پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت دارای ۸۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت :

پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت

پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت

  • · مقدمه:

اگر حفر قنوات بخشی از عرضه تونلسازی محسوب شود آنگاه قدمت این فن به ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد. زیرا باستان شناسان معتقدند که حفر قنوات در مصر و ایران از آن زمانها معمول بوده است. تذکر این نکته در اینجا در خور توجه است که در سال ۱۹۶۲ طول کل قنوات در ایران را ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر تخمین زده اند. اگر از این مورد که ذکر شد صرفنظر شود اولین تونل زیرآبی در ۲۱۷۰ سال قبل از میلاد در زمان بابلیها در زیر رودخانه فرات و بطول یک کیلومتر ساخته شد که هر چند بصورت حفاری تونل اجرا نشده است ولی همین، کار حداقل تجربه و تبحر معماران آن عصر را نشان می دهد. از این نوع کار دیگر اجرا نشده است تا ۴۰۰۰ سال بعد که در ۱۸۲۵ تونل تیمز زیر رودخانه تیمزندن ساخته شد. تونل زنی درون سنگها به علت شکل حفاری و عدم امکانات و عدم نیاز به جزء موارد بسیار محدود – فقط در دو قرن اخیر توسعه یافت. هر چند اختراع باروت به قرنها قبل برمی گردد و بعضی آنرا حتی به قرن دوم میلادی نسبت می دهند ولی کاربرد آن در شکستن سنگها احتمالاً در قرن ۱۶ بوده است و اختراع دینامیت در قرن ۱۹ موجب تحولات تدریجی و اساسی در سهولت ایجاد تونل در سنگها شد گرچه ایجاد تونل در سنگها به علت سختی سنگ به مواد منفجره و یا وسایل بسیار سخت و برنده دارد ولی در سنگهای خیلی نرم و در رسوبات سخت نشده، مشکل تونل زنی به لحاظ نگهداری تونل است. بطوریکه تا قبل از اختراع شیلد در سال ۱۸۱۲ ، ایجاد تونلهای بزرگ مقطع در رسوبات سست فوق العاده مشکل می نمود. اولین کاربرد شیلد در ۱۸۲۵ در حفر تونل زیر رودخانه تیمز بود. هر چند حفر این تونل ۵/۱ کیلومتری حدود ۱۸ سال طول کشید. با گسترش شهرها، اختراع ترنها، افزایش جمعیت، پیشرفت صنایع و نیاز مبرم به معادن گسترش شبکه های زیرزمینی هم به منظور انتقال آب و فاضلاب و نیز در پیشروی معادن و غیره ضرورت یافت و با سرعت روزافزون از اواخر قرن ۱۹ تا کنون پیشرفتهای چشمگیری حاصل گردیده است. بگونه ای که در سالهای اخیر استفاده از ماشینهای حفر تمام مقطع تونل رشد سریعی داشته است. ایده استفاده از این ماشینها از زمانهای دور است. اولین ثبت شده در امریکا توسط جان ویلسون در سال ۱۸۵۶ برای تونل هوساک در ماساچوست بوده است ولی تنها توانسته ۳ متر از تونل ۷۶۰۰ متری را حفر نماید در دهه های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده بطوری که در بسیاری از موارد بعنوان اولین گزینه برای حفر تونل می باشد.

وضعیت توپوگرافی

تونل شماره ۲ ، یک تونل قوسی است که فاصله کیلومتر ۴۱۷+۲۴ الی ۷۰۲+۲۴ به طول ۲۸۵ متر در یک توده سنگهای آتشفشانی حفاری می گردد تردد سنگهای آتشفشانی دارای یک پوشش از نهشته های سیلابی متشکل از مخلوط شن و ماسه است که توپوگرافی نسبتاً ملایم بوجود آورده است. و قسمت هائی که بصورت پرتگاه در نقشه توپوگرافی نشان داده شده است بعلت دست کاری هائی است که برای بهره برداری از مخلوط شن و ماسه صورت گرفته است.

همانطور که در نقشه توپوگرافی و فتوکپی عکس هوائی مشهود است: پیشرفتگی ارتفاعات بصورت دماغه بطرف دره رودخانه سفیدرود باعث شده است که جاده آسفالته فعلی که بموازات رودخانه کشیده شده است در فاصله کیلومتر ۲۴ الی ۲۵ با یک انحنا تند اجرا گردد. در مورد آزادراه امامزاده هاشم – منجیل برای احتراز از چنین پیچ و خم تند ناچار یک تونل قوسی بطول ۲۸۵ متر طراحی گردیده است.

خط الرأس دماغه ای که تونل در آن حفر می گردد بر فراز محور تونل ۲۷۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد – و این در حالیست که ارتفاع کف تونل در دهانه های شمالی و جنوبی به ترتیب ۱۷۳ و ۱۷۹ متر از سطح دریا می باشد.

پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین- رشت
فهرست :

مقدمه

۱- مطالعات زمین شناسی مهندسی مسیر

۱-۱-وضعیت توپوگرافی

۲-۱-چینه شناسی

۳-۱-سنگهای تشکیل دهنده

۴-۱-خصوصیت مکانیکی و فیزیکی و شیمیائی سنگها

۵-۱-وضعیت آبهای زیرزمینی و آبهای سطحی و نفوذپذیری سنگها

۶-۱-تکنونیک و تأثیر نیروهای زمین ساختی و لرزه خیزی محدوده تونل

۷-۱-موقعیت دهانه و ترانشه های ورودی و خروجی تونل

۲- بررسی نیروهای وارده بر فضاهای زیرزمینی

۱-۲-تنش در پوسته زمین

۲-۲-مثالی از وضعیت تنش های ثقلی

۳-۲-تعریف تمرکز تنش

۴-۲-توزیع تنش

-۲-تنش های مرزی یا جداره ای

۶-۲-ضریب ایمنی

۷-۲-تنش حول فضای زیرزمینی با مقطع دیواری

۸-۲-ارزشیابی پایداری طبیعی دیواره تونل

۹-۲-تعیین زمان پایداری مقاطع با توجه به روش اجراء

۳- عملیات مورد نیاز برای حفر تونل با روش حفاری و انفجار

۱-۳-نوع سیستم حفاری

۲-۳-انواع چال در حفر تونل

۳-۳-برش

۴-۳-مواد منفجره مصرفی برای حفر تونل

۵-۳-محاسبات مربوط به حفر تونل با چال زاویه ای V شکل در شرایط نرمال

۶-۳-تهویه تونل

۴- سیستم نگهداری تونل

۱-۴-پیچ سقفها یا راک بولتها

۲-۴-پیچ سقفهای منبسط شونده

۳-۴-پیچ سقفهای چسبی یا رزینی

۴-۴-نگهداری توسط بتن

۵-۴-خلاصه طراحی نگهداری تونل

۶-۴-طرح انتخابی در تونل شماره ۲

۷-۴-طراحی پوشش نهایی

۸-۴-مثلث بندی تونلهای شماره ۲

۹-۴-روسازی داخل تونل

۱۰-۴-چگونگی نصب و مشخصات عایق جداره تونل

۱۱-۴-حداقل ماشین آلات مورد نیاز

II خلاصه اجرای تونل

– نقشه فتوژئولوژی محدوده تونل شماره ۲

– پروفیل طولی زمین شناسی تونل شماره ۲

– مقطع طولی، نتایج زمین شناسی و طراحی سازه ای

– نمای پرتال ورودی و خروجی

– منابع

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.