پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت استراتژیک پیشرفته


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت استراتژیک پیشرفته دارای ۱۵۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت استراتژیک پیشرفته  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت استراتژیک پیشرفته۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت استراتژیک پیشرفته،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت استراتژیک پیشرفته :

پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت استراتژیک پیشرفته

مدیریت استراتژیک

آنچه خواهیم آموخت:

چرایی مدیریت استراتژیک

تعریف استراتژی

مفهوم مدیریت استراتژیک

فرایند عمومی مدیریت استراتژیک

مکاتب استراتژیک

جهت گیری های اساسی در مدیریت استراتژیک

هنر و علم تدوین, اجرا و ارزیابی تصمیمات همه جانبه به منظور توانمندسازی سازمان در دستیابی به اهداف مورد نظر.

به مجموعه تصمیمات و فعالیتهایی که در راستای تدوین، اجرا و کنترل استراتژی جهت دستیابی به اهداف سازمان رخ می دهند.

برخی اصل واژه استراتژی را از واژه فارسی ”استربان“ به معنی پیش قراول در لشکر شاهان هخامنشی می دانند.

برخی معتقدندکه اولین بار یونانیها از این کلمه استفاده کردندکه مرکب از stratus به معنی ارتش و ago به معنای رهبری است و کارکرد آن بصورت ذیل بوده است:

راهی است که رسیدن به هدف را تضمین نموده و جهت‌گیری سازمانی را برای بکارگیری توانمندی سازمانی و بهره‌گیری از فرصتها فراهم می‌سازد.

مقایسه‌ای که هر سازمانی بین مهارتها، منابع داخلی، فرصتها و ریسکها می‌نماید و راه مناسب و کارآمدی برای پاسخگوئی به شرایط انتخاب می‌نماید.

استراتژیست ها: افرادی هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می باشند.استراتژیست ها دارای عنوان های مختلف شغلی هستند مثل مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره ، مدیر یا مالکان سازمان. سه مسئولیت استراتژیستها عبارتند از:

ایجاد یک بستر برای تغییر

ایجاد تعهد و احساس مالکیت

ایجاد توازن بین ثبات و نوآوری

بیانیه های مأموریت

فرصت ها و تهدیدات خارجی

نقاط قوت و ضعف داخلی

اهداف بلند مدت

استراتژی ها

سیاست ها: سیاست ابزاری است که بدان وسیله می توان به اهداف سالیانه دست یافت.

مینتزبرگ ( ۱۹۹۴ ) تمایز آشکاری بین تفکر استراتژیک و مفاهیمی چون برنامه ریزی استراتژیک قائل است. او اشاره می کند که برنامه ریزی استراتژیک، تفکر استراتژیک نیست و استدلال می کند که هرکدام از واژه ها بر مراحل مختلفی از فرایند توسعه استراتژی توجه دارند .

از دید وی، برنامه ریزی استراتژیک بر تجزیه وتحلیل تمرکز داشته و با تعیین و فرموله کردن استراتژی های موجود سروکار دارد. درحالی که تفکر استراتژیک بر ترکیب تاکید دارد و با استفاده از شهود وخلاقیت یک نگرش منسجم از موسسه ایجاد می کند. او ادعا می کند که برنامه ریزی استراتژیک فرایندی است که باید بعد از تفکر استراتژیک اتفاق بیفتد.

تفکر استراتژیک عبارت از شناسایی استراتژیهای قابل اطمینان که به خلق ارزش بیشتری برای مشتری منجر می‌شود.

بر اساس تعریف Bonn,2005 : حل مشکلات استراتژیک در محیطی با پیچیدگی، ابهام و رقابت بالا

هنری مینزبرگ تفکر استراتژیک را یک نمای یکپارچه از کسب و کار (سازمان) در ذهن می‌داند.

اجزاء تفکر استراتژیک:

.۱تفکر سیستمی(دیدن اجزا و ارتباط بین آنها)

.۲خلاقیت(خلق محصولات، خدمات، ایده ها و فرایندهای کاربردی و ارزشمند)

.۳داشتن چشم انداز

رهبری استراتژیک فرایندی است برای اثرگذاری بر موفقیت مطلوب چشم انداز که به وسیله رهبران مورد استفاده قرار می گیرد

رهبری استراتژیک عبارت است از توانایی ایجاد چشم انداز استراتژیک برای سازمان و ایجاد انگیزه در دیگران برای پذیرش آن چشم انداز .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.