اثر پرآموزی بر یادداری کوتاه مدت و بلند مدت تکلیف تولید نیرو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر پرآموزی بر یادداری کوتاه مدت و بلند مدت تکلیف تولید نیرو دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر پرآموزی بر یادداری کوتاه مدت و بلند مدت تکلیف تولید نیرو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر پرآموزی بر یادداری کوتاه مدت و بلند مدت تکلیف تولید نیرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر پرآموزی بر یادداری کوتاه مدت و بلند مدت تکلیف تولید نیرو :

تعداد صفحات :۶

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر پرآموزی بر یادداری کوتاه مدت و بلند مدت تکلیف تولید نیرو بود. پرآموزی یکی از شیوه های تمرینی محسوب می شود که با فراهم نمودن تمرین تکمیلی بعد از رسیدن به حد معیار بر یادگیری بهتر مهارت های شناختی و حرکتی تاثیرگذار است. از آنجایی که برخی از تکالیف در حیطه مهارت های شناختی-حرکتی می باشند؛ استفاده از شیوه های تمرینی مناسب جهت یادگیری بهتر و موثرتر آنها نیز حایز اهمیت است. بدین منظور ۴۷ دانشجوی غیر ورزشکار در دامنه سنی ۲۴-۱۸ سال انتخاب شدند که به طور تصادفی در دو گروه پرآموزی و کنترل (غیر پرآموزی) قرار گرفتند . سپس آزمودنی ها با دست غیربرتر یک تکرار بیشینه را با دینامومتر انجام دادند. ۶۰ درصدن یروی بیشینه تولید شده هر آزمودنی به عنوان نیروی ملاک برای تمرین در مرحله اکتساب در نظر گرفته شد. در طی مرحله اکتساب، آزمودنی های هر دو گروه تمرینات را در بلوک های ۶ تایی تا زمانی ادامه دادند که به حد معیار ( ۰/۵ ± نیروی ملاک ۶۰% ) طی پنج کوشش متوالی برسند. پس از رسیدن به حد معیار، گروه پرآموزی به میزان ۱۰۰ % پرآموزی نمودند. نحوه ارایه بازخورد به گروه ها حین تمرین نیز به صورت میانگین بود که به تدریج از تعدادش کاسته می شد . آزمودنی ها بعد از آخرین کوشش تمرینی در آزمون یادداری کوتاه مدت (بعد گذشت ۷ روز) و بلند مدت (بعد از گذشت ۲۱ روز) شرکت کردند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t مستقل استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین دو گروه پرآموزی و کنترل (غیر پرآموزی) در یادداری کوتاه مدت (t= 0/85، P=0/39 ) و بلند مدت (t= 1/07، P=0/28) تکلیف تولید نیرو تفاوت معنادار آماری وجود ندارد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که تمرین اضافی بیش از حد مورد نیاز، تاثیری بر یادداری کوتاه مدت و بلند مدت تکلیف تولید نیرو نداشته است. بنابراین به نظر می رسد که نوع تکلیف یک عامل مهم در تاثیرگذاری مقدار تمرین بر یادگیری مهارت می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.