بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی دارای ۱۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی :
بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل ” قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)” را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
مقدمه:
طبیعت مادر هنرهاست. به خصوص در هنرهای تجسمی و نقاشی.
طبیعت پایه است و باید آن را شناخت و برای رسیدن به مراحل بعدی از جمله انتزاع، از آن عبور کرد.
دیوید هاکنی از جمله نقاشانی است که طبیعت را خیلی خوب میشناسد و در مسیر کارش گزینشهای هنرمندانهای از آن بروز میدهد.
ترکیببندیهای موجز و خوشفرم و در عین حال ساده نشانگر این میباشد. در این رساله دورههای مختلف کاری و هنری دیوید هاکنی، روشها و شیوههای مختلف و متنوع هنری وی را در حد توان خود با راهنمایی مفید استاد راهنمایم بررسی نمودهام.
در فصل اول قبل از هر چیز به شرایط دنیای نو در عصر حاضر اشاره شده است و چون دیوید هاکنی در دورانی زندگی کرده که مدرنیسم و پستمدرنیسم حاکم بوده، به تعاریفی از این دو واژه پرداخته شده.
درک نوین هاکنی از هنر نقاشی نشان از این دارد که وی مدرنیسم و در واقع شرایط دنیای نو را در زمان و مکان خود یافته است. با اینکه آن بنیان حسی و زیبایی شناسانهای که پایه و اساس مدرنیسم است در کار وی وجود دارد اما از طرفی آن جنبه عصیان و تقابل که مدرنیسم با سنت دارد و هر نوع گرایش به سنت را رد میکند، هاکنی در آثارش راه میدهد البته این کنش از سوی وی آگاهانه است. در واقع همانطور که نقاشان پستمدرن سنت را از جهان هنری خود حذف نمیکنند و برگشتی متناسب با زمان و مکان و عمدتاً فنی و متریالی با سنت دارند (نه ساختاری)، از این زاویه دیوید هاکنی هم مستثنا نیست ـ مشعوف بودن هاکنی به جنبههای جالب جهان محسوس و بویژه تکنیکهای این هنرمند از جمله شباهتهای اجرایی وی از این نظر همچون نقاشان رنسانس پیشین که با تکنیک «تمپرا» کار میکردند مانند «پیرو دلا فرانچسکا» برخورد خلاقانه هاکنی را با مقوله پستمدرن در زمان خود نشان میدهد.
در فصل دوم به این نکته اشاره شده که در میان طراحان معاصر کمتر طراحی است که در زمینه طراحی و حتی تصویرسازی به اندازه دیوید هاکنی کار کرده باشد. همچنین به توضیح در مورد خاصیتهای عناصر بصری از جمله خط ـ سطح و بافت و ریتم و … پرداخته شده که به طرز فوقالعادهای در کارهای هاکنی میبینیم. همچنین گزینشهایی که خاص نگاه هاکنی است.
شاید در نگاه اولیه و ظاهر بعضی از طراحیها و نقاشیهای هاکنی طبیعتگرایانه و یا رئالیستی (به عنوان یک سبک نه یک روش عام هنری) به نظر بیاید اما با کمی تعمق متوجه ساماندهی دقیق و چند بعدی در آن، در یک وحدت کلی میشویم.
در فصل سوم به این مهم دست مییابیم که هاکنی در ارتباط با طراحی صحنه و نقاشی چقدر نوآوری کرده مثلاً یک صحنه از واقعیت را که همه به راحتی از کنارش میگذرند او با طرز فوقالعاده و زیبایی در آن دخل و تصرف میکند و آن را به تصویر میکشد. به بیان دیگر با چیدمان جدیدی از فیگور و اشیاء در ترکیببندی تفسیر جدیدی را از انسانها و محیط پیرامونشان میکند.
روش تحقیق در این نوشته از طریق مراجع معتبر و در دسترس بوده که امیدوارم برای خوانندگان و دانشجویان موثر باشد.
بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول ۱ـ۱ مدرنیسم و مسائل تازه……………………………………………………………………………………….. ۲
۱ـ۲ پستمدرنیسم………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶
فصل دوم ۲ـ۱ واقعیت و تأثیر آن بر آثار دیوید هاکنی…………………………………………………………… ۲۴
۲ـ۲ عملکرد خط و ارتباط آن با طراحی……………………………………………………………………………………… ۳۵
فصل سوم ۳ـ۱ هاکنی و کاوش در بیان هنری…………………………………………………………………………. ۶۰
۳ـ۲ نقاشی و عکاسی از زبان هاکنی……………………………………………………………………………………………. ۷۰
۳ـ۳ هاکنی و ابداع و نوآوری………………………………………………………………………………………………………… ۷۳
۳ـ۴ هاکنی و طراحی صحنه………………………………………………………………………………………………………… ۸۲
۳ـ۵ گستره دیداری نگاه هاکنی بر واقعیت…………………………………………………………………………………. ۹۳
فصل چهارم ۴ـ۱ نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳
۴ـ۲ تصاویر نقاشی (نمونه کار)……………………………………………………………………………………………………… ۱۰۴
۴ـ۳ بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی
فهرست منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۷
۴ـ۴ بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی
فهرست منابع و مآخذ لاتین…………………………………………………………………………………………………. ۱۱۸
۴ـ۵ بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی
فهرست تصاویر……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۹
۴ـ۶ گزارش کار عملی…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۱
بررسی آثار شاخص نقاشیهای دیوید هاکنی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۱ـ تصویر(۱ـ۱)دست تسلیم عقل میگرددـ قسمتی از اثر (افسانه یونانی که سرچشمه نقاشی را به یاد میآورد)…… ۲۲
۲ـ تصویر (۱ـ۲) نقاشی با برداشتی از دست تسلیم عقل میگردد ـ برگرفته از گالری وست میتر، نیویورک (احتمالاً اثر دیدیو هاکنی) ۲۲
۳ـ تصویر (۲ـ۳) پرواز به مناظر سویس، ایتالیا ـ دیوید هاکنی ـ رنگ روغن ـ ۱۹۶۲……………………………. ۳۱
۴ـ تصویر (۲ـ۴) رقص چاچا در ساعات اولیه ۲۴ مارس ـ دیوید هاکنی ـ رنگ روغن ـ ۱۹۶۱ ۳۴
۵ـ تصویر (۲ـ۵) بیایید امشب برویم به … دیوید هاکنی ـ رنگ روغن ۱۹۶۰………………………………………. ۳۷
۶ـ تصویر (۲ـ۶) سه خط با سرعتهای متفاوت………………………………………………………………………………….. ۳۸
۷ـ تصویر (۲ـ۷) پرتره خانم لینی ـ اثر اسکات کوکوشکا ـ مدادرنگی…………………………………………………… ۳۸
۸ـ تصویر (۲ـ۸) پرتره واعظ ـ اثر رامبراند ـ قلم و گچ…………………………………………………………………………. ۳۹
۹ـ تصویر (۲ـ۹) فیزیکدان، روبرت اوپنهایمر ـ اثر بن شان………………………………………………………………….. ۳۹
۱۰ـ تصویر (۲ـ۱۰) حرکت خط…………………………………………………………………………………………………………. ۴۱
۱۱ـ تصویر (۲ـ۱۱) مفهوم حرکت در جهات مختلف بر روی شکلهای دایره، بیضی و مربع ۴۱
۱۲ـ تصویر (۲ـ۱۲) ترکیببندی عناصر مستدیر، فشرده، دورگشته، مخالف، کوچک و تیز، و غیره ۴۱
۱۳ـ تصویر (۲ـ۱۳) نمونههایی از حرکتهای متفاوت خط………………………………………………………………….. ۴۵
۱۴ـ تصویر (۲ـ۱۴)……………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۵
۱۵ـ تصویر (۲ـ۱۵)……………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۵
۱۶ـ تصویر (۲ـ۱۶) گیتار ـ کتاب و روزنامه ـ اثر خوان گریس……………………………………………………………… ۴۶
۱۷ـ تصویر (۲ـ۱۷)……………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۶
۱۸ـ تصویر (۲ـ۱۸) مادر و فرزند اثر سانودی پیتر ………………………………………………………………………………. ۴۶
۱۹ـ تصویر (۲ـ۱۹)……………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۹
۲۰ـ تصویر (۲ـ۲۰) سگ ـ اثر جان آگوست………………………………………………………………………………………… ۴۹
۲۱ـ تصویر (۲ـ۲۱) طراحی مرزی با یک خط اثر پابلو پیکاسو……………………………………………………………… ۴۹
۲۲ـ تصویر (۲ـ۲۲) اتود اولیه برای تابلو گرنیکا ـ پیکاسو…………………………………………………………………….. ۵۱
۲۳ـ تصویر (۲ـ۲۳) گرنیکاـ اثر پیکاسو……………………………………………………………………………………………….. ۵۱
۲۴ـ تصویر (۲ـ۲۴) پیتر در سانتاکروز ـ هاکنی ۱۹۶۶…………………………………………………………………………. ۵۴
۲۵ـ تصویر (۲ـ۲۵) پیتر در هتل پلازا، سانتاکروز ـ هاکنی ۱۹۶۶………………………………………………………… ۵۴
۲۶ـ تصویر (۲ـ۲۶) مرد آرام ـ هاکنی ۱۹۶۵……………………………………………………………………………………….. ۵۵
۲۷ـ تصویر (۲ـ۲۷) پیتر ـ اثر هاکنی………………………………………………………………………………………………….. ۵۶
۲۸ـ تصویر (۲ـ۲۸) پیتر در حال مطالعه، کالیفرنیا ـ اثر هاکنی ۱۹۶۶…………………………………………………. ۵۶
۲۹ـ تصویر (۲ـ۲۹) طراحی از گنجینه کتابخانه مکزیکوسیتی ـ اثر هاکنی……………………………………………. ۵۷
۳۰ـ تصویر (۲ـ۳۰) پرتره گریگوری ـ هاکنی ۱۹۸۵ ……………………………………………………………………………. ۵۷
۳۱ـ تصویر (۲ـ۳۱) شاگرد ـ هاکنی ـ اِچینگ ۱۹۷۳ …………………………………………………………………………. ۵۸
۳۲ـ تصویر (۲ـ۳۲) استودیوی رمبروک ـ هاکنی ۱۹۸۵ …………………………………………………………………….. ۵۸
۳۳ـ تصویر (۲ـ۳۳) من و والدینم ـ هاکنی، رنگ روغن روی بوم ـ ۱۹۷۵ ………………………………………….. ۶۵
۳۴ـ تصویر (۳ـ۳۴) فتوکلاژ ـ هاکنی ـ ۱۹۸۳ ……………………………………………………………………………………. ۷۳
۳۵ـ تصویر (۳ـ۳۵) سه اثر از دوران دهه ۷۰ هاکنی با گرایش ناتورالیستی ـ اکریلیک و مدادرنگی ۷۴
۳۶ـ تصویر (۳ـ۳۶) کدبانوی بورلیهیلز ـ هاکنی اکریلیک ـ ۱۹۶۶ ………………………………………………………. ۷۸
۳۷ـ تصویر (۳ـ۳۷) طبیعت بیجان روی میز شیشهای ـ هاکنی ـ اکریلیک ۱۹۷۱ ……………………………… ۸۰
۳۸ـ تصویر (۳ـ۳۸)، (۳ـ۳۹) …………………………………………………………………………………………………………….. ۸۹
۳۹ـ تصویر (۳ـ۴۰)، (۳ـ۴۱) …………………………………………………………………………………………………………….. ۹۰
۴۰ـ تصویر (۳ـ۴۲)، (۳ـ۴۳) ……………………………………………………………………………………………………………. ۹۱
۴۱ـ تصویر (۳ـ۴۴)، (۳ـ۴۵) …………………………………………………………………………………………………………….. ۹۲
۴۲ـ تصویر (۳ـ۴۶) آقا و خانم پرسی و کلارک ـ هاکنی اکریلیک ـ ۷۱ ـ ۱۹۷۰………………………………….. ۹۸
۴۳ـ تصویر (۳ـ۴۷) کانتر جور به سبک فرانسوی ـ هاکنی ـ رنگ روغن ـ ۱۹۷۴ …………………………………. ۱۰۰
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.