تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران دارای ۹۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران :

تجارت الکترونیک یک مفهوم جدید نیست و استفاده از فناوریهای الکترونیکی در انجام امور بازرگانی و تجاری به سالها قبل باز می گردد .یک عقیده این است که اولین داد و ستدی که توسط تلفن و یا فاکس انجام گرفت ، اولین داد و ستد به شکل تجارت الکترونیکی بوده است. اما تجارت الکترونیک به شیوه امروزی در دهه ۶۰ میلادی و بر مبنای « مبادله الکترونیک داده ها » ، یعنی تبادل الکترونیک اسناد استاندارد شده از یک رایانه به رایانه دیگر ، شکل گرفت. مبادله الکترونیک اطلاعات زمینه انتقال الکترونیکی اسناد تجاری را برای شرکت ها فراهم نمود .

با توجه به رشد روز افزون شبکه اینترنت و قابل دسترسی بودن برای همگان تجارت الکترونیک در کشور رو به رشد می باشد . این مسئله باعث ایجاد تغییرات عمده‌ای در شکل پول و سیستم‌های انتقال منابع در عرصه بانکداری گردیده است .

در این پژوهش بر آن شدیم تا ضمن بررسی مختصر مفاهیم تجارت الکترونیک ، بانکداری الکترونیکی و بسترهای آن ، به بررسی مزایا و معایب بانکداری الکترونیک و بررسی تهدید ها و فرصت های تجارت الکترونیک در ایران و همچنین بررسی اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک در قالب ۴ فصل به شرح زیر بپردازیم.

فصل اول: شامل کلیات و مفاهیم تحقیق بوده و به بررسی مفاهیم و بیان مسئله تجارت الکترونیک می پردازد.

فصل دوم: با عنوان مبانی تجارت الکترونیک بوده که به بیان ساختار تجارت الکترونیک، مزایا و معایب و کاربردهای آن می پردازد

فصل سوم: نیز به بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدید های آن می پردازد.

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات که از مجموع مطالب ذکر شده نتیجه گیری به عمل آمده است.

و در پایان نیز منابع مورد استفاده در تحقیق بیان شده است.

تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران
فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه. ۱

۱-۲- تاریخچه تجارت الکترونیک…. ۲

۱-۳- سرآغاز تحول تجارت الکترونیک…. ۵

۱-۴- تعاریف تجارت الکترونیک…. ۶

۱-۵- تفاوت کسب و کار الکترونیک با تجارت الکترونیک:۸

۱-۶- تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات… ۹

۱-۷- تجارت الکترونیکی دربرابر تجارت سنتی.. ۱۱

فصل دوم: مبانی و ساختار تجارت الکترونیک

۲-۱- مقدمه. ۱۴

۲-۲- اجزای مبادله الکترونیکی.. ۱۴

۲-۳- استانداردهای مبادله الکترونیکی داده ها۱۴

۲-۴- ساختار تشکیلاتى EDI. 16

۲-۵- نرم افزار الکترونیکی.. ۱۷

۲-۶- شبکه های طرف قرارداد. ۱۸

۲-۷- مبادلات الکترونیک…. ۱۸

۲-۷-۱- انواع مبادله الکترونیک داده ها۱۸

۲-۷-۲- فناوریهای مرتبط با مبادلـه الکترونیک داده ها۱۸

۲-۷-۳- تجارت الکترونیک و مبادلـه الکترونیک داده ها۱۹

۲-۷-۴- محدودیتهای اجرای مبادله الکترونیک داده ها۲۲

۲-۸- طبقه بندی تجارت الکترونیک از دیدگاههای متفاوت… ۲۳

۲-۸-۱-از منظر ماهیت تبادلات… ۲۳

۲-۸-۲- با توجه به ماهیت برنامه های کاربردی :. ۲۶

۲-۹- محدودیتها و موانع تجارت الکترونیکی.. ۲۷

۲-۹-۱- محدودیت های فنی.. ۲۷

۲-۹-۲- محدودیت های غیر فنی.. ۲۷

۲-۱۰- انواع بازارهای الکترونیکی: از فروشگاه ها تا پورتال ها۲۸

۲-۱۱- انواع فروشگاه و مراکز خرید :۲۸

۲-۱۲- بازارهای الکترونیکی B2B.. 29

۲-۱۳- پورتال ها۲۹

۲-۱۴-کاتالوگ های الکترونیکی.. ۳۰

۲-۱۵- مروری بر خرده فروشی الکترونیکی.. ۳۰

۲-۱۵-۱-خصوصیات خرده فروشی الکترونیکی موفق.. ۳۱

۲-۱۵-۲-طبقه بندی خرده فروشی الکترونیکی بر اساس کانال های توزیع.. ۳۱

۲-۱۶- دو دسته مراکز خرید الکترونیکی.. ۳۲

۲-۱۷- انواع روش های ارائه خدمات به مشتری در اینترنت… ۳۲

۲-۱۸- ابزارهای ارائه خدمات به مشتری در اینترنت… ۳۳

۲-۱۹- استراتژی های بازاریابی خرید الکترونیکی.. ۳۴

۲-۲۰- استراتژی تجارت الکترونیک…. ۳۴

۲-۲۱- فرایند برنامه ریزی استراتژیک تجارت الکترونیکی.. ۳۵

۲-۲۲- عوامل موثر بر بکارگیری استراتژی تجارت الکترونیک…. ۳۶

فصل سوم: بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدیدهای آن

۳-۱- تجارت الکترونیک و بانک (بانکداری الکترونیکی)۳۸

۳-۲- تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی:۳۸

۳-۳- محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک…. ۳۹

۳-۴- تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری سنتی:۴۱

۳-۵- مزایای بانکداری الکترونیک:۴۲

۳-۶- سابقه تاریخی شکل گیری بانکداری الکترونیک در ایران:۴۲

۳-۷- بررسی بانکداری الکترونیکی در ایران:۴۳

۳-۸- آشنایی با نظام‌های پرداخت… ۵۰

۳-۹- مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران:۵۱

۳-۹-۱- جنبه داخلی:۵۱

۳-۹-۲- جنبه های خارجی:۵۶

۳-۱۰- منابع توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک در ایران:۵۷

۳-۱۱- عملکرد ضعیف بانکهای بزرگ کشور در ساتنا۵۹

۳-۱۲- بررسی وضعیت سطح کیفی دستگاههای خروجی در ایران.. ۵۹

۳-۱۳- فاصله بانکداری الکترونیک ایران در سطح بین المللی.. ۶۱

۳-۱۴- بررسی تأثیرات بانکداری الکترونیک بر توسعه نظام بانکی.. ۶۳

۳-۱۵- بسترهای بانکداری الکترونیکی.. ۶۶

۳-۱۵-۱- بسترهای نرم افزاری.. ۶۶

۳-۱۵-۲- بسترهای سخت افزاری.. ۶۷

۳-۱۵-۳- بسترهای مخابراتی.. ۶۹

۳-۱۵-۴- بسترهای حقوقی.. ۶۹

۳-۱۶- مزایای بانک های اینترنتی.. ۷۰

۳-۱۷- معایب بانک های اینترنتی.. ۷۱

۳-۱۸- اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک…. ۷۲

فصل چهارم: نتیجه گیری

۴-۱- مقدمه. ۷۶

۴-۲- نتیجه گیری :۷۷

۴-۳- توصیه ها و پیشنهادهایی جهت پیاده سازی بانکداری الکترونیک در کشور:۷۷

منابع.. ۷۹

تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران
فهرست جداول

جدول ۱-۱- سه نسل تکامل تجارت الکترونیک از دیدگاه پالک (Paulk )4

جدول ۳-۱- مقایسه ویژگی های بانکداری الکترونیکی و سنتی.. ۴۱

جدول ۳-۱- تعداد پیام های ارسالی ایران از طریق.. ۴۸

تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران
فهرست تصاویر

تصویر ۱-۱- تجارت الکترونیک…. ۸

تصویر ۱-۲- نگاه تاریخی به حکومت و شهروند. ۹

تصویر ۱-۳- کنترل کامل شهروند (قبل از جنگ جهانی دوم)۹

تصویر ۱-۴- امکان انتخاب حکومت برای شهروند (پس از جنگ جهانی دوم)۱۰

تصویر ۱-۵- شهروند و حکومت مجازی (جامعه شبکه ای)۱۰

تصویر ۲-۱- جایگاه کمیته‌ها و گروه‌هاى کارى و شوراهاى منطقه‌اى.. ۱۶

تصویر ۲-۲- ملاحظات حضور. ۳۴

تصویر ۳-۱- نحوه اتصال سازمانهای مختلف به مرکز شتاب… ۴۷

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.