تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه دارای ۲۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه :

پژوهش تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه

مقدمه :‌

انتقال از دبیرستان به دانشگاه برای بسیاری از دانشجویان موقعیتی استرسزاست. نمونه هایی از این استراسزاها عبارتند از: تغییر در ساختار، روابط با والدین و خانواده مخصوصا جدایی آنها، برقراری روابط جدید، یادگیری عادتهای درس برای محیط تحصیلی جدید، پذیرش و تمرین استقلال بعنوان یک بزرگسال. آمادگیها و توانمندیهای فرد برای مقابله با این عوامل استرسزا همواره مورد توجه پژوهشگران، متخصصان بهداشت و سلامت روانی، روانشناسان بالینی و متولیان امور آموزش و تربیتی بوده است. (استیو ارت[۱] و هلی[۲] ، ۱۹۸۵).

توانمندیها و شایستگی های اجتماعی و هیجانی از عوامل تعیین کننده و تاثیرگذار بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی محسوب می شود (آستین[۳]، سالکومنک[۴]، الگن[۵] (۲۰۰۵)، پارکر[۶]، ساموفلد[۷] و هوگان[۸] (۲۰۰۴). شایستگی هایی که می توانند پیامدهای نامطلوب عوامل استرسزا را کاهش دهند و تاثیرگذار بر سلامت روانی[۹] و موفقیت تحصیلی[۱۰] محسوب می شود.

خاستگاه نظری هوش هیجانی است که بوسیله سالوی[۱۱] و مییر[۱۲] پیشنهاد شد. هوش هیجانی بعنوان یک توانایی عبارتست از ظرفیت ادراک و ابراز و شناخت و کاربرد و اداره هیجانات در خود و دیگران (سالوی ویسر ۱۹۹۷).

تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه
فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه :‌

بیان مسئله:

اهداف پژوهش

اهمیت و ضرورت تحقیق

فرضیه پژوهش

تعاریف و اصطلاحات

تعریف عملیاتی
· تعریف نظری

فصل سوم

مقدمه

روش تحقیق

متغیرهای تحقیق

نمونه آماری

روش نمونه گیری

روش اجرا

روش و ابزار جمع آوری اطلاعات

پرسشنامه

تفسیر نتایج هوش هیجانی

روش آماری برای تجزیه و تحلیل

فصل دوم

مقدمه

تعریف هوش

تعریف هوش از نظر پیاژه[۱]:‌

تعریف هوش از نظر بینه[۲] و سیمون[۳]:

تعریف هوش از نظر ترمن[۴] :‌

تعریف هوش از نظر وکسلر:

تعریف هوش از نظر هامفریز[۵]:

تعریف هوش از نظر روانشناسان:

تعریف تربیتی هوش

تعریف تحلیلی هوش

تعریف کاربردی هوش:

تاریخچه هوش:

انواع هوش

۱-هوش از دیدگاه ثرندایک

۲- هوش از دیدگاه اسپیرمن:

۳-هوش از دیدگاه ترستون:

۴- هوش از دیدگاه اشتنرنبرگ[۶]:

۵- هوش از دیدگاه گاردنر[۷]:

هوش دیداری:

هوش کلامی:

هوش منطقی:‌

هوش بدنی:

هوش موسیقی

هوش درون فردی

هوش برون فردی

طبقه بندی افراد از نظر هوشی:

الف/ عقب مانده ذهنی

ویژگی افراد خلاق:

هوش و خلاقیت

روشهای پرورش تفکر خلاق از نظر دی چکو[۸]:

تقسیم بندی افراد از نظر هوشی:

عوامل موثر بر هوش

۱- تفاوت جنسی

۲-جمعیت خانواده و ترتیب تولد

۳-پایگاه شغلی پدر و مادر

۴-پایگاه اجتماعی و اقتصادی

۵-عوامل فرهنگی و محیط آموزشی

پ/ مدرسه

ت/ وراثت

ث/ سایر عوامل زیستی

نظریه های هوش

نظریه رواسنجی

نظریه رشدی

۱- دوره حسی – حرکتی [۹](از تولد تا ۲ سالگی):

۲- دوره پیش عملیاتی[۱۰] (۲-۷ سالگی):

۳- دوره عملیات عینی [۱۱](۷ تا ۱۱ سالگی):

۴-دوره عملیات صوری[۱۲] (۱۱ سالگی به بعد):‌

نظریه شناختی و پردازش داده ها

انواع آزمونهای هوش

-آزمونهای انفرادی

۱-آزمون استنفورد – بینه[۱۳]

ب- فرم جدید‌ آزمون استنفورد – بینه

۲-آزمون وکسلر[۱۴]

مقیاس هوش کلامی

مقیاس هوش عملی

آزمونهای گروهی

مولفه های هیجان

شدت هیجان[۱۵]

پایایی هیجانی[۱۶]

خلوص هیجان

درون نگری:[۱۷]

ابعاد ارزیابی

برانگیختگی و هیجان

تعاریف هیجان :

نظریه های هیجانی

نظریه جیمز – لاک :‌

نظریه بازخورد[۱۸]:

نظریه کانن- بارد [۱۹]

نظریه فعال سازی

نظریه انگیزشی[۲۰]

نظریه روانکاوی[۲۱]:

نظریه رفتاری

اصول موضوعی نظریه هیجان

انواع اصلی رفتارهای تطبیقی

الگوی اصلی رفتاری

هیجانهای اولیه :

(بعد ترس)

(بعد خشم)

(بعد شادی)

(بعد اندوه)‌

(بعد پذیرش)

(بعد تنفر)‌

(بعد تعجب)

(بعد انتظار)

مقدمه

تاریخچه بهداشت روانی

تعریف رانگ[۲۲] از بهداشت روانی: (همان منبع)

تعریف آدلر[۲۳] از بهداشت روانی: (همان منبع)

تعریف هارتمن[۲۴] از بهداشت روانی : (همان منبع)

تعریف کارل مننجر[۲۵] از بهداشت روانی: (همان منبع)

تعریف واتسون [۲۶]از بهداشت روانی: (همان منبع)

تعریف پاولف از بهداشت روانی:‌(همان منبع)

تعریف کینزبرگ در مورد بهداشت روانی:

اهداف بهداشت روانی

تعاریف بهداشت روانی :

تعریف بهداشت روانی از نظر مکاتب مختلف روانشناسی:

مکتب روانکاوی[۲۷] (همان منبع)

مکتب انسان گرایی[۲۸] (گنجی، ۱۳۷۶)

مکتب بوم شناسی (گنجی، ۱۳۷۶)

اصول بهداشت روانی:

ابعاد بهداشت روانی:

۱-پیشگیری نوع اول[۲۹]:

۳-پیشگیری نوع سوم (یا ثالثیه[۳۰])

مکانیسمهای روانی

۱-واپس زدن یا سرکوب کردن

۲-تعویض[۳۱] یا جابجایی

۳-برون فکنی[۳۲] یا فرافکنی

۴-جبران یا تلافی[۳۳]

۵- خیالبافی (رویا پرستی)[۳۴]

۶-همانند سازی (تشبیه)[۳۵]

۷-انکار یا انکار واقعیت[۳۶]

۸-بازگشت کودک نشی، عقب نشینی[۳۷]

۹- دلیل تراشی[۳۸]

۱۱- تظاهر به بی میلی

۱۲- درونفکنی[۳۹]

۱۳- پرخاشگری [۴۰]

مقدمه

تاریخچه هوش هیجانی[۴۱]

هوش هیجانی

هوش هیجانی از نظر استیومن:

هوش هیجانی از نظر سالوی و مییر:

چند نکته در مورد تعریف هوش هیجانی سالوی و مییر:

هوش هیجانی از نظر تایلور[۴۲]:‌

مولفه های هوش هیجانی بار-ان

۵-خلق عمومی

هوش هیجانی از نظر کولمن

تعریف هوش هیجانی:

ویژگی هوش هیجانی:

دیدگاههای هوش هیجانی

دیدگاه توانمندی (پردازش اطلاعات):

دیدگاه مختلط

شاخه بندی هوش هیجانی

نگاه اجمالی به ظهور مفهوم هوش هیجانی

۱۹۷۰ الی ۱۹۸۹ (پیشتازان هوش هیجانی):

۱۹۹۰ الی ۱۹۹۲ (ظهور هوش هیجانی):

راههای پیشرفت هوش هیجانی:

تفاوت EQ[43] با IQ [44]

بی اطلاعی عمومی از هوش هیجانی:

هوش هیجانی[۴۵] و سلامت روان[۴۶] :

هوش هیجانی و موفقیت شغلی[۴۷] :

هوش هیجانی با سن ارتباط دارد:

عناصر (مهارتهای هوش هیجانی):

الف/ شناسایی حالتهای هیجانی

۲-شناخت حالات هیجانی دیگران:

روشهای ارزشیابی حالات هیجانی در دیگران

ب/ درک هیجانها

ج/ تنظیم و کنترل هیجانها

۱-تنظیم هیجانهای خود

چگونه هیجانهای خود را تنظیم کنیم؟

۱-جلوگیری [۴۸]

۲-ارزیابی مجدد شناختی[۴۹]

۳-تغییر جهت توجه[۵۰]

۴-برنامه ریزی فعال [۵۱]

۵-کمک خواهی

۲-تنظیم هیجانهای دیگران

د/ استفاده موثر از هیجانها

۲-استفاده از هیجانها برای تاثیرگذاری در دیگران:

۱/ارعاب

۲/ التماس و درخواست:

۳ / چاپلوسی

۴/ ایجاد احساس گناه

۳) استفاده از هیجانها برای بهتر کنترل کردن تعارضها

آزمونهای هوش هیجانی :

تحقیقات داخلی :

[۱] – Piaget

[۲] – Binet

[۳] – Simon

[۴] – Terman

[۵] – Humphreys

[۶] – Estranberg

[۷] – Gardner

[۸] – Di- Chiko

[۹] – sensori- Motorstage

[۱۰] – Preperational

[۱۱] – concerte operations

[۱۲] – Formal operations

[۱۳] – Stanford – Binet

[۱۴] – Wechsler

[۱۵] – Intensity

[۱۶] – persistence

[۱۷] – Introspection

[۱۸] – Attitade Theory

[۱۹] _ Cannon – Bard Theory

[۲۰] – Motivational Theory

[۲۱] – Psychoanalytic

[۲۲] – otto rank

[۲۳] – Alfred Adler

[۲۴] – Heins hartman

[۲۵] – Karl Menninger

[۲۶] – watson

[۲۷] –

[۲۸] –

[۲۹] – primary prevention

[۳۰] – Tertiasy

[۳۱] – Dis Placement

[۳۲] – Projection

[۳۳] – compensation

[۳۴] – fantasy

[۳۵] – indentification

[۳۶] – Denial of Reality

[۳۷] – Regression

[۳۸] – Rationalization

[۳۹] – introjection

[۴۰] – aggression

[۴۱] – Emotional

[۴۲] – taylver

[۴۳] – Emotienal Quention

[۴۴] – Intellegency Quention

[۴۵] – EQ

[۴۶] – mental health

[۴۷] – saccesful job

[۴۸] – Inhibitation

[۴۹] _ cognitive Reappraisal

[۵۰] – Shifting Attention

[۵۱] – Active planning

[۱] – estiv art

[۲] – Hely

[۳] – astin

[۴] – salkofesk

[۵] – agen

[۶] – Parker

[۷] – samerfeld

[۸] – Hogan

[۹] – Health Mental

[۱۰] –

[۱۱] – Salvi

[۱۲] – Miyer

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.