مقاله رابطه رسانه با موفقیت و عدم موفقیت تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله رابطه رسانه با موفقیت و عدم موفقیت تحصیلی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه رسانه با موفقیت و عدم موفقیت تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه رسانه با موفقیت و عدم موفقیت تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه رسانه با موفقیت و عدم موفقیت تحصیلی :

در عصر  حاضر که آن را عصر اطلاعات  می دانند  بهره گیری از منابع  گوناگون اطلاعاتی  به عنوان  منابع  مختلف  تغذیه بشر مورد توجه قرار گرفته است. جوامع اطلاعاتی برای آن که شهروندانی فرهیخته  و با سواد داشته باشد باید از طرق مختلف اطلاعات مناسب و لازم برای  آنان را د راختیار شان قرار دهند این امر سبب می شود  افراد  در ابعاد  گوناگون رشد یابند و علاوه بر داشتن تخصص های مورد نیاز جامعه از بینش و دانشی که برای هر شهروند و برای گذران  یک زندگی متفکرانه لازم است برخوردار شوند .
ما دانشجویان  رشته حسابداری ورودی سال ۸۴ دانشگاه امام رضا (ع)  به الزام درس روش تحقیق پروژه ای به عنوان  رابطه رسانه با موفقیت و عدم موفقیت  تحصیلی را برگزیدیم که در این پروژه بررسی می کنیم که آیا واقعا  رابطه  ای بین رسانه با موفقیت یا عدم موفقیت  تحصیلی دانشجویان وجود دارد یا خیر .
این پروژه در دسته  تحقیقات  میدانی قراردارد که شامل چهار فصل  می باشد که در فصل اول  اهمیت موضوع و اهداف تحقیق و فرضیه ها و سوالات علمی  را عنوان کردیم .در فصل دوم  تاریخچه ای در مورد ابزار های رسانه  و نظرات کارشناسان را عنوان  می کنیم .
در فصل سوم  به بررسی جامعه آماری و تجزیه و تحلیل پرسشنامه هایی که از  گروه نمونه  جمع آوری کردیم می پردازیم و در فصل چهارم  اطلاعات  بدست آمده  از این پرسشنامه ها را  مورد تجزیه و  تحلیل قرار می دهیم و بررسی می کنیم که آیا فرضیه هایی که ارائه کردیم  اثبات می شود یا خیر ؟ و در نهایت  نتیجه گیری صورت می گیرد .
در پایان از تمامی کسانی که ما را در این پروژه یاری رساندند تقدیر و تشکر می کنیم  و امیدواریم این تحقیق و پژوهش مورد استفاده دیگر پژوهشگران هم قرار بگیرد .

 

 

مقدمه و بیان اهمیت موضوع
در دنیای امروزه رسانه اهمیت بسزایی در زندگی افراد بشر دارد .
اینترنت و  وسایل ارتباطی صوتی و تصویری ماهواره ای از قبیل  کانال های تلوزیونی آزاد به ویژه  برای نسل جوان کشورهای اسلامی  این امکان را فراهم  ساخته اند  که ارتباطات  خصوصی خود را گسترش دهند .کافه های اینترنتی که در کشورهای  اسلامی  گسترش بی سابقه ای  یافته اند مراکز جدیدی برای افکار عمومی تبدیل شده اند و فضاهای تازه ای برای ارتباط اجتماعی میان  دختران و پسران ایجاد  می کند .امروزه رسانه هایی مثل تلوزیون ، ماهواره و اینترنت  توانسته ارتباط عمیقی  با زندگی فرد برقرار کند . با پیشرفت سریع تکنولوژی  ما احساس می کنیم  که این ارتباط  عمیق تر شده  است .با این  پیشرفت  و ایجاد امکانات و شرایط برای افراد سود جو ، در مواردی این ارتباط را  نوعی انحراف تلقی کرده است  .رسانه  جمعی  جزء وسایل ارتباطی هستند  که درآن ها در اکثر مواقع  ارتباط یک طرفه است  آن هم از سوی  کارگردان به مصرف کننده  شکل می گیرد و این کارگردان است  که قادر  است آن چه خود خواهان آن است  دراختیار  مصرف کننده  قرار دهد .که این  سودجویی بیشتر از طرف کشورهای غربی به چشم می خورد .که به نظر ما  یکی از دلایل این انحرافات از طریق این رسانه ها  عدم آگاهی است و بیشتر بر قشر جوان  که قشر انعطاف پذیری است  تاثیر خود را می  گذارد .
رسانه جمعی  می تواند  تاثیری مثبت  هم داشته باشد  مثلا  وجود سایت ها و وبلاگ های علمی  در فضای  اینترنت در زمینه های علمی و پژوهشی و حتی آموزش می تواند  به موفقیت تحصیلی دانشجویان  و کلا تاثیری مثبت  بر جوانان بگذارد .
جامعه شناس مراکشی می گوید : ارتباطات جدید و ماهواره ای  سلطه ی سانسور را در هم شکسته است.

 

 

 

 

 

 

 

موضوع تحقیق :
رابطه رسانه ( تلوزیون ، ماهواره ، اینترنت ) با موفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی دانشجویان  دختر رشته حسابداری ورودی سال ۸۴ دانشگاه امام رضا (ع)
طبق موضوع ، جامعه آماری ما، دانشجویان دختر ورودی سال ۸۴ دانشگاه امام رضا (ع) است  که در رده ی سنی ۲۳-۲۴ هستند
اهدافی که در این  پژوهش دنبال می شود عبارتند از :
۱-    بررسی میزان تاثیر رسانه بر موفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی دانشجویان .
۲-    بررسی تاثیر مثبت  رسانه بر موفقیت تحصیلی و بررسی تاثیر منفی رسانه بر عدم موفقیت  تحصیلی .
۳-    بررسی میزان استفاده علمی دانشجویان از رسانه .
در ایران گزارش تحقیقی گسترده ای با عنوان  بررسی ها و نگرش ها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی  نشان می دهد که تلوزیون  قدرتمند ترین رسانه درانتقال  اخبار و اطلاعات است  و ۷۰% از پاسخگویان اظهار داشتند  که از طریق این رسانه از اطلاعات  و اخبار با خبر می شوند .در تحقیقات  جدیدتر یافته های پیمایشی طرح ملی موسوم  به ارزشها و نگرش های ایرانیان ( وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی ) حاکی از این است  که تلوزیون و اینترنت بیش از مطبوعات ، رادیو های خارجی ، ماهواره  به عنوان  منبع خبری قابل  اعتماد تلقی می شود .
با این وجود سوالاتی که مطرح می شود این است که :
۱-    آیا رسانه بر موفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی دانشجویان موثر است ؟
۲-    تا چه حد رسانه بر عدم موفقیت  تحصیلی دانشجویان موثر است ؟
۳-    آیا دانشجویان با استفاده از رسانه  به موفقیت تحصیلی می رسند ؟
فرضیه اصلی :
رسانه بر موفقیت یا عدم موفقیت  تحصیلی موثر است .
 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.