شناسایی و اولویت بندی الزامات موثر برتجاری سازی دانش در دانشگاه ( مورد مطالعه :دانشگاه سیستان و بلوچستان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی و اولویت بندی الزامات موثر برتجاری سازی دانش در دانشگاه ( مورد مطالعه :دانشگاه سیستان و بلوچستان) دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی و اولویت بندی الزامات موثر برتجاری سازی دانش در دانشگاه ( مورد مطالعه :دانشگاه سیستان و بلوچستان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و اولویت بندی الزامات موثر برتجاری سازی دانش در دانشگاه ( مورد مطالعه :دانشگاه سیستان و بلوچستان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی و اولویت بندی الزامات موثر برتجاری سازی دانش در دانشگاه ( مورد مطالعه :دانشگاه سیستان و بلوچستان) :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

امروزه با توجه به اینکه ورود دانشگاه های ایران به تجارت دانش از یک مزیت به یک ضرورت تبدیل گشته است اما دانشگاه های کنونی ما هنوز نتوانسته اند به نحوی موثر یافته های علمی خود را وارد صنعت کنندو تعاملی موثر بین صنعت و دانشگاه برقرار سازند از این رو باید با نگرش وسیعتری مجموعه شرایط و عوامل تاثیر گذار بر تجاری سازی دانش و پیش نیازها و الزامات مختلف آن مورد توجه و فراهم سازی قرار گیرند. به عبارت روشن تر جهت موفقیت در پیاده سازی این فرایند، بخش دانشگاهی باید ظرفیت ها و قابلیت های لازم جهت تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاهی را در خود ایجاد کند که این امر مستلزم اصلاح ساختار سازمانی، فرهنگی، قانونی و…. است. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و اولویت بندی الزامات موثر بر تجاری سازی دانش در دانشگاه سیستان و بلوچستان است. حجم نمونه با فرمول نمونه گیری کوکران۱۳۰ نفر از میان۱۹۶ نفر از اعضای هییت علمی دانشگاه در جامعه مورد محاسبه گردید. پس از جمع آوری اطلاعات به کمک پرسشنامه،جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون خی دو و برای رتبه بندی مولفه ها از تحلیل واریانس فریدمن استفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده عوامل؛ ساختاری، فرهنگی و سیاسی-قانونی تشکیل دهنده ی الزامات و پیش نیازهای تجاری سازی دانش می باشند و برای هر عامل بر طبق بخش کیفی تحقیق چند زیر مولفه در نظر گرفته شد که بر اساس نتایج این تحقیق عامل فرهنگی دارای بالاترین رتبه در تجاری سازی دانش بوده است. از این رو می توان گفت برگزاری نشست های هم اندیشی و کارگاه ها و دوره های آموزشی جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص فرصت ها، مزیت های مرتبط با تجاری سازی دانش، قراردادن مشوق های مناسب برای ایجاد انگیزه در فعالان دانشگاهی به تجاری سازی و ترغیب پژوهشگران دانشگاه به تجاری سازی نتایج پژوهش های خویش ، از پیشنهادات مهمی است که برای تجاری سازی دانش ارایه گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.