مقایسه مشکلات روانشناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه مشکلات روانشناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک دارای ۱۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه مشکلات روانشناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مقایسه مشکلات روانشناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه مشکلات روانشناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه مشکلات روانشناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک :

چکیده :

به منظور بررسی مشکلات روانشناختی والدین کودکان ناتوان هوشی تعداد ۱۰۰ نفر از والدین کودکان ناتوان هوشی با ۱۰۰ نفر والدین کودکان عادی مورد مقایسه قرار گرفتند . افراد مورد نظر ازوالدین دانش آموزانی بودند که در مدارس استثنایی و عادی شهر اراک در پایه های دوم تا پنجم ابتدایی مشغول به تحصیل بودند .وبا روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند از تعداد کل نمونه ۱۰۰ نفر را مادران و ۱۰۰ نفر را پدران تشکیل می دهند به این ترتیب که والدین کودکان ناتوان هوشی را ۵۰ مادر و ۵۰ پدر و والدین با کودکان عادی نیز شامل ۵۰ پدر و ۵۰ مادر می باشد.

همچنین وجود مشکلات روانشناختی در پدران و مادران با کودکان ناتوان هوشی مورد مقایسه قرار گرفت . نتایج آزمون t مستقل برای دو گروه از والدین نشان داد که والدین با کودکان ناتوان هوشی مشکلات روانشناختی بیشتری را در مقایسه با والدین کودکان عادی تجربه می کنند . تفاوت بین آنها در زمینه های شکایات جسمنانی ، حساسیت فردی ، افسردگی ، اضطراب ، پرخاشگری ، روان پریشی و حالات وسواسی معنا دار بوده و در زمینه های ترس مرضی حالت پارانوئیدی تفاوت معناداری بین والدین دو گروه وجود ندارد ، نتایج آزمون t وابسته برای بررسی وجود یا عدم وجود تفاوت بین پدران و مادران با کودکان ناتوان هوشی نشان می دهد که مادران مشکلات روانشناختی بیشتری را در مقایسه با پدران تجربه می کنند و تفاوت بین پدران و مادران در زمینه های شکایات جسمانی، حساسیت بین فردی ، افسردگی ، پرخاشگری ، اضطراب ، حالات وسواسی تفاوت معنی داری وجود دارد ودر زمینه های ترس مرضی ، روان پریشی و حالات پارانوئیدی تفاوت معناداری بین پدران و مادران کودکان با ناتوانی هوشی وجود ندارد .

مقایسه مشکلات روانشناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک
فهرست مطالب
چکیده :

مقدمه

فصل اول

کلیات

بیان مسئله

سوالات پژوهش

اهمیت پژوهش

اهداف تحقیق:

متغیرهای پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعریف واژه ها و اصطلاحات

تعریف متغیرهای پژوهش:

فصل دوم

پیشینه تحقیق

تاریخچه ناتوانی هوشی:

که دچار اشکالات مشخص شده ذهنی و جسمی هستند ، بستگی به شرایط و آگاهیهای اجتماعی ،

تعریف ناتوانی هوشی

طبقه بندی کودکان ناتوان هوشی:

ناتوانی هوشی خفیف

ناتوانی هوشی متوسط

ناتوانی هوشی شدید

طبقه بندی برای هدفهای آموزشی :

۱- کودکان ناتوان هوشی آموزش پذیر [۱]:

۲- کودکان ناتوان هوشی تربیت پذیر[۲]:

۳- کودکان ناتوان هوشی حمایت پذیر[۳]

علل ناتوانی هوشی

خانواده[۴]

خصوصیات خانواده

ترکیب خانواده

خانواده تک والد و خانواده طبیعی

سن والدین

ترتیب تولد کودکان

۱) واکنش اضطرابی :

۲) تمایل به طرد کودک :

۳) احساس گناه والدین :

۴) افسردگی :

۵) خشم :

۶) مشکلات زناشویی :

مراحلی که والدین کودکان ناتوان هوشی در سازگاری [۵]طی می کنند.

۱) مرحله آگاهی از خطر[۶] :

۲) مرحله مقاومت [۷]

مکانیزمهای دفاعی والدین با کودک ناتوان هوشی

۳) مرحله فرسودگی [۸]:

فشار روانی بر روی والدین کودکان ناتوان هوشی

تاثیر کودک ناتوان هوشی بر خانواده

تاثیر کودک ناتوان هوشی بر تعاملات خانوادگی

تاثیرکودک ناتوان هوشی بر رابطه بین پدر و مادر

تاثیر کودک ناتوان هوشی بر پدر :

تاثیر کودک ناتوان هوشی بر مادر:

موقعیت اقتصادی – اجتماعی والدین با کودکان ناتوان هوشی

تاثیر میزان تحصیلات والدین در سازگاری با کودک ناتوان هوشی

تاثیر مذهب در خانواده دارای کودک ناتوان هوشی

«تحقیقات انجام شده در خصوص والدین کودکان ناتوان هوشی»

تحقیقات انجام گرفته بر روی مادران کودک ناتوان هوشی :

تحقیقات انجام شده در خصوص پدران با کودک ناتوان هوشی :

تحقیقات انجام گرفته در ارتباط با مقایسه بین پدر و مادر دارای فرزند ناتوان هوشی:

تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر کودک ناتوان هوشی بر زندگی زناشویی والدین :

تحقیقات انجام شده در رابطه با سازگاری والدین با کودک ناتوان هوشی :

تحقیات انجام شده در خصوص جنسیت کودکان ناتوان هوشی و تاثیر آن بر والدین

تحقیقات انجام شده در خصوص سن کودکان ناتوان هوشی و تاثیر آن بر روی والدین

فصل سوم

روش تحقیق

روش تحقیق:

که دچار اشکالات مشخص شده ذهنی و جسمی هستند ، بستگی به شرایط و آگاهیهای اجتماعی ،

تعریف ناتوانی هوشی

طبقه بندی کودکان ناتوان هوشی:

ناتوانی هوشی خفیف

ناتوانی هوشی متوسط

ناتوانی هوشی شدید

طبقه بندی برای هدفهای آموزشی :

۱- کودکان ناتوان هوشی آموزش پذیر [۱]:

۲- کودکان ناتوان هوشی تربیت پذیر[۲]:

۳- کودکان ناتوان هوشی حمایت پذیر[۳]

علل ناتوانی هوشی

خانواده[۴]

خصوصیات خانواده

ترکیب خانواده

خانواده تک والد و خانواده طبیعی

سن والدین

ترتیب تولد کودکان

۱) واکنش اضطرابی :

۲) تمایل به طرد کودک :

۳) احساس گناه والدین :

۴) افسردگی :

۵) خشم :

۶) مشکلات زناشویی :

مراحلی که والدین کودکان ناتوان هوشی در سازگاری [۵]طی می کنند.

۱) مرحله آگاهی از خطر[۶] :

۲) مرحله مقاومت [۷]

مکانیزمهای دفاعی والدین با کودک ناتوان هوشی

۳) مرحله فرسودگی [۸]:

فشار روانی بر روی والدین کودکان ناتوان هوشی

تاثیر کودک ناتوان هوشی بر خانواده

تاثیر کودک ناتوان هوشی بر تعاملات خانوادگی

تاثیرکودک ناتوان هوشی بر رابطه بین پدر و مادر

تاثیر کودک ناتوان هوشی بر پدر :

تاثیر کودک ناتوان هوشی بر مادر:

موقعیت اقتصادی – اجتماعی والدین با کودکان ناتوان هوشی

تاثیر میزان تحصیلات والدین در سازگاری با کودک ناتوان هوشی

تاثیر مذهب در خانواده دارای کودک ناتوان هوشی

«تحقیقات انجام شده در خصوص والدین کودکان ناتوان هوشی»

تحقیقات انجام گرفته بر روی مادران کودک ناتوان هوشی :

تحقیقات انجام شده در خصوص پدران با کودک ناتوان هوشی :

تحقیقات انجام گرفته در ارتباط با مقایسه بین پدر و مادر دارای فرزند ناتوان هوشی:

تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر کودک ناتوان هوشی بر زندگی زناشویی والدین :

تحقیقات انجام شده در رابطه با سازگاری والدین با کودک ناتوان هوشی :

تحقیات انجام شده در خصوص جنسیت کودکان ناتوان هوشی و تاثیر آن بر والدین

تحقیقات انجام شده در خصوص سن کودکان ناتوان هوشی و تاثیر آن بر روی والدین

فصل سوم

روش تحقیق

روش تحقیق:

جامعه آماری:

نمونه :

روش نمونه گیری:

روش جمع آوری اطلاعات :

ابزار پژوهش

ابعاد این آزمون شامل:

اعتبار آزمون:

پایایی آزمون :

پایایی آزمون در ایران

اعتبار آزمون۹۰ ScL در ایران

روشهای تحلیل آماری داده های پژوهش :

فصل چهارم

تحلیل داده ها

مقدمه

بخش اول ) تجزیه و تحلیل توصیفی

جدول ۲-۴ : توزیع فراوانی جنسیت کودکان ناتوان هوشی

۱. توصیف تحصیلات والدین دو گروه
۱. توصیف نمرات وسواس اجباری والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی

ب) توصیف مقایسه ای نمرات والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی

۲. توصیف نمرات حساسیت در روابط متقابل والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی
۳. توصیف نمرات افسردگی والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی
۴. توصیف نمرات اضطراب والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی
۵. توصیف نمرات پرخاشگری والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی
۶. توصیف نمرات ترس مرضی والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی
۷. توصیف نمرات افکار پارانوئیدی والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی
۸. توصیف نمرات روان پریشی والدین کودکان عادی و ناتوان هوشی

ج) توصیف مقایسه ای نمرات پدر و مادر کودک ناتوان هوشی

۱. توصیف نمرات شکایت جسمانی پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی
۲. توصیف نمرات وسواس اجباری پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی
۳. توصیف نمرات حساسیت در روابط متقابل پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی
۴. توصیف نمرات افسردگی پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی
۵. توصیف نمرات اضطراب پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی
۶. توصیف نمرات پرخاشگری پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی
۷. توصیف نمرات ترس مرضی پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی
۸. توصیف نمرات افکار پارانوئیدی پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی
۹. توصیف نمرات روان پریشی پدر و مادر کودکان ناتوان هوشی

بخش دوم ) تجزیه و تحلیل استنباطی

بررسی فرضیه های پژوهشی :

بررسی فرضیه اول

جدول ۲۵ – 4 : آمار نمرات خرده مقیاس های آزمون SCL90 در بررسی فرضیه اول

جدول ۲۶ – 4 : نتایج آزمون مقایسه میانگین نمرات خرده مقیاس های آزمون SCL90 در بررسی فرضیه اول

بررسی فرضیه دوم

جدول ۲۷ – 4 : آمار نمرات خرده مقیاس های آزمون SCL90 در بررسی فرضیه دوم

جدول ۲۸ – 4 : نتایج آزمون مقایسه میانگین خرده مقیاس های آزمون SCL90 در بررسی فرضیه دوم

فصل پنجم

نتیجه گیری

بررسی نتایج

الف :بررسی نتایج مربوط به فرضیه اول در عوامل نه گانه پرسشنامهSCl 90

۱.شکایات جسمانی

۲.حالات وسواسی – اضطراری

۳.حساسیت در روابط متقابل

۴.افسردگی

۵.اضطراب

۵.پرخاشگری

۷.ترس مرضی

۸.افکار پارانوئیدی

۹. روان پریشی

ب: بررسی نتایج مربوط به فرضیه دوم درعوامل نه گانه پرسشنامه SCL90

۲. حالات وسواسی – اضطراری

۳.حساسیت در روابط متقابل

۴.افسردگی

۵.اضطراب

۶. خصومت(پرخاشگری)

۷.ترس مرضی

۸. حالات پارانوئیدی

۹. روان پریشی

محدودیت های پژوهش

پیشنهادات

الف:نظری

ب) کاربردی

سوالات پرسشنامه SCL90

پاسخنامه پرسشنامه SCL90

منابع فارسی

References

Abstract

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.