بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه دارای ۹۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه :

بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه

فکرت آموخت

«خروج از فرهنگ بدآموز غربی و نفوذ و جایگزین فرهنگ آموزنده اسلامی- ملی و انقلاب فرهنگی در تمام زمینه ها و درسطح کشور، آنچنان محتاج تلاش و کوشش است که برای تحقق آن سالیان دراز باید زحمت کشید و با نفوذ عمیق و ریشه دار غرب مبارزه کرد»

(امام خمینی (ره)، صحیفه نور، ۱۹/۹/۶۳)

فرهنگ محصول پیشرفته و پیچیده عقل وذهن انسان فرآورده نیروی خلاقیت و آفرینندگی و «تفکر انتزاعی» و ادراک و یادگیری است فرهنگ کلید ارتباط عمیق و ثمربخش و حیات آفرین هم[۱]ه آدمیان ، همه علماء و دانشمندان همه مخترعان و همه مختصصان و همگان و همگان است برای برقراری ارتباط با زندگی، جامعه ، با والدین، فرزند، همسر، با دوست، با استاد و معلم و مربی، با هستی ، با دیگران حتی خود. لذا اگر فرهنگ حذف شود و اگر هرکس از فرهنگ و تحلی فرهنگی، محروم شود همانند گل و گیاهی خواهد بود که از نور آفتاب و آب به عنوان مایه حیات دور مانده است. گل و گیاه بدون آب و روشنایی، یعنی هیچ، یعنی تهیه شده از خود مساله ی گرایش به فرهنگ بیگانه امروزه افکار عده زیادی را در کشورهای مختلف جهان به خود مشغول کرده است. و هم اکنون در بعضی از کشورها به عنوان یک معضل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، در آمده است. دانشمندان علوم روان شناسی و ترتبیتی و علوم اجتماعی، رهبران جوامع، والدین، بیان و معلمان، هر کدام از جهتی علاقمند به شناخت علت ها و عامل های ایجاد کننده این مساله هستند. در کشور ما سابقه این مساله به گذشته اهی بسیار دور بر میگردد. ولی شدت مساله ی گرایش به فرهنگ بیگانه به آغاز مشروطیت و تاسیس دار الفنون و موسسات دیگر غربی برمی گردد.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، استکبار جهانی به سرکردگی امریکا، مبارزات جدی و سازمان یافته خود را به اشکال گوناگون، از قبیل محاصره اقتصادی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و نیز حمله و هجوم تمام عیار فرهنگی، بر علیه انقلاب اسلامی و ارزشهای معنوی آن آغاز کرده است، و ثمره این شبیخون فرهنگی را در احیای فرنگی مآبی، گرایش به ارزشهای غیراسلامی و غیرمعنوی و … در بین افراد جامعه اسلامیمان، شاهد هستیم.

بنابراین، در برخورد با مساله ی گرایش به فرهنگ بیگانه، علمای روان شناسی تربیتی و اجتماعی باید از راه حلهای مناسب و سازنده ای را به منظور پیشگیری و ایمن سازی ارائه نمایند، و به تدریج فرهنگ اسلامی – ملی را جانشین فرهنگ بیگانه کرده، از صدمات آن بر قشر فعال و آسیب پذیر جامعه، یعنی نوجوانان و جوانان جلوگیری کنند زیرا از جمله پیامدهای گرایش به فرهنگ بیگانه ، فاجعه غربزدگی و بی هویتی نوجوانان است که در جوامع شرقی به صورت های مختلف در قرنهای اخیر، بروز و ظهور کرده است.

بنابراین قبل از هر چیز باید دامنه تحقیقات و مطالعات در این زمینه، افزایش یابد، زیرا با کمال تاسف باید گفته شود که تحقیق در این زمینه سابقه چندانی ندارد، و علی رغم اهمیت مساله، فعالیتهایی که در این رابطه قبل از انقلاب انجام شده است، هر چند ظاهران علمی اند ولی ترجمه کتابهای غربی بوده و راه حلهای جوامع غربی را دارند و یا متناسب بافت فرهنگی اجتماعی زمان طاغوت می باشند.

پس از انقلاب اسلامی نیز، کمتر تحقیق جامعی درباره مسایل و مشکلات نوجوانان و جوانان مخصوصاً در بعد فکری و فرهنگی انجام گرفته است. و حال آکه مساله گرایش به فرهنگ بیگانه و تهاجم فرهنگی، اکنون بعد سیاسی نیز پیدا کرده است، و تا آنجا که ما به تحقیقات انجام شده دست یافته ایم، تا کنون سه تحقیق در این زمینه انجام شده است محدود بودن تعداد پژوهشها موید آنست که باید تحقیقهای متعددی در این زمینه صورت گیرد، تحقییق حاضر نیز در راستای این منظور انجام شده است.

۱-۱- بیان مساله

مادر عصر انقلاب ارتباطات قرار داریم ، عصری که در آن «دهکده جهانی[۲] مک لوهان[۳]» ، تحقق یافته است. امروزه برخلاف گذشته، وقتی حادثه ای اتفاق می افتد، انعکاس و حوزه انتشار آن به محل وقوع حادثه محدود نیست. بلکه فراگیر و جهانی است و نتایج «دهکده جهانی» کوچک شدن دنیا و پیدایش تعلق جهانی داده های خبری و حوزه انتشار و پیدایش همسایگی در بین ملتها، مانند همسایه های دیوار به دیوار است. به علت تماس مستقیم و غیرمستقیم افراد جوامهع مختلف انسانها به سادگی در برابر الگوهای فرهنگی مختلف قرار می گیرند.

در عصر امواج، فرهنگ ها و ارزشها، به جای حمل به وسیله کتابها و نشریات سوار بر امواج در اختیار بشر قرار می گیرند. امواجی که بدون وقفه وبدون هیچ اذنی مرزهای جغرافیایی و کشوری و خانوادگی را در هم می شکنند و به درون زندگی انسانها وارد می‎شوند و بسته بودن مرزهای کشور، و دربهای منازل مانع و رادعی برای ورود به درون و اندرون خانه ها محسوب نمی‎شود.

(نامه فرهنگ شماره ۱-۱۳۶۹) و (رفیع، ۱۳۷۳)

مک لوهان می گوید:

« این تلویزیون است … این رادیو است … که ماره به دوران قبیله نشینی باز می گرداند. یک قبیله بزرگ جهانی … آنها بار دیگر تمام مرزها را تغییر داده اند این دهکده جهانی من است»

(رشید پور، ۱۳۵۲، ص ۱۳۵)

پیش بینی مک لوهان جالب است زیرا او در زمانی از دهکده جهانی صحبت کرده است که هنوز ماهواره وجود نداشته است.

در عصر انقلاب ارتباطات و حاکمیت ماهواره قدرتهای برتر اقتصادی و تکنولوژی فرهنگ خود را به سراسر دنیا انتقال می دهند. « در حال حاضر آرایش کلی ارتباطات در سطح جهانی و وسایل تکنولوژیکی توزیع کننده این اطلاعات با خود ارزشها و آداب و رسوم و نهادهای فرهنگ مسلط غربی را توزیع می کننند».

(نامه فرهنگ شماره ۱، ۱۳۶۹، ص ۱۲)

و چون یکی از راههای حصول الگوهای رفتاری، یادگیری مشاهده ای است و نیز یکی از ویژگیهای مهم نوجوانان، الگوجویی است، نقش الگوهای ارائه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار می‎شود و در شخصیت و فرهنگ نوجوانان و جوانان تاثیرات مهمی می گذارد.

حال اگر فرهنگ و الگوهای فرهنگی ارائه شده، توسط امواج ماهواره ای رادیویی و تلویزیونی، با ارزشها و الگوهای فرهنگ خودی تضاد داشته باشند و در جامعه نیز خلاء فرهنگی وجو داشته باشد و ارزشهای حاکم بر جامعه نیز با ارزشهای اسلامی – ملی، هماهنگی نداشته باشند، این عوامل موجب تعارض[۴] و سردرگمی افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان گشته، زمینه فرهنگ پذیری[۵] و تحول فرهنگی[۶] و گرایش به فرهنگ بیگانه و غربگرایی[۷] فراهم گشته که در صورت تشدید آن، به بیگانگی[۸] از خود و غربزدگی[۹] منجر می گردد.

ماهیت نگرش:

درمورد ماهیت نگرش می‎توان گفت که غالباً درک ما از نگرش (نسبت به یک شئی یا موضوع و …) خط مستقمی است که از احساسات مثبت شروع شده، به بی تفاوتی و بالاخره به احساسات منفی ختم می شود، از این رو موقع اندازه گیری نگرش، سعی براین است که نگرش سعی بر این است که نگرش افراد را بر روی یک خط مستقیم یا یک پاره خط معیار، به گونه ای قرار دهیم که با منظور داشتن نمره برای آن و یا نوعی ربته بندی، می‎توان از آن تعاریف تقریباً مثبت، شدیدا منفی و مانند آن به عمل آورد.

(اوپنهایم، ۱۳۶۹)

ابعاد نگرش:

نگرشها دارای ابعاد مختلفی هستند که عبارتند از:

  1. نگرشها با توجه به ویژگیهای موضوع بر مفاهیم ارزیابی کننده مبتنی هستند و رفتار فرد را بر می انگیزند.

(Anderson and Fishbein, 1965)

  1. نگرشها در کیفیت و شدت در پیوستاری از مثبت خنثی از خنثی تا منفی در تغییر هستند.

(Kerch et al, 1962 , Mc Grath, 1964)

  1. نگرشها ، دارای جنبه فطری یا رشد سرشتی یا بلوغ نیستند بلکه اکتسابی می باشند.

(Sherif and sherif , 1956)

  1. نگرشها دارای موضوع خاص هستند.

(Sherif and sherif, 1956, Newcomfd et al , 1965)

  1. نگرشها به صورتهای مختلف دارای ارتباط درونی، با یکدیگر می باشند.

(Krech et f al 1962, Mc Grath, 1964)

  1. نگرشها نسبتاً ثابت و پایدار هستند.

(New comb et al 1965, sherif and sherif, 1956)

۲- مقایسه بین نگرش و مفاهیم مشابه

بین نگرش و ارزش و عقیده و علاقه ، تفاوتها و شباهتهایی وجود دارد که به اختصار عبارتند از:

تفاوت عقیده و نگرش:

عقیده در ساده ترین سطح عبارت از چیزی است که شخص بر مبنای واقعیتها، درست می پندارد. برای مثال – شخص عقیده دارد که رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از وقوع سوانح اتومبیل جلوگیری می‎کند. ولی عقیده ای که دارای یک جزء ارزیابی کنند و یک جزء هیجانی باشد نگرش نامیده می‎شود.

نگرشها، در مقایسه با عقاید، خیلی به دشواری قابل تغییر هستند، در صورتی که عقاید به سادگی تغییر می یابند.

(ارونسون، ۱۳۶۹)

تفاوت نگرش و علاقه:

علاقه و نگرش با یکدیگر تفاوتها و شباهتهایی دارند هر دو به دوست داشتن یا دوست نداشتن مربوط می‎شوند هر دوی آنها به ترجیح دادن ها در مورد گروهها، نهادهای اجتماعی و فعالیتها مربوطند و هر دو شامل احساسهای شخصی درباره چیزی هستند و همنی چیزی موجب تمایز و تفاوت علائق از نگرشها می گردد. یعنی در نگرش احساس فرد نسبت به یک گروه یا یک شی، یا یک نهاد اجتماعی مربوط می شود، اما در علائق احساس فرد نسبت به یک کار یا فعالیت مربوط است.

(کریمی ، ۱۳۷۰)

به طور خلاصه ، نگرش عبارت از مجموعه ای از شناختها، باورها، عقاید واقعیت ها است که حاوی ارزشیابیهای مثبت و منفی (احساسات) می‎باشد و همه آنها به یک موضوع مرکزی مربوط اند و این موضوع مرکزی همان موضوع یا شی مربوط به نگرش است.

(کریمی، ۱۳۷۰، ص ۲۳۸-۲۳۹)

۳- تاریخچه گرایش به فرهنگ بیگانه (غربگرایی) در کشورهای اسلامی :

سیر تاریخی روند گرایش به غرب و غربزدگی، در کشورهای اسلامی را می‎توان به ۳ دوره تقسیم نمود:

الف- گرایش آگاهانه به غرب

به منور اقتباس از شیوه های غربی جهت ستیز با قدرت غرب که به تدریج موجب علاقه و دلبستگی به غرب گردید که می‎توان آن را «غربگرایی» نامید.

ب- دوره خود باختگی و تسلیم و تقلید بی چون و چرا

چشم بسته از غرب یا دوره «غربزدگی»

ج- دوره مقابله و غرب ستیزی یا «طرد عناصر بیگانه و غربی» یا دوره «بازگشت به خویشتن»

(نقوی، ۱۳۶۱)

لازم به یاد آوری است که هدف از تقسیم بندی جریان گرایش به غرب، نشان دادن روال عادی آنها نسبت به این جریان است، نه این که تمام ممالک اسلامی در برابر این پدیده در زمان مشخصی عکس المعل یکسانی داشته اند. آغاز و پایان این جریان نیز در کشورهای اسلامی متفاوت است.

اکثر جامعه شناسان، تنها مرحله اول و دوم را در جریان غربگرایی مورد توجه قرار داده اند و مرحله سوم را که مرحله مقاومت و طرد بیگانه و بازگشت به خویش و فرهنگ ملی – اسلامی است نادیده گرفته اند. و تقسیم بندی آنها «اقتصادی» است و نه «فرهنگی» زیرا اقتصاد را زیر بنا تصور کرده اند. ولی مطالعات بیانگر این واقعیت است که بینش ، اعتقادات ، طرز تفکر، حتی در وضع اقتصادی نیز تحول ایجاد می‎کند و عقیده زیر بنا است و نه اقتصاد لذا این تقسیم بندی با بافته های علوم اجتماعی و سیاسی در مورد جهان اسلام مطابقت دارد.

(نقوی، ۱۳۶۱)

۳-۱- دوره های غربگرایی در کشورهای اسلامی :

در کشورهای اسلامی شروع غربگرایی ، ناشی از «غربزدگی» و دلبستگی شدید به غرب نبوده، بلکه دلیل غربگرایی، شناخت ضعف خود در برابر غرب و علاقه شدید آنها، برای تجدید عظمت و شکوه و جلال گذشته اسلام و ستیز با غرب و شکست دادن آن بوده است. یعنی مسلمانان می خواستند با سلاح خود دشمن، او را شکست دهند. ولی به تدریج خود قربانی آن سلاح گردیدند و به صورت یک انسان مقلد و چشم و گوش بسته در آمدند.

(نقدی، ۱۳۶۱)

در جامعه شناسی اسلامی، وقتی بحث «تحول» به میان می آید، آنچه که مهمترین مساله محسوب می‎شود «ایده آل» است. و تحول ۲ نوع است:

الف- یا جامعه از ایده آل، دور می‎شود که این روند، موجب فساد و تباهی و انحطاط می گردد.

ب- یا جامعه تلاش می‎کند که مجدداً به ایده آل، نزدیک شد و آن را بدست آورد که این را اصلاح یا تجدید گویند.

(نقوی ، ۱۳۶۱)

لازم به یاد آوری است که در دوره ی اول گرایش به غرب، زمامداران و رهبران کشورهای اسلامی آغازگر آن بودند ولی در مرحله بعدی، استعمار ، رهبری این جریان را بدست گرفت.

ولی مجدداً استعمار گران بطور نامستقیم از طریق روشنفکران وطبقه ی اشراف، اهدافشان را دنبال کردند و بطور مستقیم وارد میدان نشدند.

(نقوی، ۱۳۶۱)

نقوی (۱۳۶۱) از «برنارد لیویس» نقل می کند، در کشورهایی مانند الجزایر و هندوستان که مستقیما توسط استعمارگران غربی اداره می شدند، جریان غربگرایی به آرامی و با احتیاط جلو رفت، زیرا این جریان موجبات نا آرامی و بر افروخته شدن خشم مردم و شورش برعلیه آنها را به دنبال داشت ولی در کشورهای نیمه مستعمره مانند ایران، ترکیه و مصر که در راس آنها زمامداران وابسته به غرب و ظاهراً مسلمان حکومت داشتند جریان غربگرایی به شدت تمام ادامه پیدا کرد و موجب غربزدگی گردید. زیرا دراین کشورها افراد به ظاهر مسلمان حکومت می کردند. لذا خطر شورش مردم و ایجاد مقاومت کمتر وجود داشت.

الف- غربگرایی، در ترکیه (عثمانی سابق)

عوامل گرایش به غرب در ترکیه را می‎توان نتیجه شکستهای امپراتوری عثمانی و ناکامی در فتح «وین» در سال (۱۰۹۵ هـ. ق. ۱۶۸۳ میلادی) و فتح منطقه آزوف توسط روسها در سال (۱۱۱۱هـ.ق- ۱۶۹۹ م) و واگذاری شبه جزیره مسلمان کریمه به روسها دانست. زیرا پس از شکستهای پی در پی دولت عثمانی از بیگانگان نتیجه گرفتند که علت غلبه دشمن، برتری شیوه ها و ابزار نظامی آنها است و لذا به اقتباس شیوه ها و ابزار نظامی از غرب تصمیم گرفتند .

کاریترین ضربه، که موجب شناخت ضعف مسلمانان در برابر غرب شد، اشغال مصر، توسط ناپلئون در سال (۱۲۱۳ هـ. ق. – ۱۷۹۸ م) است در آن زمان مصر جزیی از امپراتوری عثمانی محسوب می گردید.

در قرن ۱۹ میلادی نیز امپراتوری عثمانی، میدان مبارزه قدرتهای استعماری و دولت عثمانی تشویق انگلیسیها، در زمینه شیوه های اداری و نظامی، دست به اصلاحاتی به شیوه غربی زد که این مساله یکی از عوامل مهم آغاز گرایش به غرب در ترکیه محسوب می‎شود.

(نقوی، ۱۳۶۱)

ب- غربگرایی و غربزدگی در مصر

غربگرایی در مصر، همزمان با ترکیه آغاز شد.

« … حمله ناپلئون به مصر در سال (۱۲۱۳ هـ.ق- ۱۷۹۸ م) بی گمان آغاز غربرگایی مصریان بود، اگر درابره تاثیر تمدن و فرهنگ فرانسه بر اصلاحات اجتماعی محمد علی تردیدی وجود داشته باشد، در تاثیر تمدن و فرهنگ فرانسه بر زندگی فرهنگی و گرایش مصر به غرب مجال تردید نیست»

بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده …………………………………………………………………………………………………….

تشکر و قدر دانی ……………………………………………………………………………………..

تقدیم ………………………………………………………………………………………………………

فصل اول: مقدمه………………………………………………………………………………………

۱-۱- بیان مساله …………………………………………………………………………………….

۲-۱- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………….

۳-۱- اهمیت مساله ………………………………………………………………………………….

۴-۱- تعاریف اصلاحات مهم …………………………………………………………………….

۵-۱- تعریف عملیاتی اصلاحات………………………………………………………………….

۶-۱- خلاصه ………………………………………………………………………………………….

فصل دوم: پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………

پیشگفتار …………………………………………………………………………………………………

۱- تعریف، ابعاد و اجزای نگرش ……………………………………………………………….

۲- مقایسه بین نگرش و مفاهیم مشابه ……………………………………………………….

۳- تاریخچه گرایش به فرهنگ بیگانه در کشورهای اسلامی …………………………

۳-۱- دوره غربگرایی در کشورهای اسلامی ………………………………………………

الف- دوره غربگرایی در ترکیه ………………………………………………………………….

ب- دوره غربگرایی و غربزدگی در مصر……………………………………………………

ج- دوره غربگرایی در ایران ……………………………………………………………………..

۴- دوره غربزدگی …………………………………………………………………………………..

الف- دوره غربزدگی در ترکیه ………………………………………………………………….

ب- دوره غربزدگی در ایران (رضا شاه، محمدرضا شاه) و اقدامات آنها ……….

۵- دوره نهضت بازگشت به خویشتن…………………………………………………………

نهضت بازگشت به اسلام در بعضی از کشورهای اسلامی ……………………………

نهضت بازگشت به اسلام در ترکیه ……………………………………………………………

نهضت بازگشت به اسلام در ایران …………………………………………………………….

آثار و پیامدهای گرایش به فرهنگ بیگانه …………………………………………………….

ریشه ها و زمینه های گرایش به فرهنگ بیگانه ……………………………………………

نیازها و ویژگیهای نوجوانا ……………………………………………………………………….

ویژگیهای نوجوانان ………………………………………………………………………………….

تاثیرات محیط اجتماعی در رشد و شخصیت………………………………………………..

تاثیر دوستان و همسالان بر رفتار نوجوانان………………………………………………..

عوامل گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه براساس مطالعات و تحقیقات انجام شد ه

خلاصه…………………………………………………………………………………………………….

فصل سوم: روش شناسی …………………………………………………………………………

۳-۱- روش تحقیق …………………………………………………………………………………..

۳-۲- جامعه تحقیق و نمونه ……………………………………………………………………..

۳-۳- ابزار تحقیق ……………………………………………………………………………………

۳-۴- نحوه تهیه مقیاس و نمره گذاری آن ………………………………………………….

۳-۵- روش اجرا: (الف- مطالعه مقدماتی ب- اجرای نهایی) …………………………

روایی و پایایی …………………………………………………………………………………………

۳-۶- روشهای آماری ……………………………………………………………………………..

خلاصه …………………………………………………………………………………………………..

فصل چهارم: یافته های تحقیق وتجزیه و تحلیل اطلاعات ………………………………

پیشگفتار …………………………………………………………………………………………………

۱- آزمون سوال یک ………………………………………………………………………………..

۲- آزمون سوال دو …………………………………………………………………………………

۳- آزمون سوال سه ………………………………………………………………………………..

۴- آزمون سوال چهار ……………………………………………………………………………..

۵- آزمون سوال پنج ………………………………………………………………………………..

۶- آزمون سوال شش………………………………………………………………………………

۷- آزمون سوال هفت ……………………………………………………………………………..

۸- آزمون سوال هشت …………………………………………………………………………….

۹- یافته های دیگر …………………………………………………………………………………..

خلاصه و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه گیری و بحث …………………………………………………….

پیشگفتار …………………………………………………………………………………………………

۱- خلاصه و نتیجه گیری………………………………………………………………………….

۲- بحث ………………………………………………………………………………………………….

۳- محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………….

۴- رهنمودهای تحقیق……………………………………………………………………………….

الف- توصیه به والدین، معلمان و مربیان در رابطه با کودکان و نوجوانان ……..

ب- توصیه به کارگزاران عالی کشور و متولیان امور آموزشی و پروشی و فره نگی

۵- پیشنهادها……………………………………………………………………………………………

۶- منابع………………………………………………………………………………………………….

۷- پیوست ها (پرسشنامه )………………………………………………………………………..

بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه
فهرست جدولها…………………………………………………………………………………………

عنوان صفحه

جدول الف – جدول گروه نمونه به تفکیک دبیرستان و ناحیه …………………………

جدول ب- ضریب آلفای گرانباخ محاسبه شده برای تحقیق حاضر………………….

جدول شماره ۱- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران…………………………….

جدول شماره ۲- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب وضعیت اعتقادی …..

جدول شماره ۳- مقایسه میانگین نگرش پسران بر حسب وضعیت اعتقادی ……

جدول شماره ۴- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب وضعیت اعتقادی خانواده

جدول شماره ۵- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی خانواده

جدول شماره ۶- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب شیوه تربیتی خانواده

جدول شماره ۷- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی …….

جدول شماره ۸- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب وضعیت اعتقادی- اخلاقی دوستان

جدول شماره ۹- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی- اخلاقی دوستان

جدول شماره ۱۰- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب میزان استفاده از رسانه های گروهی

جدول شماره ۱۱- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب میزان استفاده از رسانه های گروهی

جدول شماره ۱۲- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب چگونگی گذران اوقات
فراغت …………………………………………………………………………………………………….

جدول شماره ۱۳- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب چگونگی گذران اوقات
فراغت ……………………………………………………………………………………………………

جدول شمراه ۱۴ و ۱۵- تحلیل واریانس مقایسه نگرش دختران و پسران برحسب وضعیت اقتصادی خانواده

جدول شماره ۱۶- آزمون «توکی» مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب وضعیت اقتصادی

جدول شماره ۱۷ و ۱۸- تحلیل واریانس نگرش دختران و پسران برحسب میزان تحصیلات مادر

جدول شماره ۱۹- آزمون «توکی» مقایسه میانگین دختران برحسب میزان تحصیلات مادر

جدول شماره ۲۰ و ۲۱- تحلیل واریانس نگرش دختران و پسران برحسب سطح تحصیلات مادر

جدول شماره ۲۲- آزمون «توکی» مقایسه نگرش دختران برحسب تحصیلات پدر

جدول شماره ۲۳ و ۲۴- تحلیل واریانس نگرش دختران و پسران برحسب سن ….

جدول مشاره ۲۵ و ۲۶- تحلیل واریانس نگرش دختران و پسران برحسب
دبیرستانها ………………………………………………………………………………………………

جدول شماره ۲۷- آزمون «توکی» مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب
دبیرستانها ………………………………………………………………………………………………

بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه
فهرست نمودار ها

عنوان صفحه

نمودار شماره ۱- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران در کل نمونه ……….

نمودار شماره ۲- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب وضعیت اعتقادی …

نمودار شماره ۳- مقایسه میانگین نگرش پسران بر حسب وضعیت اعتقادی ….

نمودار شماره ۴- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب وضعیت اعتقادی
خانواده …………………………………………………………………………………………………..

نمودار شماره ۵- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی
خانواده …………………………………………………………………………………………………..

نمودار شماره ۶- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب شیوه ی تربیتی
خانواده …………………………………………………………………………………………………..

نمودار شماره ۷- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب شیوه ی تربیتی
خانواده …………………………………………………………………………………………………..

نمودار شماره ۸- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب وضعیت اعتقادی- اخلاقی دوستان

نمودار شماره ۹- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی- اخلاقی دوستان

نمودار شماره ۱۰- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب میزان استفاده از رسانه های گروهی

نمودار شماره ۱۱- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب میزان استفاده از رسانه های گروهی

نمودار شماره ۱۲- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب چگونگی گذران اوقات
فراغت……………………………………………………………………………………………………..

نمودار مشاره ۱۳- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب چگونگی گذران اوقات
فراغت……………………………………………………………………………………………………..

نمودار شماره ۱۴- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران برحسب سطح تحصیلات مادر

نمودار شماره ۱۵- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران برحسب سطح تحصیلات پدر

نمودار شماره ۱۶- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب سن……………………

نمودار شماره ۱۷- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب سن……………………..

نمودار شماره ۱۸- مقایسه میانگین نگرش دختران در دبیرستانهای مختلف …..

نمودار شماره ۱۹- مقایسه میانگین نگرش پسران در دبیرستانهای مختلف …….

نمودار شماره ۲۰- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران در دبیرستانهای
مختلف ……………………………………………………………………………………………………

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.