رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان :

رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

قسمتی از متن:

روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها :

درپژوهش حاضر روش گردآوری داده ها ازنوع میدانی وابزارمورد استفاده پرسشنامه می باشد همچنین برای جمع آوری داده هاازپرسشنامه های ذیل بهره خواهیم برد.

۱۴۰

۵.۳ پرسشنامه مدیریت کلاس

جهت سنجش سبکهای مدیریت کلاس از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است؛ این پرسشنامه به شیوه خود – گزارش دهی در بین معلمان اجرا میشود و بر اساس چارچوب نظری ولفگانگ (۱۹۶۶) و با الگو گیری از پرسشنامه باورهای معلمان درخصوص کنترل کلاس (ABCC) نانسی (۲۰۰۰) طراحی شده است . این پرسشنامه به سنجش باور های معلم در باره کنترل کلاس بر مینای سه رویکرد ( مداخله گرا ، تعاملی و غیر مداخله گرا ) می پردازد . پرسشنامه دارای ۲۵ سئوال در سه مقیاس ( مدیریت رفتار ، افراد و آموزش ) است که ( مدیریت آموزش ۱۳ پرسش ، مدیریت افراد ۸ پرسش و مدیریت رفتار ۴ سوال ) ومقیاس پاسخ ها چهار گزینه ای است ( همیشه ، معمولا ، تا اندازه ای و هرگز ) و روش پاسخ گویی به پرسشنامه به روش خود گزارش دهی است .

۶.۳ روایی و پایایی

برای تایید روایی محتوای پرسشنامه، پرسشنامه به همراه اهداف و فرضیات در اختیار استاد ارجمند راهنما و مشاور و تعدادی ازاساتید و متخصصان مربوطه قرار گرفت که درنتیجه تعدادی از سئوالات حذف و در بقیه سئوالات اصلاحاتی اعمال شد، سپس پرسشنامه در اختیار تعدادی از معلمان نمونه قرار گرفت تا در مورد وضوح یا مبهم بودن سئوالات پرسشنامه اظهار نظر نمایند. در نهایت بااعمال کلیه اصلاحات لازم پرسشنامه به تایید اساتید محترم رسید.

برای تعیین پایایی پرسشنامه، سئوالات در نمونه محدود ۲۵ نفر معلم جامعه تحقیق توزیع گردید. سپس از فرمول ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی استفاده شد. در مورد آلفا مقدار۸۲/۰ حاصل شد که حاکی ازاعتباربالای پرسشنامه میباشد.

۷.۳ پرسشنامه فراشناخت

در این پژوهش پرسشنامه(jr.MAI) (نسخه Aاز اسپرلینگ و همکاران) مورداستفاده قرار گرفت که برای سنین ۸ تا ۱۱ سال طراحی شده است. این پرسشنامه خود – گزارش دهی با مقیاس لیکرت است و فراشناخت رابا توجه به سه عامل دانش فراشناختی و پنج مهارت تنظیم شناختی ارزیابی می‌کند.پرسشنامه ۱۲ گویه دارد با سه گزینه برای پاسخ ( هرگز ، گاهی اوقات ، وهمیشه ) ونمره فراشناخت هر فرد در طیفی از ۱۲ تا ۳۶ قرار می گیرد .

اجرای تحلیل عاملی سوالات پرسشنامه جهت بررسی روایی سازه نشان می دهد که ۶ سوال اول عوامل مرتبط با مهارتهای فراشناختی و شامل ارزیابی پنج مهارت می‌شود : مهارت برنامه ریزی، سازماندهی، و مدیریت اطلاعات، نظارت، ارزیابی، و مهارت اشکال زدایی، و ۶ سوال دوم دانش فراشناختی را براساس عوامل مرتبط با دانش فراشناختی دانش اظهاری، فرایندی و وضعیتی. و بر اساس مهارتهارا اندازه گیری می کند .

۱۵۰

۸.۳ روایی و اعتبار: طبق مطالعه‌ای که اسپرلینگ و همکاران (۲۰۰۱) انجام دادند؛ نتایج تحلیل عامل حاصل ازاجرای پرسشنامه درجامعه۳۴۴ نفری دانش‌آموزان نشان داد که بین سئوالات آزمون همبستگی درونی وجود دارد. پرسشنامه می‌تواند هر دو عامل

( دانش و مهارت) را محاسبه کند و واریانس نمونه برای نسخه A 60% محاسبه گردید.

درمرحله دوم، روش روایی ملاکی (همبستگی با سایر مقیاسهای سنجش فراشناخت) به کار گرفته شده است؛ که یافته‌ها نشان می‌دهد، بین پرسشنامه jr.MAI نسخه A و پرسشنامه حل مساله فورانتا و دیگران (۱۹۹۱) همبستگی معنادار دیده شده (۷۲/۰=r) و بین نسخه A وشاخص استراتژیهای فرا درک مطلبی اسمیت (۱۹۹۰) همبستگی میانه‌ای دیده شده (۳۰%=r) و همچنین با شاخص آگاهی خواندن جاکوبز و پاریس (۱۹۸۷) همبستگی میانه مشاهده شده (۲۲%=r) بطور کلی شواهد، حمایت مناسبی از روایی پرسشنامه ایجاد می‌کنند (اسپرلینگ و همکاران، ۲۰۰۱). جهت تعیین اعتبار پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شده است. ضریب آلفا برای۱۲ آیتم پرسشنامه در نمونه تحیق ۷۸% می‌باشد که نشان دهنده اعتبار مناسب این پرسشنامه می‌باشد.

رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان
فهرست مطالب

فصل اول. د‌

۱.۱ مقدمه: ۱

۲.۱ بیان مساله تحقیق: ۲

۳.۱ اهمیت و ضرورت انجام تحقیق : ۳

۴.۱ اهداف تحقیق: ۴

۱.۴.۱ اهداف اصلی : ۴

۲.۴.۱ اهداف جزیی : ۴

۵.۱ فرضیه های تحقیق: ۵

۶.۱ تعاریف نظری: ۵

۵.۶.۱ مهارتهای فراشناختی.. ۶

۷.۱ تعاریف عملیاتی.. ۶

فصل دوم. ۷

۱.۲ پیشینه نظری : ۸

۲.۲ تعاریف فراشناخت.. ۹

۳.۲ ابعاد فراشناخت.. ۹

۴.۲ دانش فراشناختی.. ۹

۵.۲ مهارتهای فراشناختی.. ۱۱

۶.۲ پیشینه عملی : ۱۱

۱.۶.۲ تحقیقات انجام یافته در داخل کشور : ۱۱

۲.۶.۲ تحقیقات انجام یافته در خارج از کشور : ۱۲

فصل سوم. ۱۵

۱.۳ روش تحقیق : ۱۶

۲.۳ متغیرهای مورد بررسی: ۱۶

۳.۳ شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها : ۱۶

۴.۳ روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها : ۱۶

۵.۳ پرسشنامه مدیریت کلاس.. ۱۷

۶.۳ روایی و پایایی.. ۱۷

۷.۳ پرسشنامه فراشناخت.. ۱۷

۹.۳ جامعه آماری ، روش نمونه گیری وحجم نمونه تحقیق : ۱۸

۲.۹.۳ بر آورد حجم نمونه : ۱۹

۱۰.۳ روش ها و ابزار تجزیه وتحلیل داده ها : ۱۹

فصل چهارم. ۲۰

یافته های جمعیت شناختی دانش آموزن. ۲۱

یافته های جمعیت شناختی معلمان. ۲۵

بخش دوم یافته های استنباطی.. ۲۸

فصل پنجم. ۳۱

۱.۵ جمع‌بندی.. ۳۲

۲.۵ بحث و تفسیر. ۳۲

۳.۵ محدودیت‌های تحقیق. ۳۴

۱.۴.۵ پیشنهاد به سیاستگذاران و مسئولین. ۳۴

۳.۴.۵ پیشنهاد به پژوهشگران بعدی.. ۳۵

بخش منابع. ۳۶

منابع داخلی : ۳۷

منابع خارجی : ۳۸

پیوست ها: ۴۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.