بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم :

بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم

مقدمه

بررسی تاریخی کشورهای توسعه یافته حاکی از این است که به منظور رشد اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی و رفتار جامعه استاندارد سازی و وضع قوانین و مقررات و نظارت بر اجرای صحیح آنها همواره از اولویت برخوردار است.

استاندارد سازی مدیریت و فعالیتهای مدیران بعنوان یکی از راههای موفقیت کشورهای توسعه یافته قلمداد شده و حرکت وسیع در سطح کشورمان به منظور استاندارد کردن مدیریت با استفاده از استانداردهای ایزو بیانگر تحولات اساسی در مقوله مدیریت است. استانداردهای ایزو بعنوان استانداردهای تحول سازمانی و بهبود وضعیت اجتماعی سازمانها از مدلهای اجرایی مهمی است که درسطح سازمانهای تولیدی و خدماتی بکار گرفته می‎شود.

شفاف سازی اطلاع رسانی واقعی ایجاد نظام پاسخگو و احترام به تک تک اعضاء جامعه نیازمند تدوین و اجرای دقیق قوانین است هیچ جامعه ای به رشد نرسیده است مگر آنکه انقلاب را ازدوران شروع کرده باشد تحول سازمانی آگاهی کارکنان نسبت به اهداف سازمان و جامعه و حرکت به سمت تعالی جامعه و سازمان نیازمند ایجاد یک نظام مدیریت مقتدر و حمایت مدیران از حرکتهای بهبود کیفیت میباشد.

ایزو چیست ؟

ایزو فرآیند تولیدی یک کالا میباشد، سازمان بین المللی استاندارد ایزو مقر آن در ژنو سوئیس می‎باشد در ۲۴ فوریه ۱۹۴۷ به منظور یکپارچه کردن استاندارد در سراسرجهان ایجاد تسهیلات درتجارت بین المللی و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و توسعه همکاری عمل تکنولوژیکی اقتصادی و با عضویت ۲۵ کشور تاسیس شد. به دنبال پیوستن تدریجی سایر کشورهای جهان این سازمان در حال حاضر دارای ۱۳۲ عضو شامل ۹۰ عضو اصلی و ۳۴ عضو مکاتبه ای و ۸ عضو مشترک می‎باشد که موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله اعضای اصلی آن می‎باشد.

در حال حاضر تعداد استانداردها ۱۱۹۵۰ مورد می‎باشد که توسط ۲۸۵۶ کمیته وزیر کمیته و بیش از سی هزار کارشناس تدوین گردیده است.

سازمان بین المللی استاندارد تحت عنوان مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت آغاز و در سال ۱۹۸۷ پس ازبحث و بررسی های علمی و تخصصی گسترده و تائید پیش نویسهای تهیه شده، توسط کشورهای عضو این کمیته فنی به صورت مجموعه ای مشتمل بر شش استاندارد و از سوی دبیرخانه سازمان بین المللی استاندارد منتشر گردید.

استانداردهای سری ایزو می گوید که کیفیت محصول فقط از طریق کنترل و بازرسی فنی بازرسی صد در صد به صورت پیوسته تأمین نیست بلکه کیفت باید در فرآیند تولید و آنهم در تمامی بخشهای یک سازمان (کارخانه یا شرکت) از جمله بخشی طراحی، بخش تدارکات، بخش تولید، بخش کنترل کیفیت، بخش آموزش و امثالهم خلق و بوجود می‎آید و استانداردهای سری ایزو ۹۰۰۰ در زمینه کیفیت گفتگو می‎کند ولی نه فقط کیفیت محصول نهایی بلکه کیفتی عملکرد صحیح تمامی بخش های یک سازمان که در مجموعه در کیفیت محصول یا خدمت عرضه شده توسط یک سازمان یا به عبارتی دیگر در کیفیت کل سازمان تجلی می یابد.

تدوین استانداردهای ایزو در مورد مدیرتی کیفیت و تضمین کیفیت در اواخر دهه هفتاد با بهره گیری از استاندارد انگلستان به شماره ۵۷۵۰ و سایر استانداردهای کیفیت و صنایع نظامی و هسته ای طراحی شده است.

موسسه استاندارد ملی امریکا (ANSI) نماینده ایالات متحده امریکا است.

تاریخچه ایزو در ایران:

ایزو کمتر از یک دهه می‎باشد که در ایران شروع گردیده است. چندی است که در کشور ما ایران مساله ی مدیریت کیفیت دارای اهمیت شده است واحدهای تولیدی یا خدماتی می خواهند فراورده هایی با کیفیت بهتر از قبل ارایه کرده کیفیت آنها را تضمین کنند موج پیشرفتهای روز افزون دانش و فن آوری و رقابت در کیفیت و تلاش در دستیابی به مدیریت و کیفیت فراگیر به ایران نیز رسیده است موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در حال حاضر در ۱۲۸ کمیته وزیر کمیته عضو فعال و در هر ۱۰۱ کمیته ناظر بوده و مسئولین دبیرخانه کمیته های فنی شوینده ها، کودهای شیمیایی، فرآورده های بهداشتی و آرایشی و کمیته فرعی واژه شناسی اطلاعات و اسناد را نیز به عهده دارد.

مجموعه استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ چه هستند .

مجموعه استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ در سال ۱۹۸۷ بوجود آمدند در سالهای قبل از بوجود آمدن ایزو ۹۰۰۰ مفاهیم کیفیت کاملاً گیج کننده شده بودند. معنی واژه ی سیستم کیفیت به دفعات تغییر می کردو گاهی از کشوری به کشور د یگر و حتی در داخل یک کشور مشکل آفرین بود. در این دوران دولتها و صنایع هر روز بیش از پیش اهمیت توجه به پیشرفت و بهبود کیفیت را بعنوان عامل موفقیت در رقابت دریافتند . در نتیجه استانداردهای کیفیت بسیاری توسط موسسه ها شرکتهای خصوصی و صنایع بوجود آمدند. اگر چه شباهتهایی در این استانداردها وجود داشت اما متابعت از آنها بسیار دشوار می نمود و بوضوح نیاز به تدوین استاندارد در سطح جهانی احساس می شد.

بهبود کیفیت محصول

دلیل اولیه ی ایجاد یک سیستم کیفیت بهبود یافته، اطمینان بیشتر از کیفیت محصول است. افزایش نظم و انضباط و گسترش آگاهی بیشتر نسبت به کیفیت ناشی از چنین سیستمی، بطور حتم، تأثیر مثبتی بر محصولات خواهد گذاشت بهبود اطلاع رسانی و کاهش ابهام درباره ی نیازمندیها به بهتر شدن کیفیت محصول می‎انجامد. بهبود کیفیت محصول که نتیجه ی اجرا ایزو ۹۰۰۱ یا ایزو ۹۰۲ است باید برحسب واحدهای سنجش چون کاهش سطوح عدم انطباق دلارهای هدر شده و شکایات مشتری بیان شود.

بهبود عملکرد تحویل

توانایی تحویل به موقع محصول بطور چشمگیری بهبود می یابد علاوه بر تغییرات کار عملی، ذکر شده در پاراگرافهای قبلی، عنصر بازنگی قرارداد استانداردهای ایزو شرکت را وادار می‎کند به مسئولیت خود در برابر بهبود ارتباط با مشتریان توجه کند. برنامه ی تحویل یکی از تعهدات کلیدی و اصلی در قبال مشتریان است . استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ در نظر گرفتن دقیق این تعهد را الزام می‎کند. اگر شرایطی بوجود آید ، که مانع تحویل به موقع محصول شود، شما مسئول برقراری تماس با مشتری و حل و فصل این اختلاف هستید. این تأکید فزاینده براهمیت برآورده نیازهای تحویل، معمولاً منجر به بهبود عملکرد تحویل خواهد شد که با استفاده از واحدهای سنجش چون درصد تحویل به موقع و تقدم زمانهای محصول استاندارد بیان می‎شوند.

کاهش هزینه ها

هزینه های ناشی از خطاها، ارتباطات ناصحیح و تفسیرهای اشتباه از نیازمندیها، درتمامی سیستم تولید (شامل عوامل تولید کننده، و مدیریتی) می‎تواند بطور چشمگیری کاهش یابد. مزایای این کار باید توسط واحدهای سنجش نظیر هزینه بر حسب درصد فروش هزینه های مستقیم کارگری و فروش به ازاء هر کارمند اعلام شود.

چه مزایای ناملموس را باید انتظار داشته باشد؟

علاوه بر مزایای ملموس مزایای بسیار بدست می آیند که اندازه گیری کمی آن بسیار مشکل است. اینها مزایای ناملموس هستند شرکتهایی که گواهینامه یکی از مجموعه استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ را دارند مزایای ناملموس بی شماری را بدست می آروند از جمله:

  • آگاهی فزاینده کارکنان نسبت به مسئولیتها و نقششان در تضمین برآوردن رضایت مشتری از محصولاتشان اغلب به افزایش تعهد کیفیت منجر می گردد.
  • اعتماد فزاینده به سیستم کیفیت در نزد تمامی کارکنان شامل مدیریت و همچنین کارگران ساده یک ارزیابی بی طرفانه شخص سوم نسبت به استاندارد معروف جهانی، به ایجاد چنین اعتمادی کمک میکند. این امر یکی از اصول اساسی است که مجموعه استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ بوجود آورده است.
  • حس قوی تر از کارگروهی تلاشهای آماده سازی باید اساسا همه ی کارمندان را درگیر کند. در تمام مدت اجرای استانداردها کارکنان نیاز خواهند داشت تا با یکدیگر کار کنند و متحد باشند. مدیریت باید فعالناه درتلاش دریافت گواهی مشارکت داشته، با کارگران ساده از نزدیک کار کند. گواهی ایزو ۹۰۰۰ برای بسیاری از سازمانها، معمولاً هدفی ممتد است و اجرای آن غرور و سربلندی قابل توجهی در سراسر سازمان بوجود می‎آورد.
  • تعهدی بیشتر به بهبود مستمر ، اجرای ایزو ۹۰۰۰ ساختاری محکم و استوار را برای بهبود در سیستم کیفیت، در کنار کل سیستم تولید یا خدمات بوجود می‎آورد. مستندسازی لازم، سازگاری و پایدرای را بوجود می‎آورد. بهبود نگهداری سابقه، شما را قادر می سازد تا وضعیت کنونی خود را بوضوح، بصورت پیش نیازی برای بهبود تعریف کنید شما اگر از وضعیت کنونی خود مطمئن نباشید نمی توانید طرحی را برای رسیدن به مقصدی نو بریزید.
  • کاهش ممیزهای بیشتری بسیاری از مشتریان گواهی نامه ی شما را بعنوان ملاکی که نشان دهنده ی قابل قبول بودن سیستم شماست می پذیرند بنابراین. معمولاً منابع لازم، برای میزبانی ممیزیهای مشتری را می‎توان به فعالیتهای پربارتر تبدیل کرد.

مزیت رقابتی بیشتر اگر شرکت شما از اولین شرکتهایی باشد که در صنعت خود گواهی نامه ی ایزو ۹۰۰۰ را دریافت می‎کند. گواهی نامه می‎تواند مزیت رقابتی چشمگیری را نصیب می‎کند.

بهبود گرایشها به سمت کیفیت در سراسر شرکت یک گرایش به پیشگیری گسترش یابد و بر تضمین موفقیت هر آنچه که برای ردیابی و اصلاح سریع سیستم ایجاد می‎شود ، کمک خواهد کرد.

این گرایش، نشانه ی آشکار یک سیستم مدیریت کیفیت کارا، با گرایشهای کیفیتی مثبت و تعهد مدیریت، نسبت به بهبود مستمر است. در حقیقت، به مدیریت مالکیت کلی سیستم کیفیت داده می‎شود. دخالت فعالانه و دایمی او را در کیفیت الزامی می نماید.

افزایش توانایی رقابت در بازارهای جهانی با دریافت گواهی سیستم کیفیت انطباق با نیازمندیها برای صدور محصولات به اروپا پس از سال ۱۹۹۲ تضمین می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.