پیشینه مدیریت کیفیت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه مدیریت کیفیت دارای ۹۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه مدیریت کیفیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پیشینه مدیریت کیفیت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه مدیریت کیفیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه مدیریت کیفیت :

پیشینه مدیریت کیفیت

پیشینه مدیریت کیفیت: ‎Total Quality Management (T.Q.M)

استانداردهای کیفیت را برای نخستین بار دولت انگلستان، پس از جنگ جهانی اول، به صورت مدون ایجاد کرد. در آن زمانم، مؤسسه هواپیماسازی پادشاهی انگلیس به منظور بالا بردن ضریب اطمینان هواپیماهای ساخت خود به تهیه راهکارهای روشمند دست زد.

سازمان بین‎المللی استاندارد پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد و در سال ۱۹۸۷ استانداردهای جهانی نظام کیفیت موسوم به استانداردهای ‎ISO 9000 را تدوین و ارائه کرد.

در حال حاضر بسیاری از شرکتها در مناطق تحت تحت فعالیت خود، واردات کالاهایی را می‎پذیرند که از این استانداردها پیروی کنند. در چنین شرایطی برای بهبود کیفیت تولیدات، افزایش یافته است؛ زیرا در غیر این صورت شرکت‎های رقیب که تولیدات خود را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه می‎دهند، گوی سبقت را خواهند ربود و آنهایی که نتوانند سطح تولیدات خود را با استانداردهای جهانی تطبیق دهند، خود به خود از گردونه حذف خواهند شد.

«پیشینه مدیریت کیفیت»

نشان می‎دهد که:

‎* توجه به کیفیت و تلاش برای بهبود دائمی، تنش مهم و اساسی در توسعه دارد؛ کشوری مانند ژاپن که پس از جنگ جهانی دوم در وضع نابسامان اقتصادی به سر می‎برد، ‌از این طریق توانست در مدت کمتر از پنجاه سال، به یکی از قطب‎های بزرگ اقتصادی جهان تبدیل شود.

‎* برای افزایش کیفیت و بهبود مستمر،‌ باید دیدگاهی واحد انتخاب و ترویج شود.

هزینه کیفیت به عنوان بخشی از درآمد

موارد اساسی از استفاده از منابع در سازمان‎ها و شرکت‎ها شامل مواد، سرمایه و وقت می‎باشد که شاید زمان به عنوان یک منبع حیاتی بزرگترین بخش آن را تشکیل می‎دهد. حذف هزینه‎های کیفیت از مسائل کلیدی فن ‎TQM می‎باشد که بعداً به آن اشاره خواهد شد. منطقا‌ً هزینه‎های کیفیت شامل «پیشگیری» است که یک هزینه‌ کیفیت در سطح پایین نیست. در عوض، هزینه‎های پیشگیری در انجام امور در وق مناسب و ایجاد یک برنامه کیفیت فراگیر مؤثر می‎باشد. مهم‎تر از همه اینکه، در بیشتر متون و ادبیات کیفیت در نیم قرن گذشته، به بخش هزینه کیفیت به مفهوم خاص به عنوان هزینه کلی در دستیابی

پیشینه مدیریت کیفیت
فهرست مطالب

عنوان

پیشینه مدیریت کیفیت

تاریخچه سیستم‎های کیفیت در ایران

مدیریت کیفیت چیست؟

سیر تحول مفاهیم کیفیت

آشنایی با مفاهیم کلیدی در فرهنگ ‎T.Q.M: مشتری در فرهنگ ‎T.Q.M

کنترل در فرهنگ T.Q.M

کیفیت در فرهنگ ‎ T.Q.M

مدیریت در فرهنگ ‎ T.Q.M

هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر

سطوح قابل قبول کیفیت

هزینه کیفیت

شاخص‎های رقابتی

اصول حاکم بر سیستم‎های مدیریت کیفیت

جمع‎بندی

تاریخچه تأسیس سازمان بین‎المللی استاندارد ‎(ISO)

استاندارد بین‎المللی ‎ISO 9000

عنوان

تکامل ایزو ‎9000

متن استاندارد ‎ISO 9001-2000

نگرش فرایندی

سازگاری با سایر سیستم‎های مدیریت

استانداردی بین‎المللی ‎ISO 9002

استاندارد بین‎المللی ‎ISO 9003

استاندارد بین‎المللی ‎ISO 9004

ارتباط ‎ISO 9001، ‎ISO 9004

اقدامات لازم برای دریافت گواهی‎نامه

سازمان تأکید کننده

شرکت‎های گواهی دهنده

دریافت گواهی‎نامه

استقبال جهانی از استانداردهای سری ایزو ‎9000

نگرشی در روند کار در آمریکا و کانادا

چگونگی شروع کار

عملکرد استرالیا در زمینه استانداردهای سری ‎ISO 9000

منابع و مآخذ

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.