رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS دارای ۳۰۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS :

رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS

با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و ۴۸ شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ پرداخته شد.

واژگان کلیدی:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، رتبه بندی، تکنیک TOPSIS، شعب شرکت های بیمه

رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS
فهرست مطالب

چکیده………………………………………………………………..۱

فصل اوّل: کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه………………………………………………………………………………..۳

۱-۲- تعریف مسأله………………………………………………………………………………………۶

۱-۳- ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………….۸

۱-۴- سؤالات تحقیق……………………………………………………………………………………………..۹

۱-۵- فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰

۱-۶- اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰

۱-۷- استفاده کنندگان از نتایج تحقیق……………………………………………………………………………………………………۱۱

۱-۸- روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

۱-۹- قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲

۱-۹-۱- قلمرو موضوعی…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

۱-۹-۲- قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۳

۱-۹-۳- قلمرو زمانی………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۳

۱-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………………..۱۳

۱-۱۱- محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..۱۴

۱-۱۲- سوابق موضوع………………………………………………………………………………………………………………………………۱۴

۱-۱۳- شرح واژگان کلیدی……………………………………………………………………………………………………………………..۱۶

فصل دوم: ادبیات تحقیق

۲-۱- مروری بر صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………………………………..۱۹

۲-۱-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۹

۲-۱-۲- تعریف بیمه………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۱-۲-۱-تعریف بیمه از لحاظ لغوی……………………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۱-۲-۲- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه…………………………………………………………………………………………….۲۱

۲-۱-۲-۳- تعریف بیمه از لحاظ فنی……………………………………………………………………………………………………….۲۱

۲-۱-۲-۴- تعریف بیمه از لحاظ مالی………………………………………………………………………………………………………۲۱

۲-۱-۲-۵- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران…………………………………………………………………………………………..۲۱

۲-۱-۳- تارخچه بیمه………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۲

۲-۱-۳-۱- تارخچه بیمه در جهان……………………………………………………………………………………………………………۲۲

۲-۱-۳-۲- تاریخچه بیمه در ایران……………………………………………………………………………………………………………۲۵

۲-۱-۳-۳- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی………………………………………………………………………………………….۲۷

۲-۱-۳-۴- بیمه در جهان امروز………………………………………………………………………………………………………………..۲۸

۲-۱-۴- انواع بیمه…………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۹

۲-۱-۴-۱- بیمه های اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………۲۹

۲-۱-۴-۲- بیمه های بازرگانی…………………………………………………………………………………………………………………۳۰

۲-۱-۴-۳- مقایسه بیمه های بازرگانی و اجتماعی…………………………………………………………………………………..۳۱

۲-۱-۵- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای……………………………………………………………………………………….۳۱

۲-۲- مروری بر ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………..۳۳

۲-۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۳

۲-۲-۲-تاریخچه ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۳۴

۲-۲-۲-۱- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان…………………………………………………………………………………………۳۴

۲-۲-۲-۲- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران………………………………………………………………………………………….۳۵

۲-۲-۳- تعریف اندازه گیری……………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

۲-۲-۴- دلایل اندازه گیری……………………………………………………………………………………………………………………….۳۶

۲-۲-۵- تعریف و مفهوم عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۳۶

۲-۲-۶- انواع ارزیابی………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷

۲-۲-۶-۱-ارزیابی آینده نگر………………………………………………………………………………………………………………………۳۷

۲-۲-۶-۲-ارزیابی گذشته نگر…………………………………………………………………………………………………………………..۳۷

۲-۲-۷- مراحل ارزیابی……………………………………………………………………………………………………………………………..۳۸

۲-۲-۸- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………..۳۹

۲-۲-۹- کارکردهای ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………………۴۰

۲-۲-۱۰- دلایل ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۴۱

۲-۲-۱۱- اهداف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۴۲

۲-۲-۱۲- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………….۴۲

۲-۲-۱۳- ابعاد ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………۴۳

۲-۲-۱۴- فرآیند ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۴۵

۲-۲-۱۵- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………..۴۸

۲-۲-۱۵-۱-تعریف استاندارد……………………………………………………………………………………………………………………۴۸

۲-۲-۱۵-۲- تعریف شاخص……………………………………………………………………………………………………………………..۴۸

۲-۲-۱۵-۳- انواع شاخص های عملکردی………………………………………………………………………………………………..۴۹

۲-۲-۱۵-۴- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل……………………………………………………………………………۵۰

۲-۲-۱۵-۴-۱- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر……………………………………………………………..۵۰

۲-۲-۱۵-۴-۲- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون………………………………………………………..۵۰

۲-۲-۱۵-۴-۳- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل……………………………………………………………………..۵۱

۲-۲-۱۵-۴-۴- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل………………………………………………………………….۵۲

۲-۲-۱۵-۴-۵- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها………………………………………………….۵۲

۲-۲-۱۵-۴-۶- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد…………………………………………………………………….۵۳

۲-۲-۱۶- مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………………………………….۵۴

۲-۲-۱۶-۱- تعریف مدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………………..۵۴

۲-۲-۱۶-۲- مزیّت های مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………۵۵

۲-۲-۱۶-۳- پیش نیازهای مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………….۵۶

۲-۲-۱۶-۴- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد……………………………………………………………………..۵۶

۲-۲-۱۶-۵- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد…………………………………………………۵۶

۲-۲-۱۶-۶- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………۵۷

۲-۲-۱۷- دیدگاه های سنتی و نوین درباره ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………۵۹

۲-۲-۱۷-۱- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………۶۰

۲-۲-۱۷-۲- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی……………………………………………………………………………………۶۱

۲-۳- مدل های ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………..۶۱

۲-۳-۱-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………………..۶۲

۲-۳-۲- ویژگی های یک سیستم ارزیابی عملکرد مناسب……………………………………………………………………..۶۲

۲-۳-۳- انواع مدل های ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………..۶۴

۲-۳-۳-۱- مدل های ارزیابی عملکرد مالی………………………………………………………………………………………………۶۶

۲-۳-۳-۱-۱- تاریخچه سیستم‎های ارزیابی مالی…………………………………………………………………………………….۶۶

۲-۳-۳-۱-۲- تجزیه و تحلیل صورت های مالی………………………………………………………………………………………۶۷

۲-۳-۳-۱-۳- انواع نسبت‎های مالی………………………………………………………………………………………………………….۷۰

۲-۳-۳-۱-۳-۱- نسبت‎های نقدینگی……………………………………………………………………………………………………….۷۰

۲-۳-۳-۱-۳-۲- نسبت‎های فعالیت (کارآیی)…………………………………………………………………………………………..۷۲

۲-۳-۳-۱-۳-۳- نسبت‎های ساختار سرمایه (توانایی پردراخت بدهی ها)………………………………………………۷۶

۲-۳-۳-۱-۳-۴- نسبت‎های سودآوری……………………………………………………………………………………………………..۷۸

۲-۳-۳-۱-۵- نسبت‎های مالی مربوط به سرمایه‎گذاری سهامداران

گردش سرمایه

(ارزش بازار)……………………………………۸۱

۲-۳-۳-۱-۴- نقاط قوت و ضعف نسبت‎های مالی……………………………………………………………………………………۸۴

۲-۳-۳-۲- مدل های ارزیابی بهره‎وری……………………………………………………………………………………………………..۸۵

۲-۳-۳-۲-۱- تاریخچه بهره‎وری……………………………………………………………………………………………………………….۸۵

۲-۳-۳-۲-۲- تعریف بهره‎وری………………………………………………………………………………………………………………….۸۶

۲-۳-۳-۲-۳- انواع بهره‎وری……………………………………………………………………………………………………………………..۸۶

۲-۳-۳-۲-۴- سطوح بهره‎وری………………………………………………………………………………………………………………….۸۸

۲-۳-۳-۲-۵- مراحل ایجاد معیارهای بهره‎وری……………………………………………………………………………………….۸۸

۲-۳-۳-۲-۶- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وری………………………………………………………………………………………..۹۰

۲-۳-۳-۲-۷- شاخص‎های بهره‎وری ارزش افزوده……………………………………………………………………………………۹۰

۲-۳-۳-۲-۸- روش سریع ارزیابی بهره‎وری……………………………………………………………………………………………..۹۳

۲-۳-۳-۲-۹- محدودیت‎های ارزیابی بهره‎وری شرکت‎ها…………………………………………………………………………۹۵

۲-۳-۳-۳- مدل های اثربخشی سازمانی………………………………………………………………………………………………….۹۷

۲-۳-۳-۳-۱- رویکرد نیل به هدف………………………………………………………………………………………………………….۹۷

۲-۳-۳-۳-۲- رویکرد سیستمی………………………………………………………………………………………………………………..۹۷

۲-۳-۳-۳-۳- رویکرد عوامل استراتژیک…………………………………………………………………………………………………..۹۸

۲-۳-۳-۳-۴- رویکرد ارزش‎های رقابتی……………………………………………………………………………………………………۹۸

۲-۳-۳-۳-۵- محدودیت مدل‎های ارزیابی اثربخشی سازمانی…………………………………………………………………۹۸

۲-۳-۳-۴- مدل‎های ارزیابی تعالی سازمانی……………………………………………………………………………………………..۹۹

۲-۳-۳-۴-۱- مدل جایزه اروپایی کیفیت (EQA)…………………………………………………………………………………..99

۲-۳-۳-۴-۲- مدل جایزه ملی دمینگ…………………………………………………………………………………………………..۱۰۲

۲-۳- ۳-۴-۳- مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج…………………………………………………………………………۱۰۴

۲-۳-۳-۴-۵- محدودیتهای مدل‎های ارزیابی تعالی سازمانی……………………………………………………………..۱۰۶

۲-۴- مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………………………………………۱۰۷

۲-۴-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۷

۲-۴-۲- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن……………………………………………………………………………………………۱۰۸

۲-۴-۳- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………….۱۱۰

۲-۴-۴- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………۱۱۱

۲-۴-۵- کاربردهای ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………………………..۱۱۳

۲-۴-۶- گام های پیاده سازی و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن……………………………………………………۱۱۵

۲-۴-۷- سیر تکاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن………………………………………………………………………………..۱۱۸

۲-۴-۸- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………………………۱۲۳

۲-۴-۹- محدودیت های مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………..۱۲۴

۲-۵- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………۱۲۴

۲-۵-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲۵

۲-۵-۲- تعریف رتبه بندی……………………………………………………………………………………………………………………..۱۲۵

۲-۵-۳- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه………………………………………………………………………………………..۱۲۵

۲-۵-۴- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی………………………………………………………………………………………۱۲۶

۲-۵-۵- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران……………………………………………………………………۱۲۶

۲-۵-۶- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه…………………………………………………………………………………………۱۲۸

۲-۵-۷- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه……………………………………………………………………………….۱۲۸

۲-۵-۸- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران…………………………………………۱۲۹

۲-۵-۹- مشکلات اجرایی رتبه بندی مؤسسات بیمه در ایران………………………………………………………………۱۳۳

۲-۵-۱۰- متدولوژی (روش شناسی) رتبه بندی شرکت های بیمه……………………………………………………..۱۳۳

۲-۵-۱۱- طبقات روش شناسی رتبه بندی……………………………………………………………………………………………۱۳۴

۲-۵-۱۲- مهم ترین فاکتور های مؤثر در تعیین نوع متدولوژی رتبه بندی…………………………………………۱۳۵

۲-۶- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه…………………………………………………………………………………………..۱۳۵

۲-۶-۱- جمع بندی ادبیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………..۱۴۹

۲-۷- مدل پیشنهادی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………۱۵۲

۲-۷-۱- مدل کلان (مفهومی)………………………………………………………………………………………………………………..۱۵۲

۲-۷-۲- مدل خرد (عملیاتی)………………………………………………………………………………………………………………..۱۵۳

فصل سوم: روش تحقیق

۳-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۶

۳-۲- روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۷

۳-۳- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۹

۳-۴- نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………….۱۵۹

۳-۵- ابزار تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۶۱

۳-۶- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………………………………….۱۶۲

۳-۶-۱- روایی ابزار اندازه گیری……………………………………………………………………………………………………………..۱۶۲

۳-۶-۲- پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………………..۱۶۳

۳-۷- تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………….۱۶۵

۳-۷-۱- تکنیک رتبه بندی TOPSIS……………………………………………………………………………………………………166

۳-۷-۲- مراحل TOPSIS……………………………………………………………………………………………………………………..167

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۷۰

۴-۲- آمـار توصیـفی (تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها)……………………………………………………………………….۱۷۱

۴-۲-۱- بررسی و توصیف اطلاعات مربوط به ویژگی های عمومی پاسخ دهندگان……………………………..۱۷۱

۴-۲-۱-۱- عنوان شغلی………………………………………………………………………………………………………………………….۱۷۲

۴-۲-۱-۲- میزان تحصیلات…………………………………………………………………………………………………………………..۱۷۳

۴-۲-۱-۳- سنوات خدمت در صنعت بیمه…………………………………………………………………………………………….۱۷۴

۴-۲-۱-۴- سابقه مدیریت در صنعت بیمه…………………………………………………………………………………………….۱۷۵

۴-۲-۲- تجزیه و تحلیل توصیفی شاخص ها…………………………………………………………………………………………۱۷۵

۴-۲-۲-۱- میزان اهمیّت شاخص های بعد مالی در ارزیابی عملکرد شعب بیمه…………………………………۱۷۶

۴-۲-۲-۱-۱- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مالی در ارزیابی عملکرد………………………………۱۸۱

۴-۲-۲-۲- میزان اهمیّت شاخص های بعد مشتری در ارزیابی عملکرد شعب بیمه…………………………….۱۸۲

۴-۲-۲-۲-۱- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مشتری در ارزیابی عملکرد…………………………۱۸۷

۴-۲-۲-۳- میزان اهمیّت شاخص های بعد فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد شعب بیمه……………۱۸۹

۴-۲-۲-۳-۱- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد………..۱۹۸

۴-۲-۲-۴- میزان اهمیّت شاخص های بعد رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد شعب بیمه……………….۲۰۰

۴-۲-۲-۴-۱- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد……………۲۰۵

۴-۳- آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………….۲۰۶

۴-۳-۱- بررسی فرض نرمال بودن شاخص ها………………………………………………………………………………………..۲۰۶

۴-۳- ۲- آزمون فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………۲۰۷

۴-۳-۲-۱- فرضیه اصلی اوّل…………………………………………………………………………………………………………………..۲۰۷

۴-۳-۲-۱-۱- فرضیه فرعی اوّل……………………………………………………………………………………………………………..۲۰۷

۴-۳-۲-۱-۲- فرضیه فرعی دوّم……………………………………………………………………………………………………………..۲۱۰

۴-۳-۲-۱-۳- فرضیه فرعی سوّم…………………………………………………………………………………………………………….۲۱۲

۴-۳-۲-۱-۴- فرضیه فرعی چهارم…………………………………………………………………………………………………………۲۱۷

۴-۳-۲-۲- فرضیه اصلی دوّم………………………………………………………………………………………………………………….۲۱۹

۴-۳-۳- بررسی عوامل دموگرافیک بر روی پاسخ افراد………………………………………………………………………….۲۲۰

۴-۳-۳-۱- عنوان شغلی در صنعت بیمه………………………………………………………………………………………………..۲۲۰

۴-۳-۳-۲- میزان تحصیلات…………………………………………………………………………………………………………………..۲۲۱

۴-۳-۳-۳- سنوات خدمت در صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………۲۲۱

۴-۳-۳-۴- سابقه مدیریت در صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………۲۲۲

۴-۳-۴- آزمون کفایت نمونه…………………………………………………………………………………………………………………۲۲۳

۴-۳-۵- اجرای تکنیک رتبه بندی TOPSIS………………………………………………………………………………………224

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه: …………………………………………………………………………………………………………………………………………۲۳۰

۵-۲- فرآیند تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………۲۳۰

۵-۳- نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها………………………………………………………………………………………………….۲۳۱

۵-۳-۱- نتیجه حاصل از فرضیه اصلی اوّل…………………………………………………………………………………………….۲۳۱

۵-۳-۱-۱- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی اوّل……………………………………………………………………………………….۲۳۲

۵-۳-۱-۲- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی دوّم……………………………………………………………………………………….۲۳۲

۵-۳-۱-۳- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی سوّم………………………………………………………………………………………۲۳۳

۵-۳-۱-۴- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی چهارم…………………………………………………………………………………..۲۳۴

۵-۳-۲- نتیجه حاصل از فرضیه اصلی دوّم…………………………………………………………………………………………….۲۳۵

۵-۴- یافته های جانبی تحقیق. …………………………………………………………………………………………………………….۲۳۶

۵-۵- نتایج حاصل از رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین…………………………………………………………………………..۲۳۷

۵-۶- محدودیّت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….۲۳۸

۵-۷- پیشنهادهای اجرایی……………………………………………………………………………………۲۳۸

۵-۸- پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی…………………………………………………………….۲۴۰

رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS
فهرست جداول

جدول (۱-۱) مراحل کلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….۵

جدول (۲-۱) مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد………………………………………………………………..۶۰

جدول (۲-۲) معیارهای مدل اروپایی کیفیت ………………………………………………………………………………………..۱۰۱

جدول (۲-۳) معیارهای اساسی و زیر معیارهای مدل جایزه ملی مالکوم بالدریج ……………………………….۱۰۵

جدول (۲-۴) جمع بندی و مقایسه شاخص های تحقیق………………………………………………………………………۱۵۰

جدول (۲-۵) مدل خرد تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۳

جدول(۳-۱) ضرایب آلفای کرونباخ………………………………………………………………………………………………………..۱۶۵

جدول (۴-۱) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس عنوان شغلی………………………………………………………۱۷۲

جدول (۴-۲) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات………………………………………………..۱۷۳

جدول (۴-۳) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس سنوات خدمت……………………………………………………۱۷۴

جدول (۴-۴) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس سابقه مدیریت……………………………………………………۱۷۵

جدول (۴-۵) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد مالی…………………………………………………………………………….۱۷۶

جدول (۴-۶) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد مالی……………………………………………………………………………۱۷۶

جدول (۴-۷) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد مالی…………………………………………………………………………..۱۷۷

جدول (۴-۸) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد مالی………………………………………………………………………..۱۷۷

جدول (۴-۹) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد مالی…………………………………………………………………………۱۷۸

جدول (۴-۱۰) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد مالی………………………………………………………………………۱۷۸

جدول (۴-۱۱) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد مالی……………………………………………………………………….۱۷۹

جدول (۴-۱۲) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد مالی……………………………………………………………………..۱۷۹

جدول (۴-۱۳) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد مالی………………………………………………………………………….۱۸۰

جدول (۴-۱۴) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مالی در ارزیابی عملکرد…………………………….۱۸۱

جدول (۴-۱۵) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد مشتری…………………………………………………………………….۱۸۲

جدول (۴- ۱۶) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد مشتری…………………………………………………………………..۱۸۲

جدول (۴-۱۷) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد مشتری…………………………………………………………………..۱۸۳

جدول (۴-۱۸) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد مشتری………………………………………………………………..۱۸۳

جدول (۴-۱۹) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد مشتری………………………………………………………………..۱۸۴

جدول (۴-۲۰) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد مشتری………………………………………………………………….۱۸۴

جدول (۴-۲۱) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد مشتری………………………………………………………………….۱۸۵

جدول (۴-۲۲) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد مشتری…………………………………………………………………۱۸۵

جدول (۴- ۲۳) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد مشتری……………………………………………………………………۱۸۶

جدول (۴-۲۴) توزیع فراوانی شاخص دهم در بعد مشتری…………………………………………………………………..۱۸۶

جدول (۴-۲۵) توزیع فراوانی شاخص یازدهم در بعد مشتری……………………………………………………………….۱۸۷

جدول (۴- ۲۶) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های بعد مشتری در ارزیابی عملکرد………………..۱۸۸

جدول (۴- ۲۷) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………………..۱۸۹

جدول (۴- ۲۸) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………………..۱۸۹

جدول (۴- ۲۹) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………………۱۹۰

جدول (۴- ۳۰) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد فرآیندهای داخلی………………………………………………۱۹۰

جدول (۴- ۳۱) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد فرآیندهای داخلی………………………………………………..۱۹۱

جدول (۴- ۳۲) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد فرآیندهای داخلی………………………………………………..۱۹۱

جدول (۴-۳۳) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………………۱۹۲

جدول (۴- ۳۴) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد فرآیندهای داخلی………………………………………………۱۹۲

جدول (۴- ۳۵) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………………..۱۹۳

جدول (۴-۳۶) توزیع فراوانی شاخص دهم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………………..۱۹۳

جدول (۴- ۳۷) توزیع فراوانی شاخص یازدهم در بعد فرآیندهای داخلی……………………………………………..۱۹۴

جدول (۴- ۳۸) توزیع فراوانی شاخص دوازدهم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………..۱۹۴

جدول (۴-۳۹) توزیع فراوانی شاخص سیزدهم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………….۱۹۵

جدول (۴- ۴۰) توزیع فراوانی شاخص چهاردهم در بعد فرآیندهای داخلی………………………………………….۱۹۵

جدول (۴-۴۱) توزیع فراوانی شاخص پانزدهم در بعد فرآیندهای داخلی……………………………………………..۱۹۶

جدول (۴- ۴۲) توزیع فراوانی شاخص شانزدهم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………..۱۹۶

جدول (۴- ۴۳) توزیع فراوانی شاخص هفدهم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………….۱۹۷

جدول (۴- ۴۴) توزیع فراوانی شاخص هجدهم در بعد فرآیندهای داخلی……………………………………………۱۹۷

جدول (۴- ۴۵) توزیع فراوانی شاخص نوزدهم در بعد فرآیندهای داخلی…………………………………………….۱۹۸

جدول (۴- ۴۶) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص بعد فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد………..۱۹۹

جدول (۴-۴۷) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد رشد و یادگیری………………………………………………………..۲۰۰

جدول (۴-۴۸) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد رشد و یادگیری……………………………………………………….۲۰۱

جدول (۴-۴۹) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد رشد و یادگیری………………………………………………………۲۰۱

جدول (۴-۵۰) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد رشد و یادگیری…………………………………………………..۲۰۲

جدول (۴-۵۱) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد رشد و یادگیری…………………………………………………….۲۰۲

جدول (۴-۵۲) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد رشد و یادگیری…………………………………………………….۲۰۳

جدول (۴-۵۳) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد رشد و یادگیری…………………………………………………….۲۰۳

جدول (۴-۵۴) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد رشد و یادگیری……………………………………………………۲۰۴

جدول (۴-۵۵) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد رشد و یادگیری……………………………………………………….۲۰۴

جدول (۴-۵۶) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد…………..۲۰۵

جدول(۴- ۵۷) نتایج آزمون کولوموگرف اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن شاخص ها……………………..۲۰۶

جدول (۴-۵۸) نتایج آزمون t برای شاخص کلی تحقیق……………………………………………………………………….۲۰۷

جدول (۴-۵۹) نتایج آزمون t برای بعد مالی…………………………………………………………………………………………۲۰۸

جدول (۴-۶۰) نتایج «آزمون فریدمن» بمنظور وجود یا عدم وجود تفاوت درشاخص های بعد مالی….۲۰۹

جدول (۴-۶۱) رتبه شاخص های بعد مالی به ترتیب اهمیت………………………………………………………………..۲۰۹

جدول (۴-۶۲) نتایج آزمون t برای بعد مشتری…………………………………………………………………………………….۲۱۰

جدول (۴-۶۳) نتایج«آزمون فریدمن»بمنظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد مشتری۲۱۱

جدول (۴-۶۴) رتبه شاخص های بعد مشتری به ترتیب اهمیت…………………………………………………………..۲۱۲

جدول (۴-۶۵) نتایج آزمون t برای بعد فرآیند های داخلی…………………………………………………………………..۲۱۳

جدول (۴-۶۶) نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد فرآیندهای داخلی…………۲۱۴

جدول (۴-۶۷) رتبه شاخص های بعد فرآیندهای داخلی به ترتیب اهمیت………………………………………….۲۱۶

جدول (۴-۶۸) نتایج آزمون t برای بعد رشد و یاد گیری………………………………………………………………………۲۱۷

جدول (۴-۶۹) نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد رشد و یادگیری…………………..۲۱۸

جدول (۴-۷۰) رتبه شاخص های بعد رشد و یادگیری به ترتیب اهمیت……………………………………………..۲۱۹

جدول (۴-۷۱) نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در ابعاد چهارگانه…………۲۱۹

جدول (۴-۷۲) نتایج آزمون کروسکال والیس جهت بررسی تأثیر عنوان شغلی بر پاسخ افراد…………….۲۲۰

جدول (۴-۷۳) نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر میزان تحصیلات بر پاسخ افراد……۲۲۱

جدول (۴-۷۴) نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر سنوات خدمت بر پاسخ افراد………..۲۲۱

جدول (۴-۷۵) نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر سابقه مدیریت بر پاسخ افراد……….۲۲۲

جدول (۴-۷۶) بررسی کفایت اطلاعات نمونه……………………………………………………………………………………….۲۲۳

جدول (۴-۷۷) گزینه های رتبه بندی…………………………………………………………………………………………………….۲۲۴

جدول (۴-۷۸) معیارهای رتبه بندی………………………………………………………………………………………………………۲۲۵

جدول (۴-۷۹) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال ۱۳۸۹………………………………………………….۲۲۶

جدول (۴-۸۰) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال ۱۳۹۰………………………………………………….۲۲۷

جدول (۴-۸۱) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال۱۳۸۹ و ۱۳۹۰……………………………………۲۲۷

جدول (۵-۱) نتایج رتبه شعب در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰………………………………………………………………..۲۳۷

رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS
فهرست نمودارها

نمودار (۴-۱) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس عنوان شغلی………………………………………………………………۱۷۲

نمودار (۴-۲) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات………………………………………………………..۱۷۳

نمودار (۴-۳) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس سنوات خدمت……………………………………………………………۱۷۴

نمودار (۴-۴) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس سابقه مدیریت……………………………………………………………۱۷۵

رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS
فهرست شکل ها

شکل(۲-۱) تقسیم بندی انواع بیمه های بازرگانی……………………………………………………………………………………۳۰

شکل(۲-۲) چهارچوب مدل اروپایی کیفیت…………………………………………………………………………………………..۱۰۰

شکل(۲-۳) معیارهای مدل دمینگ………………………………………………………………………………………………………..۱۰۳

شکل(۲-۴) مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج……………………………………………………………………………..۱۰۵

شکل (۲-۵) مدل داده-ستاده…………………………………………………………………………………………………………………۱۱۱

شکل (۲-۶) مدل کلان تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….۱۵۲

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.