بررسی پوستر در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی پوستر در ایران دارای ۸۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی پوستر در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی پوستر در ایران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی پوستر در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی پوستر در ایران :

چکیده:

پوستر بعنوان نوعی طراحی گرافیکی به مقوله گرافیکی تبلیغ و اطلاع رسانی تعلق دارد که در آن ضروری است تصویر و کلمات به شکل مختصر، مرتبط به یک مفهوم و پیام واحد باشد.

می توان گفت که پوستر ساده ترین رسانهگرافیکی است که عناصر اصلی آن تصاویر و کلمات هستند.

پوسترها صفحات چاپ شده یا دست نوشته ای هستند که برای هدف مشخصی طراحی می شوند و د رمحیطهای عبورومرور مردم نصب می شوند.

پوستر وسیله ای برای ارتباط بین پیام دهنده و پیام گیرنده است.

و اهیمت پوستر بیشتر از این جهت است که د رکوتاه ترین زمان و در عین اختصار بیشترین پیام و تأثیر را روی تعداد زیادی بیننده برجای می گذارد.

در پوسترها باید از کیفیات بصری چون تعادل، توازن، تناسب و تضاد استفاده شود تا پوسترها بتوانند مخاطبان را به خود جذب کنند و از عهده کار تبلیغاتی خود برآیند.

و برای اینکه این پیام رسانی درست صورت بگیرد باید بطور دقیق چهارچوب امکانات این وسیله تبلیغاتی را بدانیم.

در فصل ها به این جزئیات به طور دقیق رسیدگی می شود.

بررسی پوستر در ایران
فهرست

فصل اول:

گذری بر تحولات پوستر در جهان و ایران

۱-۱- مقدمه پوستر

۱-۲ تاریخچه پوستردر جهان

۱-۲-۱ تأثیرات ژول شره و لوترک در پیشبرد پوستر

۱-۳ تاریخچه پوستر در ایران

۱-۳-۱ تاریخچه پوستر بعد از انقلاب

۱-۴ اعلان های عامیانه مذهبی

فصل دوم:

ماهیت پوسترو کاربرد آن

۲-۱ ماهیت پوستر و کاربرد آن

۲-۲- طراحی پوستر

۲-۳ عوامل مؤثر در طراحی پوستر

۲-۴ ویژگی های فنی طراحی پوستر

۲-۵ کاربرد حروف در پوستر

۲-۶ ویژگی های یک پوستر مناسب

۲-۷ فواید آموزش از طریق پوستر

پــــــــــــــــــــــوســـــــــــــــتــــــــــــــــــــر

– نتیجه گیری

– منابع و مآخذ

فصل سوم:

گزارش پروژه عملی


فصل اول

گذری بر تحولات پوستر در ایران و جهان

۱-۱- مقدمه

هنر پوستر :

در سه دهه آخر قرن نوزدهم میلادی بر اثر تحولات مصورسازی و پیوند نزدیکی که بین نقاشی و چاپ برقرار شده بود، پدیده تازه یی موسوم به پوستر یا آفیش بوجود آمد. امروزه پوسترهای مصور با بهره گیری از حروف متنوع، طراحی و نقاشی و عکاسی، بمنزله نمونه های کاملاً پیشرفته یی از هنر گرافیک نوین شناخته می شوند. گو اینکه پوسترسازی، شاخه یی از گرافیک است، ولی با سایر رشته های هنرهای تجسمی نیز پیوند متقابل دارد.درواقع در تاریخ صدساله پوسترسازی این هنر و سایر هنرهای تجمسی دارای تأثیرات متقابل و تبادل امکانات بوده اند.

سرچشمه پوسترها را همچون مصورسازی، در گذشته های دور می توان جستجو کرد. به یک معنا نقش برجسته های آشوری، ایرانی و رومی نوعی پوستر بوده اند. زیرا رویدادهایی را به روایت تصویر، توصیف می کردند.

که درواقع تبلیغی برای دستگاه حاکم بود. بعلاو ه در مصر و روم باستان ساختن آگهی های همگانی یا اعلامیه های دیواری معمول بوده است.و

یکی از قدیمی ترین آگهی هایی که مکشوف شده، پاپیروسی است که پاداش برای برگرداندن یک برده فراری در مصر را اعلام می کرد. آگهی هایی نیز از قرون وسطی باقی مانده که روی پوست نوشته می شد حتی برخی ازاینها دارای تصویر نیز بوده اند.

آگهی همگانی چاپی از اواخر قرن پانزدهم میلادی ظاهر شد. از قرن شانزدهم به بعد نمونه هایی از آگهی های چاپی چون اعلامیه های دولتی و ….. که اکثراً متشکل از حروف چاپی بودند، رایج گشت اما فن چاپ می بایستی مراحل پیشرفته تری را طی کند تا امکان پیدایش پوستر مصور رنگی فراهم گردد.

البته چاپ رنگی و گسترش آن به تنهای دری هنر پوسترسازی مؤثر نبود، بلکه زندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی، و نوع جدیدی از ارتباطات همگانی که به همراه خود آورد، عامل اصلی بود.

آگهی های نمایش اولین نمونه های آگهی دیواری بودند که ضمن تحول، اصول و قواعد پوسترسازی را پی ریزی کردند. در اوایل قرن نوزدهم در برخی کشورهای اروپایی، بخصوص در انگلستان، بر تعداد تماشاخانه ها افزوده شده بود و مردم از نمایش استقبال می کردند

در این زمان به تماشاخانه قبض هایی میدادند که هم کارکرد بلیط را داشت و هم برنامه در آنها توضیح داده می شد. قبض های مذکور با حروف چاپی معمول در مطبوعات چاپ می شدند ولی در صفحه آرایی آنها دقت زیاد مبذول می گردید.

بعدها با بزرگتر شدن ابعاد قبضها، آنها را بر دیوارها می چسبانیدند و بدین طریق «آگهی های نمایش» به صحنه ظهور رسید. در طرح و صفحه آرایی آگهی های مذوبور مهارت های خاصی بکار می رفت تا تنوع و فراوانی مطلب، حالت خشکی و یکنواختی بوجود نیاورد. به این منظور از انواع بسیار متنوع حروف چاپی که ابداع شده بود، استفاده های مناسب می کردند و گاهی نیز تصویر کوچکی بر آن می افزودند. صفحه آرایی این نوع آگهی ها، خاصه در هنر پوستر انگلستان بنحوی استمرار یافت و حتی امروزه هم اثرات خود را بر جای گذاشته است.

تدریجاً آگهی های همگانی از آگهی های مربوط به تماشاخانه ها فراتر رفت و تبلیغات مغازه ها، جراح ها ، وسایل حمل ونقل و مسافرت را در بر گرفت.

در این آگهی ها، گاهی حروف چاپی بصورت یک منحنی در بالای صفحه تنظیم میگردید، و سایر مطالب بطرز زیبا و چشمگیری در صفحه آگهی گنجانده می شد. به مرور در این ها تصویر هم ظاهر گشت و ارتباط بین حروف و تصاویر مورد توجه قرار گرفت. بدین منوال فن پوستر مصور تولد یافت.

۱-۲ تاریخچه پوستر در جهان

پوسترها آثار میرایی هستند اما پاره ای از آنها در عین گذرابودن نیز ماندنی اند.

پوستر نخستین هنرپاپ و نخستن فرم هنری بود که به چیزهای زندگی عادی به شیوه خاص خویش یعنی بی پروایی محض و پیش پا افتادگی محض پرداخت . پوستر هنری برونگر است.

درهنگام طراحی یک پوستر باید در مرحله اول موارد استفاده آن موردنظر قرار گیرد.

امروزه اکثر ارتباطات روزمره وابسته به تبلیغات است، تبلیغاتی همگانی و مؤثر در زندگی، تبلیغاتی برای به جریان افتادن و پیشرفت ارتباطات، عرصه خدمات و کالاها، و….. ، تبلیغاتی برای فراخوانی، هشداردادن، بازداشتن، تشویق و ترویج کردن و ….. و مؤثرترین ابزار تبلیغاتی که می تواند جوابگوی تمامی این مسائل شود پوستر است، که در دید همگان عرضه می شود و بدلیل قابلیت و گنجایش موارد بیشتری که در مورد موضوع دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

محل نصب پوستر،جنس پوستر، چگونگی انجام مراحل تکنیکی و چاپ پوستر، وسایل نصبی پوستر و ….. از مجموعه عواملی است که در این پژوهش به آنها می پردازیم.

« اختراع لیتوگرافی بوسیله آلویس سن فلدربین سالهای ۱۷۹۸- ۱۷۹۶ میلادی هنر پوستر را به مرحله جدید رساند و آثار با تیراژ بالا چاپ شدند. مشخص ترین پوستر چاپ شده که با تیراژ زیاد انتشار یافت، در انگلستان توسط ویلیام کاکاستون تهیه شد. لیتوگرافی رنگی در سال ۱۹۲۷ اختراع شد که مهمترین تحول در تاریخ پوستر است. از پوستر بعنوان وسیله ارتباطی مؤثر و با تنوع بی پایان استفاده شد. در اواخر قرن ۱۸ زمان پیشرفت واقعی پوستر بود. در اکثر پوسترهای ایندوره حروف و شعار در بالای تصویر نمایان بود. پوستر در نیمه دوم قرن ۱۹ در کشورهای اروپایی رواج قطعی پیدا کرد.[۱]»


  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.