مقاله بازاریابی کالاهاوخدمات


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بازاریابی کالاهاوخدمات دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازاریابی کالاهاوخدمات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازاریابی کالاهاوخدمات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازاریابی کالاهاوخدمات :

بازاریابی کالاهاوخدمات

بازار: درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتریان کالاوخدمات تولیدشده توسط شرکت اطلاق می شود.

بازاریابی :بازاریابی رامی توان به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاهابانیازهاوخواسته های بازارتعریف کرد.

دربازاریابی تصمیم گیری درموردچهارموردبسیارمهم است . 

۱- محصول   ۲- قیمت   ۳- مکان توزیع   ۴- معرفی

۱-محصول : تصمیم گیری درموردمحصول شامل انتخاب کالابرای تولیدوفروش است . برای درک عوامل اصلی که بایددرنظرگرفت ؛ لازم است چهارسئوال ازخودبپرسیم .

۱-بازارچه چیزی رامی خرد؟ کالارامی توان به سه دسته تقسیم کرد

۱-کالای بادوام مانندلباس وسرویس ۲- کالاهای کم دوام مانندموادغذایی ۳- خدمات مانندنگهداری ومشاوره

۲-بازارچرامی خرد؟ به طورکلی بازاربرای رفع نیازکالاهاوخدمات راخریداری می کندوممکن است برای خریداریک محصول بیش ازیک منفعت داشته باشد. مانندغذاکه علاوه بررفع گرسنگی مقوی بودن ولذت بخش بودن آن نیزمهم است .

۳-خریدارکیست ؟ خریددرواقع یک عمل تصمیم گیری است .درخریدچهارعامل موثرهستند.

۱-تاثیرگذارکه پیشنهادخریدرامی دهد ۲-تصمیم گیرنده ۳- خریدار ۴- استفاده کننده نهایی

۴-خریدچگونه انجام می شود؟ شخص معمولاً درموقع خریدپنج مرحله راپشت سرمی گذارد.

۱-احساس نیازمی کند ۲-درموردنیازورفع نیازاطلاع کسب می کند۳-تصمیم خریدمی گیرد ۴-ازمحصول استفاده می کند ۵-احساسهای قبل ازخرید.

طول عمرمحصول : موفقیت محصول دربازاردرطول زمان قابل تغییراست وممکن است دراری چهارمرحله باشد

۱-معرفی کالا ۲-رشد فروش کالا ۳-حداکثرفروش کالا ۴-رکودکالا

بعضی ازکالاهاممکن است همه این مراحل رانداشته باشند.

قیمت گذاری

۱-قیمت گذاری برمبنای هزینه : درصدی ازهزینه ها× جمع کل هزینه ها : قیمت محصول 

۲-قیمت گذاری برمبنای تقاضا: وقتی تقاضابالاباشدقیمت بالاوهرچه تقاضاپایین قیمت پایین است .

۳-قیمت گذاری برمبنای رقابت : این روش درصورتی استفاده می شودکه هدف اصل برمبنای قیمت انتخاب شده ازطرف رقباباشد.

۴-روشهای دیگرقیمت گذاری : ازقبیل قیمت گذاری بازیان وقیمت گذاری روانشناسی

مکان (‌ روش توزیع )

عوامل موثردرانتخاب روش توزیع : ۱-مشخصات محصول  ۲-ویژگیهای مصرف کننده ۳-معرفی وتبلیغات 

ابزارمتنوع تبلیغاتی :

۱-تبلیغ : ارائه ومعرفی کالاهاوخدمات توسط مجری مشخص که برای آن هزینه ای پرداخت شده است

۲-فروش شخصی : فروش رودرروازطریق صحبت شفاهی است .

۳-میزان شهرت : معرفی برای افزایش میزان تقاضاازطریق اخبارمخصوص واعلامیه رادیویی ؛ تلویزیونی یامطبوعات صورت می پذیرد.

۴-ارتقاء فروش : ارتقاء فروش به طورکلی برای مواردی بکارمی رودکه رسماً تحت عنوان تبلیغ ؛ فروش شخصی ؛ ایجادشهرت قرارنمی گیرند.

 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.