بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی دارای ۱۸۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی :

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

چکیده:

این پایان نامه سعی در بررسی تاثیر دو رویکرد ساختارگرایان و نقش گرایان بر روی مهارت صحبت کردن دانش آموزان با محدودیت سنی ۱۴- ۱۵ – ۱۶ساله شده است. برای انجام این موضوع یک مطالعه ی کیفی روی دو گروه از دانش آموزان به تعداد صد نفر متشکل از گروه کنترل و آزمایش در موسسه تودی (Today) اردبیل که به صورت اتفاقی انتخاب شده بودند انجام گرفت. فعالیت های ارتباطی مختلفی که در روش کاربردی مطرح است با گروه آزمایش بکار برده شد. در حالیکه گروه ساختارگرایان در معرض آموزش غیرارتباطی یعنی بر حسب روشهای ساختارگرایی از جمله شنیداری[ – گفتاری قرار گرفتند. قبل از شروع هر نوع آموزش به هر دو گروه یک پیش آزمون جهت اطمینان از وضعیت اولیه آن ها در مورد متغیری که قرار است مورد سنجش قرار بگیرد ارائه شد و در نهایت یک پس آزمون جهت بررسی نتیجه ی آموزش بعد از ارائه ی درمان به گروه آزمایش و ارائه ی دارونما به گروه کنترل به عمل آورده شد.

در حالیکه دو گروه در مرحله ی پیش آزمون معدل تقریباً یکسانی داشتند در مرحله ی پس آزمون گروهی که به روش کاربردی آموزش دیده بود معدل بالایی نسبت به گروه کنترل (ساختارگرایان) داشتند. این مطالعه نشان داد که روش ارتباطی (CA) تاثیر بیشتری روی مهارت صحبت کردن دانش آموزان دارد.


بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات

۱-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………. ۲

۱-۲ بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………. ۳

۱-۳ فرضیه تحقیق………………………………………………………………………………………………….. ۴

۱-۴ اهداف و اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………… ۴

۱-۵ تحدید و محدودیت تحقیق………………………………………………………………………………… ۴

۱-۶ اصطلاحات کلیدی……………………………………………………………………………………………. ۷

۱-۶-۱ ساختارگرا………………………………………………………………………………………. ۷

۱-۶-۲ برنامه درسی ساختاری………………………………………………………………………. ۷

۱-۶-۳ نمونه دادن / سرمشق دادن………………………………………………………………….. ۷

۱-۶-۴ مصاحبه مهارت گفتاری……………………………………………………………………… ۸

۱-۶-۵ رویکرد انسان گرایانه………………………………………………………………………… ۸

۱-۶-۶ رویکرد ترکیبی………………………………………………………………………………… ۸

۱-۶-۷- رویکرد تجزیه ای…………………………………………………………………………… ۹

۱-۶-۸ رویکرد ارتباطی………………………………………………………………………………. ۹

۱-۶-۹ مهارت صحبت کردن………………………………………………………………………… ۹

۱-۶-۱۰ رویکرد سنتی………………………………………………………………………………… ۹

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تاریخی تحقیق

۲-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… ۱۲

۲-۲ نگاه به زبان قبل از ساختارگرایان (نگرش سنتی به زبان)……………………………………………. ۱۳

۲-۲-۱ صورت و معنی قبل از ساختارگرایان……………………………………………………. ۱۴

۲-۲-۲ عدد دستور ی………………………………………………………………………………… ۱۵

۲-۲-۳ جنسیت دستور ی……………………………………………………………………………. ۱۵

۲-۲-۴ زمان دستور ی و غیردستور ی……………………………………………………………. ۱۵

۲-۲-۵ ابدیت دستور ی و اهمیت زبان نوشتاری……………………………………………….. ۱۵

۲-۲-۶ الگوگیری از مقولات زبان خارجی برای تدوین زبان مقصد……………………….. ۱۶

۲-۲-۷ آمیزش دستور در زمانی و هم زمانی…………………………………………………….. ۱۶

۲-۲-۸ اجزاء کلام قبل از ساختارگرایان………………………………………………………….. ۱۷

۲-۳ ساختارگرایان به زبان چگونه نگاه می کردند؟…………………………………………………………. ۱۷

۲-۳-۱ ساختارگرایان و مهارت صحبت کردن………………………………………………….. ۱۸

۲-۳-۲ ساختارگرایان و هم زمانی و در زمانی………………………………………………….. ۱۸

۲-۳-۳ ساختارگرایان و شبکیه زبان……………………………………………………………….. ۱۹

۲-۳-۴ ساختارگرایان هم نشینی و جانشینی…………………………………………………….. ۱۹

۲-۳-۵ ساختارگرایان و جنبه فیزیک زبان……………………………………………………….. ۲۰

۲-۳-۶ ساختارگرایان و معنی……………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۴ روش بررسی و یا تحلیل دوگانه از دیدگاه ساختارگرایان…………………………………………… ۲۱

۲-۵ سازهای پیاپی در ساختارگرایان…………………………………………………………………………… ۲۴

۲-۶ نارسائی تجربه سازه در ساختارگرایان…………………………………………………………………… ۲۵

۲-۷ نگاه به زبان قبل از سوسور………………………………………………………………………………… ۲۷

۲-۸ تحولات ساختارگرایی بعد از سوسور……………………………………………………………………. ۲۸

۲-۹ ساختارگرایان (توصیف گرایان)…………………………………………………………………………… ۳۳

۲-۱۰ انقلاب جدید نگاه به زبان بعد از ساختارگرایان (رویکرد زایشی و چامسکی)……………….. ۳۷

۲-۱۱ نگاه نقش گرایان به زبان………………………………………………………………………………….. ۴۵

۲-۱۲ نقش گرایان و گونه های کاربردی یا سیاق سخن…………………………………………………… ۴۸

۲-۱۲-۱ رسمی………………………………………………………………………………………… ۴۸

۲-۱۲-۲ مشروتی، صحبت یا گفتگو کردن با گروه کوچک ناشناس و غریبه…………….. ۴۹

۲-۱۲-۳ سبک تصادفی………………………………………………………………………………. ۴۹

۲-۱۲-۴ سبک صمیمانه………………………………………………………………………………. ۴۹

۲-۱۲-۵ سبک بسیار خشک………………………………………………………………………… ۵۰

۲-۱۲-۶ سبک دست پا شکسته…………………………………………………………………….. ۵۰

۲-۱۳ نقش گرایان و توانش ارتباطی…………………………………………………………………………… ۵۰

۲-۱۳-۱ توانش کلامی که گاه جزئی از توانش اجتماعی- زبانی به حساب می آید یعنی

دانش چگونگی آغاز کردن و تمام کردن به مکالمه…………………………………………….. ۵۱

۲-۱۳-۲ توانش اجتماعی زبان……………………………………………………………………… ۵۱

۲-۱۳-۳ توانش دستور ی……………………………………………………………………………. ۵۱

۲-۱۳-۴ توانش جبرانی یا راهبردی……………………………………………………………….. ۵۱

۲-۱۴ نگاه به زبان در ایران………………………………………………………………………………………. ۵۲

۲-۱۵ نگاه به یادگیری وا نسان………………………………………………………………………………….. ۵۴

۲-۱۵-۱ نگاه به یادگیری و انسان قبل از ساختارگرایان………………………………………. ۵۴

۲-۱۵-۲ یادگیری از دیدگاه ساختارگرایان……………………………………………………….. ۵۵

۲-۱۵-۳ یادگیری و روان شناسی شناختی……………………………………………………….. ۵۷

۲-۱۵-۳-۱ حافظه حسی………………………………………………………………………. ۵۷

۲-۱۵-۳-۲ حافظه کوتاه مدت……………………………………………………………….. ۵۸

۲-۱۵-۳-۳ حافظه بلند مدت…………………………………………………………………. ۵۸

۲-۱۵-۳-۴ راهبردهای شناختی………………………………………………………………. ۶۱

۲-۱۵-۳-۵ راهبردهای فراشناختی…………………………………………………………… ۶۲

۲-۱۵-۳-۶ رده بندی کردن…………………………………………………………………… ۶۲

۲-۱۵-۳-۷ یادگیری معنادار و طوطی وار…………………………………………………. ۶۳

۲-۱۵-۳-۸ دانش عملی یا عملیاتی و دانش خبری……………………………………… ۶۳

۲-۱۵-۳-۹ پردازش نزولی……………………………………………………………………. ۶۴

۲-۱۵-۳-۱۰ پردازش صعودی……………………………………………………………….. ۶۴

۲-۱۵-۳-۱۱ یادگیری پیاپی و پردازش موازی……………………………………………. ۶۵

۲-۱۵-۳-۱۲ یادگیری استنتاجی و یادگیری استقرایی……………………………………. ۶۵

۲-۱۵-۴ نگاه به یادگیری – رویکرد انسان گرایانه……………………………………………… ۶۶

۲-۱۶ متغیرهای مربوط به یادگیرنده……………………………………………………………………………. ۶۹

۲-۱۶-۱ سن……………………………………………………………………………………………. ۶۹

۲-۱۶-۲ جنس…………………………………………………………………………………………. ۶۹

۲-۱۶-۳ متغیر شناختی……………………………………………………………………………….. ۷۰

۲-۱۶-۴ روش شناختی………………………………………………………………………………. ۷۰

۲-۱۶-۴-۱ وابسته به میدان و ناوابسته به میدان…………………………………………………. ۷۱

۲-۱۶-۴-۲ سازش کننده و غیرسازش…………………………………………………………….. ۷۱

۲-۱۶-۴-۳ جزئی نگر و کلی نگر…………………………………………………………………. ۷۱

۲-۱۶-۴-۴ توانایی ذاتی و استعداد………………………………………………………………… ۷۲

۲-۱۶-۵ راهبردهای یادگیری……………………………………………………………………….. ۷۲

۲-۱۶-۶ متغیر عاطفی ……………………………………………………………………………….. ۷۳

۲-۱۶-۷ متغیر اجتماعی و فرهنگی………………………………………………………………… ۷۵

۲-۱۷ روش آموزشی با دیدگاه زبان شناسی ساختارگرایان……………………………………………….. ۷۶

۲-۱۷-۱ رویکرد ……………………………………………………………………………………… ۷۸

۲-۱۷-۲ نظریه یادگیری …………………………………………………………………………….. ۸۱

۲-۱۷-۳ طرح درسی…………………………………………………………………………………. ۸۴

۲-۱۷-۴ اهداف ……………………………………………………………………………………….. ۸۴

۲-۱۷-۵ برنامه درسی………………………………………………………………………………… ۸۵

۲-۱۷-۶ انواع فعالیت های یادگیری و تدریسی………………………………………………… ۸۷

۲-۱۷-۷ نقش زبان آموز……………………………………………………………………………… ۹۱

۲-۱۷-۸ نقش معلم……………………………………………………………………………………. ۹۲

۲-۱۷-۹ نقش مطالب آموزشی……………………………………………………………………… ۹۳

۲-۱۷-۱۰ رویه…………………………………………………………………………………………. ۹۴

۲-۱۸ روش آموزشی پیش نقش گرایان……………………………………………………………………….. ۹۷

۲-۱۹ رویکرد ارتباطی……………………………………………………………………………………………. ۱۰۱

۲-۱۹-۱ کلاس های ارتباطی………………………………………………………………………. ۱۰۳

۲-۱۹-۲ مواد درسی ………………………………………………………………………………… ۱۰۳

۲-۱۹-۳دانش آموز…………………………………………………………………………………… ۱۰۴

۲-۱۹-۴ معلم………………………………………………………………………………………….. ۱۰۵

۲-۱۹-۵ مهارت شنیدن……………………………………………………………………………… ۱۰۶

۲-۱۹-۶ مهارت سخن گفتن و آموزش زبان به صورت کاربردی………………………….. ۱۰۹

۲-۱۹-۷ مهارت خواندن و آموزش زبان بصورت کاربردی…………………………………. ۱۱۲

۲-۱۹-۸ مهارت نوشتن و آموزش زبان بصورت کابردی…………………………………….. ۱۱۳

۲-۲۰ پیشینه تحقیق در مورد رویکرد نقش گرایان و ساختار گرایان…………………………………… ۱۱۵

فصل سوم: روش

۳-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۰

۳-۲ نوع تحقیق……………………………………………………………………………………………………. ۱۲۰

۳-۳ روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………. ۱۲۱

۳-۴ واحد تحلیل………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۳

۳-۵ جامع آماری………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴

۳-۶ تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………… ۱۲۴

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها در جدول

۴-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۶

۴-۲ تجزیه و تحلیل داده ها در جدول……………………………………………………………………….. ۱۲۶

۴-۳ طرح مسأله و طرح فرضیه های پژوهش و جمع بندی……………………………………………… ۱۲۶

فصل پنجم: نتیجه گیری

۵-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۷

۵-۲ نتیجه…………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۷

۵-۳ پیشنهادات عملی……………………………………………………………………………………………. ۱۳۸

۵-۴ پیشنهادات علمی……………………………………………………………………………………………. ۱۳۹

منابع………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۰


  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.