بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان دارای ۲۰۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان :

این پروژه­ ای است پیرامون میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان که مشتمل است بر تعریف اضطراب ، ویژگی ها و آثار و نشانه های اضطراب امتحان ، علل و عوامل موثر در ایجاد اضطراب امتحان.

در این تحقیق به تعریف اضطراب ، احساس افراد مضطرب می پردازیم و اینکه علل و عوامل موثر در ایجاد اضطراب امتحان کدامند؟ و در مورد نظریه های دانشمندان، انواع اضطراب و نگرانی، عوامل ایجاد اضطراب امتحان اشاره کردیم .

اضطراب یک احساس منتظر و ناخوشایند و اغلب مبهم با علت نامعلوم می باشد که باید آن را از ترس که یک علت معلوم و خارجی دارد تفکیک کرد. اضطراب اغلب با احساس های جسمانی مثل تنگی نفس ، تپش قلب ، تعرق ، سردرد و میل جبری برای دفع ادرار و بی قراری همراه است . نگرانی و اضطراب لازمه حیات و تضمین کننده، سعی و تلاش انسان هاست. اما هنگامی که آن قدر شدت می یابد که منجر به کاهش عملکرد فرد می باشد و به عنوان یک اختلال مطرح می گردد . نگرانی ها در مورد مسائل متعدد رخ می دهد و از جمله آن ها اضطراب امتحان است که یکی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود.

هدف از نوشتن این پژوهش و انتخاب موضوع به این علت است که در میان روان شناسان این مبحث مورد توجه زیادی قرار گرفته است چون اضطراب امتحان در مورد دانش اموزان به وفور دیده می شود .لذا با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته و همچنین امار گیری و جدول فراوانی درصد اضطراب امتحان را در بن دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان نشان کمی دهد . از نتایج به دست امده از این تحقیق میتوان دریافت که با شناسایی علل و دلایل به وجود امدن اضطراب امتحان، میتواند ما را در بررسی هر چه بهتر این علل و پیشگیری و درمان اموزشگاهی و جامعه ای که هر کدام از این ها به شاخه هایی تقسیم می شوند و در اخر به این نکته توجه داشته باشیم که برای درمان اضطراب باید درصدد رفع علل آن باشیم .

بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان
فهرست مطالب

چکیده. ۱

فصل اول: کلیات پژوهش. ۳

۱-۱- مقدمه. ۳

۱ – 2 – بیان مساله. ۵

۱ – 3 – اهمیت مساله. ۵

۱ – 4 – اهداف پژوهش. ۸

۱-۴-۱- اهداف عام. ۸

۱-۴-۲- اهداف خاص. ۹

۱ – 5 – سوالات پژوهش. ۹

۱ – 6 – فرضیه های پژوهش ۱. ۱۰

۱ – 7 – متغیر های پژوهش. ۱۰

۱ – 8 – تعریف مفاهیم و اصطلاحات. ۱۱

خلاصه فصل اول. ۱۱

فصل دوم: ادبیات و پیشینه ی پژوهش. ۱۴

۲ – 1 – مبانی نظری پژوهش. ۱۴

۲ – 1 – 1 – تعاریف اضطراب :. ۱۴

۲ – 1 – 2 – انواع اضطراب و نگرانی. ۱۵

۲ – 1 – 3 – علائم و نشانه های اضطراب. ۱۷

۲ – 1 – 4 – آثار اضطراب. ۱۹

۲ – 1 – 5 – ریشه های اضطراب. ۲۱

۲ – 1 – 6 – اختلالات اضطرابی در دوره نوجوانی. ۲۹

۲ – 1 – 7 – راه های غلبه بر اضطراب. ۳۱

۲ – 1 – 8 – تعریف اضطراب امتحان. ۳۲

۲ – 1 – 9 – امتحان و اضطراب. ۳۳

۲ – 1 – 10 – امتحان چیست ؟. ۳۴

۲ – 1 – 11 – ارزشیابی مستمر ، نه امتحان سنتی. ۳۵

۲ – 1 – 12 – روز های امتحان و نگرانی های آن. ۳۸

۲ – 1 – 13- دانش آموزان و روز های امتحان. ۳۹

۲ – 1 – 14 – هدف ارزشیابی و امتحان. ۴۰

۲ – 1 – 15 – چگونگی سوالات امتحان و اضطراب دانش آموزان ۴۲

۲ – 1 – 16 – انواع اضطراب امتحان. ۴۳

۲ – 1 – 16 – 1 – اضطراب تسهیل کننده یا تسریع کننده. ۴۳

۲ – 1 – 16 – 2 – اضطراب ناتوان کننده. ۴۴

۲ – 1 – 17 – عوامل ایجاد اضطراب امتحان. ۴۵

۲ – 1- 17 – 1 – عوامل فردی و شخصیتی. ۴۵

۲ – 1 – 17 – 2 – عوامل آموزشگاهی و جامعه ای. ۴۸

۲ – 1 – 17 – 3 – عوامل خانوادگی. ۵۰

۲ – 1 – 18 – نظریه دانشمندان درباره اضطراب امتحان. ۵۱

۲ – 1 – 19 – راه کار هایی برای مقابله بر اضطراب امتحان ۵۳

۲ – 2 – تحقیقات انجام یافته در ایران و جهان. ۵۸

خلاصه ی فصل دوم. ۶۲

فصل سوم: روش پژوهش. ۶۴

۳-۱- مقدمه. ۶۴

۳ –2– روش انجام پژوهش. ۶۴

۳ – 3 – جامعه آماری ۱. ۶۵

۳ – 4 – حجم نمونه و روش نمونه گیری. ۶۵

۳ – 5 – روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها. ۶۶

۳ – 6 – ابزار پژوهش. ۶۶

۳-۷- سنجش روایی و پایایی پرسشنامه. ۶۷

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده های آماری. ۶۹

۴-۱- مقدمه. ۶۹

۴ – 2 – تجزیه و تحلیل کمی داده ها. ۷۰

۴ – 3- تجزیه و تحلیل کیفی داده ها. ۹۸

فصل پنجم: خلاصه و نتیجه گیری. ۱۰۱

۵ –1- بحث. ۱۰۱

۵ – 2 – پیشنهادات. ۱۰۳

۵ – 3 – محدودیت های تحقیق. ۱۰۶

بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان
فهرست منابع. ۱۰۸

پیوست ها. ۱۱۲

پرسشنامه. ۱۱۲

Abstract۱۱۵

بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان
فهرست جداول

جدول ۲-۱- علائم جسمانی – روانی اضطراب۱۸

جدول ۳-۱- جدول شماه گویه های متغیرهای پژوهش۶۷

جدول۴-۱- توزیع فراوانی وقتی در حال امتحان دادن هستم نگران می شوم۷۰

جدول۴-۲- توزیع فراوانی وقتی معلم از من سوال می پرسد نگران می شوم۷۱

جدول۴-۳- توزیع فراوانی در طول سال تحصیلی در مورد قبولی خود نگرانم۷۲

جدول۴-۴- توزیع فراوانی قبل از امتحان خیلی نگرانم۷۳

جدول۴-۵- توزیع فراوانی وقتی بعد از امتحان در مورد خوب و بد شدن آن نگران میشوم۷۴

جدول۴-۶- توزیع فراوانی وقتی بارها آرزو کرده ام ای کاش نگران امتحان نبودم۷۵

جدول۴-۷- توزیع فراوانی بعضی اوقات خواب می بینم در امتحان نمره پایینی می گیرم۷۶

جدول۴-۸- توزیع فراوانی بعضی وقتها خواب می بینم به دلیل درس نخواندن معلم از دستم ناراحت شده است.۷۷

جدول۴-۹- توزیع فراوانی از اینکه معلم از من سوالهایی بپرسد و جواب غلط بدهم میترسم۷۸

جدول۴-۱۰- توزیع فراوانی فکر می کنم نگرانی من در مدرسه بیشتر از بچه هاست۷۹

جدول۴-۱۱- توزیع فراوانی گاهی خواب می بینم معلم درس می پرسد و من نمی توانم جواب بدهم۸۰

جدول۴-۱۲- توزیع فراوانی اگر پاسخ معلم را بلد نباشم بغض جلوی گلویم را می گیرد۸۱

جدول۴-۱۳- توزیع فراوانی در منزل در مورد عملکرد خود در مدرسه نگران هستند.۸۲

جدول۴-۱۴- توزیع فراوانی وقتی امتحان مشکلی دارم مطالب را فراموش می کنم۸۳

جدول۴-۱۵- توزیع فراوانی وقتی معلم می گوید می خواهد امتحان بگیرد اعصابم خورد می شود۸۴

جدول۴-۱۶- توزیع فراوانی وقتی معلم از من می خواهد مقابل دانش آموزان با صدای بلند صحبت کنم می ترسم۸۵

جدول۴-۱۷- توزیع فراوانی وقتی به رختخواب می روم از نحوه عملکرد فردایم نگرانم۸۶

جدول۴-۱۸- توزیع فراوانی وقتی معلم می گوید می خواهم ببینم درس امروز را چقدر یاد گرفته اید نگران می شوم.۸۷

جدول۴-۱۹- توزیع فراوانی هنگامیکه معلم می خواهد امتحان بگیرد و عملکرد ضعیفی داشته باشم می ترسم.۸۸

جدول۴-۲۰- توزیع فراوانی گاهی خواب می بینم همسالانم کارهایی انجام می دهند که من نمی توانم انجام بدهم.۸۹

جدول۴-۲۱- توزیع فراوانی وقتی معلم تدریس می کند احساس می کنم بچه های دیگر بهتر متوجه میشوند۹۰

جدول۴-۲۲- توزیع فراوانی در جلسه امتحان کمی دستم می لرزد۹۱

جدول۴-۲۳- توزیع فراوانی از امتحان می ترسم۹۲

جدول۴-۲۴- توزیع فراوانی در راه مدرسه نگران هستم که معلم امروز امتحان بگیرد.۹۳

جدول۴-۲۵- توزیع فراوانی در جلسه امتحان با خود فکر می کنم امتحان را بد خواهم داد۹۴

جدول۴-۲۶- توزیع فراوانی وقتی معلم از من می خواهد روی تخته مطلبی بنویسم دستم می لرزد.۹۵

جدول۴-۲۷- آزمون ضریب همبستگی فرضیه یک۹۶

جدول۴-۲۸- آزمون ضریب همبستگی فرضیه دو۹۶

جدول۴-۲۹- آزمون ضریب همبستگی فرضیه سه۹۶

جدول۴-۳۰- آزمون ضریب همبستگی فرضیه چهار۹۷

جدول۴-۳۱- جدول ANOVA97

جدول۴-۳۲- رگرسیون گام به گام متغیرهای پیش بینی۹۷

جدول۴-۳۳- آمار توصیفی متغیرهای پژوهش۹۸

بررسی میزان ترس از امتحانات در دانش آموزان
فهرست نمودارها

نمودار۴-۱- توزیع فراوانی وقتی در حال امتحان دادن هستم نگران می شوم۷۰

نمودار۴-۲- توزیع فراوانی وقتی معلم از من سوال می پرسد نگران می شوم۷۱

نمودار۴-۳- توزیع فراوانی در طول سال تحصیلی در مورد قبولی خود نگرانم۷۲

نمودار۴-۴- توزیع فراوانی در طول سال تحصیلی در مورد قبولی خود نگرانم۷۳

نمودار۴-۵- توزیع فراوانی وقتی بعد از امتحان در مورد خوب و بد شدن آن نگران میشوم۷۴

نمودار۴-۶- توزیع فراوانی وقتی بارها آرزو کرده ام ای کاش نگران امتحان نبودم۷۵

نمودار۴-۷- توزیع فراوانی بعضی اوقات خواب می بینم در امتحان نمره پایینی می گیرم۷۶

نمودار۴-۸- توزیع فراوانی بعضی وقتها خواب می بینم به دلیل درس نخواندن معلم از دستم ناراحت شده است.۷۷

نمودار۴-۹- توزیع فراوانی از اینکه معلم از من سوالهایی بپرسد و جواب غلط بدهم میترسم۷۸

نمودار۴-۱۰- توزیع فراوانی فکر می کنم نگرانی من در مدرسه بیشتر از بچه هاست۷۹

نمودار۴-۱۱- توزیع فراوانی گاهی خواب می بینم معلم درس می پرسد و من نمی توانم جواب بدهم۸۰

نمودار۴-۱۲- توزیع فراوانی اگر پاسخ معلم را بلد نباشم بغض جلوی گلویم را می گیرد۸۱

نمودار۴-۱۳- توزیع فراوانی در منزل در مورد عملکرد خود در مدرسه نگران هستند.۸۲

نمودار۴-۱۴- توزیع فراوانی وقتی امتحان مشکلی دارم مطالب را فراموش می کنم۸۳

نمودار۴-۱۵- توزیع فراوانی وقتی معلم می گوید می خواهد امتحان بگیرد اعصابم خورد می شود۸۴

نمودار۴-۱۶- توزیع فراوانی وقتی معلم از من می خواهد مقابل دانش آموزان با صدای بلند صحبت کنم می ترسم۸۵

نمودار۴-۱۷- توزیع فراوانی وقتی به رختخواب می روم از نحوه عملکرد فردایم نگرانم۸۶

نمودار۴-۱۸- توزیع فراوانی وقتی معلم می گوید می خواهم ببینم درس امروز را چقدر یاد گرفته اید نگران می شوم.۸۷

نمودار۴-۱۹- توزیع فراوانی هنگامیکه معلم می خواهد امتحان بگیرد و عملکرد ضعیفی داشته باشم می ترسم.۸۸

نمودار۴-۲۰- توزیع فراوانی گاهی خواب می بینم همسالانم کارهایی انجام می دهند که من نمی توانم انجام بدهم.۸۹

نمودار۴-۲۱- توزیع فراوانی وقتی معلم تدریس می کند احساس می کنم بچه های دیگر بهتر متوجه می شوند۹۰

نمودار۴-۲۲- توزیع فراوانی در جلسه امتحان کمی دستم می لرزد۹۱

نمودار۴-۲۳- توزیع فراوانی از امتحان می ترسم۹۲

نمودار۴-۲۴- توزیع فراوانی در راه مدرسه نگران هستم که معلم امروز امتحان بگیرد.۹۳

نمودار۴-۲۵- توزیع فراوانی در جلسه امتحان با خود فکر می کنم امتحان را بد خواهم داد۹۴

نمودار۴-۲۶- توزیع فراوانی وقتی معلم از من می خواهد روی تخته مطلبی بنویسم دستم می لرزد.۹۵

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.