بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی دارای ۱۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی :
مقدمه و هدف:جو روانی-اجتماعی کلاس درس یکی از عوامل موثربر پیشرفت تحصیلی دانشجویان است. جو روانی-اجتماعی کلاس ،تاثیرات معناداری بر رفتارهای یادگیری دانشجویان ،باورهای مربوط به خود، اسنادهای علمی، انگیزش تحصیلی و اجتماعی،عملکرد هیجانی ، ارزش ها و پیشرفت تحصیلی دارد. این مطالعه به منظور بررسی ارتباط جو روانی-اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دکترای حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفته است.
مواد و روشها: این مطالعه توصیفی -تحلیلی و از نوع مقطعی است که در دانشجویان دکترای حرفه ای (پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی) دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اساتید آنها با استفاده از پرسشنامه جو روانی-اجتماعی کلاس درس(میشو ،کومو و گوپیل)در دو سطح ادراک و انتظار ،در بین ۱۱۵ نفر دانشجوی پزشکی،۴۲نفر دانشجوی دندانپزشکی و ۶۵ نفر دانشجوی داروسازی و همچنین تعداد ۲۱ نفرعضوهیئت علمی انجام شد. برای توصیف داده ها از شاخص های مرکزی و پراکندگی و همچنین جداول استفاده گردید و به منظور تحلیل داده ها نیز از آزمون های tبا دو گروه مستقل، t زوجی، آزمونANOVA و همچنین ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. سطح معنی داری دراین مطالعه کمتر از ۰.۰۵ در نظرگرفته شده است.
یافته ها:مقایسه نمره انتظار (۷۷/۴ ± 80/31) و ادراک (۶۰/۴ ± 2/29) اساتید از جو کلاس نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد(P<0.05 ). با استفاده از آزمون ANOVA به طور مشخص سطح انتظار اساتید بیشتر از ادراک می باشد.در دانشجویان نیز مقایسه نمره انتظار (۳۷/۴ ± 03/29) و ادراک (۱۰/۵ ± 433/24) از جو کلاس نشان دهنده وجود اختلاف معنادار می باشد و به طور مشخص سطح انتظار بیشتر از ادراک می باشد(P<0.001).و مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان سه دانشکده از جو کلاس نیز نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد و به طور معناداری سطح انتظار بیشتر از ادراک می باشد(P<0.01). این در حالی است که بین دانشجویان ۳ رشته از نظر تفاوت بین انتظار و ادراک، تفاوتی وجود ندارد(P>0.05).مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان و اساتید از جو کلاس نیز نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد و به طور معناداری سطح انتظار(P<0.05) و ادراک (P<0.001) اساتید بیشتر از دانشجویان است.وبین معدل دانشجویان فقط با نمره ادراک همبستگی ضعیف و منفی (معکوس) وجود دارد P=0.042)).
نتیجه گیری:درمجموع یافته های این مطالعه نشان می دهد که بین جو روانی-اجتماعی کلاس و پیشرفت تحصیلی رابطه ی معناداری وجود دارد. برای پیشگیری از افت تحصیلی شناسایی و توسعه مدلهای مفهومی به ویژه، تدوین و توسعه ی یک مدل تجربی ازعملکرد تحصیلی برپایه ویژگیهای شناختی در این راستا می تواند کمک کننده باشد .
بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست مطالب
چکیده. أ
بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست جداول. د
بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست ضمائم و پیوست.. ه
فصل اول: مقدمه و اهداف
۱-۱)مقدمه:۲
۲-۱)بیان مسئله و اهمیت موضوع:۳
۳-۱)هدف کلی.. ۶
۱-۳-۱)اهداف جزئی :۶
۲-۳-۱)اهداف کاربردی:۶
۴-۱)سؤالات و فرضیات پژوهش :۷
فصل دوم: کلیات وبررسی متون
۱-۲)کلیات.. ۹
۱-۱-۲)فلسفه تعلیم و تربیت.. ۹
۲-۱-۲)یادگیری.. ۹
۳-۱-۲)آموزش… ۱۰
۴-۱-۲)پیشرفت تحصیلی:۱۱
۵-۱-۲)کلاس درس:۱۳
۶-۱-۲)جو روانی-اجتماعی کلاس:۱۴
۲-۲)مروری برمطالعات ایران و جهان.. ۱۹
۲-۲-۲)مطالعات جهان:۱۹
۲-۲-۲)مطالعات ایران:۲۶
۳-۲)جمع بندی.. ۲۹
فصل سوم: روش تحقیق
۱-۳) نوع مطالعه:۳۱
۲-۳)جمعیت مورد مطالعه. ۳۱
۳-۳)روش جمع آوری داده ها:۳۱
۴-۳)روش اجرا:۳۱
۵-۳)مشخصات ابزار جمع آوری داده های مطالعه:۳۲
۶-۳)پرسشنامه اصلی تحقیق.. ۳۲
۷-۳)روش تجزیه و تحلیل داده ها:۳۴
۸-۳)تعاریف واژه ها۳۴
پیشرفت تحصیلی:۳۴
۲-۸-۳)تعریف عملی:۳۵
۹-۳) ملاحظات اخلاقی:۳۵
۱۰-۳)مشکلات و محدودیت ها:۳۶
فصل چهارم: یـافتــه هـا
۱-۴)مقدمه:۳۸
۱-۱-۴)تجزیه و تحلیل آماری.. ۳۸
۲-۱-۴)مشخصات نمونه ها:۳۸
۳-۱-۴)خصوصیات اساتید :۴۰
۴-۱-۴)خصوصیات دانشجویان:۴۲
۵-۱-۴)وضعیت انتظار و ادراک اساتید و دانشجویان:۴۴
۶-۱-۴)نتایج تحلیل های به عمل آمده:۴۴
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۱-۵) بحث بررسی دستیابی به اهداف پژوهش:۵۱
۲-۵)نتیجه گیری نهایی :۵۷
۳-۵)پیشنهادات برای پژوهش های آتی.. ۵۷
۴-۵)پیشنهادات کاربردی.. ۵۸
منابع و مآخذ
بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست جداول
جدول ۱- ۴: فراوانی افراد شرکت کننده در پژوهش…. ۴۹
جدول ۲-۴: مشخصات اساتید شرکت کننده در پژوهش (۱۵=n)51
جدول ۳-۴: مشخصات دانشجویان شرکت کننده در پژوهش (۲۰۳=n)53
جدول ۴- ۴: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان سه دانشکده از جو کلاس… ۵۵
جدول ۵- ۴: مقایسه اختلاف نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان ۳ رشته. ۵۶
جدول ۶- ۴: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان برحسب جنس…. ۵۷
جدول ۷- ۴: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان و اساتید از جو کلاس… ۵۸
جدول ۸- ۴: وضعیت همبستگی سن، معدل، نمره انتظار،نمره ادراک دانشجویان از جو کلاس… ۵۹
بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست ضمائم و پیوست
پیوست شماره یک: پرسشنامه دانشجویان.. ۸۳
پیوست شماره دو: پرسشنامه اساتید. ۸۹
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.