وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن :
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
مقدمه
وظیفه نظام آموزشی ایجاد و انتقال رفتارها و نگرشهای مطلوب و مورد نیاز جامعه و فراگیران از طریق برنامههای درسی با هدایت معلمان است. در نظام کنونی ما تأکید بر مواد و محتوای درسی نسبت به سایر مؤلفههای آموزشی بیشمار است و «کتاب درسی یکی از مهمترین مراجع و منابع یادگیری دانشآموزان محسوب میشود و یکی از مهمترین نقشها را ایفا مینماید به عبارت دیگر در کشور ما بیشتر فعالیتهای آموزشی در چارچوب کتاب درسی صورت میگیرد» در نظام آموزش و پرورش رسمی ما، فعالیتهای سازمان نهضت سوادآموزی به لحاظ مخاطب کمسواد و بیسواد که رقم قابل توجهی از جمعیت سال به بالا کشور را شامل میشود از اهمیت خاص و قابل توجهی برخوردار است.تحقیقات نشان داده که سوادآموزی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی اثر مثبت داشته است که در این میان سهم منابع و کتابهای آموزشی را نباید نادیده گرفت. محتوای کتابهای آموزشی بزرگسالان نقش حیاتی در بهبود زندگی آنها دارد و اگر در ارتباط با مسائل و نیازهایشان باشد مورد استفاده قرار گرفته و عملاً مؤثر خواهد بود. آموزش سوادآموزان زمانی نقش خود را خوب ایفا میکند که محتوای آموزش تدوین شده دربرگیرنده اهداف برنامه درسی باشد.سازمان نهضت سوادآموزی نیز براساس مصوبه هشتصد و سی و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش موظف به اجرای ساختار جدید (مرحله اول آموزش بزرگسالان) شد؛ این مرحله در سه عنوان دوره تعریف شده است: ـدوره سوادآموزی ـ دوره تحکیم سواد ـ دوره انتقالاولین دوره از مرحله آموزش بزرگسالان (دوره سوادآموزی) به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد است که به منظور تحقق اهدافی مبنیبر: کسب مهارت خواندن و نوشتن ـ فهم و درک متون ساده فارسی ـ انجام محاسبات ریاضی در حد چهارعمل اصلی ـ آشنایی با قرآن و کسب مهارتهای اولیه روخوانی قرآن ـ آشنایی بیشتر با معارف دینی و فرهنگ اسلامی به میزان حداقل و حداکثر ساعت آموزش طراحی و اجرا میشود. برای تحقق اهداف فوق در این دوره، دو عنوان کتاب سواد آموزی ۱ و ۲ طراحی و در چرخه فرآیند آموزش قرار گرفته است. به منظور تعیین میزان مناسب بودن محتوای تعیین شده برای فراگیران باید محتوا مورد ارزشیابی قرار گیرد و از جنبههای مختلف تحت عنوان تحلیل کتب درسی بررسی شود. یکی از این جنبهها اهداف برنامه درسی دوره سوادآموزی است که در قالب دو کتاب تدوین شده است. به منظور تعیین میزان کفایت و پوشش محتوای تعیین شده برای سوادآموزان نیز لازم است محتوای این دوره مورد ارزشیابی قرار گیرد، هرچه میزان انطباق محتوای کتابهای درسی با اهداف تعیین شده بیشتر باشد توفیق تحقق اهداف دوره بیشتر خواهد بود. در این راستا پژوهش حاضر در صدد است محتوای دورهی سوادآموزی را در راستای کفایت و پوشش اهداف برنامه درسی دورهی سوادآموزی برای کتابهای تازه تالیف بررسی کند(علاقه بند،۱۳۸۴). بنابراین پژوهشگر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که آیا برنامه های درسی اجرا شده مدیریت آموزشی با نیاز های دانشجویان منطبق است ؟
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
فهرست مطالب
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
فهرست مطالب.. ۲
مقدمه. ۳
بیان مسئله. ۴
اهمیت و ضرورت پژوهش… ۶
اهداف پژوهش… ۷
تعاریف عملیاتی و نظری.. ۸
مدیریت آموزشی.. ۸
برنامه ریز درسی.. ۸
مفاهیم نظری.. ۹
فراگرد مدیریت.. ۹
تعریف مدیریت آموزشی.. ۹
ضرورت مدیریت آموزشی.. ۱۰
اهداف مدیریت آموزشی.. ۱۱
مهارتهای سهگانه مدیریت.. ۱۱
کارکردهای مدیریت آموزشی.. ۱۲
ویژگیهای مدیر آموزشی.. ۱۳
ضرورت و اهمیت مدیریت آموزش… ۱۴
مفاهیم و تعاریف مدیریت آموزشی.. ۱۵
ماهیت رشته مدیریت آموزشی.. ۱۷
مشهورترین اندیشمندان رشته مدیریت آموزشی.. ۱۸
برنامه ریزی درسی.. ۲۱
عوامل مهم در افت تحصیلی دانشجویان عبارتند از. ۲۳
راهکارهایی برای کاهش افت تحصیلی.. ۲۶
مدیریت آموزشی و افت تحصیلی.. ۲۹
ارزیابی آموزشی.. ۳۲
نتیجه گیری.. ۳۴
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.