تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران دارای ۹۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران :
تجارت الکترونیک یک مفهوم جدید نیست و استفاده از فناوریهای الکترونیکی در انجام امور بازرگانی و تجاری به سالها قبل باز می گردد .یک عقیده این است که اولین داد و ستدی که توسط تلفن و یا فاکس انجام گرفت ، اولین داد و ستد به شکل تجارت الکترونیکی بوده است. اما تجارت الکترونیک به شیوه امروزی در دهه ۶۰ میلادی و بر مبنای « مبادله الکترونیک داده ها » ، یعنی تبادل الکترونیک اسناد استاندارد شده از یک رایانه به رایانه دیگر ، شکل گرفت. مبادله الکترونیک اطلاعات زمینه انتقال الکترونیکی اسناد تجاری را برای شرکت ها فراهم نمود .
با توجه به رشد روز افزون شبکه اینترنت و قابل دسترسی بودن برای همگان تجارت الکترونیک در کشور رو به رشد می باشد . این مسئله باعث ایجاد تغییرات عمدهای در شکل پول و سیستمهای انتقال منابع در عرصه بانکداری گردیده است .
در این پژوهش بر آن شدیم تا ضمن بررسی مختصر مفاهیم تجارت الکترونیک ، بانکداری الکترونیکی و بسترهای آن ، به بررسی مزایا و معایب بانکداری الکترونیک و بررسی تهدید ها و فرصت های تجارت الکترونیک در ایران و همچنین بررسی اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک در قالب ۴ فصل به شرح زیر بپردازیم.
فصل اول: شامل کلیات و مفاهیم تحقیق بوده و به بررسی مفاهیم و بیان مسئله تجارت الکترونیک می پردازد.
فصل دوم: با عنوان مبانی تجارت الکترونیک بوده که به بیان ساختار تجارت الکترونیک، مزایا و معایب و کاربردهای آن می پردازد
فصل سوم: نیز به بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدید های آن می پردازد.
فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات که از مجموع مطالب ذکر شده نتیجه گیری به عمل آمده است.
و در پایان نیز منابع مورد استفاده در تحقیق بیان شده است.
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه. ۱
۱-۲- تاریخچه تجارت الکترونیک…. ۲
۱-۳- سرآغاز تحول تجارت الکترونیک…. ۵
۱-۴- تعاریف تجارت الکترونیک…. ۶
۱-۵- تفاوت کسب و کار الکترونیک با تجارت الکترونیک:۸
۱-۶- تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات… ۹
۱-۷- تجارت الکترونیکی دربرابر تجارت سنتی.. ۱۱
فصل دوم: مبانی و ساختار تجارت الکترونیک
۲-۱- مقدمه. ۱۴
۲-۲- اجزای مبادله الکترونیکی.. ۱۴
۲-۳- استانداردهای مبادله الکترونیکی داده ها۱۴
۲-۴- ساختار تشکیلاتى EDI. 16
۲-۵- نرم افزار الکترونیکی.. ۱۷
۲-۶- شبکه های طرف قرارداد. ۱۸
۲-۷- مبادلات الکترونیک…. ۱۸
۲-۷-۱- انواع مبادله الکترونیک داده ها۱۸
۲-۷-۲- فناوریهای مرتبط با مبادلـه الکترونیک داده ها۱۸
۲-۷-۳- تجارت الکترونیک و مبادلـه الکترونیک داده ها۱۹
۲-۷-۴- محدودیتهای اجرای مبادله الکترونیک داده ها۲۲
۲-۸- طبقه بندی تجارت الکترونیک از دیدگاههای متفاوت… ۲۳
۲-۸-۱-از منظر ماهیت تبادلات… ۲۳
۲-۸-۲- با توجه به ماهیت برنامه های کاربردی :. ۲۶
۲-۹- محدودیتها و موانع تجارت الکترونیکی.. ۲۷
۲-۹-۱- محدودیت های فنی.. ۲۷
۲-۹-۲- محدودیت های غیر فنی.. ۲۷
۲-۱۰- انواع بازارهای الکترونیکی: از فروشگاه ها تا پورتال ها۲۸
۲-۱۱- انواع فروشگاه و مراکز خرید :۲۸
۲-۱۲- بازارهای الکترونیکی B2B.. 29
۲-۱۳- پورتال ها۲۹
۲-۱۴-کاتالوگ های الکترونیکی.. ۳۰
۲-۱۵- مروری بر خرده فروشی الکترونیکی.. ۳۰
۲-۱۵-۱-خصوصیات خرده فروشی الکترونیکی موفق.. ۳۱
۲-۱۵-۲-طبقه بندی خرده فروشی الکترونیکی بر اساس کانال های توزیع.. ۳۱
۲-۱۶- دو دسته مراکز خرید الکترونیکی.. ۳۲
۲-۱۷- انواع روش های ارائه خدمات به مشتری در اینترنت… ۳۲
۲-۱۸- ابزارهای ارائه خدمات به مشتری در اینترنت… ۳۳
۲-۱۹- استراتژی های بازاریابی خرید الکترونیکی.. ۳۴
۲-۲۰- استراتژی تجارت الکترونیک…. ۳۴
۲-۲۱- فرایند برنامه ریزی استراتژیک تجارت الکترونیکی.. ۳۵
۲-۲۲- عوامل موثر بر بکارگیری استراتژی تجارت الکترونیک…. ۳۶
فصل سوم: بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدیدهای آن
۳-۱- تجارت الکترونیک و بانک (بانکداری الکترونیکی)۳۸
۳-۲- تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی:۳۸
۳-۳- محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک…. ۳۹
۳-۴- تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری سنتی:۴۱
۳-۵- مزایای بانکداری الکترونیک:۴۲
۳-۶- سابقه تاریخی شکل گیری بانکداری الکترونیک در ایران:۴۲
۳-۷- بررسی بانکداری الکترونیکی در ایران:۴۳
۳-۸- آشنایی با نظامهای پرداخت… ۵۰
۳-۹- مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران:۵۱
۳-۹-۱- جنبه داخلی:۵۱
۳-۹-۲- جنبه های خارجی:۵۶
۳-۱۰- منابع توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک در ایران:۵۷
۳-۱۱- عملکرد ضعیف بانکهای بزرگ کشور در ساتنا۵۹
۳-۱۲- بررسی وضعیت سطح کیفی دستگاههای خروجی در ایران.. ۵۹
۳-۱۳- فاصله بانکداری الکترونیک ایران در سطح بین المللی.. ۶۱
۳-۱۴- بررسی تأثیرات بانکداری الکترونیک بر توسعه نظام بانکی.. ۶۳
۳-۱۵- بسترهای بانکداری الکترونیکی.. ۶۶
۳-۱۵-۱- بسترهای نرم افزاری.. ۶۶
۳-۱۵-۲- بسترهای سخت افزاری.. ۶۷
۳-۱۵-۳- بسترهای مخابراتی.. ۶۹
۳-۱۵-۴- بسترهای حقوقی.. ۶۹
۳-۱۶- مزایای بانک های اینترنتی.. ۷۰
۳-۱۷- معایب بانک های اینترنتی.. ۷۱
۳-۱۸- اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک…. ۷۲
فصل چهارم: نتیجه گیری
۴-۱- مقدمه. ۷۶
۴-۲- نتیجه گیری :۷۷
۴-۳- توصیه ها و پیشنهادهایی جهت پیاده سازی بانکداری الکترونیک در کشور:۷۷
منابع.. ۷۹
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران
فهرست جداول
جدول ۱-۱- سه نسل تکامل تجارت الکترونیک از دیدگاه پالک (Paulk )4
جدول ۳-۱- مقایسه ویژگی های بانکداری الکترونیکی و سنتی.. ۴۱
جدول ۳-۱- تعداد پیام های ارسالی ایران از طریق.. ۴۸
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران
فهرست تصاویر
تصویر ۱-۱- تجارت الکترونیک…. ۸
تصویر ۱-۲- نگاه تاریخی به حکومت و شهروند. ۹
تصویر ۱-۳- کنترل کامل شهروند (قبل از جنگ جهانی دوم)۹
تصویر ۱-۴- امکان انتخاب حکومت برای شهروند (پس از جنگ جهانی دوم)۱۰
تصویر ۱-۵- شهروند و حکومت مجازی (جامعه شبکه ای)۱۰
تصویر ۲-۱- جایگاه کمیتهها و گروههاى کارى و شوراهاى منطقهاى.. ۱۶
تصویر ۲-۲- ملاحظات حضور. ۳۴
تصویر ۳-۱- نحوه اتصال سازمانهای مختلف به مرکز شتاب… ۴۷
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.