بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HMLو SMBدر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HMLو SMBدر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۱۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HMLو SMBدر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HMLو SMBدر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HMLو SMBدر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HMLو SMBدر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

شرح مختصر:

در اقتصاد رو به رشد حال حاضر مدیران سرمایه گذار و مدیران پرتفوی، همواره به دنبال گزینه های مناسب سرمایه گذاری هستند تا بتوانند هم سود مورد نظر را کسب کنند و هم در بلند مدت ثروت خود را افزایش دهند. سرمایه گذاران به منظور انتخاب بهینه در سرمایه گذاری سهام ، نیازمند اطلاعاتی از قبیل میزان سود آوری سهام ، بازده سهام و… هستند . در این راستا ، استفاده از اطلاعات اقلام صورتهای مالی و بازده سهام شاید بتواند راهنمای مناسبی برای سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها جهت نیل به اهداف مورد نظر باشد. این تحقیق که از نوع تحقیق توصیفی – همبستگی بوده ، به بررسی ارتباط بین اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می پردازد.بدین منظور ، تعداد ۵۶ شرکت در طی دوره زمانی ۸۶–1382 از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار انتخاب گردید و پس از جمع آوری اطلاعات مربوط به متغیرهای مستقل و وابسته و تشکیل پرتفوی بر اساس اندازه و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و به کمک تجزیه و تحلیل رگرسیون و همبستگی ، فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفت و معنی دار بودن الگوها نیز با استفاده از آزمون آماری F ، آزمون T ، ضریب تعیین، ضریب همبستگی و آزمون دوربین – واتسون ، و بررسی مفروضات رگرسیون مورد سنجش قرار گرفت.نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان می‌دهد که نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار، نسبت به متغیر اندازه شرکت قدرت تبیین بالاتری را برای پیش بینی بازده واقعی سهام داشت.

بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HMLو SMBدر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
فهرست مطالب

چکیده:..۱

مقدمه:..۲

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱-مقدمه :۴

۲-۱ بیان مسأله۴

۳- ۱ تاریخچه موضوع تحقیق. ۶

۴-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق. ۸

۵-۱ اهداف تحقیق. ۹

۱-۵-۱ هدف کلی. ۹

۲-۵-۱ هدف ویژه۹

۶-۱ چارچوب نظری تحقیق. ۹

۷-۱ فرضیات تحقیق. ۱۲

۸-۱ تعریف واژگان و اصطلاحات.. ۱۲

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

۱-۲- مقدمه:۱۵

۲-۲ بازار مالی:۱۵

۱-۲-۲ کارکرد های اقتصادی بازار مالی. ۱۶

۱-۱-۲-۲ کمک به فرایند تشکیل سرمایه۱۶

۲-۱-۲-۲ تعیین قیمت دارایی های مالی. ۱۶

۳-۱-۲-۲ ایجاد بازار ثانویه برای معاملات دارایی های مالی(افزایش نقدینگی داراییها)۱۷

۴-۱-۲-۲ کاهش هزینه مبادلات.. ۱۷

۲-۲-۲ طبقه بندی بازارهای مالی. ۱۷

۱-۲-۲-۲ بازار پول. ۱۸

۲-۲ -۲-۲ بازار سرمایه۱۸

۳-۲ تاریخچه بورس و اوراق بهادار در جهان. ۱۸

۴-۲ تاریخچه بورس و اوراق بهادار تهران. ۱۹

۵-۲ تعریف بورس اوراق بهادار. ۲۱

۶-۲ دارایی. ۲۲

۱-۶-۲ دارایی مالی. ۲۲

۷-۲ اوراق بهادار. ۲۳

۸-۲ سهام عادی. ۲۳

۹-۲ بازدهسهام۲۴

۱-۹-۲ مفهوم بازده۲۴

۱۰-۲ بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار. ۲۴

۱-۱۰-۲ بازده تحقق یافته۲۵

۲-۱۰-۲ بازده مورد انتظار. ۲۵

۱۱-۲ اجزای بازده۲۵

۱-۱۱-۲ سود دریافتی. ۲۵

۲-۱۱-۲ سود(زیان)سرمایه۲۵

۱۲-۲ اندازه شرکت و اثر گذاری آن در عملکرد شرکت.. ۲۹

۱-۱۲-۱ لزوم تجزیه و تحلیل اندازه شرکت.. ۲۹

۱۳-۲ شاخص های اندازه۳۰

۱-۱۳-۲ میزان دارایی شرکت.. ۳۰

۲-۱۳-۲ میزان فروش کل شرکت.. ۳۰

۳-۱۳-۲ لگاریتم فروش کل. ۳۱

۴-۱۳-۲ تعداد پرسنل شرکت.. ۳۱

۵-۱۳-۲ ارزش بازار شرکت.. ۳۱

۱۴-۲مفهوم ارزش.. ۳۲

۱۵-۲ انواع ارزش.. ۳۲

۱-۱۵-۲ ارزش اسمی. ۳۲

۳-۱۵-۲ ارزش بازار. ۳۳

۴-۱۵-۲ ارزش انحلال. ۳۴

۵-۱۵-۲ ارزش با فرض تداوم فعالیت شرکت.. ۳۴

۶-۱۵-۲ ارزش ذاتی. ۳۴

۷-۱۵-۲ ارزش منصفانه۳۵

۱۶-۲ نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار (BE/ME )35

۱۷-۲ قیمت گذاری (ارزشیابی) دارایی های مالی. ۳۵

۱۸-۲ مدل بهینه سازی پرتفوی مارکوویتز. ۳۶

۱۹-۲ مدل های تعادلی. ۳۶

۱-۱۹-۲ نظریه قیمت گذاری آربیتراژ. ۳۷

۲-۱۹-۲ مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای ۳۹

۱-۲-۱۹-۲ کاربردهای مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای. ۴۱

۳-۱۹-۲ مدل سه عاملی فاما و فرنچ. ۴۱

۱-۳-۱۹-۲ عامل اندازه۴۳

۲-۳-۱۹-۲ عامل ارزش.. ۴۳

۲۴-۲ پیشینه تحقیق. ۴۴

۱-۲۴-۲ تحقیقات در خارج از ایران. ۴۴

۲-۲۴-۲ تحقیقات انجام شده در ایران. ۴۹

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

۱-۳- مقدمه۵۳

۲-۳ روش تحقیق. ۵۳

۳-۳ جامعه مطالعاتی. ۵۴

۴-۳ قلمرو تحقیق:۵۵

۱-۴-۳ قلمرو موضوعی تحقیق :۵۵

۲-۴-۳-قلمرو زمانی تحقیق :۵۵

۳-۴-۳-قلمرو مکانی تحقیق :۵۵

۵-۳ مدل تحلیلی تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیر های تحقیق. ۵۶

۶-۳ روش و ابزار گرد آوری اطلاعات.. ۵۸

۷-۳ روش تجزیه و تحلیل داده ها۵۸

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۱-۴ مقدمه:۶۴

۲-۴ شاخص های توصیفی متغیر ها۶۴

۳-۴ آزمون فرضیه ها۶۵

۱-۳-۴ فرضیه اول. ۶۷

۲-۳-۴ فرضیه دوم۷۱

۴-۴ آزمون فرضیات در حالت دو متغیره۷۵

۵-۴ آزمون معنی داری رگرسیون چند گانه۷۶

۶-۴ آزمون هم خطی. ۸۶

۷-۴ خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها۸۷

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۱-۵-مقدمه۹۱

۲-۵ نتایج آزمون فرضیه ها۹۱

۱-۲-۵ نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در رگرسیون تک متغیره۹۱

۲-۲-۵ نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در حالت رگرسیون دو متغیره۹۳

۳-۵ نتیجه گیری. ۹۳

۴-۵ پیشنهاد هایی مبنی بریافته های تحقیق. ۹۵

۵-۵ پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی. ۹۶

۶-۵ محدودیت های تحقیق. ۹۷

پیوستها:

پیوست الف:۹۹

پیوست ب:۱۰۵

پیوست ج:۱۱۱

پیوست د:۱۱۷

پیوست ه:۱۲۳

منابع و ماخذ:

منابع فارسی:۱۳۱

منابع لاتین:۱۳۳

منابع اینترنتی:۱۳۵

چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………….۱۳۶

نگاره ۱-۱: یافته های تحقیقات در ارتباط با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام۱۰

نگاره ۱-۴ : توصیف متغیرها با شاخص های مرکزی، پراکندگی و نمودار توزیع داده ها (Statistics)65

نگاره ۲-۴ : آزمون کلموگروف- اسمیرنف در سطح هر پرتفوی. ۶۶

نگاره ۳-۴ : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با اندازه شرکت و بازده۶۷

نگاره ۴-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و بازده واقعی S/H.. 68

نگاره ۵-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و بازده واقعی S/H.. 69

نگاره ۶-۴ : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده۷۱

نگاره ۷-۴ : تحلیل واریانس بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی S/H.. 72

نگاره ۸-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی ….S/H.. 73

نگاره ۹-۴ : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی. ۷۶

نگاره ۱۰-۴: متغیرهای رگرسیون چند گانه۷۷

نگاره ۱۱-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/H 77

نگاره ۱۲-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/M 78

نگاره ۱۳-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/L 78

نگاره ۱۴-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/H 79

نگاره ۱۵-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/M 79

نگاره ۱۶-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/L 80

نگاره ۱۷-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/H.. 80

نگاره ۱۸-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/M.. 81

نگاره ۱۹-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/L. 82

نگاره ۲۰-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/H.. 83

نگاره ۲۱-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/M.. 84

نگاره شماره ۲۲-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/L. 85

نگاره ۲۳ -۴ : تحلیل شاخص وضعیت و مقادیر ویژه متغیرهای مستقل. ۸۶

نگاره ۲۴-۴: وضعیت هم خطی بین متغیرها۸۷

نگاره ۲۵-۴ خلاصه نتایج فرضیات.. ۸۹

نمودار۱-۱ : رابطه بین اندازه شرکت و ارزش دفتری به ارزش بازار جهت تشکیل پرتفوی. ۵۶

نمودار۱-۳: رابطه بین هدف، روش و ابزار. ۵۳

نمودار ۱-۴ : نمودار هیستوگرام در بازده واقعی. ۷۰

نمودار ۲-۴ : معادله رگرسیون بین اندازه شرکت و بازده واقعی S/H.. 70

نمودار ۳-۴ : نمودار هیستوگرام در بازده واقعی. ۷۴

نمودار ۴-۴ : معادله رگرسیون بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی S/H 74

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.