بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران دارای ۹۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران :

بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران

چکیده: ۱

مقدمه: ۲

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱) مقدمه ۴

۲-۱) تاریخچه مطالعاتی. ۴

۳-۱) بیان مسئله ۶

۴-۱) چارچوب نظری تحقیق. ۷

۵-۱) فرضیه های تحقیق. ۸

۶-۱) اهداف تحقیق. ۸

۷-۱) حدود مطالعاتی. ۸

۱-۷-۱) قلمرو زمانی. ۹

۲-۷-۱) قلمرو مکانی. ۹

۳-۷-۱) قلمرو موضوعی. ۹

۸-۱) واژگان کلیدی. ۹

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

۱-۲) مقدمه ۱۲

۲-۲) هدف‌ صورتهای‌ مالی‌ 12

۳-۲) استفاده‌کنندگان‌ صورتهای‌ مالی‌ و نیازهای‌ اطلاعاتی‌ آنان‌ 13

۴-۲) خصوصیات‌ کیفی‌ اطلاعات‌ ‌‌ مالی. ۱۵

۵-۲) دارایی‌ نامشهود ۲۲

۱-۵-۲) خصوصیات داراییهای نامشهود ۲۳

۲-۵-۲) داراییهای نامشهود قابل شناسایی: ۲۴

۳-۵-۲) داراییهای نامشهود غیر قابل شناسایی (سرقفلی) ۲۶

۶-۲) ارزش بازار. ۲۷

۱-۶-۲) مدیریت مبتنی بر ارزش.. ۲۷

۲-۶-۲) مدیریت مبتنی بر ارزش در عمل. ۳۰

۳-۶-۲) سازمان چگونه ارزش خلق می کند؟ ۳۰

۴-۶-۲) اندازه گیری ارزش خلق شده ۳۲

۷-۲) پیشینه تحقیق. ۳۷

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

۱-۳ )مقدمه ۴۱

۲-۳) جامعه آماری. ۴۱

۳-۳) نمونه آماری. ۴۱

۴-۳) روش تحقیق. ۴۲

۵-۳) اطلاعات مورد نیاز و نحوه جمع آوری اطلاعات.. ۴۲

۶-۳) اندازه گیری متغیرها ۴۲

۷-۳) مدل تحلیلی تحقیق. ۴۴

۸-۳) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. ۴۵

۹-۳ مراحل بررسی فرضیات آماری. ۴۶

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

۱-۴ مقدمه‏ 49

۲-۴) توصیف داده های آماری. ۴۹

۳-۴) بررسی نرما‌ل بودن داده‌ها ۵۳

۴-۴) تحلیل آماری فرضیات تحقیق. ۵۴

۱-۴-۴) بررسی فرضیه فرعی اول. ۵۴

۲-۴-۴) بررسی فرضیه فرعی دوم ۵۷

۵-۴) بررسی اعتبار مدل. ۵۹

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۱-۵ مقدمه ۶۲

۲-۵) نتایج فرضیات تحقیق. ۶۲

۱-۲-۵) نتیجه فرضیه فرعی اول. ۶۲

۲-۲-۵) نتیجه فرضیه فرعی دوم ۶۲

۳-۲-۵) نتیجه فرضیه اصلی. ۶۳

۳-۵) پیشنهادات کاربردی بر اساس یافته های تحقیق. ۶۳

۴-۵) پیشنهادات برای تحقیقات آتی. ۶۴

۵-۵) محدودیتهای تحقیق. ۶۴

۶-۵) موانع تحقیق. ۶۴

پیوست ها

منابع و ماخذ

منابع فارسی: ۷۶

منابع لاتین: ۷۷

چکیده لاتین. ۷۸

جدول ۱-۲ داراییهای نامشهود غیر قابل شناسایی. ۲۶

جدول ۱-۴ آمار توصیفی متغیر وابسته (ارقام به هزار ریال) ۵۰

جدول ۲-۴ آمار توصیفی متغیرهای مستقل. ۵۰

جدول ۳-۴ توزیع فراوانی ارزش بازار شرکت.. ۵۱

جدول ۴-۴ توزیع فراوانی رقم گزارش شده سرقفلی. ۵۲

جدول ۵-۴ توزیع فراوانی رقم گزارش شده دارایی نامشهود ۵۳

جدول۶-۴ بررسی نرما‌ل بودن. ۵۴

جدول۷-۴ نتایج خروجی SPSS آزمون فرضیه فرعی اول. ۵۵

جدول ۸-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی اول. ۵۶

جدول ۹-۴ نتایج خروجی SPSS آزمون فرضیه فرعی دوم ۵۷

جدول۱۰-۴ بررسی نوع و شدت خط رگرسیون برای فرضیه فرعی دوم ۵۸

جدول ۱-۵ خلاصه آزمون فرضیه های تحقیق. ۶۳

نمودار ۱-۲ ارزش افزوده واقعی. ۳۱

نمودار ۲-۲ روشهای بکار گرفته شده در برنامه ریزی گستره عملکرد ۳۲

نمودار ۱-۳ مدل تحلیلی تحقیق(جان واتسون و همکاران) ۴۴

نمودار ۱-۴ توزیع فراوانی ارزش بازار شرکت.. ۵۱

نمودار ۲-۴ توزیع فراوانی رقم گزارش شده سرقفلی. ۵۲

نمودار ۳-۴ توزیع فراوانی رقم گزارش شده دارایی نامشهود ۵۳

نمودار ۴-۴ نمودار پراکنش فرضیه فرعی اول. ۵۶

نمودار ۵-۴ نمودار پراکنش فرضیه فرعی دوم ۵۹

چکیده:

از جمله مهمترین ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری می توان به قابلیت اعتماد و مربوط بودن اطلاعات اشاره کرد. از جمله اقلام گزارش شده در صورتهای مالی تحت عنوان کلی دارایی های ثابت که اساساً دارای ماهیتی متفاوت از سایر دارایی ها و یا حتی سایر اقلام صورتهای مالی می باشد می توان سرقفلی و دارایی های نامشهود را نام برد. در این تحقیق به بررسی وجود قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزشهای گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود در صورتهای مالی پرداخته ایم. اگر اقلام حسابداری دارای دو ویژگی مربوط بودن و قابلیت اطمینان باشند، باید در تصمیم گیری استفاده کنندگان از این اطلاعات مفید واقع شوند و بر ارزش بازار شرکت اثر بگذارند. برای بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن سرقفلی و دارایی های نامشهود گزارش شده در صورتهای مالی وجود رابطه همبستگی این دو را با ارزش بازار شرکت سنجیده ایم و پس از طی فرآیند تحقیق و تایید شدن فرضیات تحقیق مشخص شد که بین ارزش گزارش شده دارایی نامشهود و سرقفلی به عنوان متغیر مستقل و ارزش بازار به عنوان متغیر وابسته در یک دوره ۵ ساله بین سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ همبستگی مثبت معنادار وجود داشته است.

واژگان کلیدی: دارایی های نامشهود، دارایی‌ ، سرقفلی، قابلیت اعتماد، مربوط بودن

مقدمه:

استانداردهای حسابداری هدف اصلی از تهیه و ارائه صورتهای مالی را کمک به استفاده کنندگان در راستای تصمیم گیری هایشان میداند. همچنین اطلاعات حسابداری دارای ویژگی های کیفی خاصی است. از جمله مهمترین این ویژگی ها می توان به قابلیت اعتماد و مربوط بودن این اطلاعات اشاره کرد. یکی از مهمترین و بحث انگیز ترین اقلام حسابداری می توان سرقفلی و دارایی های نامشهود را نام برد. صرفنظر از تعریف سرقفلی و دارائیهای نامشهود آنچه در این تحقیق اهمیت داشته است، بررسی وجود قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزشهای گزارش شده این دو در صورتهای مالی می باشد.

اگر اقلام حسابداری دارای دو ویژگی مربوط بودن و قابلیت اطمینان باشند، باید در تصمیم گیری استفاده کنندگان از این اطلاعات مفید واقع شوند و بر ارزش بازار شرکت اثر بگذارند. برای بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن سرقفلی و دارایی های نامشهود گزارش شده در صورتهای مالی ناگزیر باید تحت یک رابطه همبستگی این دو را با ارزش بازار شرکت سنجید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.