آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی دارای ۱۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی :

آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی

چکیده:.. ۱

مقدمه:.. ۲

فصل اول :کلیات تحقیق

۱-۱-مقدمه ۴

۲-۱ بیان مساله ۵

۳-۱ تاریخچه موضوع. ۷

۴-۱دلایل انتخاب موضوع. ۹

۵-۱اهمیت تحقیق. ۹

۶-۱ اهداف تحقیق: ۱۰

۷-۱ فرضیه های تحقیق. ۱۱

۸-۱ جمع آوری اطلاعات: ۱۲

۹-۱ قلمرو موضوعی: ۱۲

۱۰-۱ تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی. ۱۲

فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق

۱-۲- مقدمه ۱۵

۲-۲ مفهوم آموزش.. ۱۶

۳-۲ ماهیت و محتوای آموزش.. ۱۷

۴-۲ تاریخچه آموزش ضمن خدمت.. ۱۷

۱-۴-۲ آموزش ضمن خدمت : چشم انداز جهانی. ۱۷

۲-۴-۲ آموزش ضمن خدمت کارکنان در ایران. ۱۹

۳-۴-۲آموزش ضمن خدمت کارکنان در وزارت امور اقتصاد و دارایی. ۲۰

۵-۲مفهوم آموزش ضمن خدمت کارکنان: ۲۱

۶-۲ آموزش قبل از خدمت: ۲۲

۱-۶-۲ آموزش کوتاه مدت.. ۲۲

۲-۶-۲ آموزش های بلند مدت.. ۲۲

۷-۲ آموزش ضمن خدمت: ۲۳

۸-۲ اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان. ۲۵

۹-۲ اصول آموزش ضمن خدمت.. ۲۹

۱۰-۲ انواع آموزشهای ضمن خدمت.. ۳۲

۱-۱۰-۲ انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب زمان. ۳۲

۲-۱۰-۲ انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب هدف.. ۳۴

۳-۱۰-۲ انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب ماهیت.. ۳۶

۱۱-۲ الگو های آموزش ضمن خدمت.. ۳۶

۱۲-۲ سازو کارهای آموزش ضمن خدمت کارکنان. ۴۱

۱۳-۲ الگوهای مختلف اجرای دوره های آموزش ضمن خدمت.. ۴۳

۱۴-۲ ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت.. ۴۵

۱۵-۲ از شغل عادی تا شغل حرفه ای: ۵۰

۱۶-۲ آموزش حرفه ای مستمر و حرفه ای ها : ۵۶

۱۷-۲ آموزش حرفه ای مستمر و CPA : 57

۱۸-۲ تاریخچه آموزش حرفه ای حسابداران رسمی در ایران: ۵۹

۱۹-۲ فدراسیون بین المللی حسابداری وآموزش های حرفه ای و مستمر: ۵۹

۲۰-۲ آموزش حرفه ای مستمر و حسابداران رسمی ایران: ۶۰

۲۱-۲ تئوری نمایندگی: ۶۶

۲۲-۲ نتایج مورد انتظار آموزشهای حرفه ای مستمر: ۶۹

۲۳-۲ روشهای اجرای دوره های آموزشی : ۷۱

۲۴-۲ مروری بر تحقیقات انجام شده: ۷۳

۱-۲۴-۲ در خارج از کشور: ۷۳

۲-۲۴-۲ در داخل کشور: ۷۷

۲۵-۲ خلاصه فصل دوم: ۸۰

فصل سوم :روش اجرای تحقیق

۱-۳- مقدمه ۸۲

۲-۳ تهیه وتنظیم فرضیه ۸۲

۳-۳ مدل تحلیلی تحقیق. ۸۳

۴-۳ جمع آوری اطلاعات.. ۸۵

۱-۴-۳ جامعه آماری. ۸۵

۲-۴-۳ روش جمع آوری اطلاعات.. ۸۵

۵-۳ روش نمونه گیری. ۸۶

۶-۳ اندازه نمونه ۸۷

۷-۳ طبقه بندی اطلاعات.. ۸۸

۸-۳ اطلاعات کلی از خصوصیات نمونه آماری پژوهش.. ۸۹

۹-۳ طرح آماری. ۹۱

۱۰-۳ آزمون تک متغیری مجذور کای. ۹۱

۱۱-۳ توزیع تی – استیودنت.. ۹۲

۱۲-۳ اعتبار پرسشنامه ۹۳

۱۳-۳ پایایی آزمون. ۹۳

۱-۱۳-۳ مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش اول سوالات پرسشنامه ۹۴

۲-۱۳-۳ مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش دوم سوالات پرسشنامه ۹۶

۳-۱۳-۳مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش سوم سوالات پرسشنامه ۹۷

۴-۱۳-۳ مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش چهارم سوالات پرسشنامه ۹۸

۵-۱۳-۳ مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش پنجم سوالات پرسشنامه ۹۹

۶-۱۳-۳ مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش ششم سوالات پرسشنامه ۱۰۰

۱۴-۳ قلمرو پژوهش.. ۱۰۱

۱۵-۳خلاصه فصل. ۱۰۱

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها

۱-۴-‏ مقدمه ۱۰۳

۲-۴ آمار توصیفی: ۱۰۳

۱-۲-۴ بررسی خصوصیات فردی پاسخ دهندگان. ۱۰۴

۲-۲-۴آماره های توصیفی پرسش نامه های توزیع و جمع آوری شده ۱۰۸

۳-۴ آزمون فرضیه های تحقیق. ۱۰۸

۱-۳-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه اول: ۱۰۸

۲-۳-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه دوم: ۱۱۰

۳-۳-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه سوم: ۱۱۱

۴-۳-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم: ۱۱۲

۵-۳-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه پنجم: ۱۱۴

۶-۳-۴تجزیه و تحلیل فرضیه ششم: ۱۱۵

۴-۴ آزمون کای-دو : ۱۱۶

۵-۴ آزمون مقایسه نظرات دو گروه از پاسخ دهندگان: ۱۱۹

۶-۴ آزمون مقایسه تاثیر آموزش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای ‌در مهارتها و عملکرد حسابداران: ۱۲۲

۷-۴ نتایج آزمون فرضیه ها به طور خلاصه ۱۲۳

۸-۴ خلاصه فصل. ۱۲۶

فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات

۱-۵-مقدمه ۱۲۸

۲-۵ مرور چارچوب تحقیق. ۱۲۸

۳-۵ نتیجه گیری. ۱۲۹

۴-۵ نتایج کلی آزمون فرضیه ها : ۱۳۰

۵-۵ محدودیتهای تحقیق. ۱۳۲

۶-۵ پیشنهاد برای تحقیقات آتی. ۱۳۲

۷-۵ پیشنهادهای عملی تحقیق. ۱۳۳

پیوستها

پیوست الف) : پرسشنامه ۱۳۵

منابع و ماخذ

منابع فارسی: ۱۴۱

منابع لاتین: ۱۴۲

چکیده انگلیسی: ۱۴۹

جدول ۱-۲ رویکردهای آموزش ضمن خدمت اشریج. ۴۰

جدول ۲-۲ برداشت جدید از جایگاه ارزشیابی در برنامه ریزی آموزشی. ۴۸

جدول ۳-۲ چهار سطح ارزشیابی در الگوی کرک پاتریک. ۵۰

جدول ۴-۲ برنامه های آموزشی جامعه حسابداران رسمی ایران در سال ۸۸. ۶۳

جدول ۱-۳ مشخصات جامعه آماری. ۸۸

جدول ۲-۳ تعداد کل نمونه و توزیع پرسشنامه بر حسب.. ۸۹

جدول۴-۳ توزیع افراد را به تفکیک رشته تحصیلی در دو گروه سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی نشان می دهد. ۹۰

جدول ۵-۳ توزیع افراد نمونه را به تفکیک مدرک تحصیلی در دو گروه سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی نشان می دهد. ۹۰

جدول ۱-۴ اطلاعات سابقه کار آزمودنی ها ۱۰۵

جدول ۲-۴ :رشته تحصیلی آزمودنی ها ۱۰۶

جدول ۳-۴ : اطلاعات مدرک تحصیلی آزمودنی ها ۱۰۷

جدول ۴-۴: پرسش نامه های توزیع و جمع آوری شده ۱۰۸

جدول ۵-۴ :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه اول. ۱۰۹

جدول ۶-۴ :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه دوم ۱۱۰

جدول ۷-۴ :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه سوم ۱۱۲

جدول ۸-۴ :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه چهارم ۱۱۳

جدول ۹-۴ :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه پنجم ۱۱۴

جدول ۱۰-۴:آزمون تی- استیودنت برای فرضیه ششم ۱۱۶

جدول ۱۱-۴ :آزمون کای – دو برای پاسخ دهندگان بخش دولتی. ۱۱۷

جدول ۱۲-۴ :آزمون کای – دو برای پاسخ دهندگان بخش خصوصی. ۱۱۸

جدول ۱۳-۴ :آزمون تی دو نمونه ای برای مقایسه نظرات بخش خصوصی و دولتی. ۱۲۰

جدول ۱۴-۴: آزمون ویلکاکسون – مقایسه تاثیر آموزش حرفه ای و غیر حرفه ای بر عملکرد ۱۲۲

جدول ۱۵-۴ : نتایج کلی آزمون فرضیه ها- تی استیودنت.. ۱۲۳

جدول ۱۶-۴ : نتایج کلی آزمون فرضیه ها- آزمون کای دو. ۱۲۴

جدول ۱۷-۴ : نتایج کلی آزمون فرضیه ها- آزمون ویلکاکسون. ۱۲۵

جدول ۱۸-۴ : نتایج کلی آزمون فرضیه ها- آزمون فریدمن(a) 125

جدول ۱-۵ : نتایج کلی آزمون فرضیه ها ۱۳۱

نمودار ۱-۲ :فرآیند سیستم آموزشی. ۱۶

نمودار ۲-۲ الگوی نظامدار آموزش ضمن خدمت.. ۳۸

نمودار ۳-۲ الگوی سنتی در اجرای دوره های آموزشی. ۴۴

نمودار ۴-۲ الگوی گاسکی در اجرای دوره های آموزشی. ۴۵

نمودار ۵-۲ الگوی ترکیبی در اجرای دوره های آموزشی. ۴۵

نمودار۶-۲ چرخه برنامه ریزی دوره آموزش ضمن خدمت و جایگاه ارزشیابی در این چرخه در “برداشت سنتی”. ۴۶

نمودار۷-۲چرخه برنامه ریزی دوره های آموزش ضمن خدمت و جایگاه ارزشیابی در این چرخه در “برداشت جدید” ۴۷

نمودار۱-۳: مدل تحلیلی تحقیق. ۸۴

نمودار ۱-۴ :اطلاعات سابقه کار آزمودنی ها ۱۰۵

نمودار ۲-۴ : رشته تحصیلی آزمودنی ها ۱۰۶

نمودار ۳-۴ : اطلاعات مدرک تحصیلی آزمودنی ها ۱۰۷

نمودار ۴-۴: نمودار مقایسه نظرات پاسخ دهندگان بخش خصوصی و دولتی. ۱۲۱

چکیده:

کار تحقیقی و پژوهشی حاضر به منظور تعیین تاثیر آموزش های حرفه ای مستمر بر روی عملکرد حرفه ای حسابداران رسمی که در جامعه حسابداران رسمی ایران عضویت دارند، انجام گردید. محقق نظرسنجی را طراحی نمود که از مقیاس ۵ امتیازی لیکرت استفاده می نمود و از طریق پرسشنامه ای که بین اعضای جامعه حسابداران رسمی توزیع گردید انجام شد. نظرسنجی بر روی ارزش مشهود و محسوس آموزشهای حرفه ای مستمر و همچنین بر روی نگرش های موجود نسبت به این آموزش و نیز مطلوبیت روشهای ارائه آموزش متمرکز گردیده است.

نتایج حاصل از نظرسنجی نشان می داد که حسابداران رسمی معتقدند که آموزشهای حرفه ای دارای ارزش می باشد به عبارت دیگر آموزشهای حرفه ای موجب افزایش دانش حسابداری و حسابرسی حسابداران رسمی شده و در بهبود عملکرد حرفه ای آنها نیز موثر بوده است. این نتایج همچنین نشان می دهند که حسابداران رسمی نسبت به آموزشهای حرفه ای مستمر، دیدگاه و نگرش مثبتی دارند. و از بین روشهای ارائه آموزش ، روش آموزش حضوری همراه با آزمون را اثربخش تر از سایر روشهای ارائه آموزش قلمداد نموده و در ضمن تاثیر آموزشهای غیر حرفه ای را در بهبود عملکرد ، مورد تایید قرار دادند.

مقدمه:

سازمانها و نهادهای مختلف هر جامعه ای عموما براساس نیازهای معینی نمودار می گیرند و توسعه می یابند. از این رو اهداف هرموسسه ای معمولا نشانه نیاز یا نیازهای ویژه ای است که برای ادامه حیات اجتماعی ضروری اند و تا زمانی که نیازهای مزبور باقی باشند، سازمانها به حیات خود ادامه می دهند و از طریق فعالیتهای خود، در راستای برطرف کردن این نیازها گام بر می دارند.بررسی نمودار گیری و تحول سازمانهای بشری نشان می دهد که در گذشته به علت سادگی جوامع و فناوری محدود،ساختار سازمانها و کارکردهای آنها نیز عموما ساده و ابتدایی بوده است. به همین دلیل هر فرد می توانست ظرف مدت کوتاهی از طریق کارآموزی یا آموزشهای استاد- شاگردی برای مشاغل خاص آماده شود. با این همه تغییر و تحول در ابعاد مختلف زندگی بشری، بخصوص پس از انقلاب صنعتی که چهره ویژه ای به مشاغل و حرف بخشید، آموزش استاد – شاگردی توانایی خود را برای آماده سازی افراد جهت تصدی مشاغل مختلف را از دست داد.تحولاتی که در سایه اختراعات،ابداعات و نوآوریها به منصه ظهور رسید،بر ابعاد مختلف زندگی تاثیر شگرفی گذاشت و در این بین سازمانها به منزله نهادهای برخاسته از بطن اجتماع ناگزیر از همگامی و همسویی با این تحولات بودند و بدین ترتیب ساختارهای سازمانی از اشکال ساده و سنتی به سوی انواع پیچیده و تخصصی سوق یافتند و وظایف و عملکردهای آنها نیز متحول و پیچیده شدند.در چنین وضعیتی،آماده شدن برای حرفه ای معین مستلزم صرف وقت زیاد و آموزشهای تخصصی بود و بدین ترتیب آموزش کارکنان بتدریج جایگاه ویژه ای در اکثر مشاغل پیدا کرد.در حال حاضر نیز آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمانهای مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است؛زیرا در چند دهه اخیر بیش از هر دوران دیگر در طول تاریخ بشری،علوم و فناوری پیشرفت نموده است.این تحول و دگرگونی به حدی است که عصر حاضر را عصر نیم عمر اطلاعات نامیده اند؛یعنی دورانی که در هر چند سال،نیمی از اطلاعات بشری سوخت شده،اطلاعات جدید جایگزین آن ها می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.