بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی دارای ۱۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی :

بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی

فصل اول :

مدیریت – فرایند اساسی مدیریت

مدیریت به عنوان رشته ای مجزا و متفاوت، پس از انقلاب صنعتی به وجود آمد. دامنه نقش و تئوری های اساسی آن در طی سالیان تغییر کرده. اما مقصود آن – حصول اطمینان از دستیابی به هدفهای موسسه یا سازمان و به حداکثر رساندن بهره وری و کارایی همچنان باقی مانده است .

مدیریت

عبارت است از کارکردن با و از طریق دیگران برای رسیدن به هدفهای سازمان و هدف های کارکنان.

مدیریت هنر انجام امور به وسیله دیگران، جهت نیل به اهداف یک سازمان می باشد.

تاکید این تعریف :

در این تعریف به سه نکته تاکید شده است.

· تاکید بر انسان ها در سازمان
· توجه به هدفها و نتیجه ها
· ادغام هدف های فردی اعضاأ با هدفهای سازمان
· مدیریت کار کردن با منابع مالی و منابع فیزیکی است جهت دستیابی به اهداف سازمان توسط برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل عملیات .

· مدیریت : هنر انجام امور به وسیله دیگران ، جهت نیل به اهداف یک سازمان می باشد.

مدیریت ورزشی :

تمام جنبه های مدیریتی در ورزشهای سازمان یافته و تجارت ورزشی را در بر می گیرد . متخصصان در این قلمرو با مدیریت تسهیلات بودجه بندی – برنامه ریزی، سازماندهی و کارکنان سرو کار دارند.

فرآیند مدریریت :

فرآیند برنامه ریزی، سازمان دهی، رهبری و اعمال کنترل بر تلاش ها و کارهای اعضای سازمان و نیز مورد استفاده قرار دادن منابع سازمان برای دستیابی به هدف های اعلام شده از سوی سازمان می باشد.

۱ – Management

۲ – Sport Management

۳ – American Management Association

آیا مدیریت علم [۱] است یا هنر [۲] ؟

علم رشته ای از حقایق، دانشها که تحت نظم و قاعده معینی در آمده و قابل اثبات است – علم چیزی است که مشاهده می شود. دارای نظام بوده و تعمیم پذیر است.

هنر :

هنر عبارت است از مهارت در انجام کاری که بوسیله تجربه، تکرار و مشاهده بدست آمده باشد، آیا مدیریت یک پدیده اکتسابی است و یا با انسان زاده می شود ؟

مدیریت را آمیزه ای از زمینه های ذاتی و توانائیهای اکتسابی می دانند. در زمینه های ذاتی مدیران به مدد استعدادها ی نهفته در وجودشان سازمان را اداره، کارکنان را ارشاد و راهنمایی و اهداف را به مرحله نهایی می رسانند. در زمینه های اکتسابی با فراگیری فنون و یافته های روز، تفکر علمی و منطقی را چراغ راه خود قرار می دهند. در پدیده مدیریت هم می توان از غریزه های ذاتی و با انسان زاده شده بهره گرفت و هم در اثر فراگیری تکنیک های خاص تخصصی روز مهارت مدیریت را بصورت اکتسابی بدست آورد.

مقصود مدیریت :

حصول اطمینان از دستیابی به هدف های سازمان و به حداکثر رساندن بهره وری و کارایی.

سازمان و نیاز به مدیریت

بیشتر مردم عضو یک سازمان هستند، مثل دانشکده، تیم ورزشی، یک گروه موسیقی ، برخی از این سازمانها به صورت رسمی سازمان یافته اند – شرکتهای بزرگ اقتصادی، سازمانهای آموزشی ( دانشکده ها ) و بعضی ها ساختار غیر رسمی دارند، مثل یک تیم فوتبال محلی، حال سازمانها چه رسمی باشند چه غیر رسمی ، از افرادی تشکیل می شوند که گرد هم می آیند و گروه تشکیل می دهند. زیرا آنها منافع خود را در این
می بینند که همکاری کنند و در جهت تامین یک هدف مشترک به پیش بروند . . . بنابراین هدف [۳] یا مقصود یکی از ارکان رسمی هر سازمانی است . هدف ها متفاوتند – مثل پیروزی در یک مسابقه، سرگرم کردن مردم، فروش یک کالا. و هر سازمانی برای تامین هدف دارای یک روش است که آن را برنامه [۴] می گویند. برنامه به صورت چگونگی آماده سازی یک تیم، تبلیغ یک محصول. پس بدون برنامه نمی توان کاری کرد.

حرفه مدیریت بطور کلی به سوالات زیر پاسخ می دهد :

چه می خواهیم انجام دهیم ؟

( تشخیص و تعیین هدف )

با چه برنامه ای می خواهیم انجام دهیم ؟

( برنامه ریزی برای نیل به هدف )

با چه نظم و تشکیلاتی انجام می دهیم .

( سازماندهی، ساختاری مناسب )

· مدیریت در سازمانهای ورزشی به تشخیص فعالیت های لازم ، گروه بندی فعالیت ها با توجه به منابع انسانی و مادی موجود ، دادن اختیار و عمل و ارتباط واحدهای گروه بندی شده با یکدیگر می پردازد.

حرکت افراد و گردش کار سازمانها از :

وضعیت موجود به وضعیت مناسب و مطلوب بی تردید در راستای :

۱ – تشخیص و تعیین هدف = هدف گذاری

۲ – برنامه ریزی برای نیل به هدف = برنامه ریزی سنجیده

۳ – سازماندهی هوشمندانه = ساختار سازمانی متناسب

۴ – پیگیری ، نظارت و کنترل صورت می گیرد.

مهارت های مدیران

مدیران برای انجام نقش های خود بایستی دارای مهارت ها و توانمندیهای ویژه ای باشند :

۱ – مهارت فنی [۵] : توانایی در کاربرد دانش تخصصی یا تخصصی های ویژه ، فنون و ابزاری که لازمه انجام وظایف خاصی است. بهره گیری از فنون و به ثمر رساندن اهداف.

۲ – مهارت های ادراکی و تصمیم گیری [۶] : توانایی فهمیدن پیچیدگی های سازمان، تجزیه و تحلیل معضلات، درک و آگاهی از واقعیتها درک عقاید متعدد و انتخاب بهترین.

۳ – مهارت طراحی و حل مساله [۷] : مدیریت باید توان حل مساله را به طریقی که به نفع سازمان تمام شود، داشته باشد. یافتن راه حلهای عملی برای مسایل سازمان.

۴ – مهارت انسانی و ارتباطی [۸] : توانایی کار و برقراری ارتباط با مردم ، درک موقعیت و ایجاد و انگیزه کاری در افراد که حیاتی ترین مهارت لازم برای هر مدیری است. همین که فردی از سطح پایین به سطوح بالاتر سازمانی ترفیع می یابد. برای اینکه مثمرثمر باشد، به مهارت فنی کمتر و مهارت ادراکی ( مفهومی ) بیشتری نیاز دارد.

۵ – مهارت هوش عاطفی [۹] : ظرفیت یا استعداد فرد برای شناختن احساسات خود و دیگران ، بر انگیختن خود و پیش بردن عواطف خوب و سالم در در روابط با دیگران . هوش عاطفی جنبه های غیرشناختی هوش را در بر می گیرد با توانائیهای اجتماعی و احساسی – عاطفی فرد سر و کار دارد – یک مدیر خوب باید توانایی فهم احساسات، حالات روحی و هیجانات خود را داشته باشد، نقاط قوت و ضعف خود را بداند ( خود آگاهی ) بر تکانه های عصبی ، احساسات و عواطف خود کنترل داشته باشد ( مدیریت خود – کنترل عواطف )، نسبت به احساسات و عواطف دیگران آگاه باشد ( همدلی ) ، هنر مراوده و ارتباط با مردم را بداند(مهارت اجتماعی – مدیریت روابط ) در خود ایجاد انگیزش برای حرکت به سوی اهداف نماید ( خود انگیزی ) .

شرح وظیفه کمیته اسکان و امور خوابگاهها

۱. تعیین مکان کلیه کاروانهای ورزشی شرکت کننده و دست اندرکاران قبل از شروع بازیها .

۲. تنظیم قرارداد با هتل یا خوابگاه محل اسکان شرکت کنندگان برابر تعداد نفرات شرکت کننده .

۳. تعیین مناسب محل اسکان تیمهای خارجی با درنظر گرفتن امور فرهنگی و سیاسی .

۴. تعیین مسئول مربوط به هر یک از هتلها و یا خوابگاهها و توجیه آنان .

۵. آماده سازی وسایل مورد نیاز هر یک از اطاقهای خوابگاه اعم از : مهر و جانماز ، علائم جهت نمای قبله ، میز ، صندلی ، کمد ، تخت ، تشک ، بالش ، ملحفه ، پرده ، جارو ، دمپایی ، وسایل بهداشتی مانند : صابون و شامپو

۶. نظارت بر نحوه ارائه خدمات بهداشتی از سوی مسئولین در هتلها و خوابگاهها .

۷. استخراج آمار روزانه ساکنین در هتل ، واگذاری هر یک از اطاقها بلافاصله پس از تخلیه و تأیید صورتحساب مربوط .

۸. هماهنگی با مسئولین هتل در خصوص استفاده از تأسیسات و امکانات جنبی ( رستوران، سالن ، استخر و … )

۹. بررسی مسائل و مشکلات روزانه ساکنین مستقر در هتلها و خوابگاهها .

۱۰. پیش بینی محل مخصوص ملاقات مسئولین و مقامات داخلی و خارجی با شرکت کنندگان در محلهای اسکان .

شرح وظیفه کمیته تغذیه و امور سلف سرویس .

۱. تهیه برنامه غذایی طول مدت برگزاری بازیها

۲. پیش بینی اقلام مورد نیاز مواد غذایی و هماهنگی با کمیته تدارکات جهت تهیه اقلام مورد نیاز .

۳. نظارت بر نحوه تهیه ، طبخ و توزیع غذا و سرویس دهی به کلیه شرکت کنندگان در مسابقات .

۴. تهیه آمار روزانه با توجه به کاهش یا افزایش شرکت کنندگان و اعلام آن به مسئولین تهیه غذا

۵. نظارت بر امور بهداشتی ، تهیه ، طبخ و توزیع و محل آشپزخانه و غذاخوری .

۶. تنظیم برنامه اوقات صرف غذا و اعلام به مسئولین تیمها و کلیه ورزشکاران .

۷. تشکیل گروههای انتقال غذا ، جهت توزیع احتمالی غذای داوران و عوامل فنی و اجرایی در سالنهای ورزشی برابر آمار روزانه .

. تنظیم برنامه توزیع تغذیه بین روز ورزشکاران ، و عوامل فنی و اجرایی و تشکیل گروههای پذیرایی .

۹. تهیه فیش غذایی و توزیع آن در حین پذیرش تیمها

سازماندهی موفقیت آمیز عملیات افزایش اعتبار ( بودجه )

امروزه مربیان و مدیران روشنفکر و دور اندیش معتقدند که افزایش بودجه و اعتبارات موجود, یکی از مهمترین مسائل سازمانهای ورزشی معاصر است . محظورات و تنگناهای مالی و بودجه می تواند تأثیرات جدی بر میزان پشتوانه مالی دولت و بودجه های فرهنگی محلی داشته باشد . هنگامی که به این مشکلات هزینه های روز افزون کالاها و خدمات ورزشی نیز افزوده شود , آنگاه شما با یک بحران جدی مواجه خواهید شد . آیا شما بودجه و اعتبارات سازمان خود را صرفاً در سطح ثابتی نگاه می دارید , و یا تلاش می کنید تا با شیوه های ابتکاری و خلاقانه به افزایش هر چه بیشتر آن بپردازید ؟ با افزایش خیال انگیز ورزشهای نوین امروزی , اگر به فکر افزایش بودجه و اعتبارات جاری خود نباشید , سازمان ورزشی شما دچار تزلزل خواهد شد. به این دلیل ضروری است که شما با شیوه های مفید و موفقیت آمیز افزایش بودجه آگاهی پیدا کند. افزایش بودجه و اعتبارات به دو مقوله اصلی تقسیم می شود. اول جلب حمایت مستقیم و دوم جلب حمایت غیر مستقیم . جلب حمایت مستقیم اینگونه است که از مردم درخواست می شود که در موارد خاص , مبالغی را برای حمایت از یک تیم ورزشی اهداء نمایند .

اکثر اهداء کنندگان مایلند حتی با پرداخت مبلغ اندکی , خود را در این امر با ارزش شریک بدانند. جلب حمایت غیر مستقیم , بدین معنی است که اهداء کنندگان به جای پرداخت وجه , مواردی از قبیل تأمین غذا , تدارک پذیرائی , انجام داد و ستد و خدمات دیگر را عهده دار می شوند. اگر چه برخی از سازمانهای بزرگ ورزشی و حتی تیم ها به دلیل وجهه خوب و برنامه های ارتباطی که با مردم دارند . ( مثل تیم المپیک آمریکا ) می توانند از طریق جلب حمایت مستقیم بر بودجه و اعتبارات خود بیفزایند. اما برای بسیاری از تیم ها به دلیل عدم وجود چنین شرایط و عواملی , این موضوع مصداق عینی ندارد . به همین دلیل این فصل کتاب درصدد این است که آگاهی شما را در مورد طرز کاربرد شیوه جلب مشارکت غیر مستقیم برای تأمین بودجه و اعتبارات برنامه شما ارتقاء دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.