بررسی رابطه ارزش سهام شرکت ونقد شوندگی سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
19 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه ارزش سهام شرکت ونقد شوندگی سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران دارای ۱۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه ارزش سهام شرکت ونقد شوندگی سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه ارزش سهام شرکت ونقد شوندگی سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه ارزش سهام شرکت ونقد شوندگی سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه ارزش سهام شرکت ونقد شوندگی سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران :

باتوجه به اهمیت روزافزون نقدشوندگی،شناخت درموردعوامل مؤثربرآن می توان دربهبودآن یاری بخش باشد.تحقیق حاضربرای گرداوری شواهدی درارتباط باارزش سهام شرکت ونقدشوندگی سهام شرکت صورت پذیرفته است.دراین تحقیق با استفاده ازQتوبین سطح ارزش سهام شرکتها تعیین وپس ازمشاهده اثرمتغیرهای کنترل(اهرم مالی،اندازه شرکت،عملکرد دوره جاری ونسبت ارزش دفتری به بازار)وتأثیرآن بر متغیرهای نقدشوندگی برای۶۸شرکت پذیرفته دربورس اوراق بهادار تهران در طی سالهای۸۳تا۸۹بررسی شده است.برای آزمون فرضیه های پژوهش ازرگرسیون مقطعی چندگانه استفاده شده است.بطور کلی نتایج پژوهش حاکی ازآن است که بین نقدینگی وارزش سهام رابطه مثبت وجوددارد.مفهوم نقدشوندگی دربازارهای نوپایی مثل بازارایران به مراتب ازاهمیت بیشتری برخوردار است.نتایج تحقیقاتی که درزمینه نقدشوندگی سهام دربازاراوراق بهادارایران انجام شده است نشان می دهد که سرمایه گذاران ریسک عدم نقدشوندگی رادرتصمیمات خودبه شدت لحاظ می کنند لذابررسی نقش عاملی بنام ارزش شرکت دراین خصوص دارای اهمیت بسزایی است.

بررسی رابطه ارزش سهام شرکت ونقد شوندگی سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران
فهرست مطالب

چکیده:۱

فصل اول:کلیات تحقیق

۱-۱مقدمه۳

۲-۱ بیان مساله۳

۳-۱چارچوب نظری. ۵

۴-۱: مدل آماری تحقیق. ۷

۱-۴-۴متغیرمستقل. ۸

۲-۴-۱متغیر وابسته۱۰

۳-۴-۱تعیین و اندازه گیری متغیرهای کنترل. ۱۲

۵-۱ فرضیات تحقیق. ۱۲

۶-۱-اهداف تحقیق. ۱۲

۱-۶-۱اهداف علمی. ۱۳

۲-۶-۱اهداف کاربردی. ۱۳

۷-۱- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. ۱۳

۸-۱حدود مطالعاتی. ۱۴

۱-۸-۱قلمروموضوعی تحقیق. ۱۴

۲-۸-۱قلمروزمانی تحقیق. ۱۴

۳-۸-۱قلمرو مکانی تحقیق. ۱۴

۹-۱ تعریف واژه ها و اصطلاحات.. ۱۴

فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

۱-۲ مقدمه۱۸

۲-۲بخش اول: مبانی نظری. ۱۸

۱-۲-۲تئوری نمایندگی. ۱۸

۱-۱-۲-۲-مفروضات تئوری نمایندگی. ۲۰

۲-۱-۲-۲-اهداف تئوری نمایندگی. ۲۱

۳-۱-۲-۲-مشکلات نمایندگی. ۲۱

۲-۲-۲عدم تقارن اطلاعاتی. ۲۲

۱-۲-۲-۲- مفهوم عدم تقارن اطلاعات.. ۲۳

۲-۲-۲-۲- کژگزینی. ۲۴

۳-۲-۲-۲ -کژاخلاقی. ۲۴

۴-۲-۲–۲ عدم تقارن اطلاعاتی و کارایی بازار اوراق بهادار. ۲۵

۳-۲-۲-اهمیت اجتماعی کارکرد مناسب بازارهای اوراق بهادار. ۲۶

۴-۲-۲- لزوم وضع مقررات در بازارهای اوراق بهادار. ۲۶

۱-۴-۲-۲- تئوری‌های وضع مقررات.. ۲۷

۱-۱-۴-۲-۲- تئوری منافع عمومی. ۲۷

۲-۱-۴-۲-۲- تئوری گروه ذینفع. ۲۸

۲-۴-۲-۲- قانونمند کردن فعالیت‌های اقتصادی. ۲۹

۳-۴-۲-۲- انگیزه‌های خصوصی تولید اطلاعات.. ۳۰

۱-۳-۴-۲-۲- انگیزه‌های قراردادی برای تولید اطلاعات.. ۳۱

۲-۳-۴-۲-۲- انگیزه‌های مبتنی بر بازار برای تولید اطلاعات.. ۳۲

۳-۳-۴-۲-۲- سایر انگیزه‌های تولید اطلاعات.. ۳۳

۴-۴-۲-۲- جمع‌بندی. ۳۸

۵-۴-۲-۲- میزان کفایت اطلاعات.. ۳۸

۵-۲-۲ -ارزش شرکت.. ۳۹

۶-۲-۲ نقدشوندگی. ۴۴

۱-۶-۲-۲- معرفی معیارهای نقدشوندگی. ۴۷

۳-۲-بخش دوم: پیشینه تحقیق. ۴۸

۱-۳-۲- پیشینه خارجی تحقیق. ۴۸

۱-۱-۳-۲- مطالعه کاتسرینا سالاوی باردوس، ۲۰۱۰. ۴۸

۲-۱-۳-۲- مطالعه جفری ان جی، ۲۰۱۰. ۴۹

۳-۱-۳-۲- مطالعه مونیکا اسپینوسا، مایکل تاپیا، مارکو ترومبتا، ۲۰۰۸. ۴۹

۴-۱-۳-۲- مطالعه ،۲۰۰۶. ۵۰

۵-۱-۳-۲ -مطالعه مونیکا اسپینوسا ، مایکل تاپیا، مارکو ترومبتا ، ۲۰۰۵. ۵۰

۶-۱-۳-۲- مطالعه اسلی ایچیوگلو، شانتارام هچ، جان امسی درمت، ۲۰۰۵. ۵۲

۲-۳-۲–پیشینه داخلی. ۵۳

فصل سوم:روش‌ اجرای تحقیق

۱-۳- مقدمه۵۸

۲-۳- روش تحقیق. ۵۸

۳-۳- جامعه آماری. ۵۹

۴-۳- روش یا روش های نمونه گیری. ۵۹

۵-۳: مدل آماری تحقیق. ۶۰

۱-۵-۳متغیرمستقل. ۶۱

۲-۵-۳ متغیر وابسته۶۴

۳-۵-۳تعیین و اندازه گیری متغیرهای کنترل. ۶۵

۶-۳- تدوین فرضیات تحقیق. ۶۵

۱-۶-۳ فرضیه های تحقیق. ۶۵

۷-۳- روشهای گردآوری اطلاعات.. ۶۶

۸-۳-روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها۶۷

۱-۸-۳-تعریف رگرسیون. ۶۷

۹-۳تحلیل رگرسیون. ۶۷

۱-۹-۳ رگرسیون چند متغیره۶۹

۲-۹-۳مفروضات رگرسیون خطی وآزمون فرضیه ها۶۹

۳-۹-۳ آزمون های آماری لازم در مدل. ۷۱

۱-۳-۹-۳آزمون معنادار بودن مدل خط رگرسیون. ۷۱

۲-۳-۹-۳ آزمون معنادار بودن ضرایب رگرسیون. ۷۲

۱۰-۳ ارزیابی توان پیش بینی مدل های بدست آمده (پس آزمون)۷۲

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

۱-۴مقدمه‏75

۲-۴- توصیف نمونه۷۵

۳-۴- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق. ۷۶

۴-۴- محاسبه ضرایب همبستگی بین متغیرهای تحقیق. ۷۷

۵-۴- آزمون فرضیات رگرسیون. ۷۷

۶-۴خلاصه تجزیه وتحلیل هابه تفکیک هرفرضیه۷۹

۱-۶-۴ تجزیه وتحلیل وآزمون فرضیه اول. ۷۹

۲-۶-۴ تجزیه وتحلیل وآزمون فرضیه دوم۸۱

۳-۶-۴ تجزیه وتحلیل وآزمون فرضیه سوم۸۳

۴-۶-۴ تجزیه وتحلیل وآزمون فرضیه چهارم۸۵

۵-۶-۴ تجزیه وتحلیل وآزمون فرضیه پنجم۸۸

۶-۶-۴ تجزیه وتحلیل وآزمون فرضیه ششم۹۰

۷-۴-خلاصه نتیجه گیری. ۹۲

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۱-۵مقدمه۹۴

۲-۵ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها:۹۴

۱-۲-۵ نتیجه فرضیه اصلی اول. ۹۴

۲-۲-۵ نتیجه فرضیه اصلی دوم۹۵

۳-۲-۵ نتیجه فرضیه اصلی سوم۹۵

۴-۲-۵ نتیجه فرضیه اصلی چهارم۹۶

۵-۲-۵ نتیجه فرضیه اصلی پنجم۹۶

۶-۲-۵ نتیجه فرضیه اصلی ششم۹۷

۳-۵نتیجه گیری کلی. ۹۸

۴-۵-پیشنهادهای تحقیق. ۹۹

۵-۵-محدودیت‌های تحقیق. ۱۰۰

پیوستها

منابع و ماخذ

منابع فارسی:۱۰۹

منابع لاتین:۱۱۱

چکیده لاتین. ۱۱۳

جدول ( ۱-۱) خلاصه ای از پژوهش های مرتبط با تحقیق. ۶

جدول (۱-۴):آمار توصیفی متغیرهای نمونه مربوط به متغیر مستقل. ۷۶

جدول (۲-۴): آمار توصیفی متغیرهای نمونه مربوط به معیارهای نقدشوندگی. ۷۶

جدول (۳-۴): آمار توصیفی متغیرهای نمونه مربوط به متغیرهای کنترل. ۷۶

جدول (۴-۴): نتایج آزمون نرمال بودن متغیرها (آزمون کولموگروف-اسمیرنف)۷۸

جدول (۵ـ ۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین ـ واتسون بین دو متغیر ارزش شرکت و حجم سهام معامله شده در سال ورود به بازار سرمایه۷۹

جدول (۶ـ۴) : تحلیل واریانس رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و حجم سهام معامله شده در سال ورود به بازار سرمایه۸۰

جدول (۷ـ۴): ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و حجم سهام معامله شده در سال ورود به بازار سرمایه۸۰

جدول (۸ـ ۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین ـ واتسون بین دو متغیر ارزش شرکت و حجم ریالی معامله شده در سال ورود به بازار سرمایه۸۱

جدول (۹ـ۴) : تحلیل واریانس رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و حجم ریالی معامله شده در سال ورود به بازار سرمایه۸۲

جدول (۱۰ـ۴): ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و حجم ریالی معامله شده در سال ورود به بازار سرمایه۸۳

جدول (۱۱ـ ۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین ـ واتسون بین دو متغیر ارزش شرکت و گردش سهام منتشره در سال ورود به بازار سرمایه۸۳

جدول (۱۲ـ۴) : تحلیل واریانس رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و گردش سهام منتشره در سال ورود به بازار سرمایه۸۴

جدول (۱۳ـ۴): ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و گردش سهام منتشره در سال ورود به بازار سرمایه۸۵

جدول (۱۴ـ ۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین ـ واتسون بین دو متغیر ارزش شرکت و تعدادروزهای معاملاتی در سال ورود به بازار سرمایه۸۶

جدول (۱۵ـ۴) : تحلیل واریانس رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت وتعدادروزهای معاملاتی در سال ورود به بازار سرمایه۸۷

جدول (۱۶ـ۴): ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و تعدادروزهای معاملاتی در سال ورود به بازار سرمایه۸۷

جدول (۱۷ـ ۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین ـ واتسون بین دو متغیر ارزش شرکت و تعداددفعات معاملهدر سال ورود به بازار سرمایه۸۸

جدول (۱۸ـ۴) : تحلیل واریانس رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و تعداددفعات معامله در سال ورود به بازار سرمایه۸۹

جدول (۱۹ـ۴): ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و تعداددفعات معامله در سال ورود به بازار سرمایه۸۹

جدول (۲۰ـ ۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین ـ واتسون بین دو متغیر ارزش شرکت و زمان انتظارمعامله در سال ورود به بازار سرمایه۹۰

جدول (۲۱ـ۴) : تحلیل واریانس رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و زمان انتظارمعامله در سال ورود به بازار سرمایه۹۱

جدول (۲۲ـ۴): ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای ارزش شرکت و زمان انتظارمعامله در سال ورود به بازار سرمایه۹۱

جدول (۲۳-۴): خلاصه نتیجه فرضیات.. ۹۲

نمودار(۱-۱) مدل مفهومی تحقیق. ۷

نمودار( ۱-۲ ) رابطه بین نماینده( مدیر ) و مالک( سهامدار ) در چارچوب تئوری نمایندگی. ۱۹

نمودار(۱-۳) مدل مفهومی تحقیق:۶۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.