مقاله آموزش الکترونیکی: ویژگی ها، زیرساخت هاو موانع


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آموزش الکترونیکی: ویژگی ها، زیرساخت هاو موانع دارای ۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آموزش الکترونیکی: ویژگی ها، زیرساخت هاو موانع  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آموزش الکترونیکی: ویژگی ها، زیرساخت هاو موانع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آموزش الکترونیکی: ویژگی ها، زیرساخت هاو موانع :

مقدمه

امروزه مسأله آموزش و پژوهش از حد یکمسئولیت فردی یا حتی اجتماعی بالاتر رفته و لازمه حیات ملی و بین المللـی است. روند شتابان تحولات علمی و فنی اهمیوت یافتن دانش به عنوان اصلی ترین عامل مزیت نسبی کشورها، فرصت کوتاهی برای پرداختن و اولویت دادن به امور آموزشی و پژوهشی در سطوح عالی باقی گذاشته است (خلیجی، .(۱۳۷۶ مقولـه آمـوزش الکترونیکی یا دانشگاه مجازی در طول سال های اخیر به عنوان یکی ازکاربردهای مهم فن آوری اطلاعات و ارتباطات در جهان مطرح بوده است. آموزش الکترونیکی قابلیت های زیادی دارد که به منظور درک بهتر، بایستی ویژگی ها و مفاهیم زیربنایی آن را بهتر شناخت. این مقاله در صدد است ضمن ارائه تعریف و اصلاح شناسی آموزش الکترونیکی، ویژگی هـا و زیرسـاخت هـای این نظام آموزشی را به اجمال بیان کرده و در نهایت به شناسایی موانع توسعه این نوع آموزش در سیستم آموزشی به خصوص در ایران بپردازد.

تعریف و اصطلاح شناسی آموزش الکترونیکی

اصطلاح یادگیری الکترونیکی۳ برای اولین بـار توسـط کـراس۴ وضـع شـد و بـه انـواع آمـوزش هـایی اشـاره دارد کـه از فن آوری های اینترنت و اینترانت برای یادگیری استفاده میکند. دست انـدرکاران سیسـتم هـای سیسـکو۵ معتقدنـد آمـوزش الکترونیکی، یک یادگیری اینترنتی است که میتواند شامل رساندن مطلب در چندین شکل، مدیریت آموزش، و یک مجموعـه شبکه شده از دانش آموزان و تعدادی از توسعه دهندگان و کارشناسـان خبـره باشـد (فرهـادی، .(۱۳۸۴ بـه عقیـده اسـتوک۶

یادگیری الکترونیکی یعنی با سواد شدن از طریق قابلیت هـای جدیـد ارتباطـات، شـبکههـای کـامپیوتری ،چنـد رسـانه ای ، درگاه های محتوا، موتورهای جستجو ،کتابخانه های الکترونیکی، یادگیری از راه دور و کلاس های مبتنی بر وب. آلـن آمـوزش الکترونیکی را یک نوع استفاده ساختمند و هدفمند از سیستم هـای الکترونیکـی و یـا کـامپیوتری بـرای پشـتیبانی از فرآینـد یادگیری تعریف کرده است.

با بررسی این تعاریف ، در این مقاله منظور از آموزش الکترونیکی به کارگیری فن آوری های اطلاعـات و ارتباطـات بـرای انتقال و بهره گیری تعاملی اطلاعات به منظور آموزش، یادگیری، و افزایش عملکرد و دانش فراگیران می باشد.

۱ – کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، کارشناس دانشگاه کاشان، m.chini_lib@yahoo.com

۲ – استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان tamannai@kashanu.ac.ir
E- learning .3 . Kerras 4 . Sisco 5 . Stoke 6

۱۳۲

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.