پژوهش بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پژوهش بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی دارای ۱۶۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پژوهش بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پژوهش بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پژوهش بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پژوهش بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی :

پژوهش بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی دانشجویان دختر

چکیده:

در این پژوهش رابط بین اضطراب و تیپ­های شخصیتی درون گرا و برون گرا مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور ۵۰ نفر از بین دانشجویان دختر رشت مشاوره و راهنمایی، ورودی ۸۴ ، مقطع کارشناسی، دانشکد روانشناسی و علوم اجتماعی، مجتمع ولیعصر، واحد تهران مرکز به عنوان گروه نمونه به روش تصادفی انتخاب گردید.

ابزار پژوهش در مورد اضطراب دانشجویان، پرسشنام اضطراب کتل است و در مورد تیپ­های شخصیتی دانشجویان، مقیاس درونگرایی- برونگرایی میشل گوکلن است.

فرضی اصلی پژوهش این بود که بین اضطراب و تیپ­ درونگرا ، برونگرا و میانگرا رابط معنی داری وجود دارد و با توجه به روش همبستگی پیرسون و آزمون توکی مشخص شد که بین اضطراب و ویژگی های شخصیتی ( درونگرا- برونگرا- میانگرا) رابطه معناداری وجود دارد.

اصطلاعات کلیدی: اضطراب، درونگرایی، برونگرایی

پژوهش بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

پشگفتار……………………………………………………………………………………………… ۱

چکیده………………………………………………………………………………………………… ۳

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۵

بیان مسئله………………………………………………………………………………………….. ۶

ضرورت و اهمیت پژوهش………………………………………………………………….. ۸

موضوع تحقیق…………………………………………………………………………………… ۱۰

تعریف موضوع تحقیق………………………………………………………………………… ۱۰

هدف کلی……………………………………………………………………………………………. ۱۰

اهداف فرعی……………………………………………………………………………………….. ۱۰

فرضیه کلی…………………………………………………………………………………………. ۱۱

فرضیات فرعی……………………………………………………………………………………. ۱۱

متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………. ۱۱

محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………. ۱۱

محیط پژوهش……………………………………………………………………………………. ۱۲

تعریف اصطلاحات و واژه ها………………………………………………………………. ۱۲

تعریف اصطلاحات تخصصی………………………………………………………………. ۱۴

تعریف عملیاتی……………………………………………………………………………………. ۱۵

فصل دوم : پیشینه تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۱۹

اضطراب…………………………………………………………………………………………….. ۱۹

تعریف اضطراب ، جنبه ها و جلوه های مختلف آن……………………………….. ۲۱

اضطراب به عنوان پاسخ آموخته شده…………………………………………………. ۲۶

اضطراب در معنای نداشتن کنترل………………………………………………………… ۲۷

کنار آمدن با اضطراب…………………………………………………………………………. ۲۸

شخصیت مضطرب……………………………………………………………………………… ۲۹

اضطراب بنیادی : شالوده روان رنجوری…………………………………………….. ۳۱

نظریه های اضطراب……………………………………………………………………………. ۳۵

۱- نظریه روانکاوی (فروید)………………………………………………………………… ۳۵

انواع اضطراب…………………………………………………………………………………….. ۳۷

مکانیزمهای دفاعی علیه اضطراب…………………………………………………………. ۴۰

سرکوبی…………………………………………………………………………………………….. ۴۱

انکار…………………………………………………………………………………………………… ۴۲

واکنش وارونه……………………………………………………………………………………. ۴۳

فرافکنی………………………………………………………………………………………………. ۴۳

واپس روی………………………………………………………………………………………… ۴۴

دلیل تراشی………………………………………………………………………………………… ۴۴

جابجایی…………………………………………………………………………………………….. ۴۵

والایش………………………………………………………………………………………………. ۴۶

۲- نظریه روانشناسی فردی (آدلر)………………………………………………………. ۴۸

۳- نظریه درمان عقلانی- عاطفی (الیس)………………………………………………… ۵۱

۴- نظریه درمان مراجع محوری (راجرز)……………………………………………… ۵۱

۵- نظریه روان درمانی گشتالت (پرز)…………………………………………………… ۵۲

۶- نظریه واقعیت درمانی (گلاسر)………………………………………………………… ۵۴

۷- نظریه رفتار درمانی……………………………………………………………………….. ۵۵

عوامل کاهش اضطراب ……………………………………………………………………….. ۵۷

شخصیت چیست؟………………………………………………………………………………. ۶۷

بررسی شخصیت……………………………………………………………………………….. ۶۹

اصول شخصیت شناسی…………………………………………………………………….. ۷۱

تاثیر عوامل زیستی بر شخصیت…………………………………………………………. ۷۳

تشابه شخصیت در دوقلوها………………………………………………………………… ۷۳

نظریه های شخصیت…………………………………………………………………………… ۷۶

۱- نظریه کارل یونگ…………………………………………………………………………… ۷۶

نگرش ها : برونگرایی و درونگرایی …………………………………………………….. ۷۷

کارکردهای روان شناختی…………………………………………………………………… ۷۸

تیپ های روان شناختی (درونگرا و برونگرا)………………………………………… ۸۰

ویژگی شخصیتی برونگرا…………………………………………………………………… ۸۳

ویژگی شخصیتی درونگرا…………………………………………………………………… ۸۴

ناهشیار شخصی………………………………………………………………………………… ۸۵

عقده ها………………………………………………………………………………………………. ۸۶

ناهشیار جمعی……………………………………………………………………………………. ۸۷

پژوهش در نظریه یونگ………………………………………………………………………. ۸۹

تیپ های روان شناختی (درونگرا و برونگرا)………………………………………… ۸۹

۲- نظریه هانس آیزنک………………………………………………………………………… ۹۳

ابعاد شخصیت : برونگرایی ، روان رنجور خویی و روان پریش خویی…. ۹۳

برونگرایی………………………………………………………………………………………….. ۹۶

روان رنجور خویی…………………………………………………………………………….. ۹۸

روان پریش خویی………………………………………………………………………………. ۹۹

نقش اصلی وراثت………………………………………………………………………………. ۱۰۰

رابرت مک کری و پل کاستا : مدل پنج عاملی………………………………………… ۱۰۱

ثبات عوامل………………………………………………………………………………………… ۱۰۳

همبستگی هیجانی و رفتاری………………………………………………………………… ۱۰۴

۳- نظریه روانکاوی (فروید)………………………………………………………………… ۱۰۶

الف- دیدگاه ساختی شخصیت…………………………………………………………….. ۱۰۶

نهاد……………………………………………………………………………………………………. ۱۰۶

خود…………………………………………………………………………………………………… ۱۰۷

فراخود………………………………………………………………………………………………. ۱۰۸

ب- شخصیت به مثابه ی فرایندی پویا………………………………………………… ۱۰۹

ج- شخصیت به مثابه فرایند تکاملی……………………………………………………… ۱۱۰

د- دیدگاه جبری رشد شخصیت………………………………………………………… ۱۱۱

۴- نظریه روانشناسی فرد (آدلر)………………………………………………………….. ۱۱۲

۵- نظریه روان درمانی گشتالت (پرز)…………………………………………………… ۱۱۵

۶- نظریه درمان مبتنی بر تحلیل محاوره ای (برن)……………………………….. ۱۱۶

۷- نظریه واقعیت درمانی (گلاسر)………………………………………………………… ۱۱۸

۸- نظریه رفتار درمانی……………………………………………………………………….. ۱۱۹

فصل سوم : روش تحقیق

جامعه آماری ، نمونه و روش اندازه گیری…………………………………………… ۱۲۲

ابزار جمع آوری اطلاعات و ویژگی های آن…………………………………………. ۱۲۲

ویژگی های ابزار پژوهش…………………………………………………………………… ۱۲۳

پرسشنامه مقیاس اضطراب کتل…………………………………………………………… ۱۲۳

میدان کاربرد آزمون…………………………………………………………………………… ۱۲۳

پژوهش های مربوط به توصیف ماهیت و اعتبار یا درستی مقیاس اضطرا ب ۱۲۶

الف- تحول هوشیاری نسبت به خود…………………………………………………… ۱۳۱

ب- نیروی من…………………………………………………………………………………….. ۱۳۱

ج- گرایش پارانویایی………………………………………………………………………….. ۱۳۲

د- گرایش به گنهکاری………………………………………………………………………… ۱۳۲

هـ- تنش ارگی……………………………………………………………………………………. ۱۳۳

نکاتی درباره اجرای تست…………………………………………………………………… ۱۳۳

دستور اجرای پرسشنامه……………………………………………………………………. ۱۳۴

روش تصحیح و نمره گذاری………………………………………………………………. ۱۳۶

پرسشنامه مقیاس درونگرایی- برونگرایی میشل گوکلن ……………………….. ۱۴۰

دستور اجرای پرسشنامه……………………………………………………………………. ۱۴۰

روش تصحیح و نمره گذاری ……………………………………………………………… ۱۴۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………….. ۱۴۵

فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری تحقیق

خلاصه تحقیق …………………………………………………………………………………… ۱۵۰

تحلیل نتایج…………………………………………………………………………………………. ۱۵۰

پیشنهادات………………………………………………………………………………………….. ۱۵۱

منابع و ماخذ ……………………………………………………………………………………… ۱۵۲

پیوست ها …………………………………………………………………………………………. ۱۵۳

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.