تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری :

تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

قسمتی از متن:

بیان مسأله

یکی از مشکلات تحصیلی که باعث تشویق و مراجعات مکرر والدین به کلینیک های بالینی می شود اختلالات یادگیری است، و چون کودکان پایه و اساس جامعه فردای هر کشور را می سازند. اگر مورد بی توجهی قرار بگیرند نتایج جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت (حمید، ۱۳۸۵). مشخصه نتوانی یادگیری در کودکان یا نوجوانان پیشرفت تحصیلی در زمینه خواندن، بیان نوشتاری یا ریاضیات در مقایسه با توانایی هوش کلی کودک است.

متن بازنگری شد DSM.IV (DSM-IN-TR) بنابه تعریف فلچر، لیون، فاجس و جاونس (۲۰۰۷) دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نمی توانند در مهارت های مختلف تحصیلی مانند گوش دادن و خواندن جامع، مهارت های خواندن پایه، محاسبه ریاضیات و حل مسئله منطبق با سن و استانداردهای سطح نمره موفق باشند. بر همین اساس اختلالات یادگیری را در چهار طبقه تشخیص گنجانده شده است. اختلال خواندن، اختلال ریاضیات، اختلال بیان نوشتار، اختلال یادگیری نامشخص (NOS) (کاپلان، سادوک، ۲۰۰۷).

نتایج مطالعات بیانگر آن است که میزان شیوع این اختلالات از ۲ درصد تا ۳۰ درصد در نوسان است (نریمانی و رجبی، ۱۳۸۴). در DSM-IV-IR گفته شده که تقریباً ۵ درصد دانش آموزان مدارس عمومی در ایالات متحده، دچار نوعی اختلال یادگیری هستند (آلتراس، ۲۰۰۷). فرا تحلیل بهراد (۱۳۸۴) نشان می دهد که میزان شیوع اختلال یادگیری در دانش آموزان ابتدایی ۵۸/۴ درصد می باشد و دانش آموزان پسر بیشتر از دانش آموزان دختر است. در مطالعه نریمانی و رجبی (۱۳۸۴) میزان شیوع اختلال یادگیری در استان اربیل ۱۳ درصد گزارش شده است. میزانترک تحصیلی مدرسه برای کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال ۴۰ درصد یعنی یک و نیم برابر متوسط است دادستانی، ۱۳۸۹، به نقل از نریمانی و همکاران).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.