پاورپوینت مکاتبهای مدیریت استراتژیک و دیدگاههای آنها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مکاتبهای مدیریت استراتژیک و دیدگاههای آنها دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت مکاتبهای مدیریت استراتژیک و دیدگاههای آنها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت مکاتبهای مدیریت استراتژیک و دیدگاههای آنها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مکاتبهای مدیریت استراتژیک و دیدگاههای آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مکاتبهای مدیریت استراتژیک و دیدگاههای آنها :

پاورپوینت مکاتبهای مدیریت استراتژیک و دیدگاههای آنها

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بعضی از شرکت‌های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تاسف بار تنزل یافته‌اند و چرا برخی از شرکت‌های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاه‌های ممتازی در صحنه رقابت بین‌الملل رسیده‌اند ؟ آیا در این مورد فکر کرده‌اید که چرا برخی از موسسات نوسان‌های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه می‌کنند و در مقابل برخی از سازمان‌ها طعم تلخ شکست را چشیده و از ادامه راه باز می‌مانند ؟ به عقیده بسیاری از متخصصان علم مدیریت ، پاسخ بسیاری از اینگونه سوالات را باید در مفاهیمی به نام استراتژی و مدیریت استراتژیک جستجو کرد .
تاکنون تعاریف مختلف و گاه ناسازگاری از استراتژی و مدیریت استراتژیک ارائه شده است . به تعبیر یکی از متخصصان مدیریت این عبارات مانند هنر است که وقتی آن را می‌بینیم تشخیص دادن آن آسان است اما وقتی در پی تعریف کردن و توضیح دادن آنیم بسیار مشکل به نظر می‌رسد ؛ با همه اینها سعی کرده‌ایم تا تعاریفی که جوهره کلیه مفاهیم را دارا باشد ارائه دهیم .
استراتژی چیست ؟
الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامه‌ریزی شده ، بهره‌برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها ، رقبا و دیگر عوامل محیطی است . طبق این تعریف یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند :
– چه اهدافی باید محقق گردد .
– بر روی کدام صنایع ، بازارها و محصول‌ها باید تمرکز نمود .
– چگونه برای بهره‌برداری از فرصت‌های محیطی و مواجهه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی ، منابع تخصیص یابد و چه فعالیت‌هایی انجام گیرد .
مدیریت استراتژیک چیست ؟
تصمیمات و فعالیت‌های یکپارچه در جهت توسعه استراتژی‌های موثر، اجرا و کنترل نتایج آنهاست .
بنابراین مدیریت استراتژیک فعالیت‌های مربوط به بررسی ، ارزشیابی و انتخاب استراتژی‌ها ، اتخاذ هر گونه تدابیر درون و بیرون سازمانی برای اجرای این استراتژی‌ها و در نهایت کنترل فعالیت‌های انجام‌شده را در برمی‌گیرد .
ضرورتهای استفاده از مدیریت استراتژیک در چیست ؟
با نگاهی دقیق به مفهوم مدیریت استراتژیک می‌توان به ضرورت استفاده از آن پی برد . با توجه به تغییرات محیطی که در حال حاضر شتاب زیادی به خود گرفته است و پیچیده شدن تصمیمات سازمانی ، لزوم بکارگیری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با اینگونه مسائل بیش از گذشته ملموس می‌شود . این برنامه چیزی جز برنامه استراتژیک نیست . مدیریت استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا ، آینده‌نگر ، جامع‌نگر و اقتضایی راه حل بسیاری از مسائل سازمانهای امروزی است . پایه‌های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان درکی است که مدیران از شرکت‌های رقیب ، بازارها ، قیمت‌ها ، عرضه‌کنندگان مواد اولیه ، توزیع‌کنندگان ، دولت‌ها ، بستانکاران ، سهامداران و مشتریانی که در سراسر دنیا پراکنده‌اند ، دارند و این عوامل ، تعیین‌کنندگان موفقیت تجاری در دنیای امروز است . پس یکی از مهمترین ابزارهایی که سازمان‌ها برای حصول موفقیت در آینده می‌توانند از آن بهره گیرند مدیریت استراتژیک خواهد بود .
مزایای بکارگیری مدیریت استراتژیک در چیست ؟
مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند . این شیوه مدیریت باعث می‌شود که سازمان دارای ابتکار عمل باشد و فعالیت‌هایش به گونه‌ای درآید که اعمال نفوذ نماید (نه اینکه تنها در برابر کنش‌ها ، واکنش نشان دهد) و بدینگونه سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت کنترل درآورد .
از نظر تاریخی ، مزیت اصلی مدیریت استراتژیک این بوده است که به سازمان کمک می‌نماید تا از مجرای استفاده نمودن از روش منظم‌تر ، معقول‌تر و منطقی‌تر راه‌ها یا گزینه‌های استراتژیک را انتخاب نماید و بدینگونه استراتژی‌های بهتری را تدوین نماید . تردیدی نیست که این یکی از منافع اصلی مدیریت استراتژیک است ولی نتیجه تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که این فرایند می‌تواند در مدیریت استراتژی‌ها نقش مهم‌تری ایفا کند . مدیران و کارکنان از طریق درگیر شدن در این فرایند خود را متعهد به حمایت از سازمان می‌نمایند . یکی دیگر از مهمترین منافع مدیریت استراتژیک این است که موجب تفاهم و تعهد هر چه بیشتر مدیران و کارکنان می‌شود . یکی از منافع بزرگ مدیریت استراتژیک این است که موجب فرصتی می‌شود تا به کارکنان تفویض اختیار شود . تفویض اختیار عملی است که به وسیله آن کارکنان تشویق و ترغیب می‌شوند در فرایندهای تصمیم‌گیری مشارکت کنند ، خلاقیت ، نوآوری و خیال‌پردازی را تمرین نمایند و بدین گونه اثربخشی آنان افزایش خواهد یافت .
فرایند مدیریت استراتژیک شامل چه مراحلیست ؟
فرایند مدیریت استراتژیک را می‌توان به چهار مرحله تقسیم نمود :
– تحلیل وضعیت
– تدوین استراتژی
– اجرای استراتژی
– ارزیابی استراتژی
– تحلیل وضعیت
— اهداف بلندمدت ، ماموریت سازمان (علت وجودی و اینکه چه هستیم) ، چشم‌انداز سازمان (چه می‌خواهیم باشیم) .
— تجزیه و تحلیل محیط داخلی و قابلیت‌های سازمان .
— تجزیه و تحلیل محیط خارجی .
– تدوین استراتژی
در تدوین استراتژی باید ابتدا مجموعه استراتژی‌های قابل استفاده را لیست کرده و سپس با استفاده از مدل‌های مختلفی که در بحث‌های مدیریت استراتژیک آمده است و با توجه به نتایج بدست آمده در تحلیل وضعیت که در مرحله اول آمده است استراتژی برتر را انتخاب می‌کنیم . در این مرحله باید مدیران میانی و حتی رده پایین سازمان را نیز مشارکت داد تا در آنها ایجاد انگیزش کند .
– اجرای استراتژی
برای اجرای استراتژی‌ها باید از ابزار زیر بهره گرفت :
— ساختار سازمانی متناسب با استراتژی‌ها .
— هماهنگ‌سازی مهارت‌ها ، منابع و توانمندی‌های سازمان در سطح اجرایی .
— ایجاد فرهنگ سازمانی متناسب با استراتژی جدید سازمان .
اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی به همکاری مدیران همه بخش‌ها و واحدهای وظیفه‌ای سازمان نیازمند است .
– ارزیابی استراتژی
برای تعیین حدود دستیابی به هدف‌ها ، استراتژی اجرا شده باید مورد کنترل و نظارت قرار گیرد . ارزیابی استراتژی شامل سه فعالیت اصلی می‌شود :
— بررسی مبانی اصلی استراتژی‌های شرکت .
— مقایسه نتیجه‌های موردانتظار با نتیجه‌های واقعی .
— انجام دادن اقدامات اصلاحی به منظور اطمینان یافتن از اینکه عملکردها با برنامه‌های پیش‌بینی شده مطابقت دارند .
اطلاعاتی که از فرایند ارزیابی استراتژی به‌ دست می‌آید باید به گونه‌ای باشد که عملیات و اقدامات را تسهیل نماید و باید کسانی یا واحدهایی را معرفی نماید که نیاز به اصلاح دارند .

منبع : پایگاه جامع مهندسی صنایع ایران

مطالب مرتبط

رهبر سده ؛هنرمند اجتماعی، نوآور فرهنگی
ویژگی‌های‌ کارشناس‌ موفق‌
شایسته سالاری
مدیریت از دیدگاه نهج‌البلاغه
تفکیک در اصول حاکمیت، مالکیت و مدیریت
مدیریت تغییر فناوری
طراحی کانون ارزیابی مدیران
بررسی تاثیر استفاده از تکنیک های مدیریت پروژه بر شاخص های بهره وری در کارخانه قند آبکوه
نقش دولت در توسعه مشاوره مدیریت کشور
عوامل مؤثر در روند کار یک مدیر جدید
رهبری چشم‌اندازگرا
رابطه کنترل با خلاقیت
تئوری گروه هسته مرکزی (گروه محوری)
عامل‌های مهم شکست نوآوری
مدیریت برمبنای فرایند
تحول اداری و مدیریت تحول
مدیران خود را مدیریت کنید
بابای دارا، بابای نادار
مهم ترین موانع تصمیم گیری
مدیریت تعادل بین کار و زندگی
ویژگیهای مدیریت بر پایه ارزش
رمز موفقیت مدیران و کارآفرینان
خلاقیت و نوآوری: تعریف، مفاهیم و مدیریت آن
برترین ابزارهای مدیریتی در سال
حسابرسی عملکرد و عملیاتی
مزیت رقابتی پایدار
جهانی شدن و چالش‌های فراروی مدیران
تحول فکری مدیریت
ده اصل تغییر مدیریت
منشی مدیر‌عامل
اصول مدیریت و کاربرد آن در بانکها و موسسات مالی و اعتباری با رویکرد تبیین مهارتهای مورد نیاز مدیران شعب
نقش رهبران موفق در سازمان
دستاوردهای نخستین کنفرانس ملی معماری مدیریت نوین
مدیریت بر خود
مدیریت دانش چالش ها و فرصت ها
بازانگاری مدیریت
مدیریت با تکیه بر معنویت
مصاحبه استخدامی و گزینش نیروی انسانی
درآمدی بر مسوولیت اجتماعی در سطح سازمان
هفت روش برجسته برای عبور از بحران
مدیریت
مدیریت در قرن
رویکردها و تاکتیک‌ها در مذاکره
تعبیر تازه‌ای از مدیریت تغییر
مدیریت حوزه مدیریت
مدیریت تعارض
فراگیری عملی
مدیریت از نگاه سیستمی
چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم؟
از ارکان مهم مدیریت، سبک های آن است
رویکرد مهندسی در کنترل پدیده‌های اجتماعی
« مدیریت حوزه مدیریت »
MBA – Master of Business Administrator
بررسی موفقیت سیستم‌های اطلاعات مدیریت در سازمان‌های صنعتی و خدماتی استان اصفهان
خطوط قرمز مدیریت اسلامی
اشتباه مؤسسین شرکتها در آغاز کار
پژوهش در عملیات: مفاهیم، اصول و تاریخچه
هنری‌ به‌ نام‌ هدیه‌ دادن‌
توصیه مهم در مدیریت
سازمان‌های یادگیرنده
مدیریت موثر در بحران سازمان‌ها
تاثیرسن بر سبکهای رهبری و رفتار مدیران
مصادیق مدیریت اسلامی و نقش آن در تولید علم
بینش مدیریت و اسرار رهبری مدیرعامل سابق جنرال‌الکتریک
بنگاههای برتر جهانی : شرکت دل
« مدیریت در قرن »
اقدامات ناب و چالشهای جهانی
تحول فکری مدیریت
اهمیت S در مدیریت و ساماندهی کار
مکاتب برنامه‌ریزی و درس‌هایی از تکامل پارادایم
مدیری که ژست می‌گیرد ماندنی‌تر است؟!
نظامهای کنترل مدیریت در سازمانهای امروز
مدیریت شطرنجی
مسئولیت‌ اعضاء هیئت‌مدیره در شرکت‌های سهامی
مدیریت در قرن
مدیریت در خانه
مدیریت ضرب العجل ها
کدامین سبک مدیریت
نقش مدیریت اطلاعات بهداشتی در مدیریت بیمارستان
چگونه یک صورت جلسه بد ننویسیم؟
اهمیت روانشناسی در مدیریت
انتخاب عرضه کنندگان درطول زنجیره عرضه
طراحی مدل تعالی سازمانی برای سازمان های خدماتی ایران
جایگاه EFQM در فرآیند مدیریت
بررسی نقش مهندسی مجدد در شبیه‌سازی سازمان
ده گام به سوی ایجاد اداره ای خلاق تر
مدیریت هویت در دنیای واقعی
نکته برای مدیریت یک تیم موفق
خلاقیت همراه با مدیریت تغییر
مدیریت; جمع گوناگونیها
مدیریت اسلامی و علوم بشری
پرهیز مدیر تازه کار از اشتباهات رایج مدیریتی
تکنولوژی مدیریت در دنیای امروز
تئوری سیستم مدیریت
مدیریت خدمات : مدیریت هزاره سوم
ماموریت EFQM چیست؟
چالش‌ها و تنگناهای مدیریت و بازیابی اطلاعات
شرکتهای دولتی درپیچ وخم های مدیریت
مدیریت تغییر
ارائه الگوی مدیریت بومی مبتنی بر دیدگاه امام علی(ع) با استفاده از مدل مفهومی سه شاخگی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.