« فردریک ویلهم فروبل» (۱۸۵۲-۱۷۸۲)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
« فردریک ویلهم فروبل» (۱۸۵۲-۱۷۸۲) دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد « فردریک ویلهم فروبل» (۱۸۵۲-۱۷۸۲) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز « فردریک ویلهم فروبل» (۱۸۵۲-۱۷۸۲)۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی « فردریک ویلهم فروبل» (۱۸۵۲-۱۷۸۲)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن « فردریک ویلهم فروبل» (۱۸۵۲-۱۷۸۲) :
« فردریک ویلهم فروبل» (1852-1782)
در ۲۱ آوریل ۱۷۸۲ در ابروس باخ در دهکدهای که قسمت مرکزی آلمان شرقی سابق را تشکیل میدهد متولد شد در سال ۱۸۴۰ به مناسبت چهارصدمین سال اختراع چاپ، فروبل کودکستان آلمانی را که از کلاسهایی برای تعلیم زنان جان به عنوان پرستار و معلم بر اساس روشهای پیشرفته و کلاسهایی برای آموش کودکان خردسال تشکیل شده بود به طور رسمی تأسیس کرد. فروبل در سن ۶۹ سالگی در مدرسهاش بازیها و سرودهای کودکانه را با اشتیاق هدایت و رهبری کرد و به خاطرموفقیتهایش در آموزش کودکان و معلمین به او لقب پدر کودکستان داده شد از آنجا که فروبل نمی توانست کار آموزشی پستالوزی را به عنوان روشی ایده آل بپذیرد، بر آن شد تا روشی قابل اعتمادتر، معتبرتر و مفیدتر برای خود بیابد. نتیجه چنین کاری تأسیس کودکستانی بود که آغاز واقعی آموزش و پرورش پیش دبستانی مدرن میباشد. که نه تنها از عشق و علاقه واقعی برای کودکان، بلکه برای شناخت دقیق فروبل نسبت به تغییر سریع دنیا، در نتیجه صنعتی شدن جوامع سرچشمه میگرفت.
بنیاد اندیشه او همان نظریه بنیادی روسو و پستالوزی یعنی این اصل است که تربیت باید پیرو طبیعت و مراحل و قانونهای آن باشد. لیکن بهنظر فروبل با آنکه در آموزشگاه پستالوزی هریک از موضوعهای درسی بهخوبی آموخته میشد ، ولی کوششی برای یگانهکردن آنها و نشاندادن وحدتشان ، صورت نمیگرفت.
فردریک فروبل
فروبل در بخش مرکزی آلمان در سال در روستائی زاده شد. بنیاد اندیشه او همان نظریه بنیادی روسو و پستالوزی یعنی این اصل است که تربیت باید پیرو طبیعت و مراحل و قانونهای آن باشد. لیکن بهنظر فروبل با آنکه در آموزشگاه پستالوزی هریک از موضوعهای درسی بهخوبی آموخته میشد ، ولی کوششی برای یگانهکردن آنها و نشاندادن وحدتشان ، صورت نمیگرفت.
فروبل عقیده داشت که کودکان در خانه معمولاً کمبود امنیت و محبت دارند و تربیت باید هرچه زودتر آغاز شود تا موجب رشد گروهی و حسن تفاهم بین کودک و والدین شود. آرمانهای تربیتی فروبل بر ایمان عمیق مذهبی قرار داشت و میگفت آرمانهای روحانی غیرقابل توصیف هستند و فقط باید به شهود در آیند.
بهنظر فروبل دو جنبه از مهمترین جنبههای بشر عبارت است از: خلاقیت و آزادی. آزادی عبارت است از گزینشهای خردمندانه و پرهیز از شر. بهنظر وی ، تنها خیر واقعیت دارد ، زیرا شر فقط عرضی و تحریفی از خیر است ، بشر بهطور طبیعی خلاق است و خلاقیت تجلی ذات اصلی اوست. بهنظر فروبل تربیت اخلاقی ما با معاشرت تقویت میشود. بنابر این کودکان باید در محیطی سالم و بدون خطر بارآیند. بازیها اهمیت شایانی دارند. وقتی که کودک بازی میکند ، طبیعت باطن خود را آشکار میسازد و درعین حال زمینههای اجتماعیشدن در او رشد میکند. تربیت ، بهنظر فروبل عبارت است از پرورش آگاهی ، محبت و استقلال ، و تنها تربیت یک مقصد دارد و آن پروردن طبیعت حقیقی و خدائی انسان ونمایان کردن جنبه ابدی و بیپایان او در زندگانی است.
نوع فایل:word
سایز:۴۱.۸ KB
تعداد صفحه:۷
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.