اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان دارای ۱۶۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان :

اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان

پژوهش حاضر به منظوربررسیاثربخشی آموزش تاب اوری بر میزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان پسرسال سوم راهنمایی انجام شد روش: این پژوهش از نوع تحقیق آزمایشی با طرح دو گروهی پیش آزمون- پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل است. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه­های احساس تنهایی ،پرخاشگری وتاب اوری بهره گرفته شده است. نمونه آماری این پژوهش شامل ۳۰ نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر رشت است که به روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی ساده انتخاب شده و به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل گمارده شده اند. سپس برنامه آموزش تاب اوری به عنوان متغیر مستقل ،طی ۱۰ جلسه ۷۵ دقیقه ای و در طول دو ماه ونیم،بر گروه آزمایشی اعمال شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس چند متغیره (مانکوا) و با استفاده از نرم افزار کامپیوتری ۱۸SPSS بهره گرفته شده است.یافته ها: نتایج نشان می دهند که F مشاهده شده از نظر آماری در سطح( ۰۵/۰ p< ) معنی دار است. نتیجه گیری: بر اساس یافته ها، اجرا برنامه آموزش تاب اوری می تواند در کاهش پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان پسر موثر باشد. بنابراین در نظر گرفتن این برنامه در مدارس،می تواند برای دانش آموزان مفید باشد.

واژگان کلیدی : تاب آوری، پرخاشگری،احساس تنهایی ،دانش آموزان

اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان
فهرست مطالب

چکیده پژوهش……………………………………………………………………….. ۱

بیان مسأله……………………………………………………………………………… ۶

اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………. ۹

هدفهای پژوهش………………………………………………………………………. ۱۰

فرضیه­های پژوهش………………………………………………………………….. ۱۰

تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش…………………………………………………. ۱۱

تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش…………………………………………………. ۱۱

تعریف متغیر کنترل…………………………………………………………………. ۱۲

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق………………………………………………….. ۱۳

مقدمه…………………………………………………………………………………. ۱۴

نوجوانی………………………………………………………………………………. ۱۴

خصوصیات دوره نوجوانی…………………………………………………………. ۱۴

رشد فردی واجتماعی دوران نوجوانی……………………………………………….. ۱۹

هویت وهویت یابی دردوره نوجوانی………………………………………………… ۱۶

تاب آوری…………………………………………………………………………….. ۱۷

تعریف تاب آوری……………………………………………………………………. ۱۷

ظهورتاب آوری……………………………………………………………………… ۲۰

تاب­آوری و آسیب­پذیر……………………………………………………………….. ۲۰

ارتباط بین تاب­آوری، مراحل رشد روانی، شناختی، اجتماعی و سلامت روان ۲۲

الگوی تاب­آوری و آسیب­پذیری……………………………………………………… ۲۳

ویژگیهای افراد تاب­آور………………………………………………………………. ۲۴

وجوه تاب آوری……………………………………………………………………… ۲۶

ویژگیهای دخیل درتاب آوری………………………………………………………… ۲۷

سخت‌رویی کلیدی برای تاب­آوری…………………………………………………… ۲۹

مؤلفه­های تاب­آوری………………………………………………………………….. ۲۹

پژوهشهای انجام شده در این زمینه………………………………………………….. ۳۱

پرخاشگری…………………………………………………………………………… ۲۳

تعریف پرخاشگری…………………………………………………………………… ۲۴

پرخاشگری،خشم،خصومت………………………………………………………….. ۳۷

تاریخچه پرخاشگری…………………………………………………………………. ۳۸

نظریه های مربوط به پرخاشگری…………………………………………………… ۴۹

شالوده زیستی پرخاشگری……………………………………………………………. ۵۲

علل و عوامل پرخاشگری……………………………………………………………. ۵۳

انواع رفتارهای پرخاشگرانه…………………………………………………………. ۵۵

زیانهای پرخاشگری………………………………………………………………….. ۵۸

پرخاشگری در نوجوانان…………………………………………………………….. ۵۹

احساس تنهایی……………………………………………………………………….. ۶۱

تعریف احساس تنهایی……………………………………………………………….. ۶۳

شناخت احساس تنهایی……………………………………………………………….. ۶۷

دربرابراحساس تنهایی چه میکنیم……………………………………………………. ۶۷

انواع احساس تنهایی…………………………………………………………………. ۶۷

رابطه احساس تنهایی با ترس واضطراب…………………………………………… ۶۹

با احساس تنهایی چگونه برخورد می کنیم…………………………………………… ۷۰

چند توصیه برای رفع احساس تنهایی……………………………………………….. ۷۰

طبقه بندی ویس از احساس تنهایی…………………………………………………… ۷۳

ارتباط احساس تنهایی با کودک آسیب دیده درون……………………………………. ۷۳

تفاوت احساس تنهایی با کمرویی و افسردگی……………………………………….. ۷۴

احساس تنهایی درروان شناسی………………………………………………………. ۷۵

ریشه های احساس تنهایی……………………………………………………………. ۷۶

رابطه بین ترس و احساس تنهایی……………………………………………………. ۷۷

رابطه احساس تنهایی با شخصیت خود محور……………………………………….. ۷۸

روش ازبین بردن احساس تنهایی……………………………………………………. ۷۸

ایا درمان قطعی برای احساس تنهایی وجود دارد؟…………………………………… ۷۹

اثرات احساس تنهایی در دوره نوجوانی…………………………………………….. ۸۲

نظریه های مربوط به احساس تنهایی……………………………………………….. ۸۳

فصل سوّم: فرایند پژوهش………………………………………………………….. ۹۶

مقدمه…………………………………………………………………………………. ۹۷

جامعه آماری…………………………………………………………………………. ۹۷

نمونه آماری………………………………………………………………………….. ۹۸

روش جمع­آوری اطلاعات…………………………………………………………… ۹۷

روش و طرح پژوهش……………………………………………………………….. ۹۸

ابزارهای اندازه­گیری………………………………………………………………… ۹۸

پایایی وروایی مقیاس تنهایی…………………………………………………………. ۹۸

پایایی وروایی مقیاس پرخاشگری……………………………………………………. ۹۹

خلاصه پکیج آموزش تاب اوری…………………………………………………… ۱۰۰

روش تجزیه و تحلیل داده­ها………………………………………………………… ۱۰۱

فصل چهارم: یافته های پژوهشی………………………………………………….. ۱۰۲

یافته ها……………………………………………………………………………… ۱۰۴

فرضیه اول…………………………………………………………………………. ۱۰۴

فرضیه دوم…………………………………………………………………………. ۱۰۹

فرضیه سوم…………………………………………………………………………. ۱۱۰

فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری…………………………………………………….. ۱۱۱

مقدمه……………………………………………………………………………….. ۱۱۲

بحث و نتیجه گیری فرضیه اول…………………………………………………… ۱۱۳

بحث و نتیجه گیری فرضیه دوم……………………………………………………. ۱۱۹

بحث و نتیجه گیری فرضیه سوم………………………………………………….. ۱۱۷

محدودیتها و پیشنهاد‌ها……………………………………………………………… ۱۱۹

پیوستها……………………………………………………………………………… ۱۲۰

منابع………………………………………………………………………………… ۱۳۲

چکیده انگلیسی……………………………………………………………………… ۱۴۵

اثربخشی آموزش تاب ­آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان
فهرست جداول و نمودارها

جدول ۱-۳: طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل………………………… ۹۸

جدول ۱-۴: بررسی اثر تعاملی……………………………………………………. ۱۰۵

جدول ۲-۴: آزمون باکس جهت بررسی همگنی ماتریس…………………………. ۱۰۶

جدول۳-۴: آزمون لوین برای بررسی یکسانی واریانس…………………………… ۱۰۶

جدول ۴-۴: میانگین اولیه………………………………………………………….. ۱۰۷

جدول ۵-۴: میانگین تعدیل شده……………………………………………………. ۱۰۷

جدول ۶-۴: آزمون اندازه اثر بر اساس لامبدای ویلکز…………………………… ۱۰۸

جدول ۷-۴: نتایج آزمون اثر آموزش تاب آوری برکاهش احساس تنهای ۱۰۹

جدول ۸-۴: نتایج آزمون اثر آموزش تاب آوری برکاهش پرخاشگری…………… ۱۱۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.