بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی دارای ۱۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی :

مقدمه و هدف:جو روانی-اجتماعی کلاس درس یکی از عوامل موثربر پیشرفت تحصیلی دانشجویان است. جو روانی-اجتماعی کلاس ،تاثیرات معناداری بر رفتارهای یادگیری دانشجویان ،باورهای مربوط به خود، اسنادهای علمی، انگیزش تحصیلی و اجتماعی،عملکرد هیجانی ، ارزش ها و پیشرفت تحصیلی دارد. این مطالعه به منظور بررسی ارتباط جو روانی-اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دکترای حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفته است.

مواد و روشها: این مطالعه توصیفی -تحلیلی و از نوع مقطعی است که در دانشجویان دکترای حرفه ای (پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی) دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اساتید آنها با استفاده از پرسشنامه جو روانی-اجتماعی کلاس درس(میشو ،کومو و گوپیل)در دو سطح ادراک و انتظار ،در بین ۱۱۵ نفر دانشجوی پزشکی،۴۲نفر دانشجوی دندانپزشکی و ۶۵ نفر دانشجوی داروسازی و همچنین تعداد ۲۱ نفرعضوهیئت علمی انجام شد. برای توصیف داده ها از شاخص های مرکزی و پراکندگی و همچنین جداول استفاده گردید و به منظور تحلیل داده ها نیز از آزمون های tبا دو گروه مستقل، t زوجی، آزمونANOVA و همچنین ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. سطح معنی داری دراین مطالعه کمتر از ۰.۰۵ در نظرگرفته شده است.

یافته ها:مقایسه نمره انتظار (۷۷/۴ ± 80/31) و ادراک (۶۰/۴ ± 2/29) اساتید از جو کلاس نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد(P<0.05 ). با استفاده از آزمون ANOVA به طور مشخص سطح انتظار اساتید بیشتر از ادراک می باشد.در دانشجویان نیز مقایسه نمره انتظار (۳۷/۴ ± 03/29) و ادراک (۱۰/۵ ± 433/24) از جو کلاس نشان دهنده وجود اختلاف معنادار می باشد و به طور مشخص سطح انتظار بیشتر از ادراک می باشد(P<0.001).و مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان سه دانشکده از جو کلاس نیز نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد و به طور معناداری سطح انتظار بیشتر از ادراک می باشد(P<0.01). این در حالی است که بین دانشجویان ۳ رشته از نظر تفاوت بین انتظار و ادراک، تفاوتی وجود ندارد(P>0.05).مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان و اساتید از جو کلاس نیز نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد و به طور معناداری سطح انتظار(P<0.05) و ادراک (P<0.001) اساتید بیشتر از دانشجویان است.وبین معدل دانشجویان فقط با نمره ادراک همبستگی ضعیف و منفی (معکوس) وجود دارد P=0.042)).

نتیجه گیری:درمجموع یافته های این مطالعه نشان می دهد که بین جو روانی-اجتماعی کلاس و پیشرفت تحصیلی رابطه ی معناداری وجود دارد. برای پیشگیری از افت تحصیلی شناسایی و توسعه مدلهای مفهومی به ویژه، تدوین و توسعه ی یک مدل تجربی ازعملکرد تحصیلی برپایه ویژگیهای شناختی در این راستا می تواند کمک کننده باشد .

بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست مطالب

چکیده. ‌أ

بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست جداول. ‌د

بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست ضمائم و پیوست.. ‌ه

فصل اول: مقدمه و اهداف

۱-۱)مقدمه:۲

۲-۱)بیان مسئله و اهمیت موضوع:۳

۳-۱)هدف کلی.. ۶

۱-۳-۱)اهداف جزئی :۶

۲-۳-۱)اهداف کاربردی:۶

۴-۱)سؤالات و فرضیات پژوهش :۷

فصل دوم: کلیات وبررسی متون

۱-۲)کلیات.. ۹

۱-۱-۲)فلسفه تعلیم و تربیت.. ۹

۲-۱-۲)یادگیری.. ۹

۳-۱-۲)آموزش… ۱۰

۴-۱-۲)پیشرفت تحصیلی:۱۱

۵-۱-۲)کلاس درس:۱۳

۶-۱-۲)جو روانی-اجتماعی کلاس:۱۴

۲-۲)مروری برمطالعات ایران و جهان.. ۱۹

۲-۲-۲)مطالعات جهان:۱۹

۲-۲-۲)مطالعات ایران:۲۶

۳-۲)جمع بندی.. ۲۹

فصل سوم: روش تحقیق

۱-۳) نوع مطالعه:۳۱

۲-۳)جمعیت مورد مطالعه. ۳۱

۳-۳)روش جمع آوری داده ها:۳۱

۴-۳)روش اجرا:۳۱

۵-۳)مشخصات ابزار جمع آوری داده های مطالعه:۳۲

۶-۳)پرسشنامه اصلی تحقیق.. ۳۲

۷-۳)روش تجزیه و تحلیل داده ها:۳۴

۸-۳)تعاریف واژه ها۳۴

پیشرفت تحصیلی:۳۴

۲-۸-۳)تعریف عملی:۳۵

۹-۳) ملاحظات اخلاقی:۳۵

۱۰-۳)مشکلات و محدودیت ها:۳۶

فصل چهارم: یـافتــه هـا

۱-۴)مقدمه:۳۸

۱-۱-۴)تجزیه و تحلیل آماری.. ۳۸

۲-۱-۴)مشخصات نمونه ها:۳۸

۳-۱-۴)خصوصیات اساتید :۴۰

۴-۱-۴)خصوصیات دانشجویان:۴۲

۵-۱-۴)وضعیت انتظار و ادراک اساتید و دانشجویان:۴۴

۶-۱-۴)نتایج تحلیل های به عمل آمده:۴۴

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۱-۵) بحث بررسی دستیابی به اهداف پژوهش:۵۱

۲-۵)نتیجه گیری نهایی :۵۷

۳-۵)پیشنهادات برای پژوهش های آتی.. ۵۷

۴-۵)پیشنهادات کاربردی.. ۵۸

منابع و مآخذ

بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست جداول

جدول ۱- ۴: فراوانی افراد شرکت کننده در پژوهش…. ۴۹

جدول ۲-۴: مشخصات اساتید شرکت کننده در پژوهش (۱۵=n)51

جدول ۳-۴: مشخصات دانشجویان شرکت کننده در پژوهش (۲۰۳=n)53

جدول ۴- ۴: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان سه دانشکده از جو کلاس… ۵۵

جدول ۵- ۴: مقایسه اختلاف نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان ۳ رشته. ۵۶

جدول ۶- ۴: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان برحسب جنس…. ۵۷

جدول ۷- ۴: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان و اساتید از جو کلاس… ۵۸

جدول ۸- ۴: وضعیت همبستگی سن، معدل، نمره انتظار،نمره ادراک دانشجویان از جو کلاس… ۵۹

بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی
فهرست ضمائم و پیوست

پیوست شماره یک: پرسشنامه دانشجویان.. ۸۳

پیوست شماره دو: پرسشنامه اساتید. ۸۹

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.