بررسی سیستم حسابداری شهرداری ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی سیستم حسابداری شهرداری ها دارای ۱۰۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سیستم حسابداری شهرداری ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی سیستم حسابداری شهرداری ها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی سیستم حسابداری شهرداری ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی سیستم حسابداری شهرداری ها :

بررسی سیستم حسابداری شهرداری ها

مقدمه

تاریخ پیدایش سیستم های حسابداری بی ارتباط با تاریخ تکوین حسابداری نیست چرا که هرکجا در مورد روش ارائه اطلاعات مالی و نحوه تهیه گزارشات صحبت شود، گوینده جهت انتقال نظریات خود ناچار از استفاده از مثال ها و ناگزیر از استناد به روش هایی است که مجموعه این روش ها و سلیقه ها در حقیقت نشان دهنده سیستم خاصی از حسابداری در صنعت یا بخش اقتصادی مورد نظر است.

حتی اساتید صاحب نظر حسابداری نیز در کتاب های خود (به خصوص در کتب حسابداری مدیریت و شعبات آن مانند حسابداری صنعتی) سیستم های خاصی از حسابداری را به عنوان دانش یا فن حسابداری مطرح کرده و ناخودآگاه از روش یا سلیقه خاصی به عنوان اصل و اساس یاد کرده و از آن دفاع نموده اند. حسابداری را در اصل یک سیستم اطلاعاتی می دانند و اما قدمت حسابداری و یا بهتر بگوییم سیستم حسابداری به زمانی مربوط می شود که انسان اولیه با شمارش آشنا شد.

آثار تاریخی به دست آمده از تمدن های باستانی نشان می دهد که در حکومت های نخستین و حتی قبایل و اقوام اولیه نیز برای ثبت اطلاعات مربوط به مبادلات تجاری و گرفتن مالیات و طرح و پرداخت مخارج حکومتی، روش هایی ابداع شده که اگر شباهتی با حسابداری امروز ندارد ولی نشان از قدمت و سابقه تاریخی این رشته از دانش اجتماعی بشر دارد.

با وجود این سابقه طولانی، عمر حسابداری نوین به قرون وسطی و انقلاب صنعتی در اروپا محدود می شود. عصری که افزایش چشمگیر تولیدات صنعتی، رونق مبادلات تجاری و تولد موسسات و شرکت های بزرگ را به ارمغان آورد. از این تاریخ بود که دیگر اداره کنندگان موسسات و شرکت ها لزوماً صاحبان آن نبودند.

سرمایه گذاران نگران اندوخته هایشان، مدیران در اندیشه ارزیابی عملکردهای خود و دولت ها در فکر تامین مخارج اداره مملکت و بانک ها و موسسات اعتباری نگران وصول مطالباتشان، همه و همه نیازمند اطلاعاتی بودند که فراهم کردن آنها با روش های قبلی ممکن نبود و این عوامل باعث ابداع روش ها، پذیرفتن قراردادها و اصول و موازینی شد که تدوین این اصول و روش ها، حسابداری نوین را پایه گذاری کرد. بررسی تحولات سیستم های حسابداری در ایران خود نیازمند تحقیقی پردامنه است و آنچه در این رساله به آن پرداخته شده، مروری بر مقالات و نوشته هایی است که در این زمینه انتشار یافته و در دسترس بوده است.

بیان مسأله

در هر سازمانی،‌مدیریت، مسؤول پاسخگویی درباره عملکرد سازمان است و در برابر طرفهای داخلی و خارجی سازمان، مسؤولیت دارد. برای جوابگویی به تمامی مدعیان داخلی و خارجی، مدیران به اطلاعات مربوط، به موقع، دقیق وکافی نیاز دارند و هرگونه مسامحه یا بی دقتی در ارائه این اطلاعات به طرف مقابل، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در امر اداره سازمان یا به دردسر افتادن خود مدیران شود. سهامداران، دولت،‌مشتریان ، تأمین کنندگان کالا و خدمات و حتی کارکنان شرکت (به عنوان شخصیتهای حقیقی مستقلی که با سازمان قرارداد انجام کار بسته‌اند) در خیل استفاده کنندگان خارجی اطلاعات سازمان بشمار می‌روند. در داخل سازمان نیز قسمتهای مختلف، بسته به نوع فعالیتشان، اطلاعاتی از مدیران دریافت می‌کنند. علاوه بر اطلاعاتی که مورد مطالبه طرفهای داخلی و خارجی سازمان است،‌اطلاعات بسیار بیشتری نیز مورد نیاز خود مدیران برای تصمیم گیریها و انتخابهای درست و آگاهانه است. نیازهای اطلاعاتی مدیران نیز بخاطر پیچیده‌تر شدن روز به روز شرایط محیطی و محاطی شرکتها و سازمانها، تنوع و پیچیدگی بیشتری یافته وامروزه استفاده کننده اصلی اطلاعات یک سازمان، خود مدیران می‌باشند.نکته حائز اهمیت، این است که در قریب به اتفاق سازمانها، بخش عمده‌ای از اطلاعات موردبحث در قلمرو اطلاعات مالی است و به همین دلیل اهمیت و نقش برجسته این قبیل اطلاعات در افزایش توان جوابگویی و تصمیم گیری مدیران کاملاً مشهود است. آنچه بیان شد نشانگر اهمیت بسیار زیاد اطلاعات مالی در اکثر سازمانهاست. طبعاً ضعف نظام اطلاعاتی حسابداری یا بدکار کردن آن می‌تواند موجبات فلج شدن سازمان در مواجهه با شرایط محیطی و محاطی را فراهم آورد. با این اوصاف مدیران علی القاعده باید تلاش بسیاری را در جهت برقراری یک نظام صحیح و کارآمد اطلاعاتی مصروف کنند تا بتوانند وظایف روزمره خود را به انجام برسانند. اما متأسفانه در عمل چنین اتفاقی کمتر رخ می‌دهد. طبعاً این سؤال مطرح می‌شود که چرا مدیران نقش و جایگاه سیستم اطلاعاتی مدیریت و در نتیجه سیستم اطلاعاتی حسابداری را جدی نمی‌گیرند.در این پژوهش بررسی سیستم حسابداری شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل مورد پژوهش قرارگرفته و می تواند به مسائلی در زمینه سیستم های حسابداری پاسخ مناسبی ارائه نماید.

بررسی سیستم حسابداری شهرداری ها
فهرست مطالب

مقدمه. ۱

بیان مسأله. ۲

ضرورت اهمیت تحقیق. ۲

اهدف انجام پژوهش… ۳

هدف اصلی.. ۳

اهداف فرعی.. ۳

روش تحقیق.. ۴

محدودیت های تحقیق. ۴

فصل دوم : ۵

ادبیات تحقیق. ۵

حسابرسی چیست؟. ۶

تعریف و هدف حسابرسی.. ۶

فلسفه و جایگاه حسابرسی.. ۶

نظریه شبه قضائی.. ۶

نظریه مسئولیت اجتماعی.. ۷

نظریه مباشرت و نظارت.. ۷

انواع حسابرسی.. ۷

حسابرسی صورت های مالی.. ۸

حسابرسی ویژه ۹

حسابرسی عملیاتی.. ۹

حسابرسی مبتنی بر سیستم. ۱۰

حسابرسی مبتنی بر ریسک… ۱۰

تحول در متدولوژی حسابرسی.. ۱۰

حسابرسی مبتنی بر ترازنامه. ۱۱

وظیفه حسابرس خارجی.. ۱۱

تحول هدف های حسابرسی.. ۱۱

نقش اصلی حرفه حسابرسی.. ۱۱

انواع حسابرسی.. ۱۲

حسابرسی رعایت.. ۱۲

حسابرسی عملیاتی.. ۱۳

حسابرسی مدیریت.. ۱۳

نقشهای اقتصادی و اجتماعی حسابرسی.. ۱۵

نقش عام اجتماعی رسیدگی و حسابرسی.. ۱۵

نقش خاص اجتماعی حسابرسی.. ۱۵

حاکمیت شرکتی.. ۱۵

حاکمیت شرکتی چیست؟. ۱۶

تعریف… ۱۶

چار چوب نظری حاکمیت شرکتی.. ۱۷

تئوری نمایندگی.. ۱۷

تئوری هزینه معاملات.. ۱۸

تئوری هزینه معاملات در برابر تئوری نمایندگی.. ۱۸

تئوری ذی نفعان. ۱۹

تئوری ذی نفعان در برابر تئوری نمایندگی.. ۱۹

قدرت و نقش اجتماعی حسابرسی.. ۲۰

نقش اقتصادی کلی رسیدگی و حسابرسی.. ۲۰

در شش بند ذیل خلاصه کرد: ۲۰

نقش اقتصادی خاص حسابرسی.. ۲۰

تقریر ادبیات نقش اقتصادی حسابرسی.. ۲۱

نفع شخصی اقتصادی و رسیدگی.. ۲۲

نفع شخصی اقتصادی و حسابرسی.. ۲۲

خصوصیات حسابداری شهـرداری ها ۲۳

روش حسـابداری.. ۲۳

روش نگهـداری حسـاب.. ۲۴

حسـاب اختصـاصـی.. ۲۴

بـودجـه. ۲۵

تهیـه و تنظیـم بودجه. ۲۵

تصویب بودجه. ۲۵

اجـرای بودجـه. ۲۶

تفــریغ‎ بودجـه. ۲۶

طبقـه بندی بودجـه. ۲۷

تعــاریف… ۲۷

سال مالی شهرداری.. ۲۷

حسابهای عمومی ( با مانده بدهکــار) ۲۸

اسناد دریافتی.. ۲۹

بستانکارن. ۲۹

اسناد پرداختی.. ۲۹

بانک… ۲۹

صنـدوق. ۲۹

تعریف تنخواه گــردان. ۳۲

انواع تنخواه گــردان. ۳۲

تنخواه گـردان حسابداری.. ۳۲

واگذاری تنخواه گردان حسابداری.. ۳۲

پرداخت هزینه هااز محل تنخواه گردان حسابداری.. ۳۳

بابت پرداخت هزینه های انجام شده ۳۳

پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان شهرداری.. ۳۳

پرداخت سایر هزینه ها ۳۵

روش اجرای تحقیق.. ۳۹

آشنایی با شهرداری.. ۴۱

رابطه با طراحی شهری یا برنامه ریزی شهری.. ۴۱

رشته های مرتبط.. ۴۲

قوانین تاسیس شهرداری.. ۴۲

انتخاب شهردار طبق قانون. ۴۳

فصل چهارم. ۴۵

تجزیه و تحلیل داده ها ۴۵

طبقه بندی عملیات.. ۴۶

طبقه بندی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار. ۴۶

طبقه بندی هزینه هــا ۴۷

انــواع درآمد. ۴۸

وام دریافتی و سایر منابع اعتبــار. ۴۹

طریقه ثبت عملیات وام های پرداختنی در دفتر حسابداری.. ۵۰

استقراض از یک حساب برای استفاده در حساب دیگر. ۵۱

بابت باز پرداخت بدهی بحساب درآمد اختصاصی نوسازی سپرده ها و وجوه امانی ۵۲

بابت رد سپرده شرکت کنندگان در مناقصه. ۵۴

بابت انتقال سپرده بحساب درآمد متفرقه. ۵۴

دارائیهای جاری.. ۵۵

بابت اشتباه محاسبه در تعرفه عوارض تحقق یافته. ۵۵

دارائی های ثابت.. ۵۶

اموال اختصاصی شهرداری.. ۵۶

اموال عمـومی شهری.. ۵۶

ملاک اصلی تشخیص اموال غیر منقول. ۵۷

گزارشها و یا صورتحساب های مالی.. ۷۶

مـازاد و کسـری ویژه ۷۶

صورتحساب مازاد ۷۷

صورتحساب ترازنامه. ۷۸

صورتحسابهای فرعی یا جنبی.. ۷۹

الف) صورت دریافتی و پرداختی صندوق و بانک… ۷۹

نتیجه گیری.. ۷۹

منابع. ۸۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.