رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی دارای ۲۰۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی :

اصطلاح نارسایی در یادگیری به وسیله روان‌شناسان و متخصصین تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می‌گیرد درحالیکه متخصصان پزشکی اختلال یادگیری را ترجیح می‌دهند مشکل یادگیری به یکی از منابع زیر نسبت داده می‌شود: ۱-آسیب‌های عصبی ۲-بدکاری و نارسایی در فهم و درک مطالب ۳-اختلال حسی ۴-بی‌نظمی و آشفتگی زبان ۵-عقب‌ماندگی ذهنی ۶-محرومیت فرهنگی ۷-نقص و نارسایی زبان ۸-مشکلات آموزشی

این پایان‌نامه به منظور دستیابی به نقطه نظرات و دیدگاه‌های معلمان در زمینه رابطه اختلال‌های یادگیری بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی «شهرستان آمل» انجام گردید.

محقق در این تحقیق به دنبال رابطه بین عوامل نارسایی در فهمو درک مطلب یادگیرنده، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال حسی، محرومیت فرهنگی، نقض و نارسایی زبان، مشکلات آموزشی به عنوان عوامل اختلال در یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان می‌باشد جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان آمل تعداد ۱۰۰۲نفر می‌باشد. حجم نمونه در این تحقیق ۲۷۸ نفر می‌باشد که برای برآورد حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شده است. روش نمونه‌گیری که از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شده است

ابزار گردآوری اطلاعات:الف-کتابخانه‌ای : با استفاده از کتابها، مجلات و مقالات

ب-پرسشنامه: که پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ ۸۵% می‌باشد.

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : الف-روش توصیفی، جهت دسته‌بندی داده‌ها، تنظیم جداول، محاسبه درصدها و انحراف معیار و واریانس و پراکندگی ب-روش آمار استنباطی: از آزمون T-test استفاده شده است.

نتایج بدست آمده تحقیق با توجه به سوال‌های ویژه اول و داده‌های فصل چهارم و تفسیر فصل پنجم نشان می‌دهد که شش سوال ویژه تحقیق مورد تأئید قرار گرفته است.

برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار) و برای آمار استنباطی از آزمون T-test استفاده شده است که نشان می‌دهد Tمشاهده شده هر یک از شش سوال ویژه تحقیق از T جدول (۹۶/۱) با درجه آزادی ۲۷۷ و سطح معناداری ۵% بزرگ‌تر است در نتیجه فرض صفر رد شده و فرضیه تحقیق تأئید می‌گردد و سپس می‌توان نتیجه گرفت که بین شش متغیر عامل اختلال در یادگیری با متغیر عملکرد تحصیلی رابطه وجود دارد.

رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی
فهرست مطالب

عنوان …………………………………… صفحه

چکیده………………………………………. ۱

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه………………………………………. ۳

بیان مسئله………………………………….. ۴

اهمیت و ضرورت پژوهش………………………….. ۵

اهداف کلی و جزئی…………………………….. ۶

سوالات ویژه………………………………….. ۶

تعریف نظری………………………………….. ۷

تعریف عملیاتی……………………………….. ۷

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه……………………………………… ۱۰

تاریخچه اختلال‌های یادگیری…………………….. ۱۰

نظریات مرتبط با نارسایی ویژه در یادگیری……….. ۱۳

مراحل رشد پیاژه…………………………….. ۱۴

نظریات رشدی………………………………… ۱۴

کاربرد نظریات رشدی در نارسایی ویژه در یادگیری….. ۱۵

ویژگی‌های کودکان با نارسایی‌های ویژه در یادگیری….. ۲۲

علل احتمالی نارسایی ویژه در یادگیری…………… ۲۵

طبقه‌بندی نارسایی‌های ویژه در کودکان……………. ۳۴

هوش‌های چندگانه و ناتوانی‌های یادگیری…………… ۴۶

ویژگی‌های معلم نارسایی‌های ویژه در یادگیری ……… ۴۹

مطالعات مغزی……………………………….. ۵۴

ارتباط نوشتاری در نظامک یکپارچه زبان………….. ۵۶

روش فرنال………………………………….. ۵۷

ناتوانی در ریاضیات………………………….. ۵۷

رفتار اجتماعی و هیجانی………………………. ۵۹

راهبردهای ایجاد اعتماد به نفس………………… ۵۹

پیامدهای ناتوانی‌های خواندن…………………… ۶۰

نارساخوانی…………………………………. ۶۵

مطالعات تشریحی مغز مرده……………………… ۶۶

علوم اعصاب و مطالعه مغز……………………… ۶۶

اختلال کارکرد دستگاه عصبی مرکزی……………….. ۶۹

الگوی رشد ناهماهنگ………………………….. ۶۹

دشواری در انجام دادن تکالیف تحصیلی و یادگیری…… ۶۹

نقش معلم در اجرای موفق‌تر برنامه‌های درسی……….. ۷۰

یادگیری مبتنی بر مغز………………………… ۷۰

تئوری‌های شناخت مغز و آموزش…………………… ۷۱

پیامدهای پژوهشهای مغز در برنامه درسی………….. ۷۶

فعالیتهای یادگیری…………………………… ۷۹

یادگیری پیش‌دبستانی: دستگاه‌های ادراکی………….. ۸۱

مفهوم جهت ادراکی……………………………. ۸۲

اضافه بار دستگاه‌های ادراکی…………………… ۸۲

ادراک شنیداری………………………………. ۸۳

ادراک دیداری……………………………….. ۸۳

روابط فضایی………………………………… ۸۵

ادراک کل و جزء……………………………… ۸۶

ادراک بساوایی و حرکتی……………………….. ۸۶

نظام‌های زبان‌شناختی………………………….. ۸۷

زبان شفاهی…………………………………. ۸۸

اشکال گوناگون زبان………………………….. ۸۹

زبان به منزله فرآیند برقراری ارتباط…………… ۹۰

نظریه‌های چگونگی فراگیری زبان در کودکان………… ۹۰

نظریه‌های فطری‌نگر……………………………. ۹۱

نظریه‌های شناختی…………………………….. ۹۱

نظریه‌های اجتماعی……………………………. ۹۲

مشکلات زبانی دانش‌آموزان دچار ناتوانی‌های یادگیری…. ۹۲

اختلالات زبانی……………………………….. ۹۳

گوش دادن…………………………………… ۹۳

درک واژه‌ها و مفاهیم ، درک جمله……………….. ۹۴

تخصص‌های پزشکی که با ناتوانی‌های یادگیری سر و کار دارند۹۵

سایر تخصص‌های پزشکی………………………….. ۹۵

الگوهای برنامه درسی دوره اول کودکی……………. ۹۶

تمرین خاص رشد ذهنی………………………….. ۹۷

برنامه درسی غنی‌سازی…………………………. ۹۸

استفاده از فناوری برای کودکان خردسال دچار ناتوانی۱۰۰

آموزش بالینی………………………………. ۱۰۱

چرخه آموزش بالینی………………………….. ۱۰۲

ملاحظات زیست محیطی………………………….. ۱۰۳

طبقه‌بندی روشهای تدریس………………………. ۱۰۶

رویکردهای پردازش شناختی…………………….. ۱۰۶

رویکردهای راهبردی یادگیری…………………… ۱۰۹

تحلیل برنامه درس…………………………… ۱۱۰

رویکرد فنون ویژه…………………………… ۱۱۰

رویکرد آموزش و پرورش……………………….. ۱۱۳

مهار متغیرهای آموزش………………………… ۱۱۴

پژوهش‌ در داخل کشور ………………………… ۱۱۷

پژوهش در خارج کشور…………………………. ۱۱۹

جمع‌بندی…………………………………… ۱۲۱

فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق

مقدمه…………………………………….. ۱۲۳

روش و نوع تحقیق……………………………. ۱۲۴

جامعه آماری……………………………….. ۱۲۴

نمونه و روش نمونه‌گیری………………………. ۱۲۴

ابزار گردآوری اطلاعات……………………….. ۱۲۵

جدول تناظر سوالات پرسشنامه یا سوالات…………… ۱۲۶

روش تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق……………… ۱۲۷

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها

بخش اول : مقدمه……………………………. ۱۲۹

بررسی ویژگی‌های دموگرافیک نمونه‌ها…………….. ۱۳۰

تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………….. ۱۳۳

بررسی سوال اول تحقیق……………………….. ۱۳۴

بررسی سوال دوم تحقیق……………………….. ۱۳۵

بررسی سوال سوم تحقیق……………………….. ۱۳۶

بررسی سوال چهارم تحقیق……………………… ۱۳۷

بررسی سوال پنجم تحقیق………………………. ۱۳۸

بررسی سوال ششم تحقیق……………………….. ۱۳۹

بخش دوم : تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره یک۱۴۲

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره دو………. ۱۴۳

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره سه………. ۱۴۴

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره چهار…….. ۱۴۵

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره پنج……… ۱۴۶

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره شش………. ۱۴۷

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه‌گیری، پیشنهادات

جمع‌بندی…………………………………… ۱۴۹

یافته‌های تحقیق…………………………….. ۱۵۰

بحث و تفسیر……………………………….. ۱۵۱

پاسخ به سوال تحقیق…………………………. ۱۵۴

محدودیت‌های تحت کنترل محقق…………………… ۱۵۵

پیشنهادات…………………………………. ۱۵۶

منابع…………………………………….. ۱۶۲

ضمائم

رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی
فهرست جداول

جدول شماره (۱-۳) تناظر سوالات پرسشنامه با سوالات تحقیق۱۲۶

جدول شماره (۱-۴) اطلاعات مربوط به جنسیت…… ۱۳۰

جدول شماره (۲-۴) اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی۱۳۱

جدول شماره (۳-۴) اطلاعات مربوط به سابقه خدمت. ۱۳۲

جدول شماره (۴-۴) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه اول تحقیق ۱۳۴

جدول شماره (۵-۴) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه دوم تحقیق ۱۳۵

جدول شماره (۶-۴) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه سوم تحقیق ۱۳۶

جدول شماره (۷-۴) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه چهارم تحقیق۱۳۷

جدول شماره (۸-۴) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه پنجم تحقیق ۱۳۸

جدول شماره (۹-۴) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه ششم تحقیق ۱۳۹

جدول شماره (۱۰-۴) سوال ویژه اول…………. ۱۴۰

جدول شماره (۱۱-۴) سوال ویژه دوم…………. ۱۴۰

جدول شماره (۱۲-۴) سوال ویژه سوم…………. ۱۴۰

جدول شماره (۱۳-۴) سوال ویژه چهارم……….. ۱۴۰

جدول شماره (۱۴-۴) سوال ویژه پنجم………… ۱۴۱

جدول شماره (۱۵-۴) سوال ویژه ششم…………. ۱۴۱

جدول شماره (۱۶-۴) نتایج تحلیل آماری سوال شماره اول ۱۴۲

جدول شماره (۱۷-۴) نتایج تحلیل آماری سوال شماره دوم ۱۴۳

جدول شماره (۱۸-۴) نتایج تحلیل آماری سوال شماره سوم ۱۴۴

جدول شماره (۱۹-۴) نتایج تحلیل آماری سوال شماره چهارم۱۴۵

جدول شماره (۲۰-۴) نتایج تحلیل آماری سوال شماره پنجم۱۴۶

جدول شماره (۲۱-۴) نتایج تحلیل آماری سوال شماره ششم ۱۴۷

رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی
فهرست نمودارها

نمودار (۱-۴) نمودار ستونی پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه برحسب جنسیت…………………………………….. ۱۳۰

نمودار (۲-۴) نمودار ستونی پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه برحسب مدرک تحصیلی…………………………………….. ۱۳۱

نمودار (۳-۴) نمودار ستونی پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه برحسب سابقه خدمت…………………………………….. ۱۳۲

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.