بینش عاطفی به عنوان جو فکری ، شخصیت و توانایی روحی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بینش عاطفی به عنوان جو فکری ، شخصیت و توانایی روحی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بینش عاطفی به عنوان جو فکری ، شخصیت و توانایی روحی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بینش عاطفی به عنوان جو فکری ، شخصیت و توانایی روحی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بینش عاطفی به عنوان جو فکری ، شخصیت و توانایی روحی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بینش عاطفی به عنوان جو فکری ، شخصیت و توانایی روحی :

بینش عاطفی به عنوان جو فکری ، شخصیت و توانایی روحی

بینش عاطفی وEQ به وسیله انجمن گویش آمریکایی به عنوان مفیدترین صفات یا واژه های نوین در سال ۱۹۹۵ انتخاب شدند . (۱۹۹۵،۱۹۹۹،Brrodie ، ۱۹۹۶) . و همانطور که این گفتار شهادت می دهد در این زمینه گسترش زیادی ایجاد شده است . جنبش در علاقه مندی دائم به بینش عاطفی با ارائه مقاله در نشریات دانشگاهی در سال ۱۹۹۰ شروع شد و پس از آن با نشر عمومی بوسیله کتاب پر فروش « بینش عاطفی » گسترده شد . بعد از آن تفکر «بینش عاطفی » روی جلد جمله Time رفت ( ۱۹۹۵ Gibbs ) . از آن به بعد درباره بینش عاطفی آنقدر سخنها رانده شد که محال است (یا حداقل بسیار طاقت فرساست ) تا تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار داده.

به هر حال حائز اهمیت است که ببینیم واژه « بینش عاطفی » در چه زمینه هایی بکار می آید در این فصل سه معنای آن را مورد بررسی قرار می دهیم . اولین آنها که مهمترین و جامعترین معناست عبارت «جو فکری» ( Zeitgeist) یا فرهنگ رایج می باشد . روحیه یک عصر غالباً به عنوان جو فکری ، یک ذهنیت یا علاقه رایج که آن دوران را شخصیت می دهد . در فرهنگ تنها یک عامل دخیل نیست بلکه جو فکری در هم پیچیده ای آن را متأثر می کند . فکر می کنیم که واژه « جو فکری » به نوعی معرف بینش عاطفی می باشد و اولین معادلی است که در این فصل به عنوان معادلی فرهنگی و سیاسی یافتیم . و دومین معادل تخصیص یک خصیصه شخصیتی است که به نظر می رسد مانند پشتکار مؤلفه مهمی برای موفقیت در زندگی محسوب می شود . سومین و آخرین معنی بینش عاطفی که نظرها را در متون علمی جلب کرد و خصیصه یک سری از توانایی ها در فرآیند بینش عاطفی می باشد .

بررسی تاریخی : مناعت طبع در مقابل عشق گرایی

جدال بین احترام گذاردن و بی توجهی عاطفه در اندیشه غربی حکایت بلندی است . رواج خویشتن داری ( مناعت طبع ) از یونان باستان (حدوداً۲۰۰ سال قبل از میلاد تا ۳۰۰ سال بعد از میلاد مسیح ) همراه با دلواپسی از اینکه عاطفه زندگی خوب را چگونه پیش می برد ، بود. رواقیون (پیروان فلسفه رواق ، که بی توجه به لذات مادی بودند ) ، روحیات میل ، ترس ، خواسته های بیش از اندازه فردی و منحصر بود می دانستند تا بتوان بر آنها تکیه کرد . در فلسفه رواقیون یک فرد خردمند هیچ گونه احساس یا عاطفه ای از خود نشان نمی داد . آن قدر این گونه احساسات کنار گذاشته می شد تا سر انجام تنها چیزی باقی بماند عقلانیت و منطق باشد Payne)964) . فلسفه رواق به اندازه مذهب فلسفی شد . در ابتدا این فلسفه خطوط مشخصی از اندیشه یهود را تحت تأثیر قرار داد .Guttman) ، ۱۹۶۴) و سپس مسیحیت اولیه را . این فلسفه سرانجام در قرن سوم بعد از میلاد متلاشی شد اما هنوز در مذهب مسیحیت رگه هایی از آن دیده می شود . « رواقی گری اصول و شیوه خود را برای مسیحیت به ارث گذاشت … ترکه ای که تمدن غربی را متأثر کرد … و در ساختار درونی مسیحیت فرو رفت » ( جمله ای از Rendell به نقل از Payne ، ۱۹۸۶) . نتیجه روالی ضد عاطفی در اندیشه غربی برد .

تضاد در برابر یکپارچگی

ارتباط بین عاطفه و دلیل غالباً بعنوان یک تضاد دیده می شود . Payne (1986) این مسئله را در بیشتر تاریخ غرب بررسی کرد ، کسانی با منطق بیشتر در حاکی، بیشتر مسائل عاطفی در میان ما برچسب مرض روانی عرف زده و زجر کشیده در تیمارستانها را می خوردند ، یا به عنوان کسانی که از نظر عاطفی موقوف شده اند می بیند . آنهایی که الگویی و همدردی ندارند نهایتاً یا نگهبان زندان می شوند یا شکنجه گر . Payne می نویسد « بسیاری از ما از بیان احساسات کنترل فشرده در هراسیم . آیا جای تعجب است وقتی که قدرت عقده ها را در نیاکانمان مورد بررسی قرار می دهیم ، به بسیاری از ما زادگان مستقیم همان کسانی هستیم که بخاطر بیان احساسات به بنده کشیده و شکنجه می شدند ، و بسیاری از ما زادگان همان کسانی هستند که شکنجه می کردند .Payne) ، ۱۹۸۶) .

بینش عاطفی می تواند به عنوان تشریح هایی که عاطفه و تفکر را در هم می تنید تغییر شود. همانطور که تحقیقات جدید مغز اشاره دارد ، سیستم خود آگاه و عاطفی بیشتر از آنچه که قبلاً تصور می شود بهم وابسته اند . Damasio) ، ۱۹۹۵ ؛ LeDoux ،۱۹۹۸).

بینش عاطفی به عنوان برابر کننده

دومین قسمت «جو فکری»تضاد بین درک تفاوتهای میان مردم و برابر سازی آنها می باشد . در سال ۱۹۹۴ ،Murray, Herrnstein کتاب Bell Curve را نوشتند ، کتاب قطوری که زمینه بینش را با طرح های عمومی در ایالت متحده مورد بررسی قرارداد. لب کلام کتاب این بود که مردم بصورت طبیعی بینش های متفاوتی دارند ، بعضی بینش پایین ، اکثر با بینشی متوسط و بعضی با بینش بالا ، و این تفاوتها را بسیار مشکل می توان تغییر داد . نویسندگان سپس اضافه کردند که بینش پایین دلیلی است که مردم فقیر یا بیکار هستند و بینش بالا دلیل که بعضی ثروتمندند . میان چنین عقیده تبعیض آمیزی در جامعه ای که بنیان گذارانش در اعلامیه استقلالشان نوشته بودند« تمام انسانها تساوی خلق شده اند .» دعوتی برای ستیزه محسوب می شد . و اگر به این مطلب تفاوتهای بینشی میان نسلها ، مذاهب ، و نژادهای مختلف ، را که نویسندگان ذکر کرده بودند ، اضافه کنید ، بوی ستیز را به وضوح خواهد شنید. در رسانه ها تغییرهای زیادی به دنبال کتاب آمد ، همچنین عنوان های جدیدی از قبیل « The Bell Curve Wars» Fraser) ،۱۹۹۵)

بینش عاطفی به عنوان شخصیت

وقتی که قلمروی عمومی را ترک می کنم و وارد قلمروی علمی می شویم مجبوریم بالاترین استانداردها را درباره لغات تخصصی بکار گیریم . این استانداردها عبارتند از هم اینکه واژه به وضوح مفهوم باشد وهم اینکه واژه های موجود (یا جدید ) باید به مفاهیمی ارجاع داده شوند که درصورت نیاز به یکدیگر وابسته باشند . به عنوان مثال همانگونه که روانشناسان مغز را به اجزای سازنده اش تقسیم کرده اند ، تمام آن قسمتها و هم چنین قسمتهای وابسته شان بدقت مورد بررسی قرار گرفته اند . Mayer) ، ۱۹۹۵ و ۱۹۹۸ ) .این قسمتها عبارتند از مکانیسم های روانی ،سازنده ها ،عملکردها ، و فرآیندها . بصورت ایده آل تنها زمانی واژه جدیدی کشف شود . دوباره نام نهادن قسمتهای قدیمی باید فقط در صورتی ظاهر شود که عقیده و تفکر درباره آن قسمت عضو شده باشد . روانشناسی شخصیت – مطالعه قسمتهای روانی شخصی ، سازمان یافتگی آن قسمتها ، و گسترش آنها – وابسته ترین قاعده در اینجا محسوب می شود . Mayer) ، ۱۹۹۸) . علاوه بر این یکی از اهداف روانشناسی شخصیت ارتباط دادن قسمتهای مختلف مغز به واکنشهای زندگی می باشد .

روانشناسی شخصیت و واژه شناسی شخصیت

آیا باید واژه « بینش عاطفی » برای تشریح تمام شخصیت بکار رود ؟ این مسئله بستگی به این دارد که یک نفر چگونه در مورد سیستم شخصیتی فکر می کند ، اما این مسئله با شرایط کنونی روانشناسی شخصیت وفق نداردayer) ،۱۹۹۸ ؛ Mc Adams، ۱۹۹۶ ؛ Casta ,Mc Crae ،۱۹۹۹ ). تفاوتهای بین شخصیت و بینش عاطفی با نگاهی مختصر به شخصیت و اجزایش مشخص می شود . همین بررسی مختصر وقتی که درباره بینش عاطفی

نوع فایل: word

سایز :۱۹.۶ KB

تعداد صفحه:۲۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.