بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران دارای ۱۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران :

بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران

زمینه: شیوه زندگی سالم منبعی ارزشمند برای کاهش شیوع و تاثیر مشکلات بهداشتی و ارتقای سلامت، تطابق با عوامل استرس زای زندگی و بهبود کیفیت زندگی است.سبک زندگی به ما کمک میکند تا آنچه را که مردم انجام می دهند،دلیل انجامشان و معنی عملشان برای خودشان و دیگران را درک کنیم.

هدف: در پژوهش حاضر، رابطه بین سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت با کیفیت زندگی در دانشجویان، مورد بررسی قرار گرفت.

روش کار: در مطالعه حاضر، ۱۴۰ دانشجو با روش غیر تصادفی سهمیه ای از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انتخاب و با پرسشنامه SF36 و پرسشنامه سبک زندگی ارتقادهنده سلامت مورد آزمون قرار گرفتند. تجزیه تحلیل داده ها به وسیله نرم افزار SPSS و با آزمونهای آنالیز واریانس یکطرفه ، آزمون همبستگی اسپیرمن و آزمونهای تی تست نرمال و غیرنرمال و تحلیل رگرسیون، تحلیل شدند.

یافته ها: بین سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت و کیفیت زندگی دانشجویان رابطه معناداری وجود داشت(۰۰/۰ p=). از میان شش بعد رفتارهای ارتقادهنده سلامت، ” مسئولیت پذیری در مقابل سلامت خود” ، با میانگین ۵۴/۲۸ بیشترین و ” مدیریت استرس” با میانگین ۰۳/۹ کمترین امتیاز را به خود اختصاص داده اند. از میان هشت بعد کیفیت زندگی،” عملکرد جسمی” با میانگین ۶۴/۲۶ بیشترین و “محدودیت در ایفای نقش ناشی از وجود مشکلات جسمانی ” با میانگین ۸۲/۴ کمترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.

نتیجه گیری: نتایج نشان داد که سبک زندگی ارتقادهنده سلامت با کیفیت زندگی دانشجویان رابطه مثبت قوی دارد و همچنین سبک زندگی و کیفیت زندگی دانشجویان با مقطع تحصیلی ، وضعیت اشتغال و وضعیت تاهل دانشجویان رابطه معناداری دارد و تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیر سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت پیش بینی کننده خوبی برای کیفیت زندگی می باشد.

کلید واژه ها: سبک زندگی، سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت، کیفیت زندگی، دانشجویان.

بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
فهرست مطالب

فصل اول.. ۲

کلیات تحقیق.. ۲

۱-۱ مقدمه. ۱

۱-۲ بیان مسئله. ۲

۱-۳ اهمیت و ضرورت: ۳

۱-۴ تعاریف واژه ها: ۴

۱-۴-۱ تعریف کیفیت زندگی: ۴

۱-۴-۲ تعریف سبک زندگی… ۵

۱-۵ اهداف پژوهش….. ۶

۱-۵-۱ هدف کلی: ۶

۱-۵-۲ اهداف اختصاصی: ۶

۱-۵-۳ اهداف کاربردی… ۷

۱-۶ فرضیه ها ۷

۱-۷ سوالات… ۸

فصل دوم. ۱

پیشینه تحقیق و چارچوب نظری.. ۱

۲-۱ مقدمه: ۹

۲-۲ پیشینه مطالعه. ۹

۲-۳ چارچوب نظری و مدل تحلیلی… ۱۴

۲-۳-۱ سبک زندگی: ۱۴

۲-۳-۲ تعریف سبک زندگی: ۱۴

۲-۳-۳ تعاریف جامعه شناسی: ۱۵

۲-۳-۴ تعاریف روانشناختی: ۱۶

۲-۳-۵ ارتقاء سلامت و اهمیت آن: ۱۶

۲-۴ شیوه زندگی: ۱۸

۲-۴-۱ مفهوم شیوه زندگی: ۱۹

۲-۴-۲ عناصر تشکیل دهنده شیوه زندگی سالم : ۲۰

۲-۴-۳ سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت: ۲۱

۲-۵ نظریات سبک زندگی… ۲۲

۲-۵-۱ مدل نظری سبک زندگی سلامت از کاکراهام : ۲۲

۲-۵-۲ نظریه آدلر: ۲۴

۲-۶ کیفیت زندگی… ۳۲

۲-۶-۱ مفهوم و تعاریف کیفیت زندگی: ۳۳

۲-۶-۲ مروری تاریخی بر مفهوم کیفیت زندگی: ۳۵

۲-۶-۳ ابعاد کیفیت زندگی… ۳۶

۲-۶-۴ رویکردهای کیفیت زندگی: ۳۷

۲-۶-۵ شاخص های کیفیت زندگی… ۳۹

۲-۶-۶ شاخص کیفیت زندگی از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت : ۴۰

۲-۷ مدلهای کیفیت زندگی: ۴۱

۲-۷-۱ مدل ادراکی کیفیت زندگی زان : ۴۱

۲-۷-۲ مدل فرل و هاسی: ۴۲

۲-۸ کیفیت زندگی در ایران.. ۴۲

۲-۹ نظریات کیفیت زندگی… ۴۳

۲-۹-۱ نظریه های مبتنی بر فرد : ۴۳

۲-۹-۲ شاب و رابنت (۱۹۹۹) : ۴۴

۲-۹-۳ نظریه های روانشناختی: ۴۵

۲-۹-۴ نظریه های انسان شناسی: ۴۵

فصل سوم. ۱۱

روش شناسی تحقیق.. ۱۱

۳-۱ مقدمه: ۴۸

۳-۲ نوع پژوهش: ۴۸

۳-۳ جامعه مورد بررسی: ۴۸

۳-۴ معیارهای انتخاب افراد مورد مطالعه: ۴۸

۳-۵ روش نمونه گیری: ۴۹

۳-۶ حجم نمونه و شیوه محاسبه آن: ۴۹

۳-۷ مکان و زمان انجام تحقیق: ۵۰

۳-۸ متغیرها و نحوه سنجش انها: ۵۰

۳-۸-۱ متغیرها: ۵۰

۳-۹ ابزار پژوهش: ۵۰

۳-۹-۱ پرسشنامه سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت: ۵۱

۳-۹-۲ پرسشنامه SF36 : 51

۳-۱۰ روش جمع آوری داده ها: ۵۴

۳-۱۱ روش تجزیه و تحلیل دادها: ۵۴

۳-۱۲ شیوه انجام کار: : ۵۴

۳-۱۳ ملاحظات اخلاقی: ۵۵

فصل چهارم. ۴۸

توصیف و تحلیل داده ها ۴۸

۴-۱ مقدمه: ۵۶

۴-۲ توصیف داده ها: ۵۷

۴-۲-۱ توصیف متغیرهای زمینه ای : ۵۷

فصل پنجم.. ۵۶

بحث و نتیجه گیری.. ۵۶

۵-۱ مقدمه: ۷۶

۵-۲ بحث و بررسی یافته های پژوهش: ۷۶

۵-۳ نتیجه گیری… ۸۶

۵-۴ پیشنهادات اجرایی… ۸۷

۵-۵ پیشنهاد برای پژوهشهای آینده: ۸۸

۵-۶ محدودیت ها ۸۹

بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
فهرست جداول

جدول۴۱توزیع سن دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.. ۵۷

جدول۴۲توزیع جنس دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.. ۵۸

جدول ‏43درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک وضعیت تاهل.. ۵۸

جدول ‏44درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک وضعیت اشتغال.. ۵۹

جدول ‏45درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک محل سکونت فعلی.. ۵۹

جدول۴۶درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک محل تولد. ۶۰

جدول ‏47درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک قومیت… ۶۰

جدول۴۸درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک نوع مذهب… ۶۱

جدول ‏49درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی.. ۶۱

جدول ۴۱۰بررسی نرمالیته سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت و ابعاد آن در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ۶۲

جدول ‏411بررسی نرمالیته متغیر کیفیت زندگی و ابعاد آن در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.. ۶۳

جدول۴۱۲بررسی ضریب همبستگی اسپیرمن برای بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت و کیفیت زندگی دانشجویان ۶۴

جدول ۴۱۳بررسی ضریب همبستگی اسپیرمن برای بررسی رابطه بین ابعاد سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت ومتغیر کیفیت زندگی دانشجویان ۶۴

جدول ‏414مقایسه میانگین نمرات کیفیت زندگی دانشجویان به تفکیک سن.. ۶۵

جدول ‏415مقایسه میانگین نمرات کیفیت زندگی دانشجویان به تفکیک جنس…. ۶۶

جدول ‏416مقایسه میانگین نمرات کیفیت زندگی دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی.. ۶۶

جدول ‏417مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک سن.. ۶۷

جدول‏418مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک جنس…. ۶۸

جدول ‏419مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک وضعیت تاهل.. ۶۸

جدول ‏420مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک وضعیت اشتغال.. ۶۹

جدول‏421مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی.. ۶۹

جدول ‏422مقایسه میانگین نمرات متغیرهای وضعیت تغذیه، مسئولیت در مقابل سلامتی، رشد روحی، روابط بین فردی،فعالیت جسمی به تفکیک سن ۷۰

جدول ‏423مقایسه میانگین ابعاد کیفیت زندگی به تفکیک سن.. ۷۱

جدول۴۲۴مقایسه میانگین نمرات ابعاد کیفیت زندگی به تفکیک وضعیت اشتغال.. ۷۲

جدول ‏425نمرات حداقل ، حداکثر و میانگین ابعاد مختلف رفتارهای ارتقا دهنده سلامت… ۷۳

جدول ‏426نمرات حداقل ، حداکثر و میانگین نمره سبک زندگی ارتقادهنده سلامت وکیفیت زندگی.. ۷۳

جدول‏427نمرات حداقل ، حداکثر و میانگین نمره ابعاد مختلف کیفیت زندگی.. ۷۴

جدول ۴۲۸نتایج تحلیل رگرسیون خطی برای پیش بینی متغیر وابسته کیفیت زندگی از طریق متغیر مستقل سبک زندگی: ۷۴

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.