پیشینه مدیریت کیفیت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشینه مدیریت کیفیت دارای ۹۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشینه مدیریت کیفیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پیشینه مدیریت کیفیت۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه مدیریت کیفیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشینه مدیریت کیفیت :
پیشینه مدیریت کیفیت
پیشینه مدیریت کیفیت: Total Quality Management (T.Q.M)
استانداردهای کیفیت را برای نخستین بار دولت انگلستان، پس از جنگ جهانی اول، به صورت مدون ایجاد کرد. در آن زمانم، مؤسسه هواپیماسازی پادشاهی انگلیس به منظور بالا بردن ضریب اطمینان هواپیماهای ساخت خود به تهیه راهکارهای روشمند دست زد.
سازمان بینالمللی استاندارد پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد و در سال ۱۹۸۷ استانداردهای جهانی نظام کیفیت موسوم به استانداردهای ISO 9000 را تدوین و ارائه کرد.
در حال حاضر بسیاری از شرکتها در مناطق تحت تحت فعالیت خود، واردات کالاهایی را میپذیرند که از این استانداردها پیروی کنند. در چنین شرایطی برای بهبود کیفیت تولیدات، افزایش یافته است؛ زیرا در غیر این صورت شرکتهای رقیب که تولیدات خود را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه میدهند، گوی سبقت را خواهند ربود و آنهایی که نتوانند سطح تولیدات خود را با استانداردهای جهانی تطبیق دهند، خود به خود از گردونه حذف خواهند شد.
«پیشینه مدیریت کیفیت»
نشان میدهد که:
* توجه به کیفیت و تلاش برای بهبود دائمی، تنش مهم و اساسی در توسعه دارد؛ کشوری مانند ژاپن که پس از جنگ جهانی دوم در وضع نابسامان اقتصادی به سر میبرد، از این طریق توانست در مدت کمتر از پنجاه سال، به یکی از قطبهای بزرگ اقتصادی جهان تبدیل شود.
* برای افزایش کیفیت و بهبود مستمر، باید دیدگاهی واحد انتخاب و ترویج شود.
هزینه کیفیت به عنوان بخشی از درآمد
موارد اساسی از استفاده از منابع در سازمانها و شرکتها شامل مواد، سرمایه و وقت میباشد که شاید زمان به عنوان یک منبع حیاتی بزرگترین بخش آن را تشکیل میدهد. حذف هزینههای کیفیت از مسائل کلیدی فن TQM میباشد که بعداً به آن اشاره خواهد شد. منطقاً هزینههای کیفیت شامل «پیشگیری» است که یک هزینه کیفیت در سطح پایین نیست. در عوض، هزینههای پیشگیری در انجام امور در وق مناسب و ایجاد یک برنامه کیفیت فراگیر مؤثر میباشد. مهمتر از همه اینکه، در بیشتر متون و ادبیات کیفیت در نیم قرن گذشته، به بخش هزینه کیفیت به مفهوم خاص به عنوان هزینه کلی در دستیابی
پیشینه مدیریت کیفیت
فهرست مطالب
عنوان |
|
پیشینه مدیریت کیفیت |
|
تاریخچه سیستمهای کیفیت در ایران |
|
مدیریت کیفیت چیست؟ |
|
سیر تحول مفاهیم کیفیت |
|
آشنایی با مفاهیم کلیدی در فرهنگ T.Q.M: مشتری در فرهنگ T.Q.M |
|
کنترل در فرهنگ T.Q.M |
|
کیفیت در فرهنگ T.Q.M |
|
مدیریت در فرهنگ T.Q.M |
|
هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر |
|
سطوح قابل قبول کیفیت |
|
هزینه کیفیت |
|
شاخصهای رقابتی |
|
اصول حاکم بر سیستمهای مدیریت کیفیت |
|
جمعبندی |
|
تاریخچه تأسیس سازمان بینالمللی استاندارد (ISO) |
|
استاندارد بینالمللی ISO 9000 |
|
عنوان |
|
تکامل ایزو 9000 |
|
متن استاندارد ISO 9001-2000 |
|
نگرش فرایندی |
|
سازگاری با سایر سیستمهای مدیریت |
|
استانداردی بینالمللی ISO 9002 |
|
استاندارد بینالمللی ISO 9003 |
|
استاندارد بینالمللی ISO 9004 |
|
ارتباط ISO 9001، ISO 9004 |
|
اقدامات لازم برای دریافت گواهینامه |
|
سازمان تأکید کننده |
|
شرکتهای گواهی دهنده |
|
دریافت گواهینامه |
|
استقبال جهانی از استانداردهای سری ایزو 9000 |
|
نگرشی در روند کار در آمریکا و کانادا |
|
چگونگی شروع کار |
|
عملکرد استرالیا در زمینه استانداردهای سری ISO 9000 |
|
منابع و مآخذ |
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.