تعیین و بررسی ارتباط بین کیفیت زندگی با وضعیت استرس، اضطراب وافسردگی دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه زنجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین و بررسی ارتباط بین کیفیت زندگی با وضعیت استرس، اضطراب وافسردگی دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه زنجان دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین و بررسی ارتباط بین کیفیت زندگی با وضعیت استرس، اضطراب وافسردگی دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه زنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین و بررسی ارتباط بین کیفیت زندگی با وضعیت استرس، اضطراب وافسردگی دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه زنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین و بررسی ارتباط بین کیفیت زندگی با وضعیت استرس، اضطراب وافسردگی دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه زنجان :

تعداد صفحات :۶

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش تعیین و بررسی ارتباط بین کیفیت زندگی با وضعیت استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه زنجان بود. پژوهش حاضر یک تحقیق توصیفی همبستگی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه – دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه زنجان بود که با توجه به محدود بودن آنها به صورت کل شمار و برابر با ۱۰۰ نفر، وارد مطالعه شدند. ابزار اندازه گیری متغیرهای پژوهش، پرسشنامه ۲۱ سوالی لاویبوند و پرسش نامه کیفیت زندگی ۳۶ سوالی (SF-36) است،که پرسش نامه لاویبوند سه متغیر استرس، اضطراب و افسردگی را مورد سنجش قرار میدهد و برای هر متغیر ۷ سوال با لیکرت چهار گزینه ای مطرح میشود. روایی و پایایی این ابزار در تحقیقات پیشین مورد تایید قرار گرفته است. با این وجود در تحقیق حاضر روایی این پرسشنامه توسط ۱۰ نفر از اساتید مرتبط مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن توسط یک مطالعه مقدماتی و آزمون کرونباخ برای متغیرهای استرس، اضطراب و افسردگی به ترتیب برابر با ۸۷ / ۰ ، ۷۹ / ۰ و ۸۵ / ۰ و همچنین برای پرسشنامه کیفیت زندگی (SF-36)معادل با ۸۲ / ۰ محاسبه و تعیین گردید. سرانجام اطلاعات بدست آمده توسط نرم افزار SPSS نسخه ۲۲ آنالیز شد و از آزمون همبستگی پیرسون برای رابطه سنجی متغییر ها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج بدست آمده بیان کننده وجود رابطه منفی و معنادار بین نمرات کیفیت زندگی با وضعیت استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه زنجان میباشد، طوری که افزایش هر یک منجر به کاهش کیفیت زندگی آنان خواهد شد. بنابراین ضرورت این امر ایجاب می کند به منظور حفظ اعتبار و ارزشاین رشته و دانشجویان آن، عوامل و اختلالات روانی که منجر به اختلال کیفیت زندگی آنان میشود را شناخته و با برنامهریزیهای خاص اقدام به رفع و بهبود این چالشهای تهدید کننده در بین این قشر از دانشجویان پرداخت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.