تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه دارای ۲۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه :
پژوهش تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه
مقدمه :
انتقال از دبیرستان به دانشگاه برای بسیاری از دانشجویان موقعیتی استرسزاست. نمونه هایی از این استراسزاها عبارتند از: تغییر در ساختار، روابط با والدین و خانواده مخصوصا جدایی آنها، برقراری روابط جدید، یادگیری عادتهای درس برای محیط تحصیلی جدید، پذیرش و تمرین استقلال بعنوان یک بزرگسال. آمادگیها و توانمندیهای فرد برای مقابله با این عوامل استرسزا همواره مورد توجه پژوهشگران، متخصصان بهداشت و سلامت روانی، روانشناسان بالینی و متولیان امور آموزش و تربیتی بوده است. (استیو ارت[۱] و هلی[۲] ، ۱۹۸۵).
توانمندیها و شایستگی های اجتماعی و هیجانی از عوامل تعیین کننده و تاثیرگذار بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی محسوب می شود (آستین[۳]، سالکومنک[۴]، الگن[۵] (۲۰۰۵)، پارکر[۶]، ساموفلد[۷] و هوگان[۸] (۲۰۰۴). شایستگی هایی که می توانند پیامدهای نامطلوب عوامل استرسزا را کاهش دهند و تاثیرگذار بر سلامت روانی[۹] و موفقیت تحصیلی[۱۰] محسوب می شود.
خاستگاه نظری هوش هیجانی است که بوسیله سالوی[۱۱] و مییر[۱۲] پیشنهاد شد. هوش هیجانی بعنوان یک توانایی عبارتست از ظرفیت ادراک و ابراز و شناخت و کاربرد و اداره هیجانات در خود و دیگران (سالوی ویسر ۱۹۹۷).
تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه :
بیان مسئله:
اهداف پژوهش
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه پژوهش
تعاریف و اصطلاحات
تعریف عملیاتی
· تعریف نظری
فصل سوم
مقدمه
روش تحقیق
متغیرهای تحقیق
نمونه آماری
روش نمونه گیری
روش اجرا
روش و ابزار جمع آوری اطلاعات
پرسشنامه
تفسیر نتایج هوش هیجانی
روش آماری برای تجزیه و تحلیل
فصل دوم
مقدمه
تعریف هوش
تعریف هوش از نظر پیاژه[۱]:
تعریف هوش از نظر بینه[۲] و سیمون[۳]:
تعریف هوش از نظر ترمن[۴] :
تعریف هوش از نظر وکسلر:
تعریف هوش از نظر هامفریز[۵]:
تعریف هوش از نظر روانشناسان:
تعریف تربیتی هوش
تعریف تحلیلی هوش
تعریف کاربردی هوش:
تاریخچه هوش:
انواع هوش
۱-هوش از دیدگاه ثرندایک
۲- هوش از دیدگاه اسپیرمن:
۳-هوش از دیدگاه ترستون:
۴- هوش از دیدگاه اشتنرنبرگ[۶]:
۵- هوش از دیدگاه گاردنر[۷]:
هوش دیداری:
هوش کلامی:
هوش منطقی:
هوش بدنی:
هوش موسیقی
هوش درون فردی
هوش برون فردی
طبقه بندی افراد از نظر هوشی:
الف/ عقب مانده ذهنی
ویژگی افراد خلاق:
هوش و خلاقیت
روشهای پرورش تفکر خلاق از نظر دی چکو[۸]:
تقسیم بندی افراد از نظر هوشی:
عوامل موثر بر هوش
۱- تفاوت جنسی
۲-جمعیت خانواده و ترتیب تولد
۳-پایگاه شغلی پدر و مادر
۴-پایگاه اجتماعی و اقتصادی
۵-عوامل فرهنگی و محیط آموزشی
پ/ مدرسه
ت/ وراثت
ث/ سایر عوامل زیستی
نظریه های هوش
نظریه رواسنجی
نظریه رشدی
۱- دوره حسی – حرکتی [۹](از تولد تا ۲ سالگی):
۲- دوره پیش عملیاتی[۱۰] (۲-۷ سالگی):
۳- دوره عملیات عینی [۱۱](۷ تا ۱۱ سالگی):
۴-دوره عملیات صوری[۱۲] (۱۱ سالگی به بعد):
نظریه شناختی و پردازش داده ها
انواع آزمونهای هوش
-آزمونهای انفرادی
۱-آزمون استنفورد – بینه[۱۳]
ب- فرم جدید آزمون استنفورد – بینه
۲-آزمون وکسلر[۱۴]
مقیاس هوش کلامی
مقیاس هوش عملی
آزمونهای گروهی
مولفه های هیجان
شدت هیجان[۱۵]
پایایی هیجانی[۱۶]
خلوص هیجان
درون نگری:[۱۷]
ابعاد ارزیابی
برانگیختگی و هیجان
تعاریف هیجان :
نظریه های هیجانی
نظریه جیمز – لاک :
نظریه بازخورد[۱۸]:
نظریه کانن- بارد [۱۹]
نظریه فعال سازی
نظریه انگیزشی[۲۰]
نظریه روانکاوی[۲۱]:
نظریه رفتاری
اصول موضوعی نظریه هیجان
انواع اصلی رفتارهای تطبیقی
الگوی اصلی رفتاری
هیجانهای اولیه :
(بعد ترس)
(بعد خشم)
(بعد شادی)
(بعد اندوه)
(بعد پذیرش)
(بعد تنفر)
(بعد تعجب)
(بعد انتظار)
مقدمه
تاریخچه بهداشت روانی
تعریف رانگ[۲۲] از بهداشت روانی: (همان منبع)
تعریف آدلر[۲۳] از بهداشت روانی: (همان منبع)
تعریف هارتمن[۲۴] از بهداشت روانی : (همان منبع)
تعریف کارل مننجر[۲۵] از بهداشت روانی: (همان منبع)
تعریف واتسون [۲۶]از بهداشت روانی: (همان منبع)
تعریف پاولف از بهداشت روانی:(همان منبع)
تعریف کینزبرگ در مورد بهداشت روانی:
اهداف بهداشت روانی
تعاریف بهداشت روانی :
تعریف بهداشت روانی از نظر مکاتب مختلف روانشناسی:
مکتب روانکاوی[۲۷] (همان منبع)
مکتب انسان گرایی[۲۸] (گنجی، ۱۳۷۶)
مکتب بوم شناسی (گنجی، ۱۳۷۶)
اصول بهداشت روانی:
ابعاد بهداشت روانی:
۱-پیشگیری نوع اول[۲۹]:
۳-پیشگیری نوع سوم (یا ثالثیه[۳۰])
مکانیسمهای روانی
۱-واپس زدن یا سرکوب کردن
۲-تعویض[۳۱] یا جابجایی
۳-برون فکنی[۳۲] یا فرافکنی
۴-جبران یا تلافی[۳۳]
۵- خیالبافی (رویا پرستی)[۳۴]
۶-همانند سازی (تشبیه)[۳۵]
۷-انکار یا انکار واقعیت[۳۶]
۸-بازگشت کودک نشی، عقب نشینی[۳۷]
۹- دلیل تراشی[۳۸]
۱۱- تظاهر به بی میلی
۱۲- درونفکنی[۳۹]
۱۳- پرخاشگری [۴۰]
مقدمه
تاریخچه هوش هیجانی[۴۱]
هوش هیجانی
هوش هیجانی از نظر استیومن:
هوش هیجانی از نظر سالوی و مییر:
چند نکته در مورد تعریف هوش هیجانی سالوی و مییر:
هوش هیجانی از نظر تایلور[۴۲]:
مولفه های هوش هیجانی بار-ان
۵-خلق عمومی
هوش هیجانی از نظر کولمن
تعریف هوش هیجانی:
ویژگی هوش هیجانی:
دیدگاههای هوش هیجانی
دیدگاه توانمندی (پردازش اطلاعات):
دیدگاه مختلط
شاخه بندی هوش هیجانی
نگاه اجمالی به ظهور مفهوم هوش هیجانی
۱۹۷۰ الی ۱۹۸۹ (پیشتازان هوش هیجانی):
۱۹۹۰ الی ۱۹۹۲ (ظهور هوش هیجانی):
راههای پیشرفت هوش هیجانی:
تفاوت EQ[43] با IQ [44]
بی اطلاعی عمومی از هوش هیجانی:
هوش هیجانی[۴۵] و سلامت روان[۴۶] :
هوش هیجانی و موفقیت شغلی[۴۷] :
هوش هیجانی با سن ارتباط دارد:
عناصر (مهارتهای هوش هیجانی):
الف/ شناسایی حالتهای هیجانی
۲-شناخت حالات هیجانی دیگران:
روشهای ارزشیابی حالات هیجانی در دیگران
ب/ درک هیجانها
ج/ تنظیم و کنترل هیجانها
۱-تنظیم هیجانهای خود
چگونه هیجانهای خود را تنظیم کنیم؟
۱-جلوگیری [۴۸]
۲-ارزیابی مجدد شناختی[۴۹]
۳-تغییر جهت توجه[۵۰]
۴-برنامه ریزی فعال [۵۱]
۵-کمک خواهی
۲-تنظیم هیجانهای دیگران
د/ استفاده موثر از هیجانها
۲-استفاده از هیجانها برای تاثیرگذاری در دیگران:
۱/ارعاب
۲/ التماس و درخواست:
۳ / چاپلوسی
۴/ ایجاد احساس گناه
۳) استفاده از هیجانها برای بهتر کنترل کردن تعارضها
آزمونهای هوش هیجانی :
تحقیقات داخلی :
[۱] – Piaget
[۲] – Binet
[۳] – Simon
[۴] – Terman
[۵] – Humphreys
[۶] – Estranberg
[۷] – Gardner
[۸] – Di- Chiko
[۹] – sensori- Motorstage
[۱۰] – Preperational
[۱۱] – concerte operations
[۱۲] – Formal operations
[۱۳] – Stanford – Binet
[۱۴] – Wechsler
[۱۵] – Intensity
[۱۶] – persistence
[۱۷] – Introspection
[۱۸] – Attitade Theory
[۱۹] _ Cannon – Bard Theory
[۲۰] – Motivational Theory
[۲۱] – Psychoanalytic
[۲۲] – otto rank
[۲۳] – Alfred Adler
[۲۴] – Heins hartman
[۲۵] – Karl Menninger
[۲۶] – watson
[۲۷] –
[۲۸] –
[۲۹] – primary prevention
[۳۰] – Tertiasy
[۳۱] – Dis Placement
[۳۲] – Projection
[۳۳] – compensation
[۳۴] – fantasy
[۳۵] – indentification
[۳۶] – Denial of Reality
[۳۷] – Regression
[۳۸] – Rationalization
[۳۹] – introjection
[۴۰] – aggression
[۴۱] – Emotional
[۴۲] – taylver
[۴۳] – Emotienal Quention
[۴۴] – Intellegency Quention
[۴۵] – EQ
[۴۶] – mental health
[۴۷] – saccesful job
[۴۸] – Inhibitation
[۴۹] _ cognitive Reappraisal
[۵۰] – Shifting Attention
[۵۱] – Active planning
[۱] – estiv art
[۲] – Hely
[۳] – astin
[۴] – salkofesk
[۵] – agen
[۶] – Parker
[۷] – samerfeld
[۸] – Hogan
[۹] – Health Mental
[۱۰] –
[۱۱] – Salvi
[۱۲] – Miyer
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.