران راهکارها و پیشنهادهایی برای نهادینه کردن اعتباربخشی در آموزش عالی کشور ارایه شد. نتایج تحقیق نشان داد اعتباربخشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دارای اهدافی از قبیل تعیین سطح استانداردهای رسمی، شناساندن آنها به جامعه و بخش خصوصی، مشارکت جامع اعضاء هیات علمی و کارکنان در امر برنامهریزی و ارزیابی، تعیین معیارها و ملاکهایی برای صدور گواهینامه و پروانه تخصصی، ارتقای کیفیت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، رعایت حداقل استانداردها و شاخصهای عملکردی، رتبهبندی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به منظور تخصیص بهینه امکانات، تجهیزات، مدیریت و بطور کلی بودجه به موسسات مذکور و تعیین میزان واحدهای قابل پذیرش دانشجویان انتقالی میباشد. همچنین بررسی ها نشان داد اعتبار بخشی شامل دو بخش ارزیابی درونی(خودارزیابی) و ارزیابی بیرونی (قضاوت همگانی) است که هر کدام با استفاده از روشها شاخصها و فرایندهای خاص خود انجام میشوند. در نهایت راهکارهایی برای نهادینه کردن اعتباربخشی در آموزش عالی کشور ازقبیل اطلاعرسانی و استفاده از نتایج مطالعات انجام شده، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ نظارت و ارزیابی، ایجاد شورای هماهنگی نظارت و ارزیابی علمی و آموزشی کشور، آسیب شناسی سیستمها، فرایندها و موانع نظارت و ارزیابی، تعریف و تدوین معیارها و شاخصهای خرد و کلان برای ارزیابی، فراتحلیلهای مستمر از نتایج مطالعات و ارزیابیهای علمی و آموزشی، انجام دادن مطالعات تطبیقی در حوزه ارزیابی و اعتباربخشی، تقویت نظام هماهنگ نظارت و ارزشیابی، پیگیری و نظارت مستقیم مدیران ارشد آموزش عالی و سایر مواردی که در بند ۲-۶، ۳-۶ از قسمت یافته ها و نتیجه گیری تحقیق ارایه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.