اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برعلایم خلقی بیماران زن مبتلا به طیفاختلالات دو قطبی استان اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برعلایم خلقی بیماران زن مبتلا به طیفاختلالات دو قطبی استان اصفهان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برعلایم خلقی بیماران زن مبتلا به طیفاختلالات دو قطبی استان اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برعلایم خلقی بیماران زن مبتلا به طیفاختلالات دو قطبی استان اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برعلایم خلقی بیماران زن مبتلا به طیفاختلالات دو قطبی استان اصفهان :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر علایم خلقی بیماران زن مبتلا به طیف اختلالات دوقطبی استان اصفهان انجام گرفت. جامعه ی مورد نظر کلیه ی بیماران زن مبتلا به اختلالات طیف دوقطبی در استان اصفهان در سال ۱۳۹۵ می باشد. روش نمونه گیری به صورت در دسترس می باشد. پس از انتخاب تصادفی تعداد ۳۰ نفر بیمار زن مبتلا به اختلالات طیف دوقطبی که دارای ملاک های ورود بودند، آنها به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. پس از انجام پیش آزمون در دو گروه ، گروه آزمایش طی ۸ جلسه ۶۰ دقیقه ای (هفته ای یک بار) تحت مداخله آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رویکرد یکپارچه( up ) قرار گرفتند و طی این مدت، گروه گواه در لیست انتظار بودند. سپس هر دو گروه در پس آزمون و پیگیری مورد اندازه گیری قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات از مقیاس افسردگی هامیلتون ( ۱۹۶۰ ) و مقیاس مانیای یانگ (۲۰۰۰ ) استفاده شد. داده های پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری تکراری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش تنظیم هیجان بر بهبود علایم خلقی (افسردگی و شیدایی)بیماران زن مبتلا به طیف اختلالات دوقطبی استان اصفهان اثربخش بوده است و این اثر در طی مدت پیگیری یک ماهه تداوم داشت. بر اساس نتایج این پژوهش، آموزش تنظیم هیجان می تواند موجب بهبود علایم خلقی )افسردگی و شیدایی( بیماران زن مبتلا به اختلالات طیف دوقطبی شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.