بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های شهرستان مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های شهرستان مشهد دارای ۲۰۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های شهرستان مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های شهرستان مشهد۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های شهرستان مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های شهرستان مشهد :

اخلاق حرفه ای به عنوان یکی از ویژگی های سرمایه ی انسانی و معنوی هر جامعه یا سازمان است اخلاق گرایی می تواند وسیله ای برا ی رشد معنوی افراد باشد. چرا که انسان معنوی نمی تواند اخلاقی زندگی نکند هوش معنوی نه تنها در حوزه های فردی بلکه در حوزه های سازمانی نیز مورد توجه است و علاوه بر حوزه های روانشناختی وارد سایر حوزه های علوم انسانی از جمله مدیریت شده است. هدف این پژوهش بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های دولتی شهرستان مشهد بود،پژوهش به صورت توصیفی- همبستگی انجام شد. با استفاده از نمونه گیری طبقه ای سه ناحیه آموزش و پرورش انتخاب و از طریق جدول مورگان تعداد ۱۱۸ نفر به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای و هوش معنوی استفاده شد که پایایی پرسشنامه اخلاق حرفه ای۷۷/۰و پرسشنامه هوش معنوی از پایایی ۷۸ /۰ برخوردار است و داده های گردآوری شده از طریق نرم افزار spss نسخه ۱۶ مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی رابطه وجود دارد. همچنین از بین ابعاد هوش معنوی سه بعد تفکر کلی و انتقادی،سجایای اخلاقی و خود آگاهی و عشق با اخلاق حرفه ای رابطه معنی داری داشته و بین توانایی مقابله با مشکلات و اخلاق حرفه ای رابطه معنی داری دیده نشد.

واژگان کلیدی:

اخلاق حرفه ای،هوش معنوی،مولفه های هوش معنوی

بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های شهرستان مشهد
فهرست مطالب

چکیده

فصل اوّل: کلیات پژوهش

۱-۱ مقدمه

۱-۲ بیان مسئله

۱-۳ ضرورت و اهمیت پژوهش

۱-۴ اهداف پژوهش

۱-۴-۱ هدف اصلی

۱-۴-۲-اهداف فرعی

۱-۵-سئوالات پژوهش

۱-۶- فرضیات پژوهش

۱-۶-۱- فرضیه اصلی

۱-۶-۲- فرضیات فرعی

۱-۷- تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم

۱-۷-۱ تعریف نظری اخلاق حرفه ای

۱-۷-۲- تعریف نظری هوش معنوی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

۲-۱ – مقدمه

۲-۲ – تعریف اخلاق

۲-۳ –قدمت اخلاق

۲-۴ – علم اخلاق

۲-۵- فلسفه اخلاق

۲-۶- چرا اخلاق؟

۲-۷- اخلاق نردبان یا سرسره

۲-۸- ماهیت شخصی اخلاق

۲-۹- انواع فرهنگ های اخلاقی

۲-۱۰- سه گام در نهادینه سازی اخلاق

۲-۱۱- الکوی نهادینه سازی اخلاق

۲-۱۲- جایگاه راهبردی اخلاق

۲-۱۳- مدیریت اخلاق در سازمان

۲-۱۴- فواید مدیریت اخلاق در سازمان

۲-۱۵- تدابیرساختاری در مدیریت اخلاق

۲-۱۶- کارکرد های مدیریت اخلاق

۲-۱۷- تحلیل مفهوم اخلاق سازمان

۲-۱۸- سازمان های اخلاقی سازمان های پیش بینی پذیر

۲-۱۹- نقش قوانین اخلاقی در اخلاق سازمانی

۲-۲۰- تداخل اخلاق شخصی،شغلی و سازمانی

۲-۲۱- سطوح سیستم اخلاقی

۲-۲۱-۱- سطح اجتماعی

۲-۲۱-۲- سطح قانونی

۲-۲۱-۳- سطح سازمانی

۲-۲۱-۴- سطح فردی

۲-۲۲- سه مدل رایج اخلاق

۲-۲۲-۱- مدل منفعت طلبی

۲-۲۲-۲- مدل حقوقی

۲-۲۲-۳- مدل عدالت

۲-۲۲ -۳-۱- اصل عدالت توزیعی

۲-۲۲-۳-۲- اصل جوانمردی

۲-۲۲-۳-۳-اصل تکلیف طبیعی یا فطری

۲-۲۳- سه مدل دیگر در عرصه اخلاق سازمانی

۲-۲۳-۱- آغازگرایی

۲- ۲۳-۲- فرد گرایی

۲-۲۳-۳- فصیلت گرایی

۲-۲۴- از تئوری تا عمل

۲-۲۵- تحویلی نگری پرآسیب ترین آثار در اخلاق سازمان

۲-۲۵-۱- ابعاد تحویلی نگری

۲-۲۶- اصول اخلاقی در سازمان

۲-۲۷- شیوه تدوین اصول اخلاق سازمانی

۲- ۲۸- اخلاق حرفه ای

۲-۲۹- اصول اخلاق حرفه ای

۲-۳۰- اهمیت اخلاق حرفه ای

۲-۳۱- ارزش های اصول اخلاق حرفه ای

۲-۳۲- توسعه و ترویج اخلاق حرفه ای

۲-۳۲-۱- استقرار سیستم های کنترل اخلاق حرفه ای

۲-۳۲-۲- توسعه منشور اخلاق حرفه ای

۲-۳۳- اضلاع هشت گانه اخلاق حرفه ای

۲-۳۴- هوش

۲-۳۵- هوش معنوی

۲-۳۶- اسلام و معنویت

۲-۳۷- مؤلفه های هوش معنوی در اسلام

۲-۳۸- ارائه الگویی ساده برای ارتباط انواع هوش

۲-۳۹- ویژگی های هوش معنوی از دیدگاه سانتوس

۲-۴۰- ویژگی های هوش معنوی از دیدگاه سیندی و ویگلزورث

۲- ۴۱- ویژگی های هوش معنوی از دیدگاه بروس لیچفیلد

۲-۴۲- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه ایمونز

۲-۴۳- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه آمرام

۲-۴۴- اجزاء هوش معنوی

۲-۴۵- رشد هوش معنوی

۲-۴۶- توسعه هوش معنوی

۲-۴۷- اندازه گیری هوش معنوی

۲-۴۸- هوش معنوی و آگاهی متعالی

۲-۴۹- نقش آگاهی متعالی در ابراز هوش معنوی

۲-۵۰- آگاهی از وجود الهی ورابطه آن با هوش معنوی

۲-۵۱- هوش معنوی و تصویر بزرگتر

۲-۵۲- ایمان،امید و عشق سه ویژگی اصلی انسان های معنوی

۲-۵۳- مقایسه رفتار افراد دارای هوش معنوی قوی و افراد دارای هوش معنوی ضعیف

۲-۵۴-ده عامل که در ترکیب با یکدیگر هوش معنوی را شکل می دهند

۲-۵۵- برخی کاربدهای هوش معنوی در محیط کار

۲-۵۶- هوش معنوی و سلامت روان

۲-۵۷- کاربرد هوش معنوی در محیط کار

۲-۵۸- هوش معنوی،معنویت،مدیریت ورهبری

فصل سوّم: روش انجام پژوهش

۳-۱ مقدمه

۳-۲ روش تحقیق

۳-۳ جامعه آماری

۳-۴ نمونه و برآورد حجم نمونه

۳-۵ ابزار گردآوری داده ها

۳-۶ پایایی ابزار پژوهش

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱ اطلاعات جمعیت شناختی

۴-۲ یافته های توصیفی مربوط به آزمودنی ها

۴-۳ آزمون فرضیه ها

۴-۳-۱ فرضیه اصلی

۴-۳-۲ فرضیات فرعی

فصل پنچم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱ مقدمه

۵-۲ بررسی سئوالات

۵-۳- فرضیه اصلی

۵-۳-۱ فرضیات فرعی

۵-۳-۲-۱ فرضیه اول

۵-۳-۲-۲ فرضیه دوم

۵-۳-۲-۳ فرضیه سوم

۵-۳-۲-۴ فرضیه چهارم

۵-۳-۲-۵ فرضیه پنجم

۵-۴- نتیجه گیری

۵-۵- پیشنهادات

۵-۶- محدودیت ها

منابع

بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و هوش معنوی در مدیران دبیرستان های شهرستان مشهد
فهرست جداول

شماره عنوان صفحه

نمودار۲-۱ سازمان های اخلاقی و غیر اخلاقی

نمودار۲-۲ نسبت بین ارزش های اخلاقی و حرفه ای

نمودار۲-۳ منشور اخلاقی

نمودار۲-۴ اضلاع هشت گانه اخلاق حرفه ای

نمودار۲-۵ الگوی ارتباطی سزوح هوش

نمودار۲-۶ سلسله مراتب نیازهای انسان از دیدگاه مزلو

نمودار۲-۷ سلسله مراتب نیازهای انسان از دیدگاه هوش معنوی

جدول۳-۱ بررسی پایایی اخلاق حرفه ای

جدول۳-۲ بررسی پایایی هوش معنوی

جدول۴-۱ سیمای جمعیت شناختی

جدول۴-۲ اطلاعات توصیفی مؤلفه های پرسشنامه اخلاق حرفه ای

جدول۴-۳ ارزش متوسط آزمون

جدول۴-۴ اطلاعات توصیفی مؤلفه های پرسشنامه هوش معنوی

جدول۴-۵ همبستگی بین نمره پرسشنامه اخلاق حرفه ای و هوش معنوی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.