مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم ) دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم ) :

توضیحات:
مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم پایان نامه)، در قالب فایل word و در حجم ۲۷ صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ارجاعات درون متنی و مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم )
فهرست کامل منابع انگلیسی و فارسی مورد استفاده.

بخشی از متن:
الگوهای تدریس ابزار مهمی برای گشودن راه سازماندهی آموزش و پرورش، برای بهره گیری از انواع هوش و افزایش یادگیری است. بنابراین بسیاری از تفاوت هایی که در اغلب آموزش های سنتی بازدارنده یادگیری هستند، مانند تفاوت های جنسی، نژادی، فرهنگی و زمینه های اقتصادی- اجتماعی، در مقابل قدرت آموزش و پرورش با الگوهای تدریس که ابزار آموزش به خویشتن را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد، ناچیز است (بهرنگی؛ آقایاری، ۱۳۸۳).
هنر معلم در انتخاب الگوها و روش های تدریس نمایان می شود. شاید بتوان گفت به تعداد معلمان روش تدریس وجود دارد؛ چرا که روش های تدریس بیشتر شخصی هستند. هر معلمی به تجربه و گذشت زمان شناخت نسبتاً کاملی از خود و ضعف ها و قوت هایش به دست می آورد و با تکیه بر خلاقیت، ابتکار و نوآوری شخصی خود روش تدریس مناسبرا انتخاب می کند. اما الگوهای عامتری هم برای روش تدریس وجود دارند و در حقیقت چارچوب هایی هستند که روش های تدریس درون آن ها جای دارند (آزمون، حسنلو، ۱۳۹۱).

برخی از منابع مورد استفاده:
– صفوی،امان الله، ۱۳۷۵، کلیات روش ها وفنون تدریس، چاپ ششم، تهران: انتشارات معاصر.
– شعبانی، زهرا، ۱۳۸۳، بررسی تطبیقی برنامه تربیت معلم ایران و چند کشور جهان، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال بیستم، شماره ۳، پیاپی ۷۹ پاییز، صص ۱۵۹-۱۲۱.
– شعبانی، حسن، ۱۳۸۳، مهارت های آموزشی و پرورشی: روش ها و فنون تدریس، چاپ هجدهم، تهران: انتشارات سمت.
– شعبانی،حسن، ۱۳۸۶، روش تدریس پیشرفته، چاپ دوم، تهران: انتشارات سمت.
– خورشیدی،عباس؛ غندالی،شهاب الدین؛ فرجی،محمد، ۱۳۸۰، راهنمای عملی روش های نوین تدریس، چاپ اول، تهران: انتشارات پسین.
– کاظمی، یحیی، ۱۳۷۴، کلیات روش ها و فنون تدریس،چاپ اول، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
– رئوفی،محمدحسین، ۱۳۸۰، مدیریت کلاس درسی،چاپ چهارم، تهران: انتشارات آستان قدس رضوی.
– دیویس،ایورکی، ۱۳۷۷، مدیریت یادگیری،چاپ دوم، تهران: انتشارات ساسان.

Grant, Carl A. & Maureen Gillette(2006) A Candid Talk to Teacher Educators about Effectively Preparing Teachers Who Can Teach Everyone’s Children, Journal of Teacher Education , Vol. 57, No. 3

Avalos, Beatrice. (2005). Learning to teach in the knowledge society: The cace of chile, in juan manuel moreno, Learning to teach in the knowledge society, final report World Bank.

Pregnet, R. (2000). Teaching Methods and group work. Charting your course: how to prepare to teach more effectively. Atwood Publishing, Madison, Wisconsin, pp 74-98.
Gordon, Mordechai. (2008). Between Constructivism and Connectedness, Journal of Teacher Education,Vol 59, No 4, PP 322-331.

مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم )
فهرست مطالب:
۲-۶ – تدریس
۲-۶-۱- رویکرد جدید در تدریس
۲-۶-۲- ارتباط تدریس با سایر علوم
۲-۷- الگوهای تدریس
۲-۷-۱- الگوی تدریس چیست؟
۲-۷-۲- طبقه بندی الگوهای تدریس
۲-۷-۳- اصطلاحات مرتبط با الگوهای تدریس
۲-۸- روش های تدریس
۲-۸-۱- ویژگی های یک روش تدریس خوب
۲-۸-۲- طبقه بندی روش های تدریس
۲-۸-۳- تاریخچه روش های تدریس در آموزش جهان
۲-۹- رویکردهای تدریس
۲-۹-۱- رویکرد سنتی و فعال به تدریس
۲-۱۰- راهبردهای تدریس از دیدگاه مکاتب مختلف روان شناسی
۲-۱۰-۱- رویکردشناختی
۲-۱۰-۲- رویکرد رفتاری
۲-۱۰-۳- رویکرد انسان گرایی
۲-۱۱- برخی از الگوها و روش¬های تدریس
۲-۱۱-۱- الگوی عمومی تدریس
۲-۱۱-۲- الگوی تدریس سنتی
۲-۱۱-۳- الگوی تحقیق در عمل یا الگوی طراحی مشارکتی
۲-۱۱-۴- الگوی محیط های یادگیری عمدی با حمایت کامپیوتر
۲-۱۱-۵ – الگوی یادگیری اکتشافی
۲-۱۱-۶- الگوی یادگیری مبتنی بر مسئله
۲-۱۱-۷- الگوی روش پروژه ای
۲-۱۱-۸- الگوی تدریس مشارکتی
۲-۱۱-۹- الگوی شروع کاوشگری
۲-۱۱-۱۰- آموزش تفکر استقرایی
۲-۱۱-۱۱- الگوی دریافت مفاهیم
۲-۱۱-۱۲- الگوی نگاره – کلمه استنتاج
۲-۱۱-۱۳- الگوی حل مسأله
۲-۱۱-۱۴- الگوی آزمایشی (آزمایشگاهی)
۲-۱۱-۱۵- الگوی بحث گروهی
۲-۱۱-۱۶- مراحل تدریس روش بحث گروهی
۲-۱۱-۱۷- الگوی ایفای نقش
۲-۱۱-۱۸- الگوی بارش مغزی ( ذهن انگیزی)
۲-۱۱-۱۹- مراحل تدریس روش بارش مغزی
۲-۱۱-۲۰-الگوی پیش سازمان دهنده
۲-۱۱-۲۱- روش پرسش و پاسخ
۲-۱۱-۲۲- روش تقسیم موضوع به بخش های مختلف (همیاری)
۲-۱۱-۲۳- مراحل تدریس به روش تقسیم موضوع
۲-۱۲- صلاحیت های تدریس
۲-۱۳- صلاحیت های حرفه ای برنامه تربیت معلم
مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم )
فهرست منابع

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.