طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت دارای ۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت :

طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت

-مقدمه. ۳

۲-فواید ناشی از اجرا و بکارگیری سیستم پیشنهادی.. ۴

۳- پیشینه قیمت گذاری خدمات پزشکی. ۵

۴ -مکانیزم اجرائی سیستم ABC و بررسی دیدگاههای این سیستم ۶

۵-سیستم هزینه یابی چیست؟. ۸

گام چهارم تعیین خروجی و برون داد هر مرکز فعالیت.. ۱۱

گام پنجم:عملیات هزینه یابی بر اساس هر مرکز فعالیت.. ۱۱

هزینه نیروی انسانی. ۱۲

هزینه مواد و ملزومات مصرفی. ۱۲

هزینه های استهلاک.. ۱۲

هزینه های سربار. ۱۲

گام ششم نسبت دادن هزینه های هر مرکز فعالیت به مراکز هزینه نهایی. ۱۳

گام هفتم محاسبه بهای تمام شده بر حسب هر خروجی. ۱۴

۸-مراحل انجام شده برای محاسبه بهای تمام شده در محل مورد مطالعه. ۱۴

گام اول تفکیک و تعیین مراکز فعالیت.. ۱۴

گام دوم: هزینه یابی در مراکز فعالیت.. ۱۵

۲-۴-هزینه مواد مصرفی از انبار فنی وساختمانی. ۱۶

۲-۵-هزینه مواد مصرفی از انبار خواربار وتغذیه. ۱۷

۲-۶-هزینه مواد مصرفی از انبار متفرقه. ۱۷

۳- هزینه های استهلاک اموال و ساختمان. ۱۷

۴-هزینه های تخصیص یافته از سایر بخشها ۱۷

گومام سوم:عملیات هزینه یابی در مراکز فعالیت خدماتی و اداری.. ۱۸

۱-مر کز فعالیت واحد حسابداری.. ۱۸

۱-۱- مرکز فعالیت حسابداری حقوق و دستمزد ۱۸

۱-۲-مرکز فعالیت حسابداری در آمد و ترخیص بیمار. ۱۸

۱-۳-مرکز فعالیت حسابداری هزینه ها ۱۹

۱-۴-مرکز فعالیت حسابداری اموال. ۱۹

جدول شماره(۲)اطلاعات هزینه یابی وتسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت حسابداری.. ۲۰

جدول شماره( ۳ )اطلاعات هزینه یابی وعملیات تسهیم هزینه در مرکز فعالیت انبارها ۲۲

۳-مرکز فعالیت واحد تدارکات.. ۲۳

جدول شماره(۴ )اطلاعات هزینه یابی وتسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت تدارکات.. ۲۴

جدول شماره( ۵)تعداد کامپیوترهای موجود در بخشهای مختلف بیمارستان. ۲۵

جدول شماره( ۶ )اطلاعات هزینه یابی وتسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت کامپیوتر. ۲۵

۵-مرکز فعالیت کارگزینی و امور اداری.. ۲۶

۶-مرکز فعالیت واحد نقلیه. ۲۶

جدول شماره( ۷ )اطلاعات هزینه یابی وتسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت امور نقلیه. ۲۶

۷-مرکز فعالیت واحد مدارک پزشکی و پذیرش بیماران بستری.. ۲۷

جدول شماره( ۸ ) اطلاعات هزینه یابی وتسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت مدارک پزشکی. ۲۸

۸-مرکز فعالیت واحد داروخانه. ۲۹

جدول شماره( ۹ )تعداد اقلام دارویی آماده شده بر حسب بخشهای مختلف بیمارستان. ۲۹

جدول شماره(۱۰ )اطلاعات هزینه یابی وتسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت داروخانه. ۳۰

۹-مرکز فعالیت لاندری رختشویخانه. ۳۱

جدول شماره(۱۱)اطلاعات هزینه یابی وتسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت لاندری.. ۳۱

جدول شماره(۱۲ )اطلاعات هزینه یابی وتسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت انتظامات.. ۳۳

جدول شماره(۱۳ )ساعات نگهبانی انجام شده بر حسب بخشهای مختلف بیمارستان. ۳۴

۱۵-مرکز فعالیت تاسیسات و خدمات فنی. ۳۷

۱۶-مرکز فعالیت تهیه اکسیژن. ۳۸

گام چهارم: تخصیص هزینه ها ۴۰

۴-۱-روش تسهیم مستقیم ۴۰

۴-۲-روش تسهیم یکطرفه. ۴۰

۴-۳-روش تسهیم دوطرفه. ۴۰

گام ششم: اطلاعات هزینه یابی مراکز فعالیت تشخیصی(خروجی محوری) ۴۳

۱-مرکز فعالیت رادیولوژی.. ۴۳

جدول شماره(۱۶)اطلاعات مرکز فعالیت رادیولوژی در طول دوره مورد بررسی. ۴۳

گام هفتم: اطلاعات هزینه یابی در بخشهای عملیاتی(بیمار محوری) ۴۵

۱-مرکز فعالیت بخش جراحی۱( اورولوژی) ۴۶

(۱۷) اطلاعات هزینه یابی وعملیات تسهیم هزینه ها در مرکز فعالیت جراحی ۱. ۴۷

منابع و ماخذ : ۴۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.